Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Vanhaenglanninlammaskoira keskustelua I
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2
Himpula
Keskusteluko kuoli, toivottavasti ei....

Mitenkäs, pitääkö sitä lampuria tosiaankin saksia?
Himpula
Pyytäisin teitä nyt pitäään keskusteluu täällä yllä! w00t.gif Minun kun vaikea vähän yksin.. Sanokaapa nyt vaikka idoli lampuri.. Minun on ehdotommasti Crey Coats Kissing Lady, Handsome Sirius from Beautiful Highland, Handsome Sirius from Beautiful Highland ja Handsome Sirius from Beautiful Highland biggrin.gif
sokrates
lampuria saksitaan hieman näyttelyihin, pyllyn päältä, tassukarvat ja pääkarvoja. nuo saksimiset kannattaa jättää kasvattajalle aluksi ja jos ei näyttelyissä käy, niin ei niitä edes tarvitse tehdä smile.gif
Avispa
Hiljasta pitelee. smile.gif

Itse ensimmäistä kertaa lampurilla menossa messarissa junnuihin. smile.gif wub.gif
Himpula
Affe, millä lampurilla junnuihin olet menossa? Minäkin varmaan parikertaa ens vuonna lampurin kanssa käyn junnukehissä... Saas nähä nyt miten kehät sattuu menemään päällekkäin.
Avispa
LAINAUS(laphari @ 1.11. 2006, 09:03)
Affe, millä lampurilla junnuihin olet menossa? Minäkin varmaan parikertaa ens vuonna lampurin kanssa käyn junnukehissä... Saas nähä nyt miten kehät sattuu menemään päällekkäin.

Poppasen Maijalla. smile.gif wub.gif
Himpula
Tiedänpä tämän Poppasen Maijan! biggrin.gif Joskus tuli sen omistajan kanssa mailailtua. Affe sitten kertoo kehäkokemustaan messarin jälkeen, ok? rolleyes.gif

Kertokaa nyt jotain juttua, millaisia ovat olleet teidän näkemänne lampurit?
Emilia.H
LAINAUS(laphari @ 2.11. 2006, 16:25)

Olen saanut jonkin verran olla tekemisissä lampureiden kanssa kun hyvällä tutulla niitä on kolme kappaletta, ja näyttelyissä ja agilitykisoissa ollaan samalla kyydillä kierretty.

Lampureista minulla on varsin positiivinen kuva.
Tuttuni lampureista kaksi nuorempaa ovat ahkeria harrastajia, ja ne toimivat oikein hienosti. Della (Egor-Degor) Bonadea on etenkin oiva esimerkki siitä että kuvankaunis, näyttelyissä hyvinmenestyny lampuri toimii myös harrastuspuolella. Olen nähnyt sen toko- ja agilitykisoissa ja olen vakuuttunut.
Lampurituttavuuksista kovasti ihastuttanut on myös Senja (Tiibob's Afrodite) joka on aivan valloittava ja niinikään työintoinen tapaus.

Minua suuresti ihmetyttääkin että miksi lampureita näkyy niin turkasen vähän missään harrastuksissa, tai ainakaan kilpatasolla?
Potentiaalia niissä kun paimenkoiran tapaan riittäisi varmasti aika pitkälle.

Pidän itsekkin kovasti lampureista, sellainen ei olisi mitenkään mahdoton rotu itselleni ajatella, ellen tahtoisi myös käydä näyttelyissä (minusta ei olisi turkinhoitajaksi).
Himpula
Tiedänkin tämän tyypin josta Emilia puhui cool.gif Niin, lampurihan olisi oikein oiva tokoon ja agiin. Kun lammaskoira on. Mikä teissä kaikkein eniten viehättää lampurissa?
Avispa
LAINAUS(laphari @ 4.11. 2006, 09:38)
Mikä teissä kaikkein eniten viehättää lampurissa?

Eniten lampurissa viehättää koko lampuri! Luonne, ulkonäkö... wub.gif Eikä turkkikaan mikään "kauhu" ole. smile.gif Myös lapurissa viehättää sen monipuolisuus. Sen kanssa voi harrastaa tokoa, agia, näyttelyitä.
Himpula
LAINAUS(Affe @ 4.11. 2006, 17:16)
Eniten lampurissa viehättää koko lampuri! Luonne, ulkonäkö... wub.gif Eikä turkkikaan mikään "kauhu" ole. smile.gif Myös lapurissa viehättää sen monipuolisuus. Sen kanssa voi harrastaa tokoa, agia, näyttelyitä.

Affe puhuu kyllä asiaa wub.gif
Tippa
LAINAUS(laphari @ 2.11. 2006, 15:25)

No. Toinen, parivuotias narttu johon olen tutustunut, on todella eloisa ja vilkas. Todella ystävällinen, mutta aikamoinen "touhuaja". Joka suunnassa olisi sen mielestä jotain mielenkiintoista nähtävää biggrin.gif
Toinen lampuri johon olen tutustunut, 7-vuotias narttu, on taas hirmuisen rauhallinen.

Mutta todella ihastuttavia tapauksia molemmat wub.gif
Himpula
Tuossa äsken kun mietiskelin ja ajattelin vanhanenglanninlammaskoiraa niin tuli jotenkin mieleen enkeli. smile.gif Mutta aikamoisiahan enkeleitä nuo taitavat olla innocent.gif
Avispa
LAINAUS(laphari @ 5.11. 2006, 15:59)
Tuossa äsken kun mietiskelin ja ajattelin vanhanenglanninlammaskoiraa niin tuli jotenkin mieleen enkeli. smile.gif Mutta aikamoisiahan enkeleitä nuo taitavat olla innocent.gif

Mullekkin tulee lampurista enkeli mieleen. smile.gif Varsinkin enkelimäisyyden tekee niitten pyöree ja karvanen pää. Ja muutenkin niitten paksuhko karva. smile.gif innocent.gif
Himpula
Niin, juuri tuo pää tekee sen. Ja muutenkin se karvainen ja pörrömäinen olemus. cool.gif Vain valkoiset siivet puuttuvat biggrin.gif

No ei, ei lampuri mitään siipiä tarvii pärjää enkelinä hyvin ilman siipiäki laugh.gif
Himpula
Eiks täällä oo enää elämää? blink.gif
Himpula
Mitäs kuuluu lampuri ihmisille? Minä olen tuloksia seuraillut ja kasvattajien sivuilla tulee vierailtua monesti. xhappy.gif
Emilia.H
Siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi tässä topicissa vieraillut.

Keväällä sain lainakoiraksi agilityssä lampuri Senjan, josta tässä jo aikaisemmin kirjoittelinkin.
Treeni- ja kisarutiini meiltä vielä puuttuu, mutta ihan hyviä ratoja ollaan onnistuttu tekemään, ja yksi nolla on nyt plakkarissa myös smile.gif
Ensi vuoden tavoitteeksi otetaankin kakkosiin nousu.
Myös ohjaamassani agilityryhmässä sain ihastella lampurimenoa, mahtavan näköistä kun lampuri toimii radalla.
Vauhti näillä neitosilla on kasvanut entisestäänkin, onnistuessaan ei aika juurikaan kärjestä (näin ykkösissä ainakaan) poikkea.
Tähän mennessä usein ajat ovat kyllä olleet vähän vertailukelvottomia, kun ohjaaja sählää miten sattuu ja keräilee kieltoja minkä ehtii, mutta kyllä tämä tästä...

Laina-Senja smile.gif

Pari vko sitten vierailimme PMV-näyttelyssä Tukholmassa, jossa minulla oli onni päästä pitkästä aikaa lampurin kanssa kehään. Se turkki on tälläiselle n. kerran kuussa koiriaan (belgit siis) harjaavalle kyllä vaikea käsittää. Kustun kanssa päästiin vielä isossa kehässäkin esiintymään, siinäpä ihana kymmenvuotias kiss.gif
Himpula
Hienon näköistä tuo meno radalla! Kustun minä silleensä tiedäkkin, varmasti mukava päästä kehään sen kanssa. xhappy.gif Kyllä minullekin on se turkki ollut vaikea käsittää, kun noita lappalaisia on jotka kerra kuussaharjaillaan jos silloinkaan. rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.