Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Idiootit koirien omistajat
Puskaradio > Puskis > K-18
Wanssu
Toissa päivänä koirani siskon omistaja kertoi kuinka "mukava" lenkki oli ollut tuossa viikonloppuna..

Hänen sanoin:
"Mikäs päivä se nyt oli, no oisko ollut lauantai tai sunnuntai, kun olin Mesin kanssa lenkillä ja meitä vastaan tuli sellainen nainen jolla oli 2 uros labbista ja ne rimpuili Mesin luokse todella paljon. No sittenhän se toinen labbis pääsi irti ja juoksi Mesin luokse ja ärähti Mesille ja puri Mesiä kaulasta. No Mesi meni heti selälleen ja ulisi.. Onneksi pian sain Mesin sieltä alta pois.. Pitkään sen jälkeen Mesi vielä ulisi.. Nyt Mesillä on siinä kaulassa jotain, koska kun laitan sille pantaa niin se vingahtaa, tai jos rapsutan Mesiä siitä kaulan kohdalta niin se vingahtaa ja hihnassa se itse varoo vetämistä, koska sitä sattuisi jos se vetäisi.. Hitsi, kun ei nää, että onko siinä kaulassa jotain kun turkki on niin himskatin paksu.... Katsomme vielä huomen aamuun, että uliseeko se tosta kaulasta, sit käytämme sitä eläinlääkärillä...! "

Tän päivän sanat:
"No nyt tulee sit taas vähän surullisempaa tekstiä! Eli maanantai iltana löysin Mesiltä sellaisen mun mielestä sormenpään paksuisen paukaman kaulasta! No Tiistaina mentiin eläinlääkäriin ja ne huomasi siellä, että se oli nyrkin kokoinen paukama! No Mesi nukutettiin ja se leikattiin.. Mesiltä leikattiin kaulasta karvat pois, eli Jyväskylän näyttelyyn emme pääse! Nyt Mesillä joutuu pitämään sellaista paitaa päällä ja sukkaa jalassa, ettei se raapisi sitä leikkaus kohtaa.. Mesi ei pääse lenkille jne.. Todella inhottavaa...Mesillä on 9 erillaista lääke juttua.. kyllä, Kyllä mää huusin sille labbisten omistajalle.. Mutta se vaan nauro ja sanoi, että ei tässä sit varmaan mitään ja lähti pois..! No eilen toi äiti soitti sille labbisten omistajalle.. No siellä vastasi puhelimeen sen naisen mies.. Se huusi aivan mielettömästi, että ei meidän koirat pure jne...!! No äiti soitti sinne tänään uudestaan ja kertoi, että mitä Mesille oli eilen tehty eläinlääkärissä jne..En sitten vielä tiedä, että mitä ne oli siihen sanonut, kun äiti ei ole tullut vielä töistä... Ja korvauksia me kyllä vaaditaan..Marjo sanoi, että jos Mesille jää tosta jotain sellaista, että sitä ei voi enään käyttää näyttelyissä, niin ne korvaa senkin, koska Mesi on lupaava näyttelyissä...Koska pentunäyttelykin meni niin hienosti, paitsi kehässä meno.. Pahimmassa tapauksessa Mesille ei enään koskaan kasva siihen kohtaa sellaista paksua ja tuuheeta turkkia niinkuin muualla! Kiitos sen labbisten omistajan...Tavallaan se tilanne näytti kyllä siltä, että se olisi tahallaan päästänyt sen koiransa irti...Mutta en sit tiiä..."

En sitten tiedä että mitä tänään sen soiton yhteydessä on tapahtunut, mutta on se kumma jos se omistaja ei ota vastuuta koiristaan!

Tuollaista pientä luettavaa siis teille..
sipa
No johan on kummallinen koiran omistaja.. ohmy.gif Ja viellä nauraa päin naamaa, eikä ota vakavasti koiran hyökkäystä ja puremista.. Viette vaan kylmästi eläinlääkärin laskun sille ja sanotte että jos ei maksua suoriteta tulee poliisit käymään.
Mansku
sad.gif Täytyyhän sen hyökänneen koiran omistajan kantaa vastuunsa!! Ei tuollaista voi painaa villasella koskaan.. smile.gif Meillä Oonan (chini) kimppuun hyökkäs silloin Rovaniemellä -03 nöffi, mutta koska aloin tarkistaa onko Oona kunnossa, pääsi se nöffin omistaja katoamaan..Oona muuten kunnossa, mutta pelkää KAIKKIA mustia koiria.. confused.gif Jos naapurikehässä mustat koirat vilahtaa, ei Oonan kehässä olosta tuu mitään.. ohmy.gif Valioksi sen sain kuin onnen kantamoisella ja hyvällä tuurilla, ettei mustia koiria näkynyt..Kyseinen nöffin omistaja ei edes torunut koiraansa saati jääny kysymään multa kuinka koiran kävi baa.gif
Beloved
Koirien hyökkäyksistä tulee aina tehdä viipymättä ilmoitus poliisille. Korvausta on muuten joskus vaikea saada.
Tuija
sad.gif
Mulla kun oli aikoinaan kaksi iso kokoista uroskoiraa niin nämä rähisemiset eivät olleet kovinkaan harvinaisia. Silloin kun kuskasin niitä erikseen ei ongelmia ollut, mutta yhtä aikaa kun kuljimme niin sain todellakin kulkea silmät selässä.
No, ikinä ne eivät purreet ketään niin että tikata olisi pitänyt, mutta rähjäsivät kuitenkin. Ja pienet koirat saivat kulkea aina rauhassa.
Jos kävi niin , että koirat pääsivät "kiinni" toiseen niin kyllä minä joka kerta pyysin vieraan koiran omistajaa tarkistamaan koiransa, ettei mitään tullut.
Ja usein olikin vain ( onneksi) kuolaa. Muutaman kerran olen myös puhelinnumeroni antanut jos omistaja on ollut aivan kauhuissaan eikä asioista puhumisesta ole tullut mitään.
Ja moni näistä kiinii käymisistä on johtunut siitä, kun olen sanonut ettei päästäisi koiraansa ja vastaantulija on kehunut ettei meidän rekku mitään tee ja sitten ollaankin jo kuonot vastakkain.

Vahinkoja sattuu, tuskin tämä koiranomistaja aivan tahallaan päästi koiran käymään kiinni. Mutta olisi voinut sitten asiallisemmin käyttäytyä kun soitetaan.

Toivottavasti koiranne voi jo paremmin
throls
Tyypillistä, näitä tarinoita kuulee aivan liian usein,ettei sitten oteta vastuuta omien koirien tekemisisistä confused.gif .Tällä en nyt Tuija sinua tarkoittanut,asianmukaista toimintaa tarkistaa koirat ja antaa yhteystiedot thumbup.gif .

Kaikkein törkein tapaus kävi mielessä joka kuulunee aiheeseen.Meillä yksi nimetön asiakas omistanut vuosia sekoituksen ,jossa suurena osana dobberi,aivan kuin rotukoira mutta seropi se oli.Tämä koira aiheutti hillittyä kauhua kulmakunnalla,aiheuttaen silloin tällöin pieniä kahakoita niin koirien kuin ihmistenkin piirissä.Meiltä kävivät ostamassa kuonokoppaa ja muita erillaisia hallinta laitteita ja aina vain paheni.Lopulta koira oli käynyt kiinni ihmiseen matkalla ,mutta ei siinä koiralle kuinkaan käynyt ...vielä.Seuraavaksi olivat mennet kyläilemään sukulaisiin,koira oli hyökännyt muutaman kuukauden ikäisen lapsen kimppuun,keriten purra puolet naamasta ja korvan irti.Omistaja oli itse vain ,että eihän tuossa nyt vielä paljoa sattunut angry.gif !!!Talon isäntä oli napannut koiran ja vienyt tallin taakse ja...päästänyt päiviltä.Asiasta kävivät pitkän oikeustaistelun,koiran omistaja vaati korvauksia koirasta,isä lapselleen aiheuttamasta vammasta.

Hirveetä...
sipa
throls Hyi kamalaa.. ohmy.gif Vai ei kuinkaan käynyt jos vauvalta puuttuu korva ja puoli naamaa.. Ei voi edes ajatella loppuun ajatusta miltä näytti.. ohmy.gif

Mua sitten risoo kun ihmiset pitävät tuollaisia käytöshäiriöisiä koiria ja sitten ihmiset yleistävät että tuo rotu on juuri nimenomaan tappaja koirarotu.. angry.gif
throls
"Mua sitten risoo kun ihmiset pitävät tuollaisia käytöshäiriöisiä koiria ja sitten ihmiset yleistävät että tuo rotu on juuri nimenomaan tappaja koirarotu.."

Sipa veit sanat suustani,tuo oli törkeyksien huippu.Mun teki mieli vedellä silloin pitkin.....no joo,tällä kyseisellä henkilöllä on taas uusi koira,eikä yhtään sen viisaampi.Tulee vain mieleen ,että olisko kyse sit kuitenkin se varsinainen syypää siellä hihnan toisessa päässä.
sipa
No kyllä varmaan suurin syy on siellä hihnan toisessa päässä. Pitäisihän sellaisen koiran omistajan jo itsekkin huomata että jossain on vikaa ja paljon. huh.gif Mutta jos omistaja on idiootti niin eihän koirastakaan voi viisasta tulla. angry.gif
throls
TOTTA
Tuija
huh.gif Joo, kyllä meitä on kaikenlaisia hihnan päässä roikkujia. Ja itsekkin olen niihin kuulunut kunnes tajusin, että vika oli minussa kun koirat rähjäsivät. Nyt kymmenen vuotta kokeneempana ja hyvin käyttäytyvien koirien omistajana katselen niitä "tietämättömiä" koiranomistajia jotka toimivat juuri niin kuin minä ennen.
No, ehkä hekin jossain vaiheessa heräävät ja tekevät asialle jotain.
Wanssu
En nyt tiedä sitten että onko heille tullut korvauksia kun en ole kuullut vielä mitään uutta tuosta jutusta. Enkä tiedä että ovatko he ilmoittaneet poliisille, toivottavasti. Koira jonka kimppuun käytiin ei ole siis minun koira, vaan oman koirani sisko.

Todella ikävää kyllä ja jos haittaa näyttelyitä sun muita harrastuksia niin erittäin ikävää varsinkin kun koira on todella lupaava näyttelyissä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.