Eilen kävin kauppakeskuksessa asioimassa. Voipulla kaupassa en kuitenkaan käynyt, kun pullatuotteet on minulle kiellettyä herkkua

. Mutta yritin saada muutoin toimitettua useampia asioita, kun kerrankin sain taas lähdettyä pidemmän matkan päähän ostoksille.
Verotoimistossa kävin selvittämässä, miksi veroilmoitustani oli muutettu. Ystävällinen oli virkailija, hämmästeli hänkin, että mikä olisi ollut muutoksen syy, kun ei nähnyt asiassa mitään epäselvää. Palvelu oli kyllä hyvää, tavallisestihan sieltä saa ohjeet tehdä kanne itse, mutta tämä virkailija täytti lomakkeen puolestani ja minun tarvitsi vain allekirjoittaa paperi.
Samalla reissulla kävin ostamassa imuriin pölypusseja, kun niitä ei lähempää saa, ja sain hankittua sitten pölyhuiskankin. Ostin pölypusseja peräti kaksi 5 kpl:een pussia ja kaksi niitä pölyhuiskiakin. Kassalla sitten totesin, että tuliskohan nyt siivottua herkemmin, kun tykötarpeista ei ihan heti pulaa tulisi

. Myyjää hymyilytti, että niinköhän se siivous olisi kiinni tykötarpeiden määrästä

.
Vielä olisi pitänyt käydä yhdessä pankissa lopettamassa tarpeeton tili, mutta en enää jaksanut mennä sinne jonottelemaan

. Hämmästelin, kun käymissäni paikoissa oli jonoja joka kassalla/luukulla maanantain aamupäivänä niinkin runsaasti. Ja siitä huolimatta, että tiedotusvälineet olivat aamulla varoittaneet mahdollisista terrori-iskuista myös täällä kotomaassamme ja kauppakeskuksia pidettiin mahdollisina kohteina.
Iskuja ei kuitenkaan ollut, onneksi, ja hymyilevät kassa/luukku henkilökunta saivat omankin mieleni kohentumaan. Mutta on se hikistä hommaa kierrellä kauppakeskuksessa, vaikka minullakin oli kaiken kaikkiaan noinkin vähän asioita shoppailtavana eli vain kahdessa firmassa kävin, ja sitten äkkiä ulos, niin silti meinas happi loppua kesken menoa.