Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Arvatkaa mitä eilen ostin..
Puskaradio > Puskis > K-18
sipa
Kotiin nimittäin tuli viikonloppuna Jyskin mainoslehti ja siellä oli termotäkit tarjouksessa vain 15€ ja sain houkuteltua Ukon sinne eilen illalla tai viiden jälkeen heti lähdettiin Mankkaalle ajamaan, kun Jyski on ilmestynyt myös sinne.. thumbup.gif Ja parkkipaikalle saavuttuamme ihmettelin että, missä kaikki ihmiset on..kun parkkis oli melkein tyhjä, ainakin Jyskin edestä. K-kaupan ja Tarjoustalon edessä oli pilvinpimein autoja.
No menin kauppaan sisään ja siellä oli tasan kaksi asikasta ennen mua.. tongue.gif Ja hyvää tilaa katsoa ja tutustua kauppaan. No täkit löytyivät ja katselin samalla muitakin tuotteita mutta en viitsinyt kauaa olla kun noi odotti autossa (Edi oli tietty mukana) Ja maksoin täkkini ja lähdettiin kotiin. Ukko viisasteli että ostinko taas samanlaiset mitä edellisetkin täkit ovat.. biggrin.gif Sanoin että en tietenkään ja vähän itseäkin arvelutti kun tuntuivat nämäkin jotenkin ohkasilta.. huh.gif No laitoin ne kuitenkin heti sänkyyn ja kyllä ne olivat paksummat ja ilmavammat mitä edelliset, ne laitoin pusseihin ja kaappiin. Ja illalla nukkumaan mentäessä oli ilo mennä täkin alle kun se oli niin muhkea, ei kuitenkaan kauhean painava vaan sellainen ilmavankevyt. thumbup.gif Nyt meillä on siis kolmet täkit.. blink.gif Yhdet lakanan ohuet ja toiset vähän paksummat ja sitten nämä termopeittet.. Mutta nehän on kaikki uusia ja ne ohuet ajattelin antaa Anopille joululahjaksi kun se ei voi sietää paksuja peittoja. Ja nämä toiset vien kesäksi vaunuun kun siellä ei tarvii olla kauheen paksut peitot helteellä. cool.gif
abc
Mitäh ohmy.gif ja taas täkkejä ohmy.gif . Minullakin on runsaasti täkkejä, vaikka olen yksin eläjä laugh.gif , mutta minä olen saanut täkkini. Ja täällä pikkuriikkisessä kodissa ne on pidettävä hyllyjä täyttämässä, kun ei ole vaunua/mökkiä minne ne siirtäisin, eikä anoppiakaan kenelle antaisin sad.gif

Mutta voi, jos saisin ostettua lakanoita samaan tahtiin kuin Sipa täkkejä biggrin.gif . Yli 30 v. sitten sain edullisesti valkaisematonta lakanakangasta pakan, missä metrimäärää oli tuplasti tavalliseen pakkaan verrattuna. Neuloin lakanat ja tyynyvaarut ja välipitsitkin virkkasin päälilakanoihin ja tänne asti ovat kestäneet. Ensimmäiseksi alkoivat aluslakanat hajota ja nyt on vielä muutama päälilakana käytössä, mutta aina jännään, että jokos seuraavalla kerralla käsi menee lakanasta läpi ja repäisee ison palkeenkielen blush.gif . Hyvät ovat olleet ja käytössä kestäneet, mutta nyt alkaisi olla uusien aika smile.gif . Olisivat voineet vanhat kestää himpun verran vielä wink.gif , ettei olisi tarvetta tullut enää uusien lakanoiden hankintaan. Onneksi en kuitenkaan enää tarvitse samaa määrää kuin ennen rolleyes.gif
sipa
Mä olen tilannut Hobbarista kaikki mun liinavaatteet ja verhot, ja voin sanoa että hyviä ovat olleet. Joskaan ei ehkä yhtä kestäviä mitä ennen olivat. biggrin.gif Tuskin kestää isältä pojalle nämä lakanat. rolleyes.gif

Ellokseesta tilasin kerran tarjouksessa olevan setin johon kuului pussilakanat, lakanat ja tyynyliinat ja ne vasta haperat ovatkin.. huh.gif Pari pesua ja jo on tyynyliinan kulma revennyt ja just siinä mulle tuli kanssa mieleen että kun sujautan käteni pussilakanaan se tulee kankaan läpi. ohmy.gif Että enään en tilaa niitä samaisia liinavaatteita uudestaan. Saahan näistä hyviä ikkunanpesu rättejä.. thumbup.gif

Yksi ostos mun pitää viellä ennen talvea tehdä ja se on eteisen matot.. Mä tiedän että Ukko saa hepulit kun meillä ei muuta kuulemma kotona olekkaan kuin mattoja.. biggrin.gif Mutta mä en vissiin tiedä missä siellä ne on kun en ole niitä löytänyt, pitää varmaan kysyä Ukolta missä ne on.. rolleyes.gif Edi on raapinut toisen matoista ihan säkkikankaan näköiseski mytyksi, nämä kun eivät olleet bukleemattoja vaan sellaisia kudottuja pohjaltaan ja ne eivät meille sovi koiran takia. Ja Ukko pääsi taas viisastelemaan, että mattoja ei voi pestä kun ne menevät pilalle sen jälkeen.. laugh.gif (Edi raapi heti pesun jälkeen sen maton)
Maarit S
Hobbaria minäkin ennen harrastin liinavaatepuolella, mutta nyt olen siirtynyt Kodin Ykköseen. Siellä on hyvää Basic laatua kohtuuhintaan.
Mattoja tarvittaisiin meilläkin. Koirat on repineet vanhat räsymatot. Sitten meille on teetetty aulaan ja ruokailuhuoneeseen Helmassa Sisalmatot (erikoismitat esim 5 m x 4 m jne, 4 kpl). Maksoi aikoinaan yli 10tuhatta mummoa. Nyt ne pitäisi saada jotenkin puhtaaksi.
Tyttären huoneeseen etsittiin mattoa. Se halusi brasialiaisen härännahan. Kallis, mutta hyvän näköinen. Toivottavasti on niin kestävä kuin luvattiin.
Matot on sillä lailla hankala ostettava berniperheessä. Vaaleita ei voi ajatellakkaan kun koirat hinkkaa ne kumminkin mustaksi. Niiden ihosta erittyy jotain ihme talia, tapetitkin on siltä kohtaa mustana, missä ne nojailee seinään.
Sitten meidän lattiat on terrakotan väristä laattaa, niin sekin asettaa rajoituksensa. Hitsin hitsi, miten paljon helpompaa elämä olisi jos ei olisi piskinpirulaisia.
Aulan kangassohvankin ehti nuorimmainen repiä. Lauantaina sitten katselemaan uutta, senkin ostaminen oli vaikeata, kun piskinpirulaiset tykkää maata sillä sohvalla. Elikkä piti olla nahkaa ja kestävä. No, sehän taas maksaa ja olen taas kolmattatuhatta euroa köyhempi yhden sohvan takia. Se tuli eilen (ja kyllä se on ihan kiva (Natuzzin Chesterfield). Piskinpirulaiset ei uskaltaneet hypätä sille, onneksi. Niillä on sellainen tapa kun ne on päästää ulkoa sisälle niin ne vetää tuhatta ja sataa aulaan ja sitten hypätään sille sohvalle.
abc
Minulla nuorin tyttö on sellainen, joka muistaa äitiään tekstiilituotteilla smile.gif . Muistan, kun sain juuri häneltä ensimmäisen pussilakanan ja tyynyliinan, ja miten haperot ne oli. Heti tunnusteltuani kangasta heräsi epäilys, etteivät ne voi olla pitkäikäiset ja niinhän siinä kävikin. Mutta niin hyvää räsyainesta, tiskiräteiksi, lattiaräteiksi ja pölyräteiksi, ei ole vanhoista lakanakankaista ollut, mitä noista haperoista liinavaatteista sain biggrin.gif . Tädiltänikin sain kerran pussilakanat ja ne on kestänyt, mutta ihmekös tuo, kun en niitä paljoakaan käytä. Niissäkin on oma vikansa, kas kun se täkki on sivureunasta työnnettävä pussiin ja se on liian työlästä, kun muita aukkoja ei ole, että saisin täkin nopsasti ojennukseen pussin sisälle angry.gif , mutta silläpä täti kultani kait niistä luopuikin biggrin.gif .

Mattoja minäkin haluaisin. Nyt ei ole enää kuin tuon nuoremman minulle kutoma matto (kudottu n. 20 v sitten). Sen katkaisin keskeltä heti kohta muutaman pesun jälkeen, kun en isoja mattoja tykkää käsitellä. Tyttö kyllä loukkaantui, sillä olihan matto hänen ensimmäinen oma tekemänsä, ja odotti kaiketi, että siitä olisi hänelle vielä peruja wink.gif . Mutta toisinpa on käynyt, ne kaksi puolikasta mattoa ovat entisestään pienentyneet, kun näyttää meilläkin aina joku koirista hieman lyhennellyt oman maunsa mukaan bleh.gif ja sitten olen taas saanut tasoitella reunoja ja solmia päät uudelleen. Ja ainakin tähän yhteen huoneeseen, missä mattoa alla kaiken aikaa tarvitaan, nuo matot eivät keveytensä takia pysy lainkaan paikoillaan. Pienehköt ja kevyet, mutta paikoillaan pysyvät matot haluaisin. Mutta taitaa maton ostot jäädä, kun siihen tarvittaisiin sitä kuljetusapuakin.
mirka
Saimme viime jouluna kahdet parit täkkejä biggrin.gif Eipä tarvi ihan heti peitto kauppaan mennä. Eilen vasta otin uuden peiton käyttöön kun kesällä heitin koirille vanha peitot kun olivat jo niin huonoja. Kesäisin nukumme pusilakanoiden alla kun asunto on niin kuuma ettei noita peittoja voi pitää. Oli kyllä niin ihana vetää oikein pöyheä ja paksu peitto korviin asti. Lakanoita ja pussilakanoita olemme silloin tällöin lahjaksi saaneet ja mulla onkin iso pino käyttämättömiä lakanoita kaapissa. Ajattelin että laitan niitä vasta käyttöön kun muutetaan, meinaan silloin koirat ei enää pääse meidän makuuhuoneeseen löhömään sänkyyn.
Katis
Kesällä kun muutettiin tähän omaan taloon, isäni osti meille tuparilahjaksi uudet peitot ja tyynyt. On ihana tutia niiden alla. Petivaatteita olen aina ollut innokas ostamaan...tällä menolla mulla ei ole kohta liinavaatekaapissa tilaa tongue.gif
sipa
Maarit Voi sä osti mun soffan.. sen Natuzzi sohvan.. thumbup.gif Kävin kerran Likan kanssa Anttilassa koe istumassa sellaiset ja voi että ne oli ihania. thumbup.gif Ja tietysti olisin halunnut kotiin ne.. biggrin.gif Mutta meille ei tule mitään uutta niin kauan kuin on koira, sanoo meidän hallitusministeri. Ja hänen tahtoon on taivuttava sillä kukas meillä muuten on maksajana kuin Mies.. biggrin.gif Ainakin kun on noin kalliista ostoksista kyse.

a.b.c Mä ihan vakavissani ajattelin ostaa eteiseen silkkimatot, vai mikä niitten nimitys nyt onkaan, silkkimäisiä kuitenkin. (Sotkassa usein tarjouksessa) Olohuoneseen jo ostin mutten ole raaskinut lattialle laittaa.. ja Vaunuun olen ostanut sellaiset ja ai että miten helppo on ravistaa kun ovat kevyet ja helppo pestä, heität vaan pesukoneeseen hienopesuohjelmaan ilman linkousta. thumbup.gif
abc
Luulenpa Sipa, että tiedostan, millaista mattoa tarkoita silkkimatolla smile.gif . Ne ovat hyvin ohuet ja keveät ja muistaakseni kuviot hiukan itämaisuuteen menevät, mutta pysyykös ne lattialla paikallaan? Minulla on parkettilattia ja tarvitsen sitä suojaa lattialle jo siksikin, että kun Kuju noita kamojaan heittelee, niin täällä käy sellainen räiske, kun lattiaan kolahtavat. Monasti olen ajatellut, että naapurit luulevat, että jo aamusta olen niin huonolla tuulella, että heti aloitan tavaroitten lattiaan paiskomisen. Ja itse olen kuullut miten se kolina kuuluu tonne alakertaan rappukäytävään, kun portaan sisääntuloaula on juuri allamme. Ensi kerralla äänen kuullessani ihmettelin, että mistäs se tuollainen kolina kuuluu, kunnes tajusin, että Kujuhan se kotonaan puruluutaan heittelee.

Toisaalta onni, ettei kohdallamme ole alakerran asukkia, sillä lemput varmaan oltaisiin saatu jo heti muutettua, kun se kolina niin herkästi ainakin alaspäin kuuluu.
sipa
a.b.c Just sellaisia mattoja tarkoitan. thumbup.gif Meillä ei nimittäin saa pysyä jämäkästi lattialla ne koska Edi kasaa sen maton oven eteen rullalle ja me ei päästä sisään jos se on buglee matto, sillä sehän jämähtää oven ja lattian väliin kunnolla, ja siinä me sitten seistään tuulikaapissa ja Edi eteisessä ihmettelee miksei noi tule sisään.. blink.gif Mä luulen että sulla pitää olla vähän tuhdimpi matto joka eristää sen äänen, sillä tämä on todellakin ohut eikä eristä ääntä ollenkaan.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.