Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Elämäni eläimet ohjelma
Puskaradio > Puskis > K-18
sipa
Mahtoiko kukaan katsoa Diapetes naisen ( Englantilainen) ohjelmaa Elämäni eläimet toisapäivänä..? Hänellä oli kohtauksia usein ja ei enään uskaltanut liikkua missään peläten kohtausten yllättävän. Ja Yksi koirankouluttaja päätti kouluttaa melkein puhdasrotuisen Staffin biggrin.gif avuksi tälle neiselle ja koira vahtii Naista herkeämättä ja ilmoittaa viisiminuuttia aikaisemmin kuin kohtaus tulee. Ja makaa sitten Naisen päällä estäen näin ylöspääsyn, vasta käskystä (sanoo koiran nimen) Koira hellitää ja päästää Naisen ylös lattialta.
Nyt kun koira on ollut Naisella muutaman kuukauden on kohtauksetkin vähentyneet ällistyttävästi, viimeisen kahden viikon aikana on ollut enään kaksi kohtausta viikossa.. thumbup.gif (Ennen oli päivässä neljäkin kohtausta) Että suuri apu on koirasta ollut niin psyykkisesti kuin fyysisestikin. Ja tämä koira oppi ällistyttävän nopeasti miten pitää toimia. Ihanaa kun löytyy apu juuri koirasta sillä Naisella on nyt seuraa ja rakastaa koiraa ylikaiken ja uskaltaa liikkua kaupungilla aivan samoin kuin muutkin ihmiset.
Sitä vaan ajattelin että miten kauan koira jaksaa kun vahtii naista melkein ympärivuorokauden tuijottamalla naista herkeämättä ettei kuohatus pääse yllättämään.. blink.gif Koska koira väsyy.. Ja montako vuotta menee siihen että on loppu.. No yöthän koira saa ilmeisesti nukkua aika hyvin ja onhan Päivälläkin sylissä nukkunut, mutta raskasta työtä koira tekee ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä raskaampaa varmaan on. Mutta toivotaan että nainen pääsee taudistaa eroon sillä onhan parantumisia tapahtunut ja viellä enemmän näitä että kohatuksia tulee mutta ani harvoin.
Sylppa
Koiramme lehdessä on ollut juttua että koirat haistaa mm. epileptisen ja diabeetikon joko liian korkeat verensokerit tai liian matalat verensokerit.
Edes menneellä miehelläni oli diabetes hänen verensokerinsa heittelivät suuresti mutta ei koskaan koiramme ilmaissut mitenkään että hei sinun sokerit on korkeat. Mutta ei mies koskaan mennytkään koomaan.
Liittyyköhän tähän asiaan jotenkin? meillä oli dibeteksen vuoksi aina karkkia kotona useimmiten Fazerin sekalaisia, koira saattoi istua ja pummata karkkia mieheltä, katsomalla karkki kulhoon ja ilmaisemalla että haluaa nannan. Nyt kun mies on pois ei koiralle kelpaa Fazerin sekalainen ollenkaan.
sipa
Voi koira resukkaa, kun ei kelpaa enään fazerit.. confused.gif Ja ihan selvästi liittyy juuri siihen, kun miehesi on nyt pois ei koira enään huoli karkkiakaan.
Ukon Siskolla kävi just noin, että sen Mies kun kuoli koira lopetti myös kerjäämisen sokerin palasta ja pullakahvin palasta, ei huolinut enään kun Mies ei ollut niitä antamassa. huh.gif
Mansku
tongue.gif katson aina tuon Elämäni Eläimet.

Itse sairastan paljon confused.gif astma, polvet leikattu ja tuo pahuksen selkä aiheuttaa joskus sen etten pääse sängystä ylös..Silloin ambulanssi hätiin ja sairaalaan.. sad.gif

Tässä nyt sitten parin kolmen vuoden aikana noita äkkilähtöjä on tullut useita..Lienee sen seurauksena tuosta vanhemmasta leonbergistä (7 v.) tullut mun varjo..Se on muuttunut paljon tänä aikana..

Esim. Jos minulla migreeni, tulee koira viereen ja tuhisee korvaan tai nuolee poskia..makaavat aivan rauhallisena haluamatta edes ulos..Kulkevat hiljaa, jos liikkuvat. Yleensä Bella vain makaa kiinni minussa. Jos menen vessaan pahoinvoinnin vuoksi, Bella tulee viereen isumaan..Ja takaisin makkariin sänkyyn, koira seurana.

Astma vaikeuttaa välillä hengitystä..Lääkkeet on mutta voimakkaat hajut saavat haukkomaan henkeä..Hengitysvaikeuksien vuoksi ollut pitkiä aikoja sairaalassa..Bella aloitti sitten viimeisimmän reissun jälkeen tällaisen homman: yöllä tunnen kun Bella tulee viereen, laittaa kuonon suun ja nenän väliin ihan kiinni omaan nenääni..Siinä seisoo ihan paikoillaan muutaman sekunnin, sitten nuolaisee poskeani ja asettuu nukkumaan sängyn viereen..Saattaa tehdä parikin kertaa...Varmistanee että hengitän tongue.gif Arvelee myös lääkäri..

Selän vuoksi on usein pieniä ongelmia: Bella tulee ambulanssikuskien ja minun väliin poikittain, pää alhaalla hiljaa muristen..Ei kyllä pure, mutta ei tykkää että vieraat miehet koskee..Mutta koska en kunnolla pääse liikkumaan, joudumme improvisoimaan että pääsen paareille..Bella haluaisi mukaan..Jää huolestuneena katsomaan perään.

Mies sanoo aina kun olen lähdössä ilman koiria, että nyt ne taas jättää syömättä ja katselevat huolestuneena..Mun ei kärsi aivastaa taikka yskiä, kun 4 koiraa heti luona kuin kysyen: "Mikä hätänä? Onko kipuja?" Siis pää kallellaan odottaen vastausta..Tuntuu tyhmältä sanoa koirille, ettei oo mikään hätä..Mutta kun sen sanoo, 2 tyytyväistä koiraa asettuu jalkoihin ja 2 syliin nukkumaan..Seuraavat kantapäillä huoneesta toiseen, vessan ovea ei saisi laittaa kiinni..Kuuluu vinkumista ja oven raavintaa..

Jos olen surullinen, ne joko keksivät hullunkurisia temppuja tai sitten lohduttavat nuolemalla tai puskemalla päällään..

wub.gif Ilman näitä uskollisia ystäviä en olisi jaksanut kaiken kivun ja säryn keskellä. wub.gif
sipa
Mansku wub.gif Voi miten ihania koiria oikein Lellukoita.. wub.gif Mutta kyllä koirat vaistoaa tuommoiset erittäin hyvin, ja viellä osoittavat sen että ymmärtävät. wub.gif

Mä joudun joka päivä Edille selittämään miksi ei tarvii nyt vahtia ja miksi nyt tehdään näin.. laugh.gif Varsinkin nyt kun Ukko on iltavuorossa se eilen illalakin makasi eteisessä ja vähän välilä sieltä kuului buf..buf ja muutaman kerran se jopa äityi kunnon haukkuunkin että jouduin itsekkin korottamaan ääntä ja komnentamaan sen pois eteisestä ja se tulikin niin nolon näköisenä viereen ja siinä viellä suu väpätti siihen malliin että oven takana on joku.. biggrin.gif Sen ilme on kyllä näkemisen arvoinen Korvat skarppina pystyssä suu puolikis auki ja silmät tapillaa tuijoottaa eteiseen ja on vaikeuksia pitää se ääni kurkussa.. lookaround.gif Ja mulla on vaikeuksia olla nauramatta.. laugh.gif
Mansku
biggrin.gif Kyllä sitä pitää varmuuden vuoksi buf:ta että tietää "pahoissa aikeissa olevat" naapurit varoa wink.gif Varmuus se on parasta..Joskus niillä vaan menee överiksi tuo vahtiminen.. laugh.gif Varsinkin toi, kun mä liikahdan tai nousen, nousee myös 4 karvanaamaa..Päivän päätyttyä ne on sitten aika naatteja blush.gif
mirka
Manskulla on upeat kotisivut ja koirat aivan ihania wub.gif
Meillä koirat reagoivat herkemmin ääniin jos olemme Kristan kanssa kahdestaa kotona. Eivät hauku vaan pitävät tasaista murinaa. Välillä meina hermot mennä kun joka kolahdusta tarvis murista.
Mansku
blushing.gif Kiitos kehuista *punastelee*. Tarkoitus olisi vielä saada leojen sivut valmiiksi juttujen kera..ja valokuvien..Muistoissamme sivulle tulee juttu ekasta leosta; Aatusta..

blush.gif Hienot ovat myös sinun sivut, vaikka pentuja sivun kuvat vanhemmista eivät auenneet minulle confused.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.