Tervetuloa vieras ( Kirjaudu sisään | Rekisteröidy )
![]() ![]() |
28.1. 2005, 14:28
Lähetetty
|
|
![]() BIS Maailmanvoittaja! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 931 Liittynyt: 9.8. -04 Paikkakunta: Kitee Jäsen nro: 2748 |
Haluaisin hieman kuulla kokemuksia tuosta rodusta. Olen nimittäin hurahtanut terriereihin aika pahasti, ja aion sellaisen vielä joskus hankkia, mutta nuo kettuterrierit tuntuvat "kivoimmilta". Olisi mukavaa kuulla niiden luonteenpiirteistä ym. sellaisesta.
-------------------- Rakkaudella ei ole rajaa.
|
|
|
|
28.1. 2005, 15:18
Lähetetty
|
|
![]() ...vehnäterrierit... Ryhmä: Valiojäsen Viestejä: 2423 Liittynyt: 28.9. -04 Paikkakunta: Hollola Jäsen nro: 2893 |
jos mä rupeaisin kirjoittamaan tähän kaiken ketuista niin viestistä ei tulisi loppua.
-------------------- |
|
|
|
5.2. 2005, 18:28
Lähetetty
|
|
![]() Uusi pentu Puskassa... ! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 6 Liittynyt: 19.8. -04 Paikkakunta: Helsinki Jäsen nro: 2772 |
Itselläni on puolitoistavuotias sk narttu. Aivan ihana tapaus
|
|
|
|
7.2. 2005, 19:34
Lähetetty
|
|
![]() Ylen rakastettu soffachampion Ryhmä: Jäsen Viestejä: 1443 Liittynyt: 26.1. -05 Paikkakunta: Kokemäki Jäsen nro: 3224 |
kettuterrieri karkeakarvainen:
Luonne/Taipumus:Valpas, nopealiikkeinen ja teräväilmeinen;aina valmis vastaamaan pienimpäänkin ärsytykseen. Ystävällinen, avoin ja peloton Yleisvaikutelma:toimelias ja eloisa,pieneen kokoon nähden voimakas ja vankkaluinen, ei koskaan kömpelö eikä karkea.seisoo tukevasti raajoillaan kuten lyhytselkäinen metsästysratsu. kettuterrieri sileäkarvainen: Luonne/Taipumus:valpas, nopealiikkeinen ja teräväilmeinen, aina valmis vastaamaan ärsykkeeseen.ystävällinen, avoin ja peloton. rodultaan se on monitoiminen ja sen kanssa voi harrastaa kaikkia lajeja, tosin pk-oikeuksia niillä ei ole. Yleisvaikutelma:toimelias ja eloisa, pieneen kokoon nähden voimakas ja vahvaluinen, ei koskaan kömpelö eikä karkea.ei korea- eikä matala raajainen. ulkomuodoltaan sileäkarvainen kettuterrieri eroaa vain vähän karkeakarvaisesta kettuterrieristä.SUURIN ero on turkissa tällaisia olisi kettuterriereiden luonne/taipumus ja yleisvaikutelma -------------------- meille matka on määränpää
|
|
|
|
13.8. 2005, 22:50
Lähetetty
|
|
![]() b a u l a Ryhmä: Valiojäsen Viestejä: 6829 Liittynyt: 24.4. -04 Paikkakunta: Tampere Jäsen nro: 2465 |
Kertokaahan foxien omistajat, että miten olette päätyneet juuri kettuterrieriin?
-------------------- |
|
|
|
14.8. 2005, 09:51
Lähetetty
|
|
![]() ilmoitettu valioluokkaan Ryhmä: Jäsen Viestejä: 459 Liittynyt: 8.8. -05 Paikkakunta: Kempele Jäsen nro: 3848 |
LAINAUS(Sundae @ 13.8. 2005, 22:50) Kertokaahan foxien omistajat, että miten olette päätyneet juuri kettuterrieriin? Me ainakin (muistaakseni) katottiin eri terrierejä ja päädyttiin sitten kettuterrieriin, (sk) ei tarvinu odottaa päätöksestä ku viikko niin päästiin hakemaan tuo meidän Heemo. |
|
|
|
| Vieras_Finca_* |
28.10. 2005, 01:53
Lähetetty
|
|
Vieras |
Loistokoira, joka sopii moneen menoon. Ja todellakin suuri koira pienessä paketissa!
Miten päädyttiin foxiin? Noh se oli meillä eräänlainen kompromissi. Siskoni oli ottamassa itselleen ensimmäistä koiraansa, ja hän haaveili kahdesta rodusta - alaskan malamuutista (käytännössä mahdotonta ottaa kerrostaloon kaupungin keskustaan...) ja russelista. Siskoni oli siis ajatellut ottavansa russelin. Minä taas olin aloittelemassa viimeistä vuottani junior handler -kisoissa, ja oli kova hinku päästä kiertämään näyttelyitä "kilpailu-uran" päätyttyäkin. Olin junnuilun kautta tutustunut sileisiin foxeihin ja Nymanin Molliin, joka rotua kasvattaa. Kuulin sitten Mollilta todella mielenkiintoisesta pentueesta, ja parin illan vakuuttelun jälkeen sain siskoni pään käännettyä foxeihin. Ja sen seurauksena ensimmäinen foxi on asustellut meillä 2,5 vuotta, ja seuraava tulee toivottavasti ensi kesänä. |
|
|
|
31.10. 2005, 19:16
Lähetetty
|
|
|
BIS Maailmanvoittaja! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 977 Liittynyt: 2.8. -05 Paikkakunta: Kempele Jäsen nro: 3823 |
Kaverillani(Heemoka) on siis sk kettis, ja on kyllä ihana tapaus
Muok // Laitetaan tännekkin vähän eloa, eli, Trimmaatko kettiksesi itse? |
|
|
|
4.11. 2005, 14:35
Lähetetty
|
|
![]() ilmoitettu valioluokkaan Ryhmä: Jäsen Viestejä: 459 Liittynyt: 8.8. -05 Paikkakunta: Kempele Jäsen nro: 3848 |
LAINAUS(Miki* @ 31.10. 2005, 19:16) Kaverillani(Heemoka) on siis sk kettis, ja on kyllä ihana tapaus Muok // Laitetaan tännekkin vähän eloa, eli, Trimmaatko kettiksesi itse? Haista kakka! Heemon isän kasvattaja on nyt trimmannu näyttelyihin ja ite sitte muuten... Ei kerran sitä konetta oo, ja Heemon karva kasvaa niin hiiiiirrrrveää vauhtia |
|
|
|
4.11. 2005, 14:38
Lähetetty
|
|
|
BIS Maailmanvoittaja! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 977 Liittynyt: 2.8. -05 Paikkakunta: Kempele Jäsen nro: 3823 |
LAINAUS(Heemoka @ 4.11. 2005, 15:35) Heemon karva kasvaa niin hiiiiirrrrveää vauhtia Sen olen huomannut |
|
|
|
22.12. 2005, 18:00
Lähetetty
|
|
|
LAINAUS(Miki* @ 31.10. 2005, 19:16) Muok // Laitetaan tännekkin vähän eloa, eli, Trimmaatko kettiksesi itse? Vastailkaapas. |
|
|
|
28.12. 2005, 20:00
Lähetetty
|
|
![]() Uusi pentu Puskassa... ! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 6 Liittynyt: 19.8. -04 Paikkakunta: Helsinki Jäsen nro: 2772 |
Aikaisemmin kasvattaja trimmasi, mutta nyt trimmaan itse kun sain koneen ja sakset hommattua
|
|
|
|
30.12. 2005, 01:02
Lähetetty
|
|
|
Uusi pentu Puskassa... ! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 1 Liittynyt: 30.12. -05 Jäsen nro: 4312 |
Olen harkinnut vakaasti ottavani tässä piakkoin sk kettuterrierin, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle.
En siis pentua vaan uutta kotia etsivän aikuisen. Kokemuksia? Onko huono sopeutumaan? Kovasti minua on varoiteltu että kettuterrieri olisi aivan mahdoton (repii ja järsii kuulemma kaikki paikat) Kokemuksia siitä? Minulla on ollut vuonna miekka ja kirves Onko mielestänne metsästyslinjaisten ja näyttelylinjaisten kettareiden aktiivisuus tasoissa eroa? Kiitti jos joku jaksaa vastailla. |
|
|
|
30.12. 2005, 13:08
Lähetetty
|
|
LAINAUS(minerva @ 30.12. 2005, 01:02) Olen harkinnut vakaasti ottavani tässä piakkoin sk kettuterrierin, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle. En siis pentua vaan uutta kotia etsivän aikuisen. Kokemuksia? Onko huono sopeutumaan? Kovasti minua on varoiteltu että kettuterrieri olisi aivan mahdoton (repii ja järsii kuulemma kaikki paikat) Kokemuksia siitä? Minulla on ollut vuonna miekka ja kirves Onko mielestänne metsästyslinjaisten ja näyttelylinjaisten kettareiden aktiivisuus tasoissa eroa? Kiitti jos joku jaksaa vastailla. Meidän kettis ei ole koskaan järsinyt mitään, kun olimme ostamassa kettistä, kaikki varoittivat että ne on tosi vihaisia, niitä ei voi pitää irti jne. Heemoa ei ole tarvinut edes niin kunnolla kouluttaa, pari kertaa jotain toistaa ja se tajuaa käskyt |
|
|
|
7.1. 2006, 19:05
Lähetetty
|
|
|
Uusi pentu Puskassa... ! Ryhmä: Jäsen Viestejä: 5 Liittynyt: 31.10. -05 Jäsen nro: 4135 |
LAINAUS(minerva @ 30.12. 2005, 01:02) Kovasti minua on varoiteltu että kettuterrieri olisi aivan mahdoton (repii ja järsii kuulemma kaikki paikat) Kokemuksia siitä? Kettuterrieri, kuten suurin osa muistakin terreistä, on aktiivisuutta vaativa rotu. Enkä tarkoita 2-3 tunnin lenkkejä vaan aivojumppaa, näin se saa mielenvirikettä ja kulutettua energiaansa. Sohvaperunana pidettävä foxi tuollaista varmasti tekeekin, kun on kyllästynyt ja turhautunut ja energiaa on enemmän kuin duracell-pupulla. LAINAUS(minerva @ 30.12. 2005, 01:02) Onko mielestänne metsästyslinjaisten ja näyttelylinjaisten kettareiden aktiivisuus tasoissa eroa? Älä nyt sit vaan mene kasvattajilta tuollaista kysymään. Kovinkaan mielellään kasvattajat eivät erottele linjoja, koska periaatteessa tuota eroa ei ole. Jopa monessa sukupolvessa pelkästään näyttelyissä käyneiden koirien jälkeläiset ovat toimineet vallan mainiosti myös kokeissa ja metsällä. Ja metsästäjien koiria tiedän pärjänneen ihan ERI:n arvoisesti näyttelyissä. Mutta vinkiksi, aktiivisuustasossa (mitä sillä sitten tarkoitatkin) ei ole eroja, foxeja ne on kaikki. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Lo-Fi versio | Nyt on: 19.6. -13, 22:56 |