Vuosia siitä on kulunut, kun edellisen kerran olen missään ollut, ja silloinkin taisin käydä elokuvissa lapsenlapseni kanssa katsomassa jotain lasten filmiä

.
Tyttäreni oli saanut 4 lippua autofirmalta, joka näillä lipuilla halusi asiakkaidensa perheille yhteistä hetkeä elokuvan parissa. No, elokuva oli enemmänkin LASTENleffa ja aulassa ennen sisään menoa sai kukin tulija cocispullon ja popcorntötterön. Me tulitiin niin viimetingassa paikalle, kun lapset pääsivät niin myöhään koulusta, että popcornit jäivät saamatta

. Sali oli täynnä, etupäässä koululaisista ikäjakauman ollessa 10 v. molemmin puolin, ja meitä aikuisia oli harvakseen

.
Lapsenlapseni olisivat saaneet äidiltään lapun kouluun, että olisivat päässeet aiemmin lähtemään koulusta, mutta jostain syystä juuri eilen he halusivat olla tunnollisia

oppilaita ja olla koulutunnit loppuun asti ja siitä syystä meille ei enää paikkoja riittänytkään vierekkäin, kun niin viime hetkeen tultiin bioon. Yksi pojista jäi sinne taaemmaksi istumaan ja toinen pojista, tyttäreni ja minä saimme viereiset paikat TOISELTA penkkiriviltä, joten iso kuvaruutu oli melkein sylissä.
Tämä filmi, Ihmeperhe, oli vauhdikas, joten kyllästymistä ei edes mummille (minulle) tullut

. Ja hämmästyin tavattomasti, miten hienosti lapset olivatkaan elokuvateatterissa. Ei ollut itkua, ei parkua, ei meteliä, ei namipussien rapinaa, ei mitään mikä olisi osoittanut, etteivät nykylapset osaisi käyttäytyä. Ehkäpä tapahtumatäyteinen ja vauhdikas filmi oli niin onnistunut valinta autofirmalta, että lapsetkin malttoivat täysiaikaista filmiä seurata. Oli todella antoisa ilta, ja kyllä minä jo illalla ehdin sanomaan noille omilleni, että josko lähdettäisiin toistekin kimpassa jonnekin

.