LAINAUS(sokrates @ 22.9. 2005, 19:59)
meillä asustelee myös lampurityttö Oona!
turkinhoidosta löytyy kyllä tietoa juuri tuolta oesfi.com.ista ja kasvattajien ja omistajien sivuilta, kun viitsii selailla:)
näin syksyllä aina lenkin jälkeen pitää tassut pestä ja kuivata ja mielellään harjata, ettei takkuja pääse muodostumaan. monet suosivat kurapukuja, mutta ne kyllä takkuunnuttavat turkkia, eli jos puku on päällä, säästyy pesulta,mutta sitten pitääkin turkki oikoa, ettei takkuja tule.
Jos ripuli yllättää, niin sanomattakin selvää, että takapään karvat ovat sitten siinä itsessään ja taas pesua ja kuivausta:)
Meillä tuo on sisällä itse rauhallisuus (jos ei ole vieraita) nukkuu enimmäkseen, mutta kun alat vetämään ulkoiluvaatteita päälle, niin tulee eloa. Kun on vieraita, niin pitää olla koko ajan rapsutettavana ja kiinnittää vieraiden huomio jotenkin esim. leikkimällä jalkojen juuressa
Tähän asti on tullut kaikkien koirien kanssa toimeen urosten, narttujen, niin aikuisten kuin pentujenkin. kaiken kaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen rotuun ja luonteeltaan tuo on juuri sitä mitä koiralta hain! iso kiitos kuuluu kasvattajalle:)
niin vielä siitä turkin hoidosta. Viikossa menee tosiaan se yksi ilta kun nostat koiran pöydällä ja harjaat sen jakaus jakaukselta läpi. sitten pesun jälkeen se pitää föönata ja siihen meneekin sitten enempi aikaa, kun ensin harjaat takuttomaksi ja sitten peset, tumteroisen annat kuivua itsekseen ja sitten kuivaamaan taas jakaus jakaukselta karva suoraksi:) kyllähän siihen saa aikaa menemään, mutta kun olet urakan suorittanut, sinulla onkin mitä ihanin karvakasa!
Kävin tutkimassa kotisivujasi ,Oonahan on oikein veiekä tyttö.
Grey Coatsista ,siellähän kasvatetaan lampureita & bichoneita?
Etusivun kuvassa näkyi myös bichoni ,voitko laittaa mulle vaikka tuolla yksärillä siitä jotain ,kun olisi kiva tietää tästä Iida bichonista.