Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kidutuspenkissä käytiin..
Puskaradio > Puskis > K-18
sipa
Että ohi on taas vuodeksi..Toivotaan ainakin niin. thumbup.gif Kumma että pitää kammoksua yhtä Hammaslääkäriä näin. Mulla ei ole niin kauheeta paniikkia vaikka en tykkää myöskään siellä käydä, mutta Ukolla on vähän enemmän panikoitavaa kun se pelkää sitä piikkiä millä tarkistetaan onko reikiä. ohmy.gif Onneksi toimenpide ei kestä kauheen kauan aikaa, vaikka kerkisin jo yhden kerran ajatelle, että lopeta nyt jo.. biggrin.gif Ei ollut reikiä vaikka yksi irronnut paikka olikin joka laitettiin uusiksi, onneksi ei sattunut.. smile.gif Ei ollut myöskään Ukolla, ei muuten ole ollut 20 vuoteen kummallakaan reikiä.. thumbup.gif
mirka
Kävin kans jokin aika sitten hammaslääkärissä ja kyllä minua jännitti. Niin puristin tuolin käsinojia että rystyset valkoisena oli. Ei ollut reikiä ja siitä on aikaa kun viimeksi kävin jotai 10 vuotta. On se kyllä ihmeelistä että sitä noin jännittää aikuisenakin. Kyllähän se ikävältä tuntuu kun poraavat ja välillä se kun ne tökkii ja katsoo hampaan pintaa sillä piikillä sekin joskus vihlasee.
Mansku
sad.gif Meikä pelkää sen takia hammaslääkäriä, kun kerran pora lipsahti ja osui ekaks kieleen ja sitten ikeneen..Voi jummi että kävi kipeetä ja tuli verta.. confused.gif Varsinainen tohelo hammaslääkäriksi ph34r.gif
Wanssu
Mansku vaaditko edes mitään korvauksia? rolleyes.gif

En oo sitten kolmeen vuoteen hammalääkärissä uskaltanut käydä.. oops.gif
Pelkään hulluna, joutunut siellä ramppaan kun yksi hammas meni kerran puoliksi ja sitten sitä piti hioo tasaiseksi (se teki todella kipeää!) ja laittaa uusi "kruunu" päälle. Sepäs ei kauaa kestänyt kun lähti puolen vuoden päästä pois, ja uudestaan sinne hiottavaksi. sad.gif
Jennina
Mä taassen joudun käymään jotain 3:n viikon välein siellä ku on noita oikomistouhuja... sleepy.gif wink.gif En itseasiassa pelkää mitään hammaslääkäris paitsi auta armias ku porataan niin se on jotain mitä ei voi sanoin kuvailla, pelkään aivan sairaasti poraamista! mellow.gif Ei tarvitse kuin kuulla sen poran äänen niin puristan käsiäni jo rystyset valkosina! laugh.gif blush.gif
Mansku
blink.gif En edes hoksannu vaatia korvauksia..Kyllä sitä on ihminen tyhmä ph34r.gif
Henrietta
Lapsena olen saanut pahan kammon kaikkiin valkotakkisiin. Löysin muutama vuosi sitten aivan ihanan hammaslääkärin ja hän on saanut poistettua minun kammon kokonaan. En kestä kipua ja oma lääkärini on todennut niin, että on hammaslääkärin ammattitaidottomuutta jos ei saa hammasta puutumaan kivuttomaksi.

Ensimmäisillä kerroilla jännitin odotushuoneessa ja kädet tärisivät. Muutaman kerran jälkeen huomasin kerta toisensa jälkeen, että olen rento ja luen sanomalehteä rauhallisena. Nyt ei tunnu ollekaan kammottavalta mennä sinne ja kiitos siitä lääkärille joka ymmärtää sen, että asiakas pelkää ja kokee tilanteen ahdistavana. Suurin osa ei taida välittää siitä, miltä asiakkaasta tuntuu tai pidä välillä taukoa jotta asiakas saa rentoutua... Nykyisin käyn kerran vuodessa tarkastuksessa ja samalla aina hampaat puhdistetaan hohtavan valkoisiksi.
Ninja
Mä olen kai sitten aika kovanahkainen, kun en pelkää hammaslääkäriä, eikä ole puudutettu kuin kerran(silloin multa revittiin hammas irti). wink.gif Porattu on TOSI monta kertaa pienempänä, kun söin joka päivä karkkia, enkä pessyt hampaita... biggrin.gif Onhan se inhaa, mutta kyllä sen kestää. Mä olen kyllä muutenkin tälläinen masokisti; taska on, uusi hankinnassa, ja lävistys löytyy navasta. tongue.gif
Riikka
Mä en myöskään pelkää hammaslääkäriä, johtuu varmaan siitä ettei koskaan olla porattu. Mulla siis reikiä nolla! cool.gif "Pahin" mitä on tehty on hampaan poisto, eihän sekään mukavalta tuntunut, mutta on sitä pahempaakin kipua kestetty. Nyt ei kyllä ole tullut pitkään aikaan käytyä hammaslääkärissä, ehkä pitäis kunnostautua ja mennä. innocent.gif
missi
Joudun tän perussairauteni takia käymään puolen vuoden välein hammaskiven poistos... ja sit myös aina ennen leikkauksia n. 2-3 vko ennen tarkistuttaas suuni. Eikä reikii ole ollut muutamaan vuoteen karkinsyönnist huolimatta. wink.gif Ainoo huolenaihe on se, että miten saan sen suun revittelyn jälkeen leuat taas yhteen, koska ei oleenään noita leukaniveleitä. Leukaleikkaukseen kai joutais jo, ois pitänyt mennä jo 10-vuotta sitten kun viel nivelet silloin oli, mutta.... en uskalla vielkään -ainoo leikkuu mitä pelkään, on just tuo leukaleikkaus confused.gif
Ekku
Onhan ne hammaslääkäritkin vaan ihmisiä... Itte en varsinaisesti pelkää hammaslääkäriä, osittain varmaan siksi, ettei ole ikinä ollut yhtään reikää (koputetaan puuta) smile.gif Mutta kun on viisaudenhampaat alhaalta poistettu leikkaamalla, niin siitä tikkien poistamisesta jäi vähän ikäviä muistoja, lääkäri kun laski ajan väärin ja tikkien päälle oli ehtinyt kasvaa nahkaa siihen mennessä kun tikkejä alettiin repimään pois, se ei tosiaan ollut kivaa, oli meinaan aika veristä touhua ja sattui huomattavsti enemmän kuin itse leikkaus...

Ja nykyään kun leuastani menee välilevyt pois paikoiltaan, niin on aina pari viikkoa hammalääkärillä käynnin jälkeen leuka arkana, mutta kyllä sen kestää niin kauan, kun muuten on kaikki kunnossa! smile.gif
kerinkallion pelastaja
blink.gif ekaluokkalaisena jouduin juurihoitoon koska kiekon puutteessa pelasin lätkää broidin kanssa kivellä ja molarina ollessani se osui alaetuhampaaseen tietty blink.gif hampulääkärissäkäynnit tuli tutuks ja amiksessa ollessani kaikki neljä viisauden ohmy.gif hammasta päätti puhjeta samaan aikaan,kaks leikattiin ja yks revittiin samalla kertaa...voi sitä kärsimysten summaaaa..... ikänä en ole niin kironnut auttajia.....kun kaikki oli paranunut niin toki oli hyvä olo ja tietenkin hampaiden ja suun hyvinvointi on tärkeää koska sehän vaikuttaa koko kroppaan wink.gif mutta silloin jos olis osannut pistää nuorempana hanttiin ja pyytää yhtä toimitusta kerrallaan niin olis ollu helpompaa...halusin tehdä kaiken ilman vanhempien apua.. lookaround.gif hammaslääkärit on silti ihan thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.