Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koska ulos?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Silkkitipsu
Heissan!

8-viikkoinen silkkitipsuni ( tiibetinspanielin ja silkkiterrierin rakkauspentu ) on jo oppinut tekemään tarpeensa paperille. Ulos en Lempiä ole kuitenkaan vienyt kuin kerran noin minuutiksi. Silloin Lempi oli tosi innoissaan lumesta, mutta alkoi pian tärisemään. Kysymys kuuluukin, kuinka aikaisin pientä koiraa voi alkaa ulkoiluttaa? Ei tietystikään lenkitysmielessä, vaan huvittelu ja sisäsiistiksikoulutusmielessä. Olen törmännyt ohjeisiin, joissa kerrotaan että pentu olisi hyvä pitää sisällä rokotusikään asti koska sitä ei ole suojattu tauteja vastaan. Oletteko te pitäneet tästä neuvosta kiinni? Entä jos ulkoilutuspaikassa ei liiku toisia koiria? Auttaisivatko jonkinlaiset vaatteet Lempiä kylmän suhteen? Esimerkiksi töppöset ja haalari? Vastatkaa kiltit! Odotano 12vkn ikään asti ulosviemistä?
Japsi
Pientä pentua ei kannata kovin kauaa pitää ulkona, edes kesällä, varsinkaan nyt talvella. Kokemusta itsellä tästä vuodenajasta pienten pentujen kanssa ei ole, mutta toimisin itse luult. niin, että pennun herättyä äkkiä pissalle ja sitten sisälle.
Hiukan myöhemmin voi varmasti hetken pidempää olla ulkona, mutta talvivaatteet olisivat kova juttu, koska pennullahan ei sitä karvaa ole samalla lailla kuin aikuisella. smile.gif
Sheer Bliss
Minulla on kotona 9vko vanha Bichon pentu ja kyllä me ulkona käydään aina nukkumisen,syönnin ja leikkimisen jälkeen ja aina kun nään että etsii paikkaa mihin käydä tarpeille.Kauaa siellä ulkona ei todellakaan kannata olla varsinkaan näin talvella.Meillä neiti itse päättää koska haluaa sisälle.Tekee nimittäin tarpeensa ja kipittää ovelle odottamaan että joku avaa oven ja nostaa sisälle.(Nostan koska kynnys aika korkea)Paperille tulee sisällä ainoastaa jos olen itse liian hidas ja yöllä tietenkin.
Rise
Rokottamattomuus ei ole este, korkeintaan hidaste. wink.gif Sen puoleen voi ulkoilla ja tavata vieraita koiriakin huoletta, kunhan emän rokotukset on olleet kunnossa. Ainoastaan virallisiin tapahtumiin ei rokottamattoman pennun kanssa pääse. Mutta tosiaan pennulle on enemmän haittaa koirakontaktien (ein tarkoita päätöntä vehtaamista kaikkien kanssa, vaan sitä, että pentu näkee muita koiria paljon ja huomaa, että ne eivät esim. lenkillä ole vaarallisia) vähyydestä kuin taudeista (toki epidemia aikana tilanne on toinen). Ja minäkin kyllä veisin ulos ihan pienestä asti, mutta tosiaan sitä ulkoilun kestoa on hyvä vähän lyhentää.

Nimim. Oma pentu 9-viikkoisena mätsäreissä ja muissa koirariennoissa mukana ja oma narttu vasta saanut parvo tehosteen näin astutuksen alla.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.