Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Havannalaiset 3
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
valentine
en tuu ://
Fitzgo
LAINAUS(Havahava @ 15.8. 2005, 20:33)
Emma: Kumpa kävisinkin. biggrin.gif  Ei mutta ihan oikeasti olisi todella hienoa saada joku havaneesin kanssa finaaliin aivan sama kuka, mutta kunhan saatais havaneesikin näytille. cool.gif

Niimpä! smile.gif Viime vuonna oli jopa kolme havaa, tänä vuonna voisi joku havajunnu voittaa osarin. Monta osaria edes on enää jäljellä?

Vallulla alkaa olemaan jo tosi kylmä tuolla ulkona, esim. viime tokoharkat meni lopusta vähän pieleen sen takia. Lopetetaan kyllä talveksi toko kokonaan, kun ei Vallulla ole kiva siellä vain täristä. lookaround.gif Tänään mennään nyt toisen kerran harjoittelemaan agia, aiotaan kokeilla nyt A-estettäkin, mitenköhän se menee. smile.gif Pitäisi tässä jossain välissä saada räpsittyä syksyisiä kuviakin, ja laittaa näytille.
Havahava
eipä taida olla enää kuin eckerö, oulu, seinäjoki ja jyväskylä sleeping.gif

Aika kuluu liian nopeasti ! ph34r.gif
Dommie
LAINAUS(Fitzgo @ 18.9. 2005, 15:50)
Pitäisi tässä jossain välissä saada räpsittyä syksyisiä kuviakin, ja laittaa näytille.

Mä lähdin tossa päivällä kameran kanssa pihalle, aikeinani räpsiä kuvia, mutta heti kun päästiin pihalle, niin alkoi satamaan. sleepy.gif

Onko kukaan muuten tehnyt itse havoillensa vaatteita? Tässä ois tarkoitus kokeilla tehdä Minjalle lämmin haalari talveksi, löytyisköhän ohjeita jostain? biggrin.gif
Miki*
LAINAUS(-Riepu- @ 18.9. 2005, 18:03)
Tässä ois tarkoitus kokeilla tehdä Minjalle lämmin haalari talveksi, löytyisköhän ohjeita jostain? biggrin.gif

Et kai vain minulta kopsannut ideaa? laugh.gif
Marjo Heikka
Meillä on haalareita ja takkeja ollut koirilla jo yli 10 vuotta. On sadehaalaria, pölyltä suojaavaa matkahaalaria, lämmittävää viittaa, heijastinliiviä yms.

Nykyisin tosin käytän haalareita vain näyttelymatkoilla pitämään turkit puhtaana ennen kehää. Varmaan moni onkin nähnyt meidän pikku-Naldon vihreässä kurapuvussaan tai liilassa tuulipuvussaan ulkoilemassa näyttelypaikoilla.

Kaavoja löytyi aikoinaan ainakin vanhasta Käsityökerho-lehdestä, mutta nekin vaativat aikalailla muokkausta, jotta tulos oli pitkärunkoisella havannalle sopiva. Minä ja ompelukone ei kuuluta samalle planeetalle blink.gif , mutta onneksi tuo meidän äiti on oikea mestariompelija ja on itse kehitellyt kullekin meidän koirista sopivat haalarin kaavat.

Paras tapa saada kunnollinen haalari, on tehdä harsimalla koevedos ja korjailla sitä, kunnes on sopiva. Varsinkin etujalkojen liikkumatilaan kannattaa kiinnittää huomiota. Sen jälkeen purat koevedoksen ja piirrät siitä kaavat. Lykkyä tykö. thumbup.gif

Haalareista kannattaa muistaa se, että ne tahtovat aina takuttaa karvaa, vaikka niissä olisikin liukas vuori ja läpät estämässä karvojen menemistä vetskarin väliin.

Kun näet minua näyttelypaikoilla, tule katsomaan meidän haalareita, yleensä on tosiaan ainakin Naldolla yhdet mukana.
Fitzgo
Voi se tuulipuku on ihana. wub.gif
Ajattelin kyllä juuri että mun kässäntaidoilla ei kyllä mitään pukuja tehdä, osaan vain ja ainoastaan tehdä hameen leikkaamalla kankaan ja toiselta puolelta ompelen kiinni. biggrin.gif eli hankalat koirien lämpöpuvut ei kyllä taida olla alaani, mutta ehkä edes yrittäisin piirtää Vallun kurapuvusta kaavat.
Dommie
Hoh hoi, uudistan Minjan sivut niin ulkoasun kuin sisällönkin puolesta, mukava homma tässä. tongue.gif
Dommie
http://img.photobucket.com/albums/v297/puhvi/jee.jpg

Olipas mukava yllätys tänään kun tulin koulusta kotiin. sleepy.gif Äiti oli leikannut Minjan turkin _lyhyeksi_. Eipä siinä muuten mitään (wub.gif), mutta ois voinut odottaa ens kuuhun asti, kun olisin tahtonut viedä sen yhteen mätsäriin. dry.gif

Havannalainen tuli tänään. thumbup.gif
Dommie
kotisivu.mtv3.fi/minjahava

Uudet sivumme. happy.gif
Fitzgo
Hienot uudet sivut Minjalla! ihan kaikken en vielä kerinnyt tutustua, mutta kuvat olivat valloittavia. wub.gif Varsinkin metsästä otettu sammalikosta makailu-kuva. smile.gif Mekin lähdetään varmaan kohta kameran kanssa metsään hihhuloimaan.
Hieno tuo Minjan uusi trimmi, mutta ei se kyllä olisi mulle varsinkaan mukava yllätys jos kotiintultuani Vallun turkki olisi ihan lyhyt. sleepy.gif Kuinka nopeasti teidän havoilla kasvaa turkki? Vallulla kasvaa älyttömän hitaasti. Jos joku on leikannut koiraltaan parin sentin pituiseksi ja halunnutkin kasvattaa sen takaisin, niin kuinka pitkän ajan päästä se on taas semmoinen "näyttelypitkä"? smile.gif
valentine
Tosi hienot sivut teillä nelli smile.gif
Dommie
Hiljaista täällä. lookaround.gif
valonleikki
Huomasitteko muuten, että näin syyskelejen viiletessä, Suuri Käsityö-lehdessä oli ohje pikkukoiran neulepukuun? Ja se malli oli muuten bichon havanais. :3
Dommie
Enpäs ole huomannut, kun en ko. lehteä lue. Meillä on kyllä noita neulottuja takkeja jo tarpeeksi, lähinnä haalarille ohjeita kaipaisin. Oisko sulla mahdollisuutta skannata sitä ohjetta? lookaround.gif
valonleikki
No, oikeastaan ei. Huomasin sen vain kaupassa selaillessani lehteä, mutten ostanut. ;/ Mutta kirjastosta voisi kait sen lehden lainata..?
Dommie
Ookoo, täytyy kurkata. smile.gif
Fitzgo
Mukavaa että havaneesi on ollut mallina. smile.gif

Katselin näin sairaspäivieni piristykseksi Vallun pentuvideoita. Että oli ihana katsoa miten se leikki ihan samalla tavalla itsekseen pedin päällä kuin nytkin. happy.gif Ja pennut on niin ihania kun ne ei oikeastaan pelästy mistään, Vallullekin siinä videossa ärähdettiin vähän pahemminkin. Vallun kun olisi halunnut leikkiä nyt jo edesmennenn bouvierin kanssa [joka oli meillä kylässä]. Vallu vain haukkui ja heilutti häntää ja hyöri ja pyöri, ensin Reetta murahti varoitukseksi ja sitten vielä yritti näykkästäkin. Ei Vallu ollut siitä moksiskaan, tajusi kyllä onneksi jättää Reetan rauhaan. smile.gif
Dommie
Katoin ton lehden kirjastossa, ei ehkä ihan sellanen mitä tarkoitin. ^^ Mutta suloinen koira. w00t.gif
Dommie

Hyvää syntymäpäivää Vallulle, joka täyttää tänään neljä vuotta! happybday.gif
Fitzgo
Voi aivan ihana! wub.gif Kiitos Nelli ja Minja happy.gif
Vallulle tuli herkkuaamiainen tarjottimella sänkyyn, lahjoja ei ollut muuta kuin mun tekemä hieno kortti, jossa lupasi ostaa Vallulle 2 lahjaa ja sellaisen rusettinipsun. smile.gif
valentine
Onnea vallulle! smile.gif
Fitzgo
Kiitos Vallun puolesta, Valentine. smile.gif

Apua, luin jotain alkuvuoden keskusteluita, missä puhuttiin lyhytturkkisen havan näyttelyyn viennistä. Olin siellä niin epä-asiallinen, ja mun tietämykseni oli ihan nollassa. blink.gif Mä väitin että Vallu pitäisi pestä joka pvä pitkäturkkisena jos oltaisiin menty Kennelliiton suurleirille, ja muutenkin. Ei nyt sillä että nyt olisin niin asiallinen, mutta toivon mukaan asiallisempi kuin noissa viesteissä. Mä ja Hanna naurettiin ihan kippurassa, sellasia väittelyitä siellä oli. biggrin.gif Ajattelin poistaa ne viestit mutta siellä ne on kaikkia naurattamassa yhä edelleen.
Mitäs muuta mukavaa. Vallu tuossa sängyllä riehui ja nyt häippäsi jonnekin, vähän viileämpään. Kohta sitten lenkille, ja onneksi menen huomenna uuden jakson alkaessa 10, niin aamullakin vähän pidempi lenkki ehditään kiertää. smile.gif
Dommie
Ai näitä hava-keskusteluja? biggrin.gif mä en varmaan kehtais mitään vanhoja kirjoituksiani lukea, varmaan jotain tosi noloa, etenkin jos siellä on jotain väittelyjä missä mä olen mukana. whistling.gif

/ edit. kävin jotain 2 vuotta vanhoja juttuja lukemassa, hävettää! blush.gif
Fitzgo
Joo, noi munkin keskustelut olikin siis kaksi vuotta sitten alkuvuonna, luojan kiitos etten enää tänä vuonna ole ollut tuollainen. biggrin.gif
Tänään heräsin tosi aikasin, ja Vallukin pääsi aikaseen aamulenkille. smile.gif
Huomenna sitten mätsäriin, ainaskin katselemaan, pitää vielä miettiä osallistuako. Mutta pojan joka tapauksessa tänään pesen.
-inessa-
LAINAUS(Fitzgo @ 8.10. 2005, 11:23)
Joo, noi munkin keskustelut olikin siis kaksi vuotta sitten alkuvuonna, luojan kiitos etten enää tänä vuonna ole ollut tuollainen. biggrin.gif

Oli hauskaa luettavaa biggrin.gif
Dommie
Me oltiin tänään Minjan kanssa katselemassa yhtä mätsäriä, aika paljon rotukavereita nähtiin. smile.gif
Fitzgo
Mä luulin että teiän oli tarkoitus osallistua. happy.gif Odotin innoissani tulosta.
Vallun kanssa me oltiin tänään myös katsomassa mätsäriä, käytiin pitkällä lenkillä siellä kun pennuissa kesti niin kauan. Ja saihan se labukkapentu punaisen. wink.gif Mutta ei kyllä sijoittunut, pentuja oli yli 50. biggrin.gif Kiva päivä oli kaikin puolin, vähän Vallun kanssa treenattiin ja ihan kivasti meni. Tai oikein kivasti liikkeet ainakin. :>
Dommie
Kyllähän meillä tarkoitus olikin, mutta tultiin vähän myöhässä sinne. whistling.gif Oltais me vielä keretty ilmoittautumaan, mutta porukkaa oli paljon ja meillä aikaa rajoitetusti, niin ei sit viitsittykään. Jos sit seuraavassa mätsärissä marraskuussa. :'D
Sundae
LAINAUS(-Riepu- @ 9.10. 2005, 14:26)
Kyllähän meillä tarkoitus olikin, mutta tultiin vähän myöhässä sinne. whistling.gif Oltais me vielä keretty ilmoittautumaan, mutta porukkaa oli paljon ja meillä aikaa rajoitetusti, niin ei sit viitsittykään. Jos sit seuraavassa mätsärissä marraskuussa. :'D

Sinne mätsäriin viet sitten kyllä Minjan! laugh.gif
Fitzgo
Juu, muistelinkin että kirjoitit että olisitte osallitumassa. Mutta marraskuussa sitten, ja muistakkin. happy.gif Olen menossa seinäjoelle ilmeisesti katsomaan, ja silloin olisi juuri todella kiva mätsi tässä lähellä. Siellä on kaikkia "Kaunein pää", Paras pari, junnut, lapsi ja koira vaan 3 euroa ja sitten niitä "tavallsia" luokkia jotka on vain 5 euroa. Mutta ei aina kaikkialle voi päästä. biggrin.gif
Dommie
Yleisön pyynnöstä ehkä sitten joo. biggrin.gif

/ hmm. mihis se on tuolta koirat.comin kalenterista kadonnut o__O
Annika
Heipähei!

Onko täältä ketään ollu havaneesipäivillä nastolassa täs taannoin?
Kaipailen vain Vernan bis-kuvaa (näin vaatimattomasti). Joku siellä otti kuvan, mut en tiedä kuka.. Olishan se mukava saada muistoksi.

Ketäs muuten on tulossa seinäjoelle, me mennään kumpanakin päivänä; Verna siis junnuluokassa.

terkuin Annika
Dommie
Mä saatan tulla Seinäjoelle katselemaan. smile.gif Jos joku kaipaa kehäapua, autan ilomielin. innocent.gif biggrin.gif
Jepsis
Seinäjoelle ollaan menossa rollen kanssa lauantaina.. Oli muuten ilmeisesti tuomari muuttunut, jos oikeen muistan. rolleyes.gif
[WaLLu]
Seinäjoelle ollaan menossa Sunnuntaina, vähä jo kyllä jänskättää kerta se on meidän Wertin eka kunnon näyttely. smile.gif
Oli kyllä muuten ilmoittautunu vähä havaneesejä sunnuntaiksi! Vaan 8! ohmy.gif
Onko kukaan kattonu paljoko lauantaiksi?

-Riepu- : Oon miettiny, että jos joku haluais esittää meidän Wertin, mutta se taitaa olla paras esittää itse, kun se on niin kovaa mun perään.. :/ (mätsärissä pikkusisko oli sen kanssa lapsi&koira-kisassa ja mä seisoin kehän laidalla ja kun Wertti huomasi mut, se vilkuili vähän väliä että oonko mä sielä vielä.) Näyttämis-vinkit kyllä olis tervetulleita! biggrin.gif Sen verran epäilen omia taitojani kun en oo ennen havaneesiä näyttänyt muutaku mätsäris. rolleyes.gif
Teillä on muuten hienot kotisivut!

Ei tuomari ainakaa mun mielestä oo muuttunut. ohmy.gif Tanya Ahlman-Stockmarihan se on alusta asti ollu...
Fitzgo
Kumpana päivänä olet Nelli tulossa?
Harmi, kun olette menossa sunnuntaina, olisi ollut kiva nähdä Wertti. :>
Jepsis
LAINAUS([WaLLu)
,11.10. 2005, 17:12] Seinäjoelle ollaan menossa Sunnuntaina, vähä jo kyllä jänskättää kerta se on meidän Wertin eka kunnon näyttely. smile.gif
Oli kyllä muuten ilmoittautunu vähä havaneesejä sunnuntaiksi! Vaan 8! ohmy.gif
Onko kukaan kattonu paljoko lauantaiksi?

-Riepu- : Oon miettiny, että jos joku haluais esittää meidän Wertin, mutta se taitaa olla paras esittää itse, kun se on niin kovaa mun perään.. :/ (mätsärissä pikkusisko oli sen kanssa lapsi&koira-kisassa ja mä seisoin kehän laidalla ja kun Wertti huomasi mut, se vilkuili vähän väliä että oonko mä sielä vielä.) Näyttämis-vinkit kyllä olis tervetulleita! biggrin.gif Sen verran epäilen omia taitojani kun en oo ennen havaneesiä näyttänyt muutaku mätsäris. rolleyes.gif
Teillä on muuten hienot kotisivut!

Ei tuomari ainakaa mun mielestä oo muuttunut. ohmy.gif Tanya Ahlman-Stockmarihan se on alusta asti ollu...

tarkoitin että lauantain tuomari on muuttunu.. mun mielestä sen piti olla joku ulkomaalainen mutta onki annukka paloheimo.. no jännä mennä sillekki koittaan mitä sanoo meidän pojasta smile.gif 17 havaa on lauantaina.. jänskättää kyllä vähäsen
Dommie
Minjalle tulee tänään kaveri käymään, sellainen puolivuotias bordercollie-poju. Saas nähdä miten tulevat toimeen, kun ei ole ennen tavanneet. smile.gif
[WaLLu]
LAINAUS(Jepsis @ 12.10. 2005, 21:40)
tarkoitin että lauantain tuomari on muuttunu.. mun mielestä sen piti olla joku ulkomaalainen mutta onki annukka paloheimo.. no jännä mennä sillekki koittaan mitä sanoo meidän pojasta smile.gif 17 havaa on lauantaina.. jänskättää kyllä vähäsen

ai, siis lauantain, joo. biggrin.gif

mä tuun kyllä lauantaina, mut ilman Werttiä, koska sinnehän ei saa ottaa turistikoiria silloin... :/
Dommie

Ilme kertoo kaiken. laugh.gif

Tämmöinen kaveri oli Minjalla. wub.gif Lisää kuvia löytyy kotareilta. biggrin.gif
Havahava
Mä olen tulossa, lauantaina; junnuilemaan ja esittämään kaksi havaneesiä. smile.gif
valentine
ketä havaneesejä Miia esität? smile.gif ja missä luokissa biggrin.gif?
~PeiKko~
Paljon on Havoi La. Seinäjoella?
Jepsis
LAINAUS(~PeiKko~ @ 14.10. 2005, 15:13)
Paljon on Havoi La. Seinäjoella?

17 muistaakseni!!
Havahava
LAINAUS(valentine @ 14.10. 2005, 13:13)
ketä havaneesejä Miia esität? smile.gif ja missä luokissa biggrin.gif?

ainakin junnunartun ja avonartun. smile.gif
Jepsis
hauskat synttärit miia biggrin.gif
Havahava
LAINAUS(Jepsis @ 17.10. 2005, 20:20)
hauskat synttärit miia biggrin.gif

kiitos wink.gif flowers.gif
valentine
täältä myös jälkikäteen synttäri onnittelut miialle! smile.gif
Fitzgo
Mukavaa kun olen pitkästä aikaa ihan vain katselemassa näyttelyssä. Tai saatan esittää joitain koiria, mutta ettei ole junnuissa. Miiaa tietenkin kannustamassa, jos vaikka uusiutuisi toi viimevuotinen. :>
Ihana kuva, Nelli. Minjalla näytti olevan oikein hauskaa. biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.