Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: päivän tekniikkavinkki!
Puskaradio > Puskis > K-18
Cee
Miten voidaan pienin teknisin muutoksin muuttaa astianpesukone lumilingoksi??

- Antamalla akalle lumilapio...

Cee
Eppunen
Eipä toimi meillä wink.gif Meillä on nimittäin ihan tiskiorja (=astianpesukone) siihen käyttöön.

Eipä meillä kyllä ole lumilapiotakaan whistling.gif
sipa
Vanha juttu.. Meillä toi on toiminut jo vuosia.. laugh.gif Paitsi nyt tiskikone ei tarvii tehdä enään paljoo lumitöitä kun Mies hoitaa ne, se vaan tiskaa.. biggrin.gif
mirka
Voi, meillä ei astianpesukonetta ole. Sellaisen olen tilannut kyllä, mutta ei vain tule. No, ajateltiin, että kun muutentaan(toivottavasti pian) niin näyttää noissa asunnoissa olevan sellainen ja kuuluvan kalustukseen. Olen kyllästynyt tiskaamiseen. Aamulla kun tiskaat on se sama vuori iltapäivällä taas odottamassa. Voi, turhuuden turhuus.
sipa
RODNINA Ai.ai sentään.. tuohan haiskahtaa ihan selvästi laiskuudelle.. laugh.gif Meillä ei ole koskaan ollut muuta tiskikonetta kuin minä ja eikä tule vastaisuudessakaan, sillä mun mielestä se on ihan turha kapistus.. siis meille, muttei varmaan suurperheille. Meillä sais kerätä kuukauden ennen kuin kone olis tiskiä täynnä.. huh.gif Ja en inhoa tiskaamista, vaan se on ihan mukavaa puuhaa, paljon mukavampaa kuin esim imurointi. biggrin.gif Vaikka en sitäkään inhoa, siinä tulee vaan kauhee hiki. Kotityöt on oikeastaan ihan hauskoja kun näät sen tuloksen heti ja voit nauttia siitä muutaman päivän. thumbup.gif
sipa
Huomaatteko että yritän aivopestä teitä.. laugh.gif
mirka
Sipa Tunnustan, olen kyllä laiskakin tuossa tiskaamisessa biggrin.gif
Nyt kun huusholissa on pieni lapsi sitä tiskiä tulee uskomattoman paljon. Meillä kun Krista syö niin täytyy ottaa myös hänelle oma lusikka jolla hän sitten harjoittelee lusikan viemistä suuhun yms. äh, tämä tuntuu jo sepustukselta laugh.gif
Miten sinä Sipa jaksat aina tiskata?(kateelisena)

Mahtaako noi mun lihavointi yritykseni ikinä onnistua. En osaa vaikka kuinka painan alttia ja sitten tota B.tä blink.gif
mirka
Se onnistui thumbup.gif
abc
RODNINA, mitä alttia Sinä painat ohmy.gif , vai toimiiko toisten koneet eri systeemillä kuin minun unsure.gif .

Juu Sipa, olen jo aikojen alussa pistänyt merkille, että puhtaus on Sinulle puoli ruokaa wink.gif .

En minäkään pidä astianpesukoneesta. Pesutulos koneellisesti kuin käsinkin on likimain samaa luokkaa wink.gif . Tytöt, kun tulevat meille, heillä on suurennuslasit mukana, että saavat jotain sanottua astioitteni pesutuloksesta, ja minä kun käyn noissa koneellisissa huusholleissa, niin en tarvitse suurennuslasia (vaikka näkö onkin heikentynyt) todetakseni samoja toimintavirheitä, mitä tytöt olettavat vain minun luonani olevan ph34r.gif
sipa
RODNINA Eihän siihen lihavoituun tekstiin tarvii painaa muuta kuin B:tä ennen ja jälkeen kirjoituksen.. Ainakaan mun koneella ei tarvii mitään alttia..

Ja sepustukselta tuntuu joo.. laugh.gif Sillä on meilläkin ollut kolmen hengen tiskit, silloin kun Likka viellä asui kotona. No täytyy myöntää että ei mun tarvii tiskaa kuin kaksi kertaa viikossa ja ne on lauantaina ja sunnuntaina, koska viikolla syödään töissä kummatkin.. Ehkä tästä johtuen en inhoo tiskaamista.. biggrin.gif Mutta en ole kyllä sitä koskaan inhonnutkaan vaikka aikoinaan joutui päivittäin tiskille. tongue.gif
abc
Nuorena inhosin tiskaamista, mutta sitä inhoa en ole enää monen moneen vuoteen tuntentut smile.gif .

Mutta se mikä nykyisin inhottaa tiskaamisessa on tuo pöytälevyyn upotettu tiskiallas angry.gif . Ei ole kuin altaat ja ahtaalta tuntuu, kun muutoinkaan ei ole kk tilaa. Sitä joutuu niin varovaisesti tiskaileen, ettei vesi hirveästi roiskisi ton puutason päälle. Ja etenkin, kun ei ole oikeata puuta, vaan tota haperoa levyä, joka hetkessä menee pilalle. (Miksiköhän totakin levyä sitten oikeaoppisesti sanotaan, lastulevyksi, puuviiluksi tai jotain).

Tänään olen kuitenkin päättänyt tehdä aivan muuta. Ainoa asia mikä on jäänyt koluamatta tässä huushollissa ja on päässyt jo hieman mieltä rassaamaan wink.gif . Otan ton hellan ulos paikaltaan ja katson millaisen siivousshown joudun siellä taka-alalla tekemään smile.gif . Ohhoh, kyllä sitä siivoaisi paljon innokkaammin, jos ei olisi niin ahdasta, ja joutuisi samoja kamoja siirtelee edestakaisin, kun johonkin hommaan ryhtyy.
sipa
No niin..a.b.c On löytänyt sen inspiksen.. thumbup.gif Sillä muuten ei kukaan ala hellaa vetämään paikoiltaan siivotakseen sieltäkin ilman inspiraatiota.. blink.gif Mulla on muuten viellä tekemättä se, ja olen vasta suunnitellut että se pitäsi kohta puoleen tehdä. biggrin.gif
mirka
Tässä kyllä todella tuntee laiskistuneen laugh.gif
Ja mä kun luulin että kukaan ei tykkää tiskaamisesta kun se on vaan niin vastenmielistä laugh.gif
Mä olenkin aika hyvä sepittäjä ja ei kun tiskaamaan biggrin.gif whistling.gif
abc
Tiskausintoa RODNINALLE, ja SIPA, Sinullahan on apuri wink.gif . Pistät Ukon maanantai-iltana hommiin wink.gif ja jos ei muuta, niin ainakin vetämään sen hellan ulos, niin kyllä sitten löytyy jommalta kummalta se pesuhalukin biggrin.gif .

Onneksi täällä ei näyttänyt niin pahalta kuin pelkäsin, siis likaisuuden osalta teehee.gif . Mutta oli siinä veivaamista, että pieneen koloon pääsin rättiä heiluttamaan. Akrobatiaa tarvittiin blink.gif , mutta tulihan sekin samalla testattua, että kyllä minun kehoni vielä jotenkin vääntyilee, jopa ihan naurettaviinkin asentoihin, joita ei ihan kaikkina päivinä tule kokeiltua thumbup.gif .

No, vaikka tää notkeus on testattu ja melko hyväksi todettu, niin olisi kyllä vielä yksi paikka minne pitäisi päästä siivoilemaan, mutta notkeudestani huolimatta en uskalla. Ovat olleet jotkus entiset asukkaat mukamas fiksuja, kun ovat muokanneet kk näköä kalusteilla toiseen uskoon, mutta käyttötilaa ei ole tullut yhtään lisää, mutta siivous tehty entistäkin vaikeammaksi ohmy.gif . Säilytystilojen osalta on reilusti hukkatilaa, ja tonne katonrajaan ei sitten pääsekään kuin nosturilla, että saisi puhdistettua tuon ilmanvaihtoluukun, tai mikäs sen nimi olikaan blush.gif . Hyvä veto siinä on, tai sitten on ollut jo tosi kauan puhdistamatta, sillä noin likaista venttiiliä en ole ennen nähnyt. Ja kun se on rasvaa, niin sen pesussa pitäisi jo tukeva alusta olla mille nousisi, ja korkea, että käsi seinään asti yltäisi.

Pitäisi varmaan olla hyvä mieli, kun tuo hellan tausta tuli pestyä ja siinä samassa vauhdissa saivat tiskitkin kyytiä, mutta nyt rupes vuorostaan jurppimaan, kun tuonne kaapistojen päälle ei pääse rättiä heiluttamaan angry.gif . Miten ihmeessä noita kaikenmaailman vastuksia ja huonon tuulen tuojia voikaan tähän elämisen iloon ja auvoon aina niin paljon ilmaantuakin ohmy.gif ?
sipa
a.b.c Se mun apuri ei kyllä rätteihin koske.. biggrin.gif Mutta ne ventiilit kyllä putsaa ja ottaa jakkaran alleen että ylettyy, kun ne on niin vietävän korkealla. Meillä Ukko pesi venttiilit just viikko sitten ja kehtas mulle viellä huomauttaa että peilikaapin päältäkin vois pölyt pyyhkiä.. shifty.gif No oli sitten itse pyyhkinyt sen. Mä kyllä pyyhin sen aina silloin tällöin kun venttiili on just sen yläpuolella ja se tiputtaa sellaista tummaa jauhetta, mitä lie saaste pölyä, ympäri kylppäriä.. huh.gif Keittiössä sitä ei niin huomaa kun sen alapuolella on hella ja senhän mä pyyhin päivittäin.. biggrin.gif
Mutta todellakin akropaattisia kykyjä vaatii hellan puhdistus kun saat makaa levyjen päällä vatsallasi että ylety pyyhkimään hellan seinät ja lattian sieltä takaa.. blink.gif Ja naama punaisena sitten ähkit pois siitä asennosta. biggrin.gif Ja sitä hommaa ei montaa kertaa vuodessa viitsi tehdä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.