Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Porokoirat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Leimu
Onkos täällä ketään lapinporokoirien omistajia? Meillä itsellämme on kaksi porokoiratyttöä ja siskolla vielä yksi uros!
KaisaH
Meillä majailee kolme lapinporokoiraa. Yksi uros (Tuulenkuun Cuu-Ukko eli Tuhka) ja kaksi narttua (Tuulenkuun Daikarumpu eli Pihka ja Jalakapojan Sera eli Hehku).
Sitten sijoituksessa/osaomistuksessa on pari narttua, ja nyt kotosalla yksi narttu jolla kohta 6 viikkoiset pennut.

Mitkäs teidän koirien nimet on, jos saa udella?
Eden
blush.gif Minä olen suunnitellut ottavani seuraavaksi koirakseni porokoiraa. Nyt olen tosin pitänyt turhan pitkään hiljaiseloa noiden kasvattajien kanssa kommunikoinnissa, pitäisi saada taas itsestään niskasta kiinni oops.gif

Mutta kotona on tällä hetkellä "piraatti" lappalainen, 75%SLK/25%Saksanpaimenkoira -uros Putte 12v, että on tullut hiukan tutuksi noiden napapiirin koirien ajatusmaailma cool.gif
osku^^
LAINAUS(KaisaH @ 13.11. 2004, 13:07)
Meillä majailee kolme lapinporokoiraa. Yksi uros (Tuulenkuun Cuu-Ukko eli Tuhka) ja kaksi narttua (Tuulenkuun Daikarumpu eli Pihka ja Jalakapojan Sera eli Hehku).
Sitten sijoituksessa/osaomistuksessa on pari narttua, ja nyt kotosalla yksi narttu jolla kohta 6 viikkoiset pennut.

Mitkäs teidän koirien nimet on, jos saa udella?

Tuhka on jotain aivan ihanaa. wub.gif

Täällä kanssa lappalainen, tosin Suomenlapinkoira. thumbup.gif
poropaimen
Meillä on 4 poroneitokaista

Nartut ovat:
Skuolffi Garde-Mumma "Kara"
JV-04 Karhukallion Biccu Ballerina "Riina"
Kuurakuonon Gaiccamuorji "Milla"
Karhukallion Adalmiina "Ada" Sijoitettu! laugh.gif
Leimu
Meillä on kotona mummeli Lecibsin Desimaali "Ronja" ja Ronjan pennunpentu (Kaisan Hehkun täti) Tiggal Lapinlikka "Miksu" thumbup.gif Ja siskolla on Hattivatin Pamir "Miro" shifty.gif
KaisaH
Haa, no kyllähän minä sitten teidät tunnenkin. biggrin.gif
Hehkulta pitää tietty lähettää terveiset tädille Miksulle ja isomummulle, ihanaiselle Ronjalle! wub.gif
Tervetuloa vaan mukaan listalle höpäjämään!

Minna^: Kiitos vaan, onhan tuo Tuhka aika ihunainen. wub.gif

Eden: Eipä siinä sitten muuta, kuin kasvattajia pommittamaan ja hyväntuntuista pentuetta etsimään! biggrin.gif

...piti vähän korjailla, kun meni nimet sekaisin...huoh
Leimu
LAINAUS(KaisaH @ 26.11. 2004, 15:21)
Leimu: Eipä siinä sitten muuta, kuin kasvattajia pommittamaan ja hyväntuntuista pentuetta etsimään! biggrin.gif

Kaisalla taisi mennä nimet sekaisin, eikös vaan? teehee.gif
KaisaH
No hupsis, joo tais mennä....korjattu on....huoh...Joskus tunnen oloni niin kamalan fiksuksi. blush.gif
SanniM
täällä isäni luona asustaa 3 ½ kuukautta vanha lapinporokoira poika Pihlajamäen Billi-Piipari eli Rekku. Rekku on aivan ihanuus. Näiden täplien joukossa erotuu kyllä selvästi...olen tässä jo harkinnut että jospa ottaisi sen toisen dallun jälkeen sitten porokoiran. On tuo herra niin sydämeni vienyt. Aivan mahtava tapaus ja todella kuuntelevainen...tietenkin kun noihin pilkukkaisiin taliaivoihin on tottunut. Tosin Oili on aivan hätää kärsimässä kun tämä Rekku poika vähän noilla naskalihampaillaan reijittelee meitin neitiä. wub.gif
Mira
Minullakin on vuosikas poro- poika Merri, eli Jahkkas Fiksu- Weikko.
Lapp
Porkkikset on aika kivoja koiria biggrin.gif
SanniM
HUOM HUOM uusimassa anna lehdessä on juttu lapinporokoiran pennusta. Koira on Pihlajamäen Bohjan Puhuri.

Kyseessä Meidän Rekun veli! cool.gif
poropaimen
Mira

Meillä on sinun poron siskopuoli JV-04 Karhukallion Biccu Ballerina "Riina"
eli sama iskä Tuulenkuun Cuunpimennys "Mörri" wub.gif

SanniM Kyseessä on sitten serkukset! laugh.gif
Tervetuloa tutustumaan! thumbup.gif dogrun.gif

© Kaisa Hurme
Tippa
En omista, mutta aivan ihana rotu <3 Olisi tosi kiva joskus tutustua siihen lähemminin smile.gif
KaisaH
Raisa: Tervetuloa vaan mukaan joukkoon rupattelemaan! Terveisiä "vanhoille höppänöillesi"! biggrin.gif

Lyra; Eipä muuta kuin lähdet tutkailu kierrokselle porokoiraihmisten luokse! smile.gif
Jasmin
Kotona on tipsu, mutta unelmissa oma poronarttu. Ei kyllä varmaankaan vielä, opiskelut edessä. Pennun kasvattaminen siinä lukion ohella lienee aika tuskaista puuhaa. sad.gif En tiedä.

Mutta onhan minulla koko elämä edessä (luultavasti happy.gif ), kyllä sitä ehtii. Kunhan nyt vielä seurailen sivusta. Ja tutustun kasvattajiin. biggrin.gif

KaisaH: Tuhka on niin kaunis! wub.gif Olen ihallut sivusta jo ties kuinka kauan. wink.gif
KaisaH
Metsäkeiju: Tuhka kiittää ja haukahtaa. Onhan se komia miäs. Ja eri hyvä tyyppikin vielä, iloinen ja kerrassaan mainio! biggrin.gif
Jasmin
Ja parkki väri on jotenkin niin ihana sekin. wub.gif Oi oi. happy.gif
Tiggal
Meillä on tuo Leimun mainitsema H. Pamir eli Miro alias Sählä-Santeri w00t.gif Sitten meillä on wannabe-porokoira cavalier Timppa, lasketaanko sitä mukaan: confused.gif
Raisa, ihana kuulla sinusta jotain, nakkaa maililla...
Mari K. (muistat varmaan "takavuosilta")
Wupsu
ei omana ole mutta ihania ovat.. biggrin.gif
australianpaimenkoira
en omista sellaista mutta ne ovat kyllä suosikkirotujani!!! wub.gif olen pari kertaa nähnyt sellaisen ja olen rakastunut niihin! blush.gif
Chilla
En ole omistaja vielä mutta kiinnostus rotua kohtaan on kova. Mietitty on että josko seuraavaksi vaikka se ei olekkaan ajankohtaista. Porokoiran luonne wub.gif ja ulkönäkö ja cotonia monipuolisemmat harrastusvaihtoehdot ovat vaan hurmanneet minut...
Tiggal
Moi Raisa w00t.gif
Tää vähän kesti, mutta mun e-mail osoitteen löydät ainaskin Lappalaiskoirien kotisivuilta sieltä kasvattajaosasta. Mä en tiedä saako tässä sitä ilmineerata mutta sieltä ainakin sen löydät.
Puhelinnumerokin siellä on mutta vanha osoite.Nakkaahan mailia, niin jatketaan privasti thumbup.gif
Velmunen
Olen jo pitempään harkinnut toista koiraa pk.collie pojalleni kaveriksi smile.gif Ja porokoirat ovat jotakin niin ihanaa että haluaisin tutustua rotuun paremmin.

Mitenkäs, jaksaisitteko jakaa porokoira tietämystänne kanssani blush.gif biggrin.gif
Kaikenlainen tieto rodusta kävisi... smile.gif millainen se on harrastuskoirana, esimerkiksi pk-puolella jolla tuon pehko-pojuni kanssa harrastan, luonteesta muuten ja mitä vain tiedätte smile.gif

Olisin erittäin kiitollinen smile.gif
poropaimen
Lapinporokoira neiti Kuurakuonon Joulun Taika 3kk wub.gif
MiiaS
Minulla tällä hetkellä puolikas lappalainen sekoituksen muodossa, mutta kuukauden kuluttua pitäisi olla jo aito porokin pyörimässä jaloissa biggrin.gif
Niila
Pyöriikös täällä enää lapinporokoirien omistajia? sleepy.gif

Ilmoittaudun tulevaksi lapinporokoiran omistajaksi! laugh.gif Aivan ihana rotu!

Millaisia teidän koiranne ovat luonteeltaan? Mitä harrastatte koirienne kanssa?
Sarahia
^Täältä löytyy lpk-uros (ja tällä hetkellä narttukin, joskin se on vaan hoidossa). Lisäksi slk-uros.
Lkp-uroon kanssa harrastelen pk-jälkeä, tokoa ja agilityäkin, joskin se on nyt ollut pitkään tauolla, kun ei olla päästy reeniryhmiin. Jälki on näin kesäaikaan se mitä eniten tehdään.
Kita on kotioloissa rauhallinen, joskin virtaa löytyy tarpeen vaatiessa kivasti. Aikalailla minun mieleeni oleva koira smile.gif
Mistäpäin sinulle on pentu tulossa?
Lapanen
Jos sopiva pentue kohdille osuu ja kaikki menee suunnitelmien mukaan niin saattaa tulla meille lpk-narttu ens vuoden puolella. :>
Jospe
Yksi tulevaisuuden haaveroduistani. Mulla on jo neljä kasvattajaa mielessä joista sitten sopivan pentueen vastaan tullessa otankin yhteyttä, josko sitä porkkarin vaikka hiskivaljakkoon tunkisi... wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.