Ja noista "penteleen" laitteista vielä tähän samaan syssyyn, kun niin sopiva ilmakin manauksille

.
Ostin edelliseen asuntoon jenkkikaapin, kun siellä ei jääkaappia ollut. Uusi kaappi ja millaista melskettä se pitikään niiden normaalien sähkövaihteiden napsahtelujen lisäksi. Siellä asunnossa sain sentään keittokomeroon oven kiinni, vaikkei se ääni häipynyt, mutta kuuluvuus laimeni.
Tänne otin sen mukaani, olihan se kumminkin uusi, ja yleensä toiseen asuntoon muutettaessa juuri jääkaapit tuppaavat olla loppuun asti käytettyjä

. Täälläpäs olikin ihan siisti ja hyvä laite, sillä annoin sen olla muutaman kuukauden paikallaan, mutta koska omani oli pienempi, vaihdoin oman syvennykseen ja taas tuo kamala ääni, ja nyt ei edes väliovea k.komeroon, joten ei kun "jenkit" uudelleen paikan vaihtoon. Näin meni kesä

, ja nyt sitten päätin, että toisesta ON päästävä eroon, sillä ei tää yksiö niin tilava ole, että toisellekin kaapille olisi tilaa. Ja vaihdoin taas omani paikalleen. Ja taas sama ryske

.
Asettelin, monta kertaa ruuvaten kaapin tasapainosäädintä (sillä sen osasin

), ja tottahan toki sekin lopulta metakkaan auttoi

, mutta ei kylliksi

. Yhtenä päivänä sitten olin laittanut jäätelöpaketin jääkaapin puolelle ja voi sitä sotkua, kun jätski oli paketissa päässyt sulamaan

. Eipä muuta kuin ylimääräinen sulatus ja siivous. Mutta kerrankin on sanottava, että onni onnettomuudessa

, nimittäin, kun asettelin tavarat takaisin siistittyyn kaappiin, niin ajattelin, että miksi pakastin puolella on hylly, kun tason ja ylälaidan väliin jää niin kapea säilytystila ja otin tason pois pidikeuristaan. Ja

, minun koneeni ei enää räyhää

. Kyllä nyt, harmaasta säästä huolimatta, olen kuitenkin hieman ylpeä itsestäni, kun nää mekaaniset hommat noinkin "helposti" osaan ihan itse hoitaa

.