Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: mastiffit autossa
Puskaradio > Puskis > K-18
maipei
--------------------------------------------------------------------------------
Ihmettelen sellaista kun eräs nuorehko nainen pitää isoja koiria (mastiffeja) 3kpl pienessä autossa. Iltalenkin aikaan ne haukkuivat siellä kun menin koirani kanssa vähän matkan päästä ohi ja ikkunat oli ihan huurussa... Täytyy varmaan seurailla vähän tarkemmin tilannetta.

tuommosta luin lemmikkifoorumista otsikko koiran pentu autossa.
sipa
blink.gif Oliko ne siellä kauan.. Tai mitä sillä on väliä, sillä tukalat oltavat varmaan on jos eivät pääse liikkumaan yhtään. confused.gif
abc
maipei olisi varmaan ollut parempi kirjoittaa aihe molossifoorumille, siellä käyvät rodun yhdistyksen jäsenet ja muutoin rotua harrastavat ihmiset ja saattaisivat jopa tunnistaa henkilön ja selvittää mistä on kyse rolleyes.gif
maipei
abc, en onnistu kirjoittamaan molosseihin jostain syystä, ehkä joku siirtää aiheen sinne. sad.gif
maipei
ei onnistunut vieläkään molosseihin kirjoittaminen
mirka
maipei: Huh, luulin, että tarkoitit minua laugh.gif Lähdin eilen äitini luo joka asuu 70km päässä ja otin kaikki neljä koiraa autoon. Auto ei ole farkku joen kaksi koiraa istui takapenkillä ja yksi takaluukussa ja yksi box:ssa ja Krista etupenkillä.No, yksi koira jäi matkan varrella kyydistä.Hyvin me kaikki mahduttiin, mutta paikan päällä koirat oli autosta pois.
Riikka
maipei: Molossifoorumille täytyy anoa erikseen jäsenyys, ohjeet on nastoitettuna molossifoorumilla. Minä olen MF-jäsen ja voin kopioida aiheen myös sinne.
AnnaElina
Kuulostaa aika kamalalta. Tosin itsellänikin on pieni 4 ovinen auto, jossa bullmastiffi matkustaa. Suunnitteilla on farmariauton osto, mutta ainoa esteenä on siinä hinta. Joten täytyy kait kesällä tehdä tuosta kaksi paikkainen "köyhän miehen" farmari auto tongue.gif Sit olisi koiralla ainakin tilaa.
Jasubulli
On teillä kyllä pienet autot biggrin.gif , meillä on kolmen bullterrierin kanssa pakettiauto, joilla näyttelyreissut kuljetaan. Meilläkin oli ensimmäisen koiran aikoihin pikku renu, joka kävi kyllä pieneksi, kun toinen koira hankittiin. On se mukava, että pidemmillä matkoilla koirilla on kunnolla tilaa, eikä kesällä ole niin tukala.
sipa
Jasubulli Kuin meillä myös.. thumbup.gif ihan Ediä varten vaihdettiin Farmari pakettiautoon. Ukko sanookin että Koira tilas sellaisen auton kun haluaa tilaa, ja pitää olla ilastointi sun muut jutut laugh.gif ja nyt sitä tilaa todellakin on, sillä Edillä on koko keskiosa yksin käytössään. Takana on tavaroille eristettynä pieni tila (välissä on rakennettu koko auton levyinen työkalulaatikko n:40 cm korkea) Sen saa kyllä tarvittaessa pois jos joutuu tavaroita kuskamaan.. thumbup.gif
mirka
No, onhan meillä toinen auto farmari ja sinne koirat mahtuu. Tuo henkilöauto on mun "kauppakassi" biggrin.gif
abc
ohmy.gif kauppakassi laugh.gif ja minä onneton joudun "vuokraamaan" kauppakassia, joka on jo täysi, kun meille asti pääsee, ja sinne sitten on minun sekä koiran, oli yksi tai kaksi, ängettävä, meidän itsekunkin koosta riippumatta huh.gif . Kyllähän jo ne valmiiksi pakatut ovat ne tilansa saaneet, mutta me reppanat ei sitten jalkojamme päästäkään oikaisemaan, saati sitten muunlaisesta rennommasta tilasta nauttimaan confused.gif .

Mitä tulee maipein viestiin, niin siinähän ei ollut ymmärtääkseni kyse tilapäisestä ratkaisusta, vaan huoli oli siitä, kuten lemmikkipalstan pennustakin, että koirat joutuisivat päivittäin olemaan autossa useammankin tunnin yhtäsoittoisesti ilman ihmisen huolenpitoa.
Henrietta
Kannattaa seurailla tilannetta. Itselleni kävi viime kesänä huvittava tilanne. Oli helteinen päivä ja miellä oli koira autossa (nukkui tyytyväisen näköisenä penkillä). Ohikulkija oli soittanut paikalle poliisin koska koira oli autossa kuumalla ilmalla. Poliisi oli hetken ihmetellyt, että mikä hätä sillä siellä on kun istuu tyytyväisenä ja ei ollenkaan kuumissaan, vaikka ulkona oli +25 astetta. Olisi ulkona kärsinyt kuumuudesta enemmän. Autossamme on koiran takia hankittu ilmastointi jonka pystyy jättämään päälle auton vaikka auto ei ole käynnissä ja puhaltaa kylmää ilmaa jatkuvasti. Auton sisällä oli erittäin viileätä ja lyhyt hihaisen paidan kanssa tuli kylmä.

Poliisi totesi ilmoittajan olleen yli neuroottinen ja totesi koiran olevan erittäin hyvässä kunnossa ja voivan kuumalla ilmalla paremmin autossa sisällä kuin kadulla.
Riikka
Yli-neuroottinen kuulostaa mun mielestä kyllä aika tylyltä ilmaisulta ihmisestä joka on huolestunut helteellä autoon jätetystä koirasta. ohmy.gif Parempi kai että huolehditaan liikaa kuin että ollaan välinpitämättömiä.

Mutta hienolta (ja nimenomaan koiralliselle sopivalta wink.gif ) järjestelmältä kuulostaa tuollainen ilmastointi, joka toimii myös sammutetussa autossa! cool.gif Aivan varmasti kesällä parempi paikka koiralle kuin helteinen ulkoilma.
Henrietta
Poliisi perusti kommenttinsa siihen, että koira näytti hyvä kuntoiselta, leikki purulelun kanssa, ja ei mitään merkkejä siitä, että sillä olisi kuuma. Päällepäin jo näki sen, että koiralla on oikeasti hyvä olla siellä missä oli.
Ilmoitus oli tehty heti kun olin noussut pois autosta ja olimme poissa peräti alle 10 minuuttia. Eli ilmoittaja oli soittanut samalla hetkellä kun nousimme autosta pois. tavallaan turhan asian takia kutsui poliisin paikalle, heillä riittää varmasti tähdellisempääkin työtä kuin katsoa leikkivää pentua autossa.
Tilanne olisi ollut aivan eri jos koira olisi oikeasti ollut kuumissaan ja läähättänyt... Soittajalle perusteeksi riitti se, että näki tyytyväisen koiran autossa. Jätimme sen autoon juuri sen takia, että siellä on viileä ja sen on helpompi olla siellä kuin kuumassa ulkona.

Mutta taitaa olla niin, että monikaan ei tiedä ko. lisävarusteen olemassa olosta ja en muista, että missään muussa automerkissä tämä olevan mahdollista.
Riikka
Tuon luettuani poliisin kommentti kyllä tuntuu jo perustellummalta. Hassua ettei henkilö sanonut suoraan teille asiasta, jos oli kerran itse nähnyt kun poistuitte autosta.

Minkäs merkkinen se teidän auto sitten on? whistling.gif
massa
Varsinaisen aiheen vierestä taas, kerro Henrietta ihmeessä millainen ilmastointi toimii sammutetussa autossa? Jos todella kyseessä on ilmastointi eikä mikään puhallin, eikä jääteöauto tongue.gif
Ja itse aiheesta; jos kyseiset mastiffit todellakin ovat tungettuina autoon toistuvasti, asiaan on varmasti aihetta puuttua. Ei olisi ensimmäinen kerta kun koirien pitopaikka on auto... confused.gif
Mutta näillä palstoilla tuskin asiaa voi auttaa, toivottavasti asiasta enemmän tietävät vievät sitä eteenpäin.
Henrietta
Täytyy kysyä mieheltäni tarkemin laitteesta kun hän tulee takaisin työmatkalta. Auto on tänä vuonna rekisteröity Mersun CLK. Käsittääkseni autossa oli jotain valmiina ja sen lisäksi siihen hankittiin joku laite. Itse en tiedä autoista mitään, olen varmaan kuullut mikä se on, mutta ei ole jäänyt mieleen.
Mansku
confused.gif Kamalaa. Muistan vuonna 1987 kun eräs nainen kuljetti bernhardinkoiraansa astutusmatkoilla pienellä Fiatitilla (ei se ihan eka malli), tais olla Ritmo . Koira istui siellä takakontissa koko matkan, kun ei mahtunu makoileen..Huoltoasemalla törmäsin häneen ja avasin sanaisen arkkuni..meinas tulla päin näköö!! sad.gif Oli lappiin menossa astuttaan etelästä.. sneaky2.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.