Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Masentava ilma
Puskaradio > Puskis > K-18
sipa
Täällä Eteläsuomessa.. confused.gif On niin synkkää ja pimeää ja vettä tihuttaa.. sad.gif Ei tee mieli mennä edes ulos, no onneksi ei ole pakkokaan kun on täällä työmalla.. biggrin.gif Että jotain iloa tästäkin, saa olla valoisassa ja kuvitella että ulkonakin on kirkasta. Saas nähdä kuinka kauan jatkuu tätä harmautta ja sadetta, ennen kuin se vaihtuu pakkaseen ja valoisuuten lumen myötä. Sitä jotenkin kaipaa jo tämän koko ympärivuotisen sateen jälkeen.. blink.gif Että olis kuivaa vihdoinkin. Kotonakin on niin pimeätä että jätin Edille valot keittiöön kun en raaskinut jättää sitä säkkipimeään tyhjään kotiin. unsure.gif Saa sekin liikkua siellä vettä juomaan, eikä tarvii käsi (tassu)kopelolla mennä kippoaan etsimään. Ihan kateellisena katselin iltauutisia kun lappiin luvattiin lunta ja me saadaan olla täällä pimeässä päivätkin. lookaround.gif

Likka menee Anttilaan hakemaan mulle kotiin jalkalampun kun siellä on nyt tarjouksessa(puoleen hintaan) sellainen kaksiosainen lattialamppu ja haluan krominvärisenä sen, toivottavasti viellä löytyy.. thumbup.gif Ja saan sen olohuoneseen lisämään valoa. Niillä muuten saakin aivan ihanan tunnelmavalon aikaan, kun laittaa molemmat valot päälle (lukuvalo ja sen yläpuoli valon) ei tarvii isoa kattovalaisinta käyttää. Mulla on sellainen vitriinkin mihin saa valot ja ne kaikkin yhdessä sitten voi näyttää ihan upealta, kunhan viellä saan parvekkeelle sen valoverkon niin johan kelpaa katsella ja nauttia biggrin.gif
abc
Hohhoh sleepy.gif, kyllä niin kankeasti ja hitaasti täällä nämä päivän toiminnot on alkanut, että ihan hävettää. Kaksi vaivasta pientä varvia on koirulin kanssa tullut pyörähdettyä angry.gif . No, aamuisin en kovin kummoista matkaa teekään, mutta tää toinen on sitten yleensä se päivän pisin lenkki. Katsotaan nyt alkaako jäsenet vetristymään päivän aikana. Yleensä, jos ei muutoin fiilistä tule, niin sitten toi omaminäni alkaa soimailee, että kun koiran ottanut niin pitää sitä ainakin kerta päivässä olla reippaampi (minunkin) ulkoilun suhteen dogrun.gif , joten toivoa on, että iltapäivällä sitten se reilu lenkki ihan "pakosta" tehdään rolleyes.gif .

Laitoin äsken pesukoneen pörräämään, ettei olo ihan toimettomalta ja tyhjänpäiväiseltä tuntuisi smile.gif .
Mansku
confused.gif Harmaata, ankeeta, sateista...täälläkin. Mutta pitäähän sitä nyt tuollaisella/kin ilmalla mennä ulos..Vaikka vanhempi leo katsoi mua sen näkösenä "meinaatko tosiaan että mä menisin tonne sateeseen, et voi olla järjissäs!" katseella lookaround.gif Kas kun siitä on tullu varsinainen "hienohelma" vanhemmiten.. tongue.gif nuorempi aivan villiintyi kun rapa roiskui ph34r.gif Chinit taas nyrpistelivät ja nostelivat tassuja ja yrittivät loikkia, ettei ihan kokonaan kastuta.. laugh.gif Sais se lumi jo kohta sataa, jotta pääsis mahanalus/kaulus ja tassupyykiltä. whistling.gif
abc
Tänään taitaa olla "nurja" päivä muutoinkin lookaround.gif . Lapsenlapseni (14v.) tuli katsomaan tietsikkaani viikonloppuna, kun arvelin, josko laitetta viirukset vaivaisi, kun yhteen juttuun en niin nopeasti päässyt siirtymään. Kone ilmoitti, että tiedostoja oli tuhansia (mitähän nekin lienee) ja yksi viirus löytyi, joka poistettiin. Mutta, mutta... nyt saankin odotella pääsyä palstalle kuin palstalle ja sekös minua kenkuttaa angry.gif . Tietenkin otin tyttööni pikaisesti yhteyttä, että mitähän se jannu onkaan täällä räpeltänyt lookaround.gif , kun kone pöriiseekin koko ajan kuin laitetta avattaessa blush.gif . Ei kuulemma asia selvene, ainakaan ennen kuin tyttö ehtii tulee vilaisemaan. Siis odottelua senkin suhteen blink.gif .

Eilen olin sitten jo ihan sekaisin, kun aloitus sivun alapalkki, jostain syystä olikin sitten ylälaidassa wacko.gif . Siinä sitten yritin sitä tavalla tai toisella siirrellä ja kiepsahtihan se useampaan otteeseenkin, mutta ei omalle paikalleen angry.gif , vaan milloin vasemmalle, milloin oikealle ja välillä sinne ylälaitaan. Hiki kirposi ja muutamat ärrätkin tais mielessä kirvota, ennenkuin taas kerran vaivasin tuota läheistä perhettäni ja apu tuli nuorelta herralta wub.gif . Nyt on palkki omalla paikallaan smile.gif . Surinat kyllä jatkuvat, mutta nyt sentään on aina joskus hiljaakin, että lieneekö niin, että kone totuttelee uutta tilaansa, kun jotain päivityksiäkin tehtiin pinch.gif , entiset päivitykset olivat, joltain aatamin ajalta, mutta sekin juttu, mistä minulla ei ole pienintäkään käsitystä cool.gif .
sipa
a.b.c No on sun päivä alkanut tosi nurjasti.. confused.gif En yhtään ihmettele jos ärräpäät päässä pyöriikin, jos nettikään ei pelaa.. ohmy.gif Mullakin on nyt tällä hetkellä aika hidas ainakin tänne puskikseen kirjautuminen kesti ihmeen kauan.. huh.gif Ja kadonneitten foorumi oli ihan jumissa. No ehkä se päivän mittaan sitten nopeutuu taas.. Ja toivotaan että sun konekin tulee kuntoon, eikä tarvii hermojaan menettää kokonaan. Taitaa nää koneetkin olla vähän väsyneitä.. biggrin.gif
abc
Ja noista "penteleen" laitteista vielä tähän samaan syssyyn, kun niin sopiva ilmakin manauksille laugh.gif .

Ostin edelliseen asuntoon jenkkikaapin, kun siellä ei jääkaappia ollut. Uusi kaappi ja millaista melskettä se pitikään niiden normaalien sähkövaihteiden napsahtelujen lisäksi. Siellä asunnossa sain sentään keittokomeroon oven kiinni, vaikkei se ääni häipynyt, mutta kuuluvuus laimeni.

Tänne otin sen mukaani, olihan se kumminkin uusi, ja yleensä toiseen asuntoon muutettaessa juuri jääkaapit tuppaavat olla loppuun asti käytettyjä blush.gif . Täälläpäs olikin ihan siisti ja hyvä laite, sillä annoin sen olla muutaman kuukauden paikallaan, mutta koska omani oli pienempi, vaihdoin oman syvennykseen ja taas tuo kamala ääni, ja nyt ei edes väliovea k.komeroon, joten ei kun "jenkit" uudelleen paikan vaihtoon. Näin meni kesä smile.gif , ja nyt sitten päätin, että toisesta ON päästävä eroon, sillä ei tää yksiö niin tilava ole, että toisellekin kaapille olisi tilaa. Ja vaihdoin taas omani paikalleen. Ja taas sama ryske sneaky2.gif .

Asettelin, monta kertaa ruuvaten kaapin tasapainosäädintä (sillä sen osasin thumbup.gif ), ja tottahan toki sekin lopulta metakkaan auttoi smile.gif , mutta ei kylliksi lookaround.gif . Yhtenä päivänä sitten olin laittanut jäätelöpaketin jääkaapin puolelle ja voi sitä sotkua, kun jätski oli paketissa päässyt sulamaan oops.gif . Eipä muuta kuin ylimääräinen sulatus ja siivous. Mutta kerrankin on sanottava, että onni onnettomuudessa biggrin.gif , nimittäin, kun asettelin tavarat takaisin siistittyyn kaappiin, niin ajattelin, että miksi pakastin puolella on hylly, kun tason ja ylälaidan väliin jää niin kapea säilytystila ja otin tason pois pidikeuristaan. Ja thumbup.gif thumbup.gif , minun koneeni ei enää räyhää thumbup1.gif . Kyllä nyt, harmaasta säästä huolimatta, olen kuitenkin hieman ylpeä itsestäni, kun nää mekaaniset hommat noinkin "helposti" osaan ihan itse hoitaa laugh.gif .
sipa
Oikea talonmies pikkarainen olet a.b.c kun osaat korjata kaiken.. biggrin.gif

Likka sai mulle sen lampun, mutta tuo sen vasta huomenna. No äsken tuli puhelimeen tekstiviesti että silmälasinne on noudettavissa jo tänään.. biggrin.gif Että huomenna kun saan sen lampunkin niin minähän nään tehdä vaikka mitä.. laugh.gif
abc
thumbup.gif thumbup.gif kiva, kiva, sitten alkaa neula suhahdella Sipan huushollissa, kun näköä parannetaan silmälasien ja valojen avulla biggrin.gif . En vain muista mitä Sinun piti ommella ohmy.gif . Olikohan vaunulle verhot ... tai jotain sinnepäin unsure.gif .
sipa
Pääasiassa virkkaan liinoja joka ikinen ilta.. biggrin.gif Mutta on mulla työn alla ne vaunun etuteltan verhotkin ja ne mä oon jo saanut leikattua.. thumbup.gif Mutta ompelu on viellä kesken. Ei niillä mitään kiirettä olekkaan kun vasta keväällä ne sinne vien, että aikaa on.. biggrin.gif Just eilen sanoin Ukolle että nyt varmaan nään ompelukoneen neulaankin laittaa langan ilman ongelmia. cool.gif

Ja oli muuten aivan outoa virkata lasit päässä kun näki niin hyvin mitä teki ja suurilta näyttivät silmukatkin.. biggrin.gif Suorastaan lensivät silmille ja sitä ajatteli että kai on sitten ollut aika sokea jos on vaan vanhasta tottumuksesta virkannut ja kironnut kun koukku ei pysy langalla.. laugh.gif Ja sitten kokeilin lukea pienenpientä tekstiä ja sekin onnistui vaivattomasti ilman silmien siristämistä.. thumbup.gif
Töihin en niitä ottanut kun en viellä niitä täällä tarvii, kun tämä päätekin on niin iso ja teksiti viellä sopivan kokoista.. tongue.gif
Arissa
Sipa, jalkalamput ovat aivan ihania pehmeän valon tuojia. Olohuoneessa on sellainen ja se lamppu on aina iltaisin päällä ei oikeastaan koskaan kattovalaisin. smile.gif Nyt on mukava laittaa kaikkea tunnelmavalaistusta pimenevään ja sateiseen syksyyn. Pitäisi käydä ostamassa ihania kynttilöitä joita sitten iltasella voi polttaa. smile.gif Sateetkaan ei tunnu pahalta kun keksii jotain mikä saa sadekelistäkin ihan siedettävän, vaikka mua ei koskaan ole sateet haitanneet.

abc, se on tosi kurja juttu kun tietokone alkaa temppuilemaan eikä ite oikein tiedä mikä siihen on mennyt. Minä luulin, että mitenköhän pärjään ilman konetta, mutta eipä ole tuottanut ongelmia. biggrin.gif
abc
Eipä minuakaan sadesäät harmita, ellei nyt ihan viikosta toiseen pudottele vettä yhtäsoittoon wink.gif . Mutta pimeys, päivälläkin, tekee olon kyllä ankeaksi. Esim. tänään, vaikka aurinko ei paista, niin ilma on silti kirkkaampaa kuin eilen ja heti on toinen fiilis päivän alkamiseen smile.gif .

Kaikki vempaimet ovat erittäin tylsiä silloin, kun eivät toimi moitteettomasti, ja vielä kiukuttavampaa on, kun huomaa itsensä tumpeloksi yksinkertaisimmissakin asioissa.

Varmasti ilman nettiä tulee toimeen, ja mikä parasta, niin aikaakin jäisi reilummasti. Mutta toisaalta, kuten itselläni, niin ilman nettiä kommunikointi toisten ihmisten kanssa jäisi melko vähäiseksi, ja vaikka aina ei juttuun osallistuisikaan, niin on mukavaa seurailla miten jo yksi ainutkin juttu voi saada ihmisten mielipiteet hajaantumaan niin moni-ilmeisiksi.

Ja jalkalamppu, se ON thumbup1.gif
Cee
Täällä on kuonnollisesti ollut TAAS tänään aivan loistava ilma.. Tosin aurinkoa peitti iltasella helikopteri moneen otteeseen...
Ja se on vilpittömästi täälläpäin aina paskempi homma, jos kopteri tai kakskin pörrää liian kauan.. Joku on kateissa ja todennäköisesti hukkunut.

No, kai sen kuulee huomenna jostain..

Cee
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.