Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Vanhaenglanninlammaskoira keskustelua I
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2
*Sanni
Moi!

Laitoin ihan huvin vuoksi tällaisenkin keksustelun tänne.
Vanhatenglanninlammaskoirat on ihunia ja kuuluu
ehdottomasti minun lempirotujeni kärkeen. wub.gif
Ja aijon vielä joskus sellaisen karvapalleron hankkiakkin!

Onkos täällä kellään bobtailia?
*Sanni
baa.gif
-Saana-
Yhellä meijänluokkalaisella tyypillä on kolme (3) vanhaenglanninlammaskoiraa... wub.gif wub.gif
*Sanni
Sattuukos tämä sinun ystäväsi käymään täällä? smile.gif
-Saana-
LAINAUS(Lumienkeli @ 5.11. 2004, 15:35)
Sattuukos tämä sinun ystäväsi käymään täällä? smile.gif

ei...
*Sanni
Harmi! unsure.gif
*Sanni
Eikös täällä ole bobtail immeisiä? confused.gif
chin.fani
Mä tykkään paljon vanhaenglanninlammiksista wub.gif, ihania palleroita smile.gif
Yhtä Kasper nimistä kävin joskus kaverin mukana ulkoiluttamassa.. tongue.gif
Charmy
Olen aina tykännyt vanhastaenglanninlammaskoirista..Ne ovat niin karvaisia ja söpöjä.. wub.gif
*Sanni
Hei!

Niimpä. Ne on ihania pikku karvapalleroisia wub.gif
iikku
tuttuvallani on kaksi lampurinarttua ja luultavasti keväällä tulossa uros tyttöjen seuraan smile.gif
*Sanni
Voih,Iikun tuttavillahan on oikea karvalauma wink.gif
iikku
Juu, Mimmi ja Ransu ovat aivan ihania! wub.gif
Elina.P
meidän koirakoulussa on kaks vanhaenglanninlammaskoiraa. Molemmat suomen muotovalioita! Se vanhempi niistä kisaa voittajaluokassa ja nuorempi avoimessa! Voi että! ne on sitten niin suloisia! Vieny mun sydämen kokonaan! wub.gif wub.gif
*Sanni
wub.gif
Elina.P
sit toisella niistä on tapana "mässyttää" partaansa aina kun se on keskittynyt! biggrin.gif wub.gif Siis sillä nuoremmalla! Se on niin suloinen! Sit ne molemmat on niin leikkisiä! varsinkin se nuorempi on aina leikkimässä! wub.gif
*Sanni
Uih! Ne on kyllä täysin omia persoonia. wub.gif biggrin.gif
Elina.P
Joo ja myös tosi näyttäviä näyttelykehässä! wink.gif upeita koiria kerrassaa.
Peg
Itselläni on kohta 2,5 vuotias lampuri-uros. Ehdottomasti aivan ihana rotu, vaikkakin turkin takkuuntumisen kanssa on aina välillä paniikkia. whistling.gif Omani on tosi leikkisä ja energiaa riittäisi vaikka kuinka paljon. Tosi kiltti kuitenkin, vaikka sen meno saattaakin joskus näyttää hitusen rajulta ja päättömältä. teehee.gif
Elina.P
mä tykkään hoitaa koiran turkkia, joten ehkä mä vielä joskus ison asit ku mulla on oma kennel, niin ostan yhden tollaisen! niin ihania ne kyllä ovat! en saa päähäni juuri yhtään virhettä niistä! Sen luonteesta, ulkonäöstä....jo ehkä tuo tassujen kuraantuminen lenkeillä, mutta siihen ongelmaan ollaan jo totuttu oman vehniksen kanssa, ku sen tassut pitää pestä lähes joka lenkin jälkeen! biggrin.gif
Elina.P
ihanaa niillä mun tuntemillani lampureilla on menny viime vuos tosi hyvin! toisesta tuli Fin Mva ja toinen sai TK1 ja kaks sertii!!
*Sanni
Onnea vain niille Elinan tuntemille lampureille! tongue.gif thumbup.gif

Minäkin aijon kyllä vielä jossain vaiheessa elämääni vähintään
yhden tuommoisen ihanan karvamöykyn itselleni hannkia. wub.gif w00t.gif
Elina.P
joo mä välitän onnittelut perille! biggrin.gif tässä niiden kotisivut jos haluatte käydä katsomassa...Jenni`s Dogs
*Sanni
Kiitushkia Elina. smile.gif
dana
mulla on lamba poju kasvamassa,ei ole ensimmäinen esikoiseni nukkui pois loppu kesästä.sad.gif
suosittelen kyllä vanhaenglanninlammaskoiraa todella,turkin hoito kyllä vaatii useamman tunnin viikossa,hyvin hoidettu lamba on helppo harjata ja kaunis!! wub.gif
*Sanni
Dana: Otan osaa sad.gif
Mikäs tämän pikkuisen lampuripojan nimi on? wub.gif
dana
aiemman kutsuma nimeksi vakiintui "jostain" syystä Höntti... biggrin.gif
nykynen poju on kutsumanimeltään Heppu...usein kyllä Hepuli... laugh.gif
Elina.P
niin kuin Dana tuolla mainitsikin niin se vaatii useamman tunnin viikossa. Se vaatii siis viitseliäisyyttä! wink.gif
dana
jos joku lamboista haluaa lisää tietää,kerron kyllä mielelläni kaiken,(turkinhoidon kurakeleillä,jos ripuli yllättää..jne... biggrin.gif )
kannattaa myös käydä www.oesfi.com =yhdistyksen viralliset sivut lueskelemassa.
*Sanni
UP!

dana: Odottelemme edelleen tietojasi!? smile.gif
sokrates
meillä asustelee myös lampurityttö Oona!

turkinhoidosta löytyy kyllä tietoa juuri tuolta oesfi.com.ista ja kasvattajien ja omistajien sivuilta, kun viitsii selailla:)

näin syksyllä aina lenkin jälkeen pitää tassut pestä ja kuivata ja mielellään harjata, ettei takkuja pääse muodostumaan. monet suosivat kurapukuja, mutta ne kyllä takkuunnuttavat turkkia, eli jos puku on päällä, säästyy pesulta,mutta sitten pitääkin turkki oikoa, ettei takkuja tule.

Jos ripuli yllättää, niin sanomattakin selvää, että takapään karvat ovat sitten siinä itsessään ja taas pesua ja kuivausta:)

Meillä tuo on sisällä itse rauhallisuus (jos ei ole vieraita) nukkuu enimmäkseen, mutta kun alat vetämään ulkoiluvaatteita päälle, niin tulee eloa. Kun on vieraita, niin pitää olla koko ajan rapsutettavana ja kiinnittää vieraiden huomio jotenkin esim. leikkimällä jalkojen juuressa

Tähän asti on tullut kaikkien koirien kanssa toimeen urosten, narttujen, niin aikuisten kuin pentujenkin. kaiken kaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen rotuun ja luonteeltaan tuo on juuri sitä mitä koiralta hain! iso kiitos kuuluu kasvattajalle:)

niin vielä siitä turkin hoidosta. Viikossa menee tosiaan se yksi ilta kun nostat koiran pöydällä ja harjaat sen jakaus jakaukselta läpi. sitten pesun jälkeen se pitää föönata ja siihen meneekin sitten enempi aikaa, kun ensin harjaat takuttomaksi ja sitten peset, tumteroisen annat kuivua itsekseen ja sitten kuivaamaan taas jakaus jakaukselta karva suoraksi:) kyllähän siihen saa aikaa menemään, mutta kun olet urakan suorittanut, sinulla onkin mitä ihanin karvakasa!
dana
^ kiitti Oona ja mamma! Minen oo muistanu "että täällä alempanakin on jtn..." whistling.gif
Käyn yleensä vaan k-18 kattomassa.
Tohon lisään Hepusta, ei oo rauhallinen sisälläkään. w00t.gif Jos ei temua lelujensa kanssa,jahtaa kissoja. biggrin.gif
Dakarai
chin.fani:

Missä päin tämä Kasper-niminen lammaskoira asustaa?

Minulla on yksi lammaskoira kotona ja narttu sijoituksessa. Haaveena pentue joko syys-talvella 2006 tai keväällä 2007.
*Sanni
LAINAUS(sokrates @ 22.9. 2005, 19:59)
meillä asustelee myös lampurityttö Oona!

turkinhoidosta löytyy kyllä tietoa juuri tuolta oesfi.com.ista ja kasvattajien ja omistajien sivuilta, kun viitsii selailla:)

näin syksyllä aina lenkin jälkeen pitää tassut pestä ja kuivata ja mielellään harjata, ettei takkuja pääse muodostumaan. monet suosivat kurapukuja, mutta ne kyllä takkuunnuttavat turkkia, eli jos puku on päällä, säästyy pesulta,mutta sitten pitääkin turkki oikoa, ettei takkuja tule.

Jos ripuli yllättää, niin sanomattakin selvää, että takapään karvat ovat sitten siinä itsessään ja taas pesua ja kuivausta:)

Meillä tuo on sisällä itse rauhallisuus (jos ei ole vieraita) nukkuu enimmäkseen, mutta kun alat vetämään ulkoiluvaatteita päälle, niin tulee eloa. Kun on vieraita, niin pitää olla koko ajan rapsutettavana ja kiinnittää vieraiden huomio jotenkin esim. leikkimällä jalkojen juuressa

Tähän asti on tullut kaikkien koirien kanssa toimeen urosten, narttujen, niin aikuisten kuin pentujenkin. kaiken kaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen rotuun ja luonteeltaan tuo on juuri sitä mitä koiralta hain! iso kiitos kuuluu kasvattajalle:)

niin vielä siitä turkin hoidosta. Viikossa menee tosiaan se yksi ilta kun nostat koiran pöydällä ja harjaat sen jakaus jakaukselta läpi. sitten pesun jälkeen se pitää föönata ja siihen meneekin sitten enempi aikaa, kun ensin harjaat takuttomaksi ja sitten peset, tumteroisen annat kuivua itsekseen ja sitten kuivaamaan taas jakaus jakaukselta karva suoraksi:) kyllähän siihen saa aikaa menemään, mutta kun olet urakan suorittanut, sinulla onkin mitä ihanin karvakasa!

Kävin tutkimassa kotisivujasi ,Oonahan on oikein veiekä tyttö. wub.gif
Grey Coatsista ,siellähän kasvatetaan lampureita & bichoneita? smile.gif
Etusivun kuvassa näkyi myös bichoni ,voitko laittaa mulle vaikka tuolla yksärillä siitä jotain ,kun olisi kiva tietää tästä Iida bichonista. smile.gif
Avispa
Lampurit on kyllä symppiksiä. smile.gif Olis jokus mukava omistaa lampuri wub.gif . Onkos muuten lampurit nopeita oppimaan vai onko ne semmosia jääriä?
Dakarai
Lammaskoirat ovat luonteiltaan sekä että - helppoja oppimaan ja jääräpäisiä. Meillä ei kuitenkaan kumpaakaan liikaa, jos motivointi on sopiaa. biggrin.gif
sokrates
sanni: apua, mä käyn täällä hirveän harvoin..mut mulla on siis myös bichoni- iida, joka tosin asuu vanhempieni luona. Tällä hetkellä ikää on jo reilut 10-vuotta. Iida on periaatteessa sekarotuinen vaikkakin kummatkin vanhemmat ovat rekisteröityjä puhdasrotuisia bichoneita, mutta Iidaa siis ei ole rekisteröity:( jos haluat tietää lisää Iidasta, niin laita mulle sähköpostia: soila.nyrhinen@luukku.com, niin vastailen nopeammin:)
*Sanni
LAINAUS(sokrates @ 15.1. 2006, 01:12)
sanni: apua, mä käyn täällä hirveän harvoin..mut mulla on siis myös bichoni- iida, joka tosin asuu vanhempieni luona. Tällä hetkellä ikää on jo reilut 10-vuotta. Iida on periaatteessa sekarotuinen vaikkakin kummatkin vanhemmat ovat rekisteröityjä puhdasrotuisia bichoneita, mutta Iidaa siis ei ole rekisteröity:( jos haluat tietää lisää Iidasta, niin laita mulle sähköpostia: soila.nyrhinen@luukku.com, niin vastailen nopeammin:)

Jep,laittelen mailia jossain vaiheessa. happy.gif
cavalier
Meilläkin oli vanhanenglanninlammaskoira, mutta se nukkui pois vähän aikaa sitten cry.gif
CoToN
Onko kokemuksia lampurista agilityssä? Onko miten nopea ja muutenkin miten toimii smile.gif
sokrates
me harrastetaan agilityä, tosin vasta alkeis/jatko kurssilla ollaan, mutta vauhtia ei kyllä puutu. Tokoon rotu sopii myös mainiosti!

Lisään vielä, että meillä Oona on ainakin nopea oppimaan ja kaikin puolin mahtava koira, ei ole ns. jääräpää. Toko liikkeiden opettelussa minä olen se ongelma, kun olen niin hidas, etten tahdo osata palkita oikealla hetkellä, mutta tähänkin löysimme ratkaisun-->naksutin!

Tämän vuoden aikana olisi tarkoituksena osallistua kisoihinkin, niin tokossa kuin agilityssä, ainakin mölliluokkaan:D

Tietysti lammaskoirissa on paljon eroja, mutta olen sitä mieltä, että se sopii vallan mainiosti harrastuskoiraksi, kunhan vain jaksaa turkin hoitaa!
Himpula
Monet sanovat että aikoo hankkia ainakin yhden, ja minä voin sanoa että minä voisin hankkia yhden, kahden tai muutaman. biggrin.gif Mun sukulaisillani on vanhaenkku, aivan ihana wub.gif

Heini sanoo aina (ko.Vanhanenkunomistaja), et pitää viiä isän luo hoitoon aina kun on noi kastejuhlat tai noi kun se kuulemma muuttuu ihan hulluks ku vieraita túlee. Nykyään Nalle asustaa mielellään tarhassa sen sekarotusen kaverin Ellin kans. Mut Nalle on tosi ystävällinen kuten kaikki muutkin tapaamani lampurit. Haaveena kyllä ehdottamasti ottaa joskus. cool.gif Olisi ihana saada joskus junnuihin bobtail tai vaikka rotu kehässäkin voisin viedä. thumbup.gif

Mut Bobtail on kyllä työläs koira, jos aikaa riittää ja iltasil vaikka vetää aina harjalla niin turkki varmaan pysyy sillei aika takkuttomana, paitsi pesulle kun viepi niin voin sanoo et herra jumala sen jälkeen. En oo kyl ikinä pessy mut voin vaan kuvitella mitä noi meijän koirat saapi aikaan pesun jälkeen, ja nää meijän koirat ovat puolta pienempii ja meijän kaikki koirat sais lampurilta kaksin kertasen turkin. Kyseessä siis 2xsuomenlapinkoira ja 1xsuomenpystykorva. Sen jälkee ku pesul o käyty niin nää meijän ystäväiset aloittavat piehtaroinnin ja seinistä, sohvilta, kirjahyllyistä, ja lattioilta löytyy karva läiskijä ja märkiä länttejä. Meni vähä ohi aiheen mut antaa mennä. rolleyes.gif

Mutahan taitaa lähtee juttuu ku pienest kyläst? Mä olen ajatellut lähtee kuudenen luokan ja ylä astee jälkee opiskeleen tai ammattikouluun, kannattasko ottaa sit siin ysin ja ?? välises kesäl toi lampuri ja sit elää sen kaa normaalia elämää vai vasta sitte ku on koulut päättynyt?

Nää Lampurit nii ne on kyl sopivan jäärä päisiä mut niin ihanan lempeitä ja kumminkin tottelevaisia. Just mun rotu wub.gif
Parta^
Mäkin tykkään Vanhoistaenglanninlammaskoirista!! Mutta harmi kun en omista cry.gif
Himpula
Minäkin ottaisin, mutta onhan mulla tää kakara et myöhemmin sit. cool.gif
Tippa
Pääsin tänään ekaa kertaa tutustumaan lampuriin lähemmin, kun harjoittelin ihastuttavan Alma-nartun kanssa Raision näyttelyn junnuja varten smile.gif
Aivan mahtava tapaus, todella iloinen ja komea koira. <3 Ja todella mukava esittää, sitten kun oltiin vähän harjoiteltu smile.gif
Himpula
Mä olin koko lauvantai päivän Grey coatsin kasvattajan kanssa ja sit sen yhen kasvatin omistajan kanssa. Kolmen lampurin keskellä, ihanaa oli. wub.gif
sokrates
Oona on Grey Coats-kasvatti smile.gif

Mun mielestä koiran voi ihan hyvin ottaa kouluaikana, koska silloin päivät on yleensä lyhempiä kuin työssä käyvällä!
Avispa
Mitenkäs niitä lampujen turkkeja "oikea oppisesti" (voikohan tommosta sanaa käyttää tässä yhteydessä? biggrin.gif) hoidetaan? Kun afgaaneilla tapana maata pyyhkeissä niin lampuritkin ko myös pyyhkeissä lepäävät?
Himpula
Silloin ku lauvantaina olin Ullan ja kumppanien kans siel näyttelys niin turkin hoito tapahtui näin: Koirat olivat trimmipöyvillä jossa ne harjattiin ja sillei. Sit ne laitettii häkkiin lepään ennen kehää vielä viimehetken silaus maassa ja eiku kehää. Voi olle että joillaain toisilla on toisenlainen käytäntö.

Ahaa vai et Oona Grey Coat´sin kasvatti, viralline nimi?
sokrates
GC I'm so Beauty smile.gif

affe: tarkoititko niinkuin kotioloissa? meillä tuo makaa missä milloinkin.. pyykeiden päällä meillä on vain pesun jälkeen kuivaamassa:)

itse harjaus tapahtuu trimmauspöydällä kyljellään, jossa käydään turkki jakaus jakaukselta läpi. Näyttelyihin koira on jo edellisenä päivänä pesty ja harjattu, joten siellä ei enää harjata ihan läpikotaisin vaan "pöyhistellään" turkki ilmavaksi koiran seistessä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.