Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Cavalier-keskustelua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Elina.P
mä en osaa sanoa mistä tykkäisin eniten... tongue.gif Rubyt on söpöjä! biggrin.gif wub.gif
.Tiia.
LAINAUS(Satsuma @ 3.1. 2005, 18:26)
thumbup.gif Kaikki värit käy - kunhan on cava ! thumbup.gif
blenheim ja tricolour on ne yleisimmät... sit tulee B & T ja vikana ruby wub.gif

Joo kaikki on ihania biggrin.gif Oli cavalieri minkä näkönen tai värinen tahansa wink.gif
Elina.P
viime vuonna mä näin toko kisan, jossa voitti sellanen tricolour cava! happy.gif
Satsuma
LAINAUS(Nenis @ 4.1. 2005, 20:57)
viime vuonna mä näin toko kisan, jossa voitti sellanen tricolour cava! happy.gif

Joo se minkä sä näit Emppu oli: "Piki" TK1 BH BABBLER´S MYSTIC DECEIT thumbup.gif wub.gif
Elina.P
LAINAUS(Satsuma @ 5.1. 2005, 12:24)
Joo se minkä sä näit Emppu  oli: "Piki"  TK1  BH  BABBLER´S MYSTIC DECEIT   thumbup.gif  wub.gif

se oli tosi söpö! voitti kaikki isot sakemanitkin! wub.gif
Mon@
Jes!
Taavi on mulla nyt viikonlopun hoidos smile.gif
Nyt se reppana nukkuu tos mun jalois ja on ihan mun kintuis koko ajan x)
Äiti sano et se kiersi ovelta toiselle ku mä kävin kaupas..

Se tosin herätti mut kahen aikaa yöllä nuolemalla naamaa...
Sen naama on niin lutunen että ei sille kyllä vihanen voi olla.. <33

http://www.geocities.com/seropi04/cavataavikuvia.htm
Aliina
Multa löytyy kaksi cavalieria:

Crawford Golden Dreams (täyttää 12.1. 2 v)
Crawford Jack A Dandy (10.5 v)

www.tyyne.net
Satsuma
LAINAUS(Aliina @ 8.1. 2005, 01:20)
Multa löytyy kaksi cavalieria:

Crawford Golden Dreams (täyttää 12.1. 2 v)
Crawford Jack A Dandy (10.5 v)

www.tyyne.net

Ahaa ! Tyyne ja kumppanit laugh.gif Tyynelläkö oli sitten ne pennut ? komean isukki on ainakin pennuilla, emästä puhumattakaan ! wub.gif

Pepi & Kiri - cavoilta terkut thumbup.gif
Garme
LAINAUS(Garme @ 28.11. 2004, 19:55)
Glara on sitten astutettu ja jäämme odottelemaan seuraamuksia  whistling.gif

Kotisivuilla tarkempaa tietoa asiasta..

Nyt näyttäisi kovin siltä että Glara on kantavana. Viikko seitsemän olisi aluillaan.
Pentujen pitäisi syntyä tammikuun viimeisellä viikolla.
Aliina
Pepi ja Kiri smile.gif

Ei ne vielä ole olleet, vaan nyt odottelemme juoksua, että sulhoa päästäisiin tapaamaan ja näillä näkymin toukokuussa syntyy vauvoja wub.gif

Tätä yhdistelmää odotetaan kovasti. Tyynen äidillä oli just samaisen sulhon kanssa pennut ja kuulemma oli mahtavia. Toivottavasti on sitten Tyynenkin vauvat ja täytyy toivoa, että edes tulisi yksi tyttö thumbup.gif
Satsuma
Onnea nyt sitten tulevista pennuista Aliina & Garme ! Jäädään mielenkiinnolla odottamaan pentuja wub.gif thumbup.gif

Mäkin haluaisin meille seuraavaks cava-nartun wink.gif
.Tiia.
Ja ylös biggrin.gif
.Tiia.
Nostan smile.gif
Satsuma
Hieman aikaisessa tää tulee mut laitetaampa kuiteski:

Ootteko aikonu tulla cavojen erkkariin Hyvnkäälle 12.6 tai kesäpäiville joskus heinä-elokuussa ?

Me tullaan !! biggrin.gif
Mon@
LAINAUS(Satsuma @ 21.1. 2005, 18:40)
Hieman aikaisessa tää tulee mut laitetaampa kuiteski:

Ootteko aikonu tulla cavojen erkkariin Hyvnkäälle 12.6 tai kesäpäiville joskus heinä-elokuussa ?

Me tullaan !! biggrin.gif

Tekis kyllä mieli mut on vähän liian kaukana sad.gif
Aliina
Olen tulossa erikoisnäyttelyyn melkein 11 v Dandy-veteraanin kanssa smile.gif
Mon@
up smile.gif
Lätäkkö
Miultakin löytyy tricolour Cavalier uros, Kamu nimeltään... happy.gif
.Tiia.
Kyllä varmaan tänä vuonna kesäpäiville tullaan smile.gif
Mon@
LAINAUS(cavalier @ 31.1. 2005, 14:41)
Kyllä varmaan tänä vuonna kesäpäiville tullaan smile.gif

Missäs sä asuitkaan? Ei oo pakko kertoa täs julkisesti biggrin.gif
.Tiia.
Täällä jyväskylässähän minä biggrin.gif
Verdana
Minun tädilläni oli cavalier-Ami, joka jouduttiin lopettamaan n. 8-vuotiaana sydänsairauden takia. Onkos nämä sairaudet cavoilla aika yleisiä? blink.gif
Satsuma
No, ei enää pitäisi olla.. on saatu hyvällä jalostyöllä kuriin thumbup.gif Mutta kyllähän sitä aina joillekkin valitettavasti tulee sad.gif Mutta onneks se on vähenemään päin biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(Satsuma @ 5.2. 2005, 18:49)
No, ei enää pitäisi olla.. on saatu hyvällä jalostyöllä kuriin thumbup.gif Mutta kyllähän sitä aina joillekkin valitettavasti tulee sad.gif Mutta onneks se on vähenemään päin biggrin.gif

Eikö niillä kumminkin ole aika paljon sydän,maksa ja korvasairauksia? tai siis ainakin Niinimaan Liisa (Janne Niinimaan äiti cool.gif ) myös hyvä tuttavani on näin sanonut, hänellä kun on ollut monta cavalieriä, ja tällä hetkellä kaksi narttua smile.gif wub.gif
phard
meille oli aluksi tulossa cava, ehdittiin jo varatakin pentu, mutta peruttiin sitten se ph34r.gif Pennulla oli muistaakseni purentavirhe ja joku muu "vika", jota en muista blushing.gif onneksi ei otettu, olin silloin vielä liian nuori koiran omistajaksi biggrin.gif
Ihan mukavaltahan tuo rotu tuntuu, mutta villakoira on silti se oma rotu.
Aliina
Rodussa esiintyy sydänvikaa (on rodun varjopuoli sad.gif ). Olen ollut rodun parissa 16 v ja se on melko hyvin kitketty pois, mutta kyllä silti tulee esiin tapauksia, että koira kuolee nuorena sydänvikaan (oma ensimmäinen koirani kuoli kahta viikkoa vaille kahdeksan vuotiaana sydänkohtaukseen). Minusta tässä pitäisi kasvattajan mennä itseensä ja miettiä hyvin tarkkaan linjoja, joita käyttää. Minulle oli ainakin hyvin tärkeää, että tutkin Homerbrent Morrisin jälkeläisiä ja niiden terveyslausuntoja, ennenkuin ehdotin kasvattajalle urosta.

Minä olen myöskin todella ylpeä, että kotona asuu heinäkuussa 11 v täyttävä vanhus, jonka pumpusta eläinlääkäri sanoi, että ompas vahvan kuuloinen rolleyes.gif

Meillä oli Coocoksen kanssa iso ongelma korvista. Mutta eiköhän se ole kaikille luppakorvilla ongelmana, ettei korvat saa ilmaa ja tulehtuu sen takia helposti. Puhdistan koirien korvat aineilla joka toinen viikko, niin nyt on tulehdukset pysyneet pois.

Maksa jutuista en ole tietoinen.
cavspa
Täälläkin yks cavalieeri... Koian nimi on Wilma ja sen on Eliitin Kennelistä... Wilma on 2,5 v ja väriltään black&tan smile.gif
Mon@
Valitettavasti noita sydänsairauksia niillä esiintyy, mutta onneksi nyt vain harvassa smile.gif
.Tiia.
Niin, ei noita sydänsairauksia ole läheskään niin paljon kuin ennen. Hyvä niin smile.gif
Omalla koiralla pysynyt sydän hyvässä kunnossa, samoin kuin kaverin 12 vuotiaalla.
.Tiia.
Ja etusivulle biggrin.gif
Mon@
Voi kökkö mua suututtaa se Närpiön näyttely ku olisin lhteny taavin kans sinne mut mulla on se ripari silloon.. *murr*

Saa nyt nähä lähenkö sitte tuusulaan.. Vlyteeerr... innocent.gif
Satsuma
joo, muakin ärsytti kun missasin Turun näyttelyn ilmot silloin kun ne oli blush.gif Miten se meneekin aina niin että jos unohtaa ilmot niin huomaa sen heti seuraavana päivänä vikast ilmo-päivästä ? rolleyes.gif

Kuinka moni meistä tän palstan cava-ihmisistä kuuluu Suomen cavalier yhdistykseen ? minä ainaskin happy.gif
Satsuma
Ylös !! thumbup.gif cool.gif ja vastailkahan tohon kyssäriin^ wink.gif
Mon@
En kuulu kun en cavalieria omista, mut vannon et kun tuleviasuudes omistan niin liityn thumbup.gif
Mon@
ja etusivulle taas smile.gif

Onkos joku menos tuusulan näyttelyyn 2.7 cavansa kanssa? Taavin kans ollaan vissii menos.. Juniori luokkaan wink.gif
SMOOTHIE
Yksi cava-ihminen lisää esittäytyy.
Eka cavalierini ostin vuonna 1993. Ludde sairasti sydämenvajaatoimintaa n. vuoden verran ja jouduttiin nukuttaa hänet ikiuneen sysksyllä 2001. sad.gif
Nykyinen cavalieri neiti, Lisa, saapui n. vuosi sitten (sijoituskoira) Pilliwink´s kennelistä. Kotonani asustaa myös lk.colliet eli nahkat Bingo n.10v sekä hänen lapsensa Rambo 6v ja Frida 3v. smile.gif

Olen kuulunut Cavalieriyhdistykseen jo 11vuotta.
Käytiin Lisan kans Messarissa saaden Eh niinkuin myös Kaapelitehtaalla 13.2.
Olen tyytyväinen molempiin arvosteluihin erityisesti jälkimmäiseen.

Suunnitelmiin kuuluu näyttelyiden lisäksi tottista ja mahdollisesti ilmoittaudutaan keväällä agility-alkeiskurssille blink.gif

Ihana rotu kerta kaikkiaan.
Åsa
cavspa
Me emme voi mennä näyttelyihin koska neidilläni on purentavirhe... Mutta harrastetaan sen sijaan agilityä, ja ihan hyvin on mennyt biggrin.gif
Mon@
nostetaampa tätä keskustelua vähän wink.gif
Satsuma
Ëi olla ilmeisesti tulossa Tuusulaan 2.7 ja ( voi ei ohmy.gif ) mul on riparin konfirmaatio seuraavana päivänä w00t.gif et tuskin porukat suostus...

kuka siel olis ollu tuomarina ??
Mona_
Mulla on Cava, 8,syyskuussa 9-vuotias Blenheim-narttu!

en oo ehtiny vielä rekisteröityä tänne foorumiin! smile.gif

//Oho ,olinki rekisteröitynyt! smile.gif
.Tiia.
Mon@
LAINAUS(Satsuma @ 6.3. 2005, 17:15)
Ëi olla ilmeisesti tulossa Tuusulaan 2.7 ja ( voi ei ohmy.gif ) mul on riparin konfirmaatio seuraavana päivänä w00t.gif et tuskin porukat suostus...

kuka siel olis ollu tuomarina ??

Tuomarina näillä näkymin olisi Rob Sansom Iso-Britanniasta....
Onko teillä kokemuksia tuomarista?
-Mia-
Mä en sitten vissiin oo kirjottanu tänne.

Eli meillä on kaksi cavaa, tricolour Belle ja blenheim Sesse (avatarissa). Belle on Zekiwan kennelistä ja Sesse Muddlehead'sista. Bellen kanssa harrastan junior handleria, Sessen kanssa aloitan huhtikuussa tokon. Tai on tuota tokoa tullut harrastettua kotona ja pari kertaa oikeissa harjoituksissa, mutta nyt siitä pitäisi tulla ihan "kunnollinen" harrastus.
Satsuma
en ole ennen kuullut kyseisestä tuomarista...Eikä siis kyllä päästä tulemaan.

Yhdistyksen club show ob 12.6 Hesassa tuomarit Tanskasta ja Ruotsista (en muista nimiä blush.gif ) Kukaan muu tulossa ?? tongue.gif
.Tiia.
Nostetaanpa.

Itse en kyllä ole tuonne club showhun tulossa, mieli kyllä tekis, mutta turha sitä on Hesaan lähteä katsomaan. smile.gif
-Mia-
Oltais muuten tultu mutta kun on dogsittereiden Match Show just silloin confused.gif . Pitää olla mukana järjestämässä sitä.
Mon@
Eipäs päästä mekään tuonne club showhun... sad.gif
Satsuma
Täytyypä vähän "mainostaa" jos joku ei ole vielä löytänyt tietään uuteen cavalier foorumiin niin tässä linkki: biggrin.gif

www.cavalierpalsta.com
" Terve menoa" laugh.gif
-Mia-
Hienoa Satsuma! laugh.gif

Kisaako kukaan cavallaan tai onko joskus esittänyt cavaa junnuissa?
Satsuma
Oon mä muutaman kerran meidän toisella cavalla ollut junnuissa cool.gif mutta pepi on vähän sählä, joten en hirveästi. Vaikka onhan Pepi ollut muilla tutuilla junnuissa wink.gif Jossaikin pienimmissä kisoissa. Toinen cavamme Kiri on "vasta" 10kk niin ei hänen kanssaan olla vielä oltu tongue.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.