Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Aleksi ja Jaakko
Puskaradio > Puskis > K-18
Terhi
Kuinka moni täällä on seuranunt noiden poikien tarinaa?
Minä olen jonkun verran, ja nyt kun uutisissa kuulin uusimmista käänteistä, tuli minulla itku silmään... sad.gif
Pojat oli tänään väkisin erotettu äidistään, ja viety poliisautoon... kamalaa... Paikalla ollut lääkäri oli vaatinut kirjaamaan pojat sisään lasten psykiatriselle osastolle, mutta virkavalta ei kuunnellut. confused.gif
Cee
Poikien tarinaan on turha ottaa kantaa ellei tunne todellisia taustoja.
Minä ainakaan en tunne.

Cee
happy
jos mediaan on uskomist ni on se väärin et pojat viedään pois, mut taas toisaalta kun ei tiiä koko juttua. voihan se äiti oikeesti vedättää suomen kansalaisia ihan täpöillä ja me vaan uskotaan sen hyvyyteen ja siihen et ne pojat kuuluis sille. ja kyllä kaikki lapset puolustais äitiään tälläsessä tilanteessa. mut vaikke sanoo tosiaa kun en oo asioista kauhesti selvillä, mitä nyt yleisesti olen kuullu ja nähny ja sen perusteella olisin sen äidin puolla sleepy.gif
Arissa
Olematta kenenkään puolella niin voisi kysyä, että oliko poikien äidin käytös järkevää, kun vei pojat piiloon tietäen hyvin mitä siitä seuraa. blink.gif Jotenkin tulee mieleen, että tällaisissa asioissa lasten vanhemmat ajattelevat vain omaa etuaan ei sitä mikä saattaisi olla lapsille parasta.

Ei varmasti ole hyvä asia palauttaa poikia isälleen jos pojat eivät aidosti eivätkä todellakaan halua mennä isänsä luo, mutta oikein ei ole sekään, että äiti piilottelee lapsia jollain mökillä. Lapsilta jää koulua käymättä, normaalia elämää elämättä eikä tuollainen voi olla jättämättä jälkiä lapsiin. confused.gif
Henrietta
Julkisuudessa olleet asiat eivät ole koko totuus tässäkään tapauksessa, kuten ei yleensäkään tämän tyyppisissä tapauksissa. Aikaisemmassa ammatissani psykiatrisena hoitajana valitettavan usein tuli vastaan saman tyyppisiä tapauksia joissa lapset olivat riidassa vain välikappaleena ja vanhemmat eivät miettineet heidän parastaan.
Lapset ovat molemmat sen verran pieniä, että heidät on pystynyt manipuloimaan ihan mihin mielipiteeseen tahansa. Jotenkin ikävää kun lapsia käytetään vanhempien välisten riitojen kostokeinona.
Itse mietin mikä on lapsiaan piiloittelevan äidin mielenterveys? Kun fakta on se, että oikeus on tehnyt päätöksensä ja jonain päivänä se palautus toteutuu. Oikeudella on varmasti ollut pätevät syyt lähettää lapset takaisin.

Lapset saavat tästä erittäin ikävät muistot ja arvet elämäänsä. Pahimmassa tapauksessa joutuvat tämän takia psykiatriseen hoitoon pitkäksi aikaa.
throls
Henrietta on toisaalta oikeassa,tosin eipä muutkaan ole väärässä.

Itse koen tämän taåuksen ,tosiasioita tuntematta,että ÄITINÄ minä itse taistelisin ja taistelen lapsistani niin pitkälle kuin mahdollista.Vaikka taustalla olisi mitä ja jos lapset,tuonkin ikäiset itse osaaavat päättää missä haluavat olla,niin onhan se kohtuus kuunnella lapsia.

Tämä "pomputtelu" on tuttua myös itselleni.Ollessani aikoinaan nuorempi ja omaavani kaksi pienempää siskoa,meidän vanhemmat erosivat.Isä ratkesi ryyppäämään,äiti lähti ns.toisen mukaan.Valtio katsoi asian ,että meidän lasten piti jäädä isälle,joka ei voinut huolehtia meistä.Minä muistaakseni iältäni kuudennella luokalla,hoidin kaksi nuorempaa (nuorin 2v) koulun ohella.Äidillä oli työ,asunto ja kaikki mahd. ja Halut ottaa meidät.Tuli pitkä kahden vuoden tappelu valtiota vastaan,isä olisi antanut meidät äidin luo mutta valtio ei,joten meidät passitettiin lastenkotiin.Siellä sitten asuttiin ja oltiin,kunnes lopulta OIKEUS nimenomaan LASTENOIKEUS meni edelle ja pääsimme äidin luo asumaan.Jotta tällaista biggrin.gif
abc
Valitettavaa throls, että olet saanut kokea paineita ja varmasti useampiakin epätoivon tunteita lapsena confused.gif

Surkeata on myös se, että aikuiset vanhemmat eivät olekaan niin aikuisia, että kykenisivät selvittämään keskeisiä asioitaan, vahingoittamatta lastensa tunteita ja turvallista kasvukautta. Ja näitä vanhempia on paljon. Ja lapsia vieläkin enemmän, jotka syystä tai toisesta saavat kärsiä aikuisten tähden.

En kuitenkaan puutu noihin kysymyksiin enempää, mutta sanottava on, että miten vielä nykymaailmassa, kun tietoa on tuutin täydeltä, solmitaan liittoja toisen maan kansalaisen kanssa, selvittämättä ko maan lakeja, kulttuuria jne. ja varsinkin lasten oikeudesta esim. jos juuri se ero tulee?

Reilut 30 v. sitten seurasin työpaikallani nuorta äitiä, joka ei kauaa voinut olla missään työpaikassa, koska joutui tämän tästä muuttamaan tuntemattomaan, koska pelkäsi lapsensa vierasmaalaisen isän, isän sukulaisten ja tuttujen löytävän hänen lapsensa ja vievän lapsen mennessään. Silmät pyöreänä hämmästelin asiaa, sillä silloin oli tuollaiset asiat vielä harvinaisia, jo senkin vuoksi, ettei juttuja riepoteltu lehdistössä sen enempää kuin muissakaan medioissa niinkuin nykyään.

Vielä mietin sitäkin, että ero samassa maassa asuvien kesken (ainakin Suomessa) on helpompi ratkaisu lasten tapaamisoikeuksienkin järjestelyssä, vaikka eroprosessit olisivat kuinka kinkkisiä ja aikaa vieviä. Sitten onkin enää kysymys siitä, että miten fiksuja vanhemmat ovat, että osaavat käsitellä välejään niin, ettei niitä tarpeettomia traumoja heidän tähtensä lapsille tulisi.
elbow
Vaikea tuohon on tosiaan sanoa mitään, kun ei tiedä asiasta kuin sen yhden puolen.
sipa
Joo aika vaikeata sanoa kommenttia tietämättä asiasta yhtään mitään, mutta kuten Ukko aina sanoo että miksi ihmeessä noi naiset ei pysy kotimaisissa miehissä..se ei ymmärrä sitä hinkua päästä jonkun ulkomaisen kanssa naimisiin ja sitten erotaan kun kulttuurit on niin erillaisia. ja sitten tapellaan lapsista kumpi saa ne mukaansa. Vaikka tietenkin täällä suomessakin tapellaan, mutta välimatka ei ole samaa luokaa ja toisella osapuolella on ainakin mahdollisuus nähdä lapset usein.
Malin
Suomalainen media on todella antanut asiasta aika yksipuolisen kuvan. Minusta pitäisi noudattaa tätä Haagin lapsikaappausasiakirjaa. Se on pelastanut monen suomalaislapsen Suomeen ulkomailta. Entä jos jatkossa Suomeen ei enää luovuteta USA:sta lapsia, koska Suomikaan ei sopimusta noudattanut? confused.gif
raija
Täytyy minunkin kirjoitaa, mitä olen lukenut ja ajatellut.
Taitaa kaikista huolimatta äidillä olla erilaiset tunne siteet lapsiinsa kuin isällä.

Olisi ottanut lapsilleen suomenkansalaisuuden, kun on synnyttänytkin täällä nuoremman pojan. Ei olisi tälläistä sopaa tullut.
Onko rakkaus sokea, tässäkin tapauksessa. Ei ollut hyvää tiedossa, kun
nuorikko meni miehelään. Ja sekin on lehdistä luettu.

Täytyy ihmetellä, miten täältä viedyt edelliset pojat asuvat ja elävät.
Ei ainakaan isänsä luona. Lehtien mukaan.
Kävisikö samalla tavalla näillekin pojille.
Olen miettinyt, onko se suuri ja mahtava ameriikka pojille paras kasvamis-
paikka.

Miten olla tunteeton ja puolueton tässäkin tapauksessa, siinäpä olisi oppimisen
taito.
sipa
Joo ihmetellä kyllä täytyy näitä päättäjiä, eikö heillä ole yhtään inhimmillisyyttä, vaan mennään näitten idiootti pykälien mukaan.. ohmy.gif Pojat eivät halua edes Isän luokse niin miksi sitten pakotetaan. angry.gif Samoin ihmettelen Kerstinin tapausta jos sielläkään ei edes Pojat asu Isän luona vaan oli pakko saada ne sinne sukulaisten nurkkiin.. ohmy.gif Ei mene jakeluun.
Arissa
Jostakin luin Sevonin haastattelun. Tämä Sevon on korkeimman oikeuden puh. johtaja tai jotain sinne päin blush.gif . Saa oikaista jos meni vikaan. No, kuitenkin tämä mies totesi, että tästä jutusta on tehty liian yksipuolinen ja vain ainoastaan äidin näkökulmasta jota myös media on ruokkinut. Tasapuolista infoa ei ole julkisuuteen tullut. Tämä mies ei pitänyt asian saamasta julkisuudesta, koska se myös vaikuttaa poikien elämään.

Sitä haastattelua lukiessa tuli mieleen, että ulkopuolinenkin ihminen tuntuu tietävän paremmin miten tämä juttu pitäisi hoitaa kun näiden poikien vanhemmat.
Henrietta
Media alussa oli täysin äidin puolella ja isästä tehtiin pahimman luokan kriminaali. Tämän vaikutelman media on onnistunut jättämään aika hyvin edelleen. Itse pidän äitiä pahempana tekijänä tässä sopassa. Äiti ensimmäisenä kaappasi lapset ja vielä nyt syksyllä vei lapset piiloon ja ei tuonut heitä tarvittaviin oikeuden istuntoihin.

Korkeinoikeus on todennut, etteivät pojat ole oikeudessa selkeästi ilmaisseet sitä, etteivät halua takaisin yhdysvaltoihin. Nämä kirjeet yms. mitä julkisuuteen on toimitettu, äidin on helppoa pyytää lastaa kirjoittamaan tällainen viesti ja sanoa sanojen olevan pelkästään lapsen omia sanoja.
Tämän negatiivisen julkisuuden jälkeen, poikein on varmasti helpompi elää yhdysvalloissa.

Usein näissä tilanteissa, vanhemmat eivät ajattele ollenkaan lastaan, haluavat asian niin kuin omasta mielestä on paras. Lapsi jää vanhempien riitojen väliin kapulaksi, riidan syy on aika usein aivan muu kuin se, että haluaa lapset itselleen. Lapsia on hyvä käyttää kiristyskeinona.
Malin
LAINAUS(Henrietta @ 27.10. 2004, 08:45)
Usein näissä tilanteissa, vanhemmat eivät ajattele ollenkaan lastaan, haluavat asian niin kuin omasta mielestä on paras. Lapsi jää vanhempien riitojen väliin kapulaksi, riidan syy on aika usein aivan muu kuin se, että haluaa lapset itselleen. Lapsia on hyvä käyttää kiristyskeinona.

Aivan! Lapsen etu on tässäkin tapauksessa unohdettu kuten myös se seikka, ettei vanhemmilla ole oikeutta lapseen vaan lapsella on oikeus vanhempiin.
Chevy
sipa:lle kommetti: Suomalaiset miehet avioituivat viime vuonna yli 1500 ulkomaalaisen naisen kanssa ja Suomalaiset naiset yli 1000 ulkomaalaisen miehen kanssa... rolleyes.gif Ikävää etten muista tilaston tarkkoja lukuja.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.