Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Venäjänvinttikoirat..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2
Charmy
OOh..Minulla opn ollut haaveena saada oma venakko..Mutta.. Höm..En tunne ketään ks. rodun omistajaa tai harrastajaa, joten minulla ei ole yhtään kokemusta tästä rodusta.

Kirjoja olen lukenut yms. Mutta ei niistä kumminkaan saa oikeaa kuvaa tästä rodusta..^^

Kirjoitelkaa tänne kaikkea venakoihin liittyvää.. biggrin.gif Saan sitten ihastella ja rakastua tähän rotuun vielä enemmän... wub.gif
Charmy
Noh..eikö kukaan ole tänne kirjoittanut?? sad.gif
Ami
Olisi varmaan helpompi kertoa tästä ihanasta rodusta jos esittäisit kysymyksiä.

Minulla on tällä hetkellä neljä borzoita. Ikähaitari 11v-6kk. Kaksi narttua sekä kaksi urosta.

Kaikki aivan ihania "sylikoiria" ja pusumoottoreita.

Laittele kysymyksiä tulemaan niin vastaan. Tai voit laittaa vaikka meiliäkin niin voin kertoilla meilitse myös.
Charmy
Joo..Minä pistän mutta vaikka tänne.. Tässä aluks nyt paro.. ^^

1. Kuinka rauhallisia sisällä
2. Kuinka nopea kasvu..((eli koska uskaltaa harrastaa niiden kanssa jotain))
ja
3. Niilläkin niitä juoksu kilpailuita.. ^^
Ami
Anteeksi kun vastaus on kestänyt.

1. Aikuisina ovat rauhallisia sisällä. Pentuna ovat ihan kuin muutkin koiranpennut yksilöllisiä ja toiset saavat paljonkin aikaiseksi. Esim. vanhempi ns. pennuista on ollut kuin unelma (ihmisen kannalta katsottuna smile.gif ) Kun taas nuorin on kuin elokuvasta Turner ja täystuho-versio. Koirahuoneesta on tähän mennessä ehtinyt päiväsaikaan mennä jo kaksi nojatuolia sekä sohva kaatopaikalle. Lattiasta muovimatto revittynä yms. pientä. Kukat tietenkin on saaneet uuden istutuksen ja muokkauksen muutamaan kertaan jne.

2. Kasvu on nopeaa. Kasvuiässä pennun omilla ehdoilla liikuntaa. Toki saa sopivissa mittasuhteissa harrastaa, mitä nyt pennun kanssa voi harrastaa. Esim. maastojuoksu harjoituksissa kun käy niin silloin pennuille otetaan lyhyempiä matkoja, että saadaan mielenkiinto vieheeseen jne.

3. Juoksupuolelta en ole oikea ihminen kertomaan mitään kun en ole vuosikausiin harrastanut sitä. Mielikuvani on, että 18 kk. iässä saa osallistua virallisesti juoksukisoihin. Ennen se oli 15 kk. Toivottavasti joku asiaan paremmin perehtynyt kertoo enemmän juoksupuolesta etten ihan satuja kerro. smile.gif
Lauri
rotu on jees.en vain itselleni ottasi välttämättä. grey on enemmän mulle. cool.gif
Lovskars
Meillä oli venakoita kun olin pieni. 3 kpl. Opin kävelemään ison 80 cm uroksen avustuksella ja taluttelin sitä kielestä.
Ihastuttavia olioita. Uros tosin sai selkään pentuna pystykorvalta, jonka jälkeen se rupesi inhoamaan toisia koiria - ja äitini painoi tuolloin 39 kg... niin ongelmiahan se tuotti, kun koira oli äitin.
Muistan, kuinka käytiin aina niitä juoksuttamassa hiekkakuopilla, ja jos ne näki jäniksen, niitä sai hakea naapurikunnasta... laugh.gif
Varmasti hyvin huumorintajuisia koiria.
Vieläkin haaveilen omasta venakosta, punavalkoisesta nartusta nimeltä Galina... Mutta saan varmasti haaveilla koko loppu ikäni, sillä mieheni on astmaatikko eikä tule toimeen koirien kanssa joista lähtee karvoja.
Kerran meinasin ajaa ojaan, kun jäin katselemaan kaunista venakkoa - Igor nimeltään... ja viimeksi kun olin mätsärissä tuomarina, kehään lipui maailman kaunein näky - punavalkoinen venakko - ja sehän tietysti voitti.
Charmy
Voi kauhistus.. Mulla on aivan kauhea hinku rotuun, ja enkä keksi mitään kysyttävää.. *hihkuu*
Lauri
ootko Charmy kiinnostunu greystä?
Annu88
Itse olen myös tähän rotuun ihastunut, varmaan joskus aion sellaisen hankkia! wub.gif Pariin ihanaan venakkoon olen saanut tustustua, aivan ihania luonteeltaan ja sen jälkeen rotu on kiinnostanuyt vielä enemmän! Ami, minkä ikäseks venakot yleensä elävät? ja minkälaista hintaa näistä pyydetään?
Sindy-
Meilläpäs on venakko ja pian olisi mahdollisuus saada toinen mutta emme taida ottaa.
Pidän ko. rodusta ja nyt tuohon zarjankiin olen ihanstunut vaikka se joskus saattaa olla hyvinkin ärsyttävä ja itsepäinen.
Näyttelyissä olen esittänyt venakoita ja nyt sitten erään tuttavamme koira taitaa tulla meille pentuineen joksiaikaa. smile.gif
Winifred
Onhan ne venakot ihan jees. x)
wenakko
Aivan ihana rotu! wub.gif Siitähän tuo nimimerkkikin on väännetty. Ehdottomasti haluan joskus itselleni venakon smile.gif
Charmy
Lauri..Jonkun verran..Ne ovat kovin kauniita.. ^^
Venakot kuitenkin ovat varastaneet syrämmeni.. <3
Putsiini
Tämäkin vinttikoirarotu aivan mahtava wub.gif Itselläni ei kokemusta ole, (en omista yhtään venakkoa) mutta tästäkin rodusta olen kuullut paljon kehuja.

Haluaisin kysyä venakoiden omistajilta sitä, että kuinka voimakas venakoiden saalistus vietti on? Tietenkin se on yksilöllistä, mutta noin yleisesti.
Charmy
Putsiinihan sen jo keksikin.. Tuohon kysymykseen olisi mukava saada vastaus, ja sitten haluaisin kysyä että:

Olen nähnyt useita venakkoja, mutta harvemmin niitä julkisissa näkyy. Tämä on kuitenkin nyt muuttunut,sillä eilen näin junassa aivan ihanan ( wub.gif ) venakon..Se oli itse rauhallisuus..

Ovatko venakot usein näin rauhallsia matkustaessa (tääkin tietty yksilöllistä)
Ami
Putsiini: Ami, minkä ikäseks venakot yleensä elävät?
Keskimääräinen ikä sanotaan olevan siinä 10 vuotta. Mutta paljon on venakko vanhuksia, jotka elävät 12-13 vuotiaaksikin.
Itselläni vanhus on tällä hetkellä 11,4 vuotta.

ja minkälaista hintaa näistä pyydetään? Eiköhän borzoiden hinta pyöri siinä 800-1000 euron välillä.

Borzoiden saalistuvietti on samanlainen kuin muidenkin vinttareiden. Poikkeuksiakin saattaa olla, mutta oman kokemukseni mukaan saalis kun vilahtaa on se sitten peura, jänis, lintu tai vaikka vaan puunlehti mikä vilahtaa niin silloin mennään ja korvia ei ole. Joten omistajalla saa olla silmät selässäkin jos meinaa vapaana pitää koiraansa.

Charmy: Venakot on ihanan sopeutuvaisia oman kokemukseni mukaan. Ne on rauhallisia matkakumppaneita eivätkä hermostu edes ahtaudesta. Kokohan se on ainoa ns- miinuspuoli yleisellä matkustaessa, koska vaikka kuinka ahtaassa venakko suostuu olemaan niin viehän se kuitenkin aika alan.
Charmy
Ami.. kiitos tiedosta.. ^^

minä kun olen ajatellut tämän rodun edustajia hankkia..Kasvattaminenkin olisi unelmana..

Mutta se saa odottaa nyt sellaiset 2-3 vuotta.. ^^
hanna.
Saan ehkä yhden ihanan venakon mätsäriin esitettäväksi. wub.gif Isä oli kaveriltaan mennyt kysymään että saanko esittää sen meidän (dogsitterien) järjestämässä mätsärissä. Enkä ollut sellaisesta edes isälleni maininnut. Mutta kivaahan se on jos pääsen venakkoa viemään kehässä.
Koira on kyllä vasta pentu, joten toivottavasti en nolaa itseäni täydellisesti. Ei kyllä onneksi mikään säheltäjä, vaan aika rauhallinen. Mutta se sitten nähdään miten riehaantuu toisten koirien seurassa. w00t.gif Totuttelua kehään kuulemma tarvitsee tulevia näyttelyitä varten. :>

Luca <3

Luca "seisoo"

Tuossa alemmassa kuvassa jalat ovat kyllä aika vinksallaan. biggrin.gif
Charmy
VOi kuinka ihana.. O_O *mykistyy*

Pitäisi vaan nyt saada isommat tilat hankittua että tämän rodun ottaminen olisi mahdollista.. 8)
wenakko
Sellanen kysymys.. Eli jos on aidattu piha, niin pidätteleekö se venakoita jos siellä toisella puolella on joku "saalis"? Kun joku vinttari oli kova kaivamaan mutta ei muistu mikä biggrin.gif
teetsari
Aiheen nostatusta wink.gif ja kun samainen asia kiinnostaa minuakin, eli meillä on koira-aitausta kyllä, mutta mitenkään syvälle sitä ei ole kaivettu kun osittain tuo maa on peruskalliota mutta paikoitellen kaivamaan voipi päästä. Eli mites, onko venakko kova koiruus kaivelemaan?

oops.gif Samalla ottaisin vinkkiä vastaan, kuinka korkean aidan tarvitsevat?
Sanne-
Äidin kaverilla oli ennen venakko joka oli kyllä oikeesti aivan YLI IHANA<3 mut nyt se lopetettiin koska sillä oli syöpä ja se halvaantu. sad.gif Nyt veikon venakko viraa hoitaa 2 uutta pientä napero venakkoa "Ruu" ja "Romeo". Joista toivon mukaan kasvaa kauniita keh konkare venakoita joita saan käyttää näyttelyissä. Suosittelen kyllä venakon ottamista jos haluaa jonkun vinttikoiran.

teetsari: Veikko ei ainakaan ikinä kaivanu mitään. Mut eilen illalla hmm.. 3-10 kuukautinen venakko poika innostui kaivamaan puistossa maata. wink.gif Eli riippuu koirasta...
Avispa
Oi ihana rotu! Mummini lähellä asuu eräs venakko ja mummi aina jaksaa ihmetellä kuinka ruma se on. blink.gif ohmy.gif Siis se on niin nätti ilmestys että! Ja sen honkkeli jalat. innocent.gif biggrin.gif
marska
Ihana rotu todellakin wub.gif Meillä olisi venakko, mutta kun isä ei tykkää niin ei sitten tullutkaan.
kurrnappi
täältä löytyy venakko neiti pinja (dunjasa) 1,4v
olen itse haaveillut venakosta alaasteelta saakka ja nyt sitten vihdoin hankin sen, ja olen todella tyytyväinen!!

...tahtoo toisen! mutta ku on 2 pientä koiraa vielä pinjan lisäksi n pitää hiukanjo miettiä onk omahollisuuksia ottaa toista isoa crybaby.gif

niin ja ainakin venakoiden perusluonteeseen kuuluu rauhallisuus.niitä et kyllä ihan helpolla saa vouhottamaan ympäriinsä.

mulle on sanottu että alle 2m korkeaa aitaa venakolle ei kannata laittaa, jotkuu kiipeävät niidenkin yli kuulemma. tutulla on 2 venakolla 2m aita

jos jotakin kiinnostaa niiin kkotisivuilta löytyy kuvia ja juttuja pinjasta www.zoolandia.urli.net

Lazer
Mein juoksukaverina on 2,5v. venakko neitonen smile.gif
marska
Tähänkin keskusteluun lisää pulinaa. Kertokaa omista kokemuksista rotua kohtaan. Itse en ole päässyt vielä kunnolla tutustumaan rotuun, mutta kiva olisi.
teetsari
LAINAUS(kurrnappi @ 12.9. 2006, 19:24)
niin ja ainakin venakoiden perusluonteeseen kuuluu rauhallisuus.niitä et kyllä ihan helpolla saa vouhottamaan ympäriinsä.

Jaa ei vai, kyllä meillä vohnotetaan siihen malliin että lepohetkille melkein tarttee sitoa koira paikalleen w00t.gif , tietysti ehkä noilla kavereilla talossa on jotain tekemistä asian kanssa rolleyes.gif

Kokemuksena voin kertoa että se on kova pitämään ääntä, varsinkin tylsistyessään tai kaivatessaan huomiota, ehkä tuo vähenee kun kasvaa aikuiseksi. Kuorsaa dots.gif ja on kuin vuohi, syö kaiken isännän kalsareista alkaen, maton loimet, kengät, joillakin jopa tapettia seinistä crybaby.gif , eikä voi sanoa että ois kotona yksin tai turhautuis, mä oon aina kotona ja sit sillä on koirakavereita joita pureksia. Noh, on se silti aika ihana blush.gif
Charmy
meillä vieraili koirapuistossa yks venakko, emäntä ei vaan puhunu suomea. unsure.gif

Manun kanssa se kyl juoksi ihan tyytyväisenä.. kyk mää semmosen sit vielä joskus otan,kunhan on oma talo alla ja elämä mallillaan :]
Avispa
Kiinnittikö kukaan huomiota eilen tulleeseen lindex- kaupan mainokseen jossa oli kaksi aivan UPEAA valkoista venakkoa? wub.gif

Että ne oli ihania! wub.gif happy.gif
italianG
^Joo meikäläinenkin huomasi tuon mainoksen ja koirat tosiaan olivat upeita!
Henny
Joo mäkin tuon mainoksen huomasin ja ne koirat todella olivat upeita <3
Varmasti nousi lindexin myynti huippulukemiin tuon mainoksen takia biggrin.gif
bellfegor
Niille terveisiä, jotka kyselivät aidan korkeutta. Meillä on ollut uroksilla 85cm korkea aita, ja molemmat ( säkäkorkeudet 86 ja 96 cm ) ovat pysyneet hyvin sen takana. Lumen aikaan aidan korkeus on ollut välillä matalampikin. Molemmilla on ollut kyllä saalisvietti kohdallaan, muttei ole tontilta lähdetty. Yhdistivät ilmeisesti saaliin aina vieheenvetomoottorin ääneen tai jotain. Tontin rajat kyllä näytettiin naapurin röyhkeälle kissalle, mutta yli rajan ei menty. Samoin kaikki jänikset, oravat yms saivat kulkea rauhassa eivätkä ne pienet valkoiset koiratkaan, joista Tuire Kaimio varoitteli tv-ohjelmassaan , olleet koskaan vaarassa. Päinvastoin. Naapurin tipsu kävi kaulakarvoihin hampaat irvessä kiinni ja venakkouros seisoi ja katsoi mua, että et viitsis irrottaa tota, on vähän epämukava tossa roikkumassa. Tämä on tietysti myöskin yksilökysymys, mutta mulle on sattunut venakoissa vain ei-aitureita. Ex-miehen samojedi olikin sitten ihan muuta. Sitä ei pidellyt mikään.
heklu
Nostellaas vähä aihetta... Mihin ikään asti uskallatte pitää venakoitanne vapaana vai pidättekö vapaana ollenkaan? Siskolla on haaveissa borzoi, kunhan seropi-vanhuksesta aika jättää (13,5v), niin tässä jo pitää alustavasti itsekin tiedustella rodusta enemmän happy.gif Eipä tällä kertaa muuta teehee.gif
bellfegor
Mä olen pitänyt koiria irti loppuun saakka ja tiedän monen muunkin pitävän vinttareitaan irti, mutta sehän on niin paljon kiinni koirasta ja maastosta. Mitään yleispätevää sääntöä ei ole.
Charmy
Ylva is here!
wenakko
Oi että on ihana! Tuo kuono! wub.gif
bellfegor
Ihana puikkonokka! Tosi kaunis värikin. wub.gif . Mitäs sukua prinsessa on?
Charmy
ROUSEN CHERN'KA on kyseessä, ja neiti on Caritan ensimmäisestä pentueesta smile.gif
isänä on FIN MVA DK MVA LTU MVA CHARLOTTE'RUSSE GLENN GOULD, vahvistamaton intti
ja emänä EUGENIAN JOSEFIINA.
Ylvan kutsumanimi taasen tarkoittaa naaras sutta ja se on norjaa tongue.gif

Oika ilopilleri tämä hirmu on,koko aika touhottamassa tai makaa sammuneena sohvalla biggrin.gif Tyypillinen vinttikoira wub.gif
bellfegor
Isukki onkin mulle oikein tuttu koira. Niin komea poika, että. Isän kasvattajat ovat erittäin hyviä ystäviäni ja mun viimeinen venakko on ollut heidän ekasta pentueestaan, joka tosin vielä meni sijoitusnartun kasvattajan kennelnimelle. Tuo on kyllä niin kauniinvärinen tyty, että haluan kiitos nähdä paaaaaljooooon kuvia kasvamisesta.
Charmy
lisäääääääääää kuvia tulee kunhan neidistä otetaan ;D
(voiku tota lunta tulis niin sain niin kivoja kuvia ._.)
Charmy
täältä löytyy tuoeimpia kuvia ylvasta ja osamasta (:
Avispa
Charmy: Ihania kuvia Ylvasta! wub.gif Ja noi sen tassut noissa pöytä seisotus kuvissa! wub.gif wub.gif
bellfegor
Ihania kuvia, mutta pakko näsäviisaana kommentoida sen verran, että VENAKKO ei ole PÖYDÄLLÄ esitettävä rotu wink.gif
Charmy
bellfegor, kyllä tiedetään ettei venakoita pöydällä esitetä happy.gif Enhän minä nyt Maunoakaan (afgaani) pöydälle nosta seisomaan laugh.gif (harjatessa tosin on eri asia rolleyes.gif )
Mutta helpommin saa seisotus kuvia kun neiti vielä mahtuu pöydälle wub.gif

Oltiin tänään aamusta ulkosalla riehumassa koko konkka ronkka. Ylvalla tosin meinas mennä jo hermo kun puin nakuja haalareihin,kun hän ei olisi millään halunnut odottaa baa.gif
Mutta kun pihalle päästiin ja huomattiin että oli satantänut kunnolla lunta,riemu oli rajaton biggrin.gif Siinä sitten piti yrittää pysyä karvaisten ja vähemmä karvaisten perässä kun nämä veti niin reipasta tahtia (ja mamman kunto ei heti aamu-tuimaan ollut kaikkein paras whistling.gif )
Fitzgo
Joo, kuvienotto oli pöydällä huomattavasti helpompaa kun Ylva pysyi siinä hetken paikallaan eikä Osama (ja Vallu) pyörinyt koko ajan jaloissa. tongue.gif Mutta ihana tyttö oli tuo Ylva! wub.gif
Charmy
tänään sitten käytiin Ylvan kanssa varmuudeksi lääkärissä,kun neiti onnistui eilen ittensä telomaan..
Kompastui johonkin ja kaatui jalkansapäälle oikein kauniisti. Sitä tässä nyt on itketty viime yö,niin aamulla päätin että pakko varmuudeksi.

Mitään ei ollut,kuin venähdys (kuten arvelinkin) mutta kipulääkkeitä saatiin varmuudeksi.
Ja kyllä huomaa, neiti juoksentelee ihan normaalisti,tosin välillä valittelee jalkaansa! laugh.gif
bellfegor
^Tulet vielä huomaamaan, että venakko on maailman taitavin teeskentelijä laugh.gif . Se voi leikkiessään ja riekkuessaan kolhia itseään ihan huomaamattaan miten paljon vaan eikä tunnu missään. Sitten kävelet nukkuvan venakon ohi, niin että karvat hiukan pölähtävät ilmavirrassa ja tienoon täyttää hirveä huuto ja parku: ÄITI, SÄ ASTUIT MUN PÄÄLLE JA MÄ KUOLEN IHAN JUST TÄHÄN AIVAN HETI KOHTA JA KUTSUKAA AINAKIN ELÄINSUOJELUVALVOJA!.
Se myös muistaa, että on saanut lapsena seistä pöydällä eikä isona ymmärrä, ettei se ole enää suotavaa....
Hauskaa Joulua teille koko porukalle!
Märy
Aattelin kysyä venakon karvasta sen verran että...
Kuinka paljon niiltä lähtee karvaa ja lähteekö koko vuoden ajan?
Mitä eri värejä venakoissa on?
Millasta turkin hoito borzoin kanssa on? dogrun.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.