Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kunnallisvaalit
Puskaradio > Puskis > K-18
Lydia
Meinaatteko käyttää äänioikeuttanne?

Itse vast'ikään kaupunkiin muuttaneena olen hiukan ulalla tämän kaupungin jutuista,
enkä oikein tiedä ketä äänestäisi... No ehkä se jossain vaiheessa selviää rolleyes.gif
abc
Tottakai ja aina thumbup.gif . Yhtään äänioikeuskertaa en ole jättänyt käyttämättä siitä, kun täysi-ikäisyyteni sain 21 vuotiaana.
gwyneth
totta kai äänestän, nyt kun toista kertaa elämässäni minulla on siihen oikeus. ehdokaskin on jo selvillä ja tarkkaan syynätty!
sipa
Ehdokas ei ole viellä selvillä.. Kun kukaan ei täällä aja meidän koiraihmisten etujakaan, tai en ainakaan ole huomannut sellaista henkilöä.. lookaround.gif
abc
Sipa, siellähän se ehdokas "kadonneiden" foorumilla, jota perään kuulutit wink.gif . Ei ollut viivausta osoitteen alla, koska jos otat vain osoitteeksi sen alun, jättäen gallerian pois, pääset suoraan vaalimainos sivulle tongue.gif .
sipa
a.b.c Kiitos vinkistä.. Kadonneitten foorumille siis.. thumbup.gif
abc
No, voihan jestas, kun "konkari" taas sekoilee laugh.gif . Eihän Sinulle, Sipa, hesalaiset ehdokkaat passaa blush.gif . No yhtäkaikki, voithan silti käydä vilaisemassa minkä tyyppistä ehdokasta hesassa tarjotaan biggrin.gif
sipa
Huomasin ihan saman jutun että eihän Espoolaiset voi ääneestää Hesalaisia.. laugh.gif
Mansku
huh.gif Vielä ehdokas hukassa.. laugh.gif
Riikka
Jos tykkäätte käyttää vaalikoneita oikean ehdokkaan löytämiseen, niin mtv3:lla on näihin vaaleihin aika mielenkiintoinen järjestelmä (Flash-versio). Siinä näkee joka vastauksen jälkeen kuka ehdokas on lähinnä omia vastauksia. Kysymyksetkin ovat vähän erilaiset kuin esim. Hesarilla ja Ylellä, joihin mulla ei oikein tuntunut löytyvän vastauksia (kuten mitä pitäisi tehdä Malmin lentokentälle? blink.gif ).

Mulla on jo muutama potentiaalinen ehdokas katsottuna, pitäis vielä perehtyä niihin vähän ja tehdä sit päätös.
abc
Mansku, näin on biggrin.gif . Käypäs lukemassa kadonneitten foorumista kadonneesta norwich-terrieristä. Joku on tosin ystävällisesti käynyt laittamassa kadonneen KOIRAN kuvan viestiinsä niin, ettei välttämättä enää tarvitse mennä ensiksi sivuille, mistä ensimmäiseksi ponnahtaa vaalimainos esiin wink.gif .

Hyvä Riikka, ja kiva että tulit moikkaamaan thumbup.gif . Taas opin uutta tongue.gif , eipä ole vaalikoneetkaan minulle tuttuja, ehkäpä huomenna käyn kurkkimassa niitäkin smile.gif , jos vain osaan cool.gif
missi
Huomenna menen itse äänestään, ja samalla jään vahtimaan vaalilipasta. Muistakaahan samalla laittaa muutama sentti vaalilippaisiin!

Tällä viikolla on sitten menossa VALTAKUNNALLINEN REUMAVIIKKO! Käykäähän vielä kun kerkeette niin Reumaliiton järjestämillä luennoilla! TULES-VUOSIKYMMENEN
Zola
Mulla on vielä joku tommonen perehtymisvaihe menossa. Kaks ehdokasta olis, joista pitäis valita parempi. Ja sit tietenkin pitäs ottaa itteensä niskasta kiinni ja kävellä lähimpään ennakkoäänestyspaikkaan. rolleyes.gif
Katis
Olen 5kk asunut tässä oman synnyinkaupungin vieressä olevassa kunnassa, enkä ole löytänyt sopivaa ehdokasta. Siitä "omasta" kunnasta olisi ehdokas löytynyt!
Pulina
joo äänestää pitäis, mutta en tiä ketä, ku tehtiin kaverin kans sellanen päätös, et sitä äänestetään joka tuol keskustan kopeilla tarjoo kaakaoo eikä kukaan tarjonnu eli nyt on vähän vaikeeta sit päättää et kenelle äänensä antais.. tongue.gif
mutta eiköhän se tästä.. smile.gif
sipa
Kas kas Fellow:kin on herännnyt.. biggrin.gif Sustakaan ei olla aikoihin kuultu mitään.. rolleyes.gif

Riikka kiitos vinkistä.
Arissa
Eipä oikein ole hyviä ehdokkaita joten enpä ole ollenkaan varma äänestäkö. lookaround.gif
abc
Arissa, tottakai äänestät sneaky2.gif . En minäkään näiden vuosien saatossa aina ole sitä sopivaa henkilöä löytänyt, kenelle ääneni olisin antanut, mutta silloin menee ääni sille aatteelle, mikä mielestäni lähiten on minun linjallani smile.gif .

Se tosin on sanottava, että enää ei ole niin selkeät noi rajat, että mitä asioita tai suuntaa kukin ryhmittymä on eteenpäin viemässä lookaround.gif , kun kaikilla näyttää olevan, ainakin vaalimainoksissa/puheissaan, hyvin yhtenäiset ympäripyöreät asiat tavoitteinaan.
Sylppa
Mitä enemmän pohtii ketä äänestää sitä hankalammaksi asia menee.
Olen kolmasti käynyt vaalikoneessa ja en vielä ole vakuuttunut ketä äänestän. Onhan se tietysti niin että täydellistä ei olekkaan, pitää vaan ottaa.
Ninja
En varmaankaan äänestä...
Mua lähinnä ärsyttää, kun jatkuvalla syötöllä postilaatikosta tunkee mainoksia hangonkeksinä hymyilevistä ehdokkaista, jotka vakuuttelevat olevansa rehellisiä maailman parantajia... sleepy.gif
Cee
Mä äänestän ainakin AC/DC:tä kunnallisvaaleissa.. kun nyt satun olemaan täällä Sydneyssä astuttamassa mun Australianhuskya..

Cee
sipa
Cee Mäkin voisin äänestää tota Vaihtovirta/Tasavirtaa.. biggrin.gif Ja toivottavasti astutusmatka on hedelmällinen.. thumbup.gif
mirka
En ole varma äänestänkö kun ei edes tiedä ketä sitten äänestäisi, taäytyy katsoa.
abc
thumbup.gif thumbup.gif minä tein sen, minä tein sen. Käytin äänioikeuteni biggrin.gif . Hymyilytti, kun varastosta hain pyöräni ja lähdin kauniissa syyssäässä polkemaan kohti äänestyspaikkaa. Paikka oli sen verran kaukana, etten ihan jalan viitsinyt lähteä, kun muutoinkin tulee niin vietävästi käytettyä jalkoja päivittäin. No se hymy irtosi siinä pyöräillessä, kun oli niin mukava tunne, kun mummo pyöräillen, pääliina hulmuten, suunnisti ihan kuin "kirkonkylään" äänestääkseen. Ja, kun ääni oli annettu, tulikin sitten vieläkin leveämpi hymy, hyvästä mielestä, että oli saanut jotain aikaiseksi smile.gif .

Ninja, jälkiviisaissa, aamun tv-ohjelmassa, yksi juttelijoista sanoi ummistavansa silmänsä mainoksille, ja valitsevansa ehdokkaansa muutoin smile.gif . Kokeilepa wink.gif
sipa
a.b.c Vai menit sinä ihan munamankelilla kirkolle äänestämään.. laugh.gif
Ja on oikein hyvä että käytät niitä jalkojasi päivittäin, etkä jää sisälle sillä sen jälkeen ei pääse enään liikkeelle alkuunkaan. huh.gif Onneksi meillä on nää koirat jotka on pakko viedä ulos, sen muun juoksemisen lisäksi.. thumbup.gif
Tamuska
Meikäläisellä on myös ensimmäistä kertaa äänioikeus käytössä ja vähän jännittää huh.gif

Joutuukohan vankilaan jos näin ekakertalaisena äänestään vähän ketä sattuu? En siis tarkoita ihan mitä sattuu, mutta kun en oikein ole ihan perillä kaikesta ja kaikista, niin ei kai se voi mennä ihan metsään jos olen hieman ottanut selvää ehdokkaista, mutten sen tarkemmin tiedä?

Tiedän kyllä ketä en äänestä ja puoluekin on suurinpiirtein varma biggrin.gif Ehkä mä menen äänestyskoppii ja laukaisen siihen paperille ensimmäisen mieleen tulevan numeron. Vielä ois päälle viikko aikaa mietiskellä. Vaalikoneista on tullut mitä kummallisempia vastauksia, täytyy käydä koittamassa tuota maikkarin. Itsekin tosiaan mietin hesarin sivuilla käydessäni että pitäiskös mun tietää mitä lentokentälle kuuluu tehdä blink.gif

Kai tästä jotenkin selviää.
sipa
Tamuska Rohkeasti vaan.. Ei ne sua mihinkään vankilaan vie.. laugh.gif Epävarmojahan tässä ollaan vähän kaikki kun se ehdokas on aina vaan hukassa.. laugh.gif Että ei se niin helppoa ole, jos ei ole joku vakio henkilö ketä äänestää.. Kattelet ihan rauhassa ehdokkaita ja valitset sitten mieleisesi ja sitten sinne koppiin rustamaan se ehdokkaan numero.. thumbup.gif
abc
Tamuska thumbup.gif , kyllä se siitä, vaalikopissa on vielä ehdokaslistat puolueittan, joten jos äänestysmatkalla ehdokkaan numero unohtuisi, niin kopissa voit vielä tarkistaa ko ehdokkaan numeron tongue.gif

Sipa laugh.gif vai, että... Onneksi en ollut pyörän ostomatkalla, mitähän olisivat tarjonneet, kun olisin pyytänyt vanhanaikaisesti vain polkupyörää laugh.gif
susaberg
meikäläisen valinta on ekaa kertaa pitkästä aikaa suht helppo, kun ehdokkaana omassa piirissä on oman kasvatin omistaja.. sem lisäksi että se tarjoaa hyvää viiniä , se taitaa ajaa ihan mulle sopivia asioita eteenpäin, niinkuin koirajuttuja ja tuota läheisen koulun laajentamis/remontoimishanketta. rolleyes.gif
Lisäksi se varmaankin ottaa koiransa joskus mukaan kokouksiin päättämään oikein tärkeistä asoista .. kai .. oops.gif vai meniks se niin

TAmuskalle tiedoksi, että on sun ihanan hoitokoirasi veljen omistaja..
ja vielä että koskas Dante tulee seuraavaksi näytille ?
Cee
LAINAUS(sipa @ 15.10. 2004, 08:36)
Cee Mäkin voisin äänestää tota Vaihtovirta/Tasavirtaa..  biggrin.gif  Ja toivottavasti astutusmatka on hedelmällinen.. thumbup.gif

Sipa, kaikki mun tekeminen on hedelmällistä... Kaikki!

Cee
-entinen gibbutsinomistaja-
Cee
Itseasiassa mä luovuin mun gibbutsista jo ennen toista maailmansotaa, koska appelsiinien maailmanmarkkinahinta veti tosi jyrkkää alamäkeä...
Niillä myyntirahoilla mä sit muutin Manhattanille ja ostin sen Manhattaninpystykorvan ja rupesin pörssimeklariks..
Helppoahan se oli, kun oli hyvä avustaja, eli se käyttölinjainen Manhattaninpystykorva...
Siis se jos kukaan tietää numeroista, todennäköisyyksistä ja tuloksesta kaiken...

Cee
-meklari-
Henrietta
Voi jäädä tällä kertaa äänestämättä. Seinäjoen näyttelyssä ollaan äänestyspäivänä ja emme välttämättä ehdi määräaikaan mennessä takaisin. Muutenkin tämän kunnan asiat ei meitä suuremmin enää kiinnosta, muutamme ensi keväänä pois naapuri kaupunkiin. Ainoa motiivi äänestämiselle voisi olla se, että tunnemme yhden hyvän tyypin oikeasta puolueesta ja hänelle voisi äänen antaa.

Ennakko äänestys on meidän paikkakunnalla hoidettu erittäin huonosti. Kunnan ennakkoäänestys paikat ovat keskustassa ja pienemmissä asuinkeskuksissa ei ole ennakko äänestystä järjestetty, alueellamme asuu useampi tuhat henki. Turussa kiertää ennakko äänestysbussi eri alueilla. Jotain tällaista itsekin kaipaisin.
Mansku
sad.gif Seinäjoella ollaan mekin koko viikonloppu, ja edelleen on hukassa se ketä äänestää.. confused.gif Saa sitten nähdä ehtiikö takas kotiin ja äänestämään..

Huonosti se ennakkoäänestyspaikka täälläkin on hoidettu..Ei mitään hajua siitä missä vois käydä blink.gif Pitäis netistä kattoo ne paikat riittävän ajoissa.. sleepy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.