IPB

Tervetuloa vieras ( Kirjaudu sisään | Rekisteröidy )

3 sivua V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kettuterrierit, Sileäkarvaiset että Karkeakarvaiset..:3
Winifred
viesti 28.1. 2005, 14:28
Lähetetty #1

BIS Maailmanvoittaja!
Ryhmän kuvake

Ryhmä: Jäsen
Jäsen nro: 2748

Haluaisin hieman kuulla kokemuksia tuosta rodusta. Olen nimittäin hurahtanut terriereihin aika pahasti, ja aion sellaisen vielä joskus hankkia, mutta nuo kettuterrierit tuntuvat "kivoimmilta". Olisi mukavaa kuulla niiden luonteenpiirteistä ym. sellaisesta. smile.gif Kaikki tieto tervetullutta.

--------------------
Rakkaudella ei ole rajaa.
Go to the top of the page

+Quote Post
Elina.P
viesti 28.1. 2005, 15:18
Lähetetty #2

...vehnäterrierit...
Ryhmän kuvake

Ryhmä: Valiojäsen
Jäsen nro: 2893

jos mä rupeaisin kirjoittamaan tähän kaiken ketuista niin viestistä ei tulisi loppua. biggrin.gif Kuitenkin isäni omisti sellaisen nuorempana, ja on kyllä ylistänyt tuota narttukoiraansa maasta taivaaseen! Pieni, terhakka ja tempperamenttinen. Ihanan iloinen tyylikäs koirarotu!! MOlemmat ovat aivan ihnia, mutta ehkä kuitenkin tuo kk. on enemmän minun makuuni wub.gif

--------------------
Elina ja Elmo
Elmon kotisivut

+Quote Post
salvia
viesti 5.2. 2005, 18:28
Lähetetty #3

Uusi pentu Puskassa... !
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 2772

Itselläni on puolitoistavuotias sk narttu. Aivan ihana tapaus smile.gif Kettuterrieri on iso koira pienessä paketissa. Koirakirjallisuudessa kuvaillaan foxin luonteesta mielestäni varsin hyvin, mutta ei foxi silti mikään mahdoton koira ole. Se on kuitenkin tyypillinen terrieri, joka tarvii hyvän peruskoulutuksen jotta sen kanssa pärjää (sen mielyttämisen halu ei ole kovin suuri). Muuten foxi on mitä mainioin harrastus kaveri ja sopivan kokoinen moneen menoon happy.gif niin ja parhaiten foxin luonteesta pääsee selville tutustumalla itse rodun edustajin.

+Quote Post
Wupsu
viesti 7.2. 2005, 19:34
Lähetetty #4

Ylen rakastettu soffachampion
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 3224

kettuterrieri karkeakarvainen:
Luonne/Taipumus:Valpas, nopealiikkeinen ja teräväilmeinen;aina valmis vastaamaan pienimpäänkin ärsytykseen. Ystävällinen, avoin ja peloton
Yleisvaikutelma:toimelias ja eloisa,pieneen kokoon nähden voimakas ja vankkaluinen, ei koskaan kömpelö eikä karkea.seisoo tukevasti raajoillaan kuten lyhytselkäinen metsästysratsu.

kettuterrieri sileäkarvainen:
Luonne/Taipumus:valpas, nopealiikkeinen ja teräväilmeinen, aina valmis vastaamaan ärsykkeeseen.ystävällinen, avoin ja peloton. rodultaan se on monitoiminen ja sen kanssa voi harrastaa kaikkia lajeja, tosin pk-oikeuksia niillä ei ole.
Yleisvaikutelma:toimelias ja eloisa, pieneen kokoon nähden voimakas ja vahvaluinen, ei koskaan kömpelö eikä karkea.ei korea- eikä matala raajainen. ulkomuodoltaan sileäkarvainen kettuterrieri eroaa vain vähän karkeakarvaisesta kettuterrieristä.SUURIN ero on turkissa

tällaisia olisi kettuterriereiden luonne/taipumus ja yleisvaikutelma biggrin.gif

--------------------
meille matka on määränpää

+Quote Post
Sundae
viesti 13.8. 2005, 22:50
Lähetetty #5

b a u l a
Ryhmän kuvake

Ryhmä: Valiojäsen
Jäsen nro: 2465

Kertokaahan foxien omistajat, että miten olette päätyneet juuri kettuterrieriin? smile.gif

--------------------

- Paula & puudelipojat

+Quote Post
Heemoka
viesti 14.8. 2005, 09:51
Lähetetty #6

ilmoitettu valioluokkaan
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 3848

LAINAUS(Sundae @ 13.8. 2005, 22:50)
Kertokaahan foxien omistajat, että miten olette päätyneet juuri kettuterrieriin? smile.gif

Me ainakin (muistaakseni) katottiin eri terrierejä ja päädyttiin sitten kettuterrieriin, (sk) ei tarvinu odottaa päätöksestä ku viikko niin päästiin hakemaan tuo meidän Heemo. wub.gif

+Quote Post
Vieras_Finca_*
viesti 28.10. 2005, 01:53
Lähetetty #7

Vieras

Loistokoira, joka sopii moneen menoon. Ja todellakin suuri koira pienessä paketissa! smile.gif

Miten päädyttiin foxiin? Noh se oli meillä eräänlainen kompromissi. Siskoni oli ottamassa itselleen ensimmäistä koiraansa, ja hän haaveili kahdesta rodusta - alaskan malamuutista (käytännössä mahdotonta ottaa kerrostaloon kaupungin keskustaan...) ja russelista. Siskoni oli siis ajatellut ottavansa russelin.
Minä taas olin aloittelemassa viimeistä vuottani junior handler -kisoissa, ja oli kova hinku päästä kiertämään näyttelyitä "kilpailu-uran" päätyttyäkin. Olin junnuilun kautta tutustunut sileisiin foxeihin ja Nymanin Molliin, joka rotua kasvattaa. Kuulin sitten Mollilta todella mielenkiintoisesta pentueesta, ja parin illan vakuuttelun jälkeen sain siskoni pään käännettyä foxeihin. Ja sen seurauksena ensimmäinen foxi on asustellut meillä 2,5 vuotta, ja seuraava tulee toivottavasti ensi kesänä. thumbup.gif

+Quote Post
Miki*
viesti 31.10. 2005, 19:16
Lähetetty #8

BIS Maailmanvoittaja!
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 3823

Kaverillani(Heemoka) on siis sk kettis, ja on kyllä ihana tapaus wub.gif Vaikka sillä onkin iso maha.. laugh.gif

Muok // Laitetaan tännekkin vähän eloa, eli, Trimmaatko kettiksesi itse?

+Quote Post
Heemoka
viesti 4.11. 2005, 14:35
Lähetetty #9

ilmoitettu valioluokkaan
Ryhmän kuvake

LAINAUS(Miki* @ 31.10. 2005, 19:16)
Kaverillani(Heemoka) on siis sk kettis, ja on kyllä ihana tapaus wub.gif Vaikka sillä onkin iso maha.. laugh.gif

Haista kakka! tongue.gif Trimmaan ja en trimmaa Heemoa itse smile.gif
Heemon isän kasvattaja on nyt trimmannu näyttelyihin ja ite sitte muuten... Ei kerran sitä konetta oo, ja Heemon karva kasvaa niin hiiiiirrrrveää vauhtia smile.gif

+Quote Post
Miki*
viesti 4.11. 2005, 14:38
Lähetetty #10

BIS Maailmanvoittaja!
Ryhmän kuvake

LAINAUS(Heemoka @ 4.11. 2005, 15:35)
Heemon karva kasvaa niin hiiiiirrrrveää vauhtia smile.gif

Sen olen huomannut tongue.gif

+Quote Post
Miki*
viesti 22.12. 2005, 18:00
Lähetetty #11

BIS Maailmanvoittaja!
Ryhmän kuvake

LAINAUS(Miki* @ 31.10. 2005, 19:16)

Vastailkaapas. xwink.gifx

+Quote Post
salvia
viesti 28.12. 2005, 20:00
Lähetetty #12

Uusi pentu Puskassa... !
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 2772

Aikaisemmin kasvattaja trimmasi, mutta nyt trimmaan itse kun sain koneen ja sakset hommattua smile.gif

+Quote Post
minerva
viesti 30.12. 2005, 01:02
Lähetetty #13

Uusi pentu Puskassa... !
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 4312

Olen harkinnut vakaasti ottavani tässä piakkoin sk kettuterrierin, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle.
En siis pentua vaan uutta kotia etsivän aikuisen.
Kokemuksia? Onko huono sopeutumaan?
Kovasti minua on varoiteltu että kettuterrieri olisi aivan mahdoton (repii ja järsii kuulemma kaikki paikat) Kokemuksia siitä?

Minulla on ollut vuonna miekka ja kirves cool.gif dobberi uros joten mahdollisesti hieman dominoiva luonne ei haittaa.

Onko mielestänne metsästyslinjaisten ja näyttelylinjaisten kettareiden aktiivisuus tasoissa eroa?

Kiitti jos joku jaksaa vastailla.

+Quote Post
Heemoka
viesti 30.12. 2005, 13:08
Lähetetty #14

ilmoitettu valioluokkaan
Ryhmän kuvake

LAINAUS(minerva @ 30.12. 2005, 01:02)
Olen harkinnut vakaasti ottavani tässä piakkoin sk kettuterrierin, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle.
En siis pentua vaan uutta kotia etsivän aikuisen.
Kokemuksia? Onko huono sopeutumaan?
Kovasti minua on varoiteltu että kettuterrieri olisi aivan mahdoton (repii ja järsii kuulemma kaikki paikat) Kokemuksia siitä?

Minulla on ollut vuonna miekka ja kirves cool.gif dobberi uros joten mahdollisesti hieman dominoiva luonne ei haittaa.

Onko mielestänne metsästyslinjaisten ja näyttelylinjaisten kettareiden aktiivisuus tasoissa eroa?

Kiitti jos joku jaksaa vastailla.

Meidän kettis ei ole koskaan järsinyt mitään, kun olimme ostamassa kettistä, kaikki varoittivat että ne on tosi vihaisia, niitä ei voi pitää irti jne. Heemoa ei ole tarvinut edes niin kunnolla kouluttaa, pari kertaa jotain toistaa ja se tajuaa käskyt biggrin.gif

+Quote Post
teetsari
viesti 7.1. 2006, 19:05
Lähetetty #15

Uusi pentu Puskassa... !
Ryhmän kuvake

Jäsen nro: 4135

Kettuterrieri, kuten suurin osa muistakin terreistä, on aktiivisuutta vaativa rotu. Enkä tarkoita 2-3 tunnin lenkkejä vaan aivojumppaa, näin se saa mielenvirikettä ja kulutettua energiaansa. Sohvaperunana pidettävä foxi tuollaista varmasti tekeekin, kun on kyllästynyt ja turhautunut ja energiaa on enemmän kuin duracell-pupulla. dogrun.gif

Älä nyt sit vaan mene kasvattajilta tuollaista kysymään. Kovinkaan mielellään kasvattajat eivät erottele linjoja, koska periaatteessa tuota eroa ei ole. Jopa monessa sukupolvessa pelkästään näyttelyissä käyneiden koirien jälkeläiset ovat toimineet vallan mainiosti myös kokeissa ja metsällä. Ja metsästäjien koiria tiedän pärjänneen ihan ERI:n arvoisesti näyttelyissä. Mutta vinkiksi, aktiivisuustasossa (mitä sillä sitten tarkoitatkin) ei ole eroja, foxeja ne on kaikki.

+Quote Post

3 sivua V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 käyttäjää lukee tätä keskustelua (1 vierasta ja 0 lymyilevää jäsentä)
0 jäsentä:

Lo-Fi versio Nyt on: 19.6. -13, 22:56