Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Esittely.
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
*Sanni
Moi!

Esittele itsesi ja koirasi. smile.gif
Hilde!
Kerronpa ensin itsestäni ja sitten elämäni valosta siis koirastani.

Olen 23-vuotias tyttönen täältä Itä-Suomesta. Tykkään tosi paljon eläimistä, siksi käynkin tämän seudun löytöeläintalolla vapaaehtoisena kissoja, koiria ja kaneja (milloin mitäkin) hoitelemassa. Olen yhden pienen karvapalleron onnellinen omistaja.

Tämä karvapallero on nimeltänsä Manna (1v. 2kk) ja rodultaan coton de tuléar. Manna tykkää kaikista ja kaikesta. Manna harrastaa agilitya, tottista, mätsäreitä ja näyttelyitä. Kaipa minäkin niitä harrastan, koska joudun niissä Mannaa käyttämään.

Agilityssa ollaan vielä alkeissa eli ei osata mennä vielä ihan kaikkia esteitä, mutta joitakin helppoja ratoja Manna juoksee hienosti, jos ei saa hepuleita (=riehumiskohtaus). Tottiskin on vielä alkutekijöissä. Manna osaa tulla nätisti sivulle, mutta esim. seuraaminen hyppimättä on vaikeaa.

Mätsäreissä ollaan käyty kymmenisen kertaa ja paras suoritus oli Pieksämäen Acana-mätsärissä (BIS-2). Näyttelyissä ollaan käyty 9 kertaa. Manna on kooltaan pieni cotoni, joten näyttelyt ei oo menneet kovin hyvin. Mannan paras suoritus näyttelyissä on ollut PN-4 viime kesän Mikkelin näyttelyssä. Pentuna Manna oli toisessa näyttelyssään (Aptus Show) ROP-pentu.

No tässäpä meistä kahdesta kaveruksesta!

Kuva Mannasta, ku ommoo ei viiti julkaista:
~Niina~
Hei!

Nimeni on Niina Niemi ja ikää minulla on 14 vuotta. Asun Jyväskylässä.

Olen aina pitänyt hyvin paljon koirista ja ensimmäisen koirani, bichon frise Roopen, sain alkuvuodesta 2000. smile.gif Roope on nykyään siis 4-vuotias. smile.gif

Toisen koirani Roosan (rodultansa myöskin bichon frise) sain vuonna 2001. smile.gif
Roosan kanssa aloitimme käymään koiranäyttelyissä heti, kun pentuluokkaan pääsi. smile.gif Tänä vuonna olenkin pitänyt Roosan kanssa näyttelyistä hieman taukoa, mutta emme toki aio näyttelyissä käyntiä ihan kokonaan lopettaa..wink.gif
*Sanni
Up! baa.gif
Terhi
Minä olen Terhi Reinikka, 18-vuotias lukiolainen Oulusta. Lukion ohella suoritan psykologian approbaturia avoimeen yliopistoon.
Omistan kaksi koiraa, pienimünsterinseisojani Noora (Särkännokan Noora) on 7-vuotias ja kiinanharjakoirani Tinka (Kuutarhan Keiju Helinä) on 5kk. Harrastan omien koirieni kanssa (tähän mennessä vain Nooran kans) näyttelyitä, esitän lisäksi paljon muiden koiria. smile.gif
Olemme tutustuneet myös agilityyn ja tokoon. Ja toki harrastamme myös lenkkeilyä ja muuta koiramaista toimintaa. Aiemmin kisasin myös junior handlerissa.
Koiratouhujen lisäksi harrastuksiini kuuluu cheerleading, valokuvaus, piirtäminen ja maalaus.
*Sanni
Ja kuviakin saa laittaa! teehee.gif
diamond
olen heini toivanen, 14-vuotias tyttö jkl:stä.omistan aprikoosin kääpiövillakoiran,Sulon (trucker`s extreme). sulo on 3vuotias.
harrastan agilityä,näyttelyitä,mätsäreitä ja junnuja sulon kanssa.harrastan myös muodostelma luistelua..biggrin.gif
http://irc-galleria.net/view.php?nick=`...mage_id=4087732
siinä sulosta kuva-...
*Sanni
Marianne alota Samun kanssa agility? whistling.gif teehee.gif
chin.fani
LAINAUS(Lumienkeli @ 11.12. 2004, 20:20)
Marianne alota Samun kanssa agility? whistling.gif teehee.gif

Tota oon itekki miettiny, se kyllä tykkäis, kun on niin villi ja eloisa hauveli wub.gif
Mutta täytyy kattoa smile.gif
*Sanni
LAINAUS(chin.fani @ 11.12. 2004, 19:45)
Tota oon itekki miettiny, se kyllä tykkäis, kun on niin villi ja eloisa hauveli wub.gif
Mutta täytyy kattoa smile.gif

thumbup.gif
Amber Queen
Mä oon Mari, ikä jääköön kertomatta, vanhus jo muihin verrattuna. Kasvatan bichoneita nimellä Lovely White's ja 4 pentuetta on maailmalla. Harrastuksiini kuuluu lähinnä koirat, tietokone ja lukeminen. Koirien kanssa harrastetaan näyttelyitä sekä nuorimman kanssa agilitya.
Ja sitten koiriin, joita minulla on 3kpl.
Vanhimmainen on Namu, virallisesti vain Veera. Namu tuli minulle 4½v sitten 4v ikäisenä sijoitukseen. Namu ei ole käyny näyttelyissä, mutta ehkä nyt veteraanina pari kertaa menemme.
Sitten on Helmi, Bic-Cot's Amber Queen, 2½v. Helmi on käynyt jonkinverran näyttelyissä ja saanut 2 ERI:ä ja 5 EH:ta. Helmin ensimmäinen pentue syntyi 24.9.2004.
Sitten meidän juniori Milja, Bis-Fris Lovely White, 9kk. Milja aloitti näyttelyuransa hienosti olemalla erikoisnäyttelyssä VSP-pentu 5kk ikäisenä, ja jatkoi SKKY:m erikoisnäyttelyssä vielä hienommin, ollen ROP-pentu. Milja on käynyt 5 näyttelyä, 4 pentuna ja 1 junnuna. Joka kerta on pentunäyttelystä tullu KP smile.gif Miljan kanssa olemme käyneet agilitn pentukurssin, ja alkeiskurssin aloitamme ensi keväänä smile.gif
Fitzgo
Mä olen siis Emma,13-vuotias tyttönen täältä Tuusulasta. Mulla on hava,Vallu wub.gif Vallu on..iloinen,ja joskus vähän laiska laugh.gif Sillä on paljon kamuja,tyttöystävä smile.gif Vallulla on nyt melko lyhyt turkki,tai ei se enää kyllä kovin lyhyt ole. Me käydään joskus mätsäreissä,kun Vallu on liian iso virallisiin. Ja junnukehiä kierrellään kovasti wink.gif
Sheer Bliss
Eli Maria, ikää tarpeeksi,Kotkasta.Harrastuksiin kuuluu pennun kanssa touhuaminen,lukeminen,tietokone,lenkkeily.
Kotona on 11vko vanha pienokainen,Bichon, Demi.Demi on iloinen,sosiaalinen,energinen pienokainen, äitin ja isin pikku mussukka wub.gif
Demin kanssa on nyt harjoteltu panta ja hihna juttuja,yksinoloa,sisäsiisteyttä tottakai ja luoksetuloa.Hyvin nopea on oppimaan pikkuinen tongue.gif
Rochas
LAINAUS(Fitzgo @ 12.12. 2004, 12:29)
Mä olen siis Emma,13-vuotias tyttönen täältä Tuusulasta. Mulla on hava,Vallu wub.gif Vallu on..iloinen,ja joskus vähän laiska laugh.gif Sillä on paljon kamuja,tyttöystävä smile.gif Vallulla on nyt melko lyhyt turkki,tai ei se enää kyllä kovin lyhyt ole. Me käydään joskus mätsäreissä,kun Vallu on liian iso virallisiin. Ja junnukehiä kierrellään kovasti wink.gif

Kaksi tyttöystävää tongue.gif Toinen vähän... Eh... Eikiinnostunut Vallusta mutta Vallulla kyllä innostusta löytyy. biggrin.gif
perhonen^
olen Marika, 14 vuotias vantaalainen ja omistan 3 koiraa: vähän yli 1 vuotiaan papillonin ja kaksi sekarotuista (toinen 4v ja toinen 11v)
harrastan nuoremman sekarotuisen ja papillonin kanssa agilityä, joka on ehdottomasti paras harrastuikseni! smile.gif sekarotuisen kanssa kisaamme mini1 luokassa. ja sitten käymme välillä mätsäreissä. myös tämän netissä olon voisi luokitella harrastuksiin tongue.gif
mitäs mä vielä tähän keksisin..hmm...no sama se, tää saa riittää.
phard
Oon anniina, 15-vuotias oululainen. Ei oo mitään erityisiä harrastuksia, mutta tykkään lue, piirrellä..yms. rolleyes.gif
Omistan 3 vuotiaan valkoisen keskikokoisen villakoiran, Pupen, virallisesti Agapios bel ami.
Pupen kanssa harrastetiin noin vuosi sitten agilityä, nyt se on jäänyt vähemmälle, mutta aloitamme sen uudelleen kun ehdimme wink.gif
Tokoa on koitettu, mutta siitä tuskin tulee mitään tärkeää harrastusta. Näyttelyihin emme ole menossa, ainakaan lähiaikoina wink.gif
*Sanni
Up! baa.gif
Apila
Heips! Oon Emma, 15-vuotias lappeenrantalainen smile.gif Harrastelen junior handleria ja kisaan yleensä löwchen Metellä (CC Quelle Fille). Oman koirani kanssa pitäs jossain elämän vaiheessa alottaa agility.
Koirani on siis bichoni, Antti, 2-vuotta ja ihan kakara ja jääräpää tongue.gif Antti on käyny pentuna kehissä, mutta se on vieläkin vähän turhan pentu, niin pitää oottaa että se kasvaa smile.gif Joskus kisaan sen kanssa junnuissa.
-Elina-
Heippa, mä olen Elina ja mulla on kaksi bichonia Onni(Jitterbop To Be Continued) ja Väinö(Jitterbop Copy Cat) smile.gif Molempien kanssa harrastetaan näyttelyitä ja muuta koiramaista toimintaa smile.gif
Itse harrastan junnuja välillä Onnin välillä Väinön ja joskus jonkun muuun koiran kanssa smile.gif
Heidi & Amanda
Moikka!

Olen Heidi, 14-vuotias eläinrakas Seinäjoelta.
Mulla on bichon havanais Amanda, syntynyt 23.9.2002. Me harrastetaan agilityä, ja tietty lenkkeillään. riehutaan, temppuillaan jne biggrin.gif

Tuli vähän lyhyt esittely, mutta kiirettä pitää rolleyes.gif
Satsuma
Tässä meidän esittely !

Olen 14-vuotias Satu Virtanen Hollolasta, Lahden vierestä. Mulla on kaksi Cavalieeria: Pepi ja Kiri. Harrastan junnuja, joissa kisaan mm. aussilla & tipsulla. Omien koirien kanssa harrastan myös mätsäreitä ja virallisia näyttelyitä ! Tarkoitus olisi myös joskus perehtyä agilityyn...

Pepi on siis 3,5 cavalier poika, virallisesti Lagoon Amour Pepi (Lagoon Qwicky x Lagoon Aurinkoinen ) Pepi on väriltään ruby eli koko ruskea. Luonteeltaan hän on laiskahko ja syöppö, mutta kiltti ! Näyttelyistä H (hyvä)

Kiri on puoli vuotias cava poju, joka virallisesti Breeze Play It Again (FIN MVA Panda´s Joshua Junior x Breeze Today Sunrise) väriltään blenheim= valkoruskea. Luonteelta villi ja energinen ! Näyttelyistä tähän mennessa kp, ja Rop-pentu !
Lisää meistä sivuiltamme ! cool.gif
sa-an-ri
LAINAUS(Amber Queen @ 11.12. 2004, 22:18)
Miljan kanssa olemme käyneet agilitn pentukurssin, ja alkeiskurssin aloitamme ensi keväänä smile.gif

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on agilityn pentukurssi?
Vanilja
Mä oon Piia, 15v tyttö Joensuusta. wink.gif Kotoa löytyy 2 bichon frisétä, oma (tai oikeestaan äitin kanssa puoliksi) Bella 3½v ja sijoitusvauva Lotte 6kk.

Bellan kanssa olemme harrastaneet näyttelyitä pennusta pitäen ja Bella tätä nykyä onkin Fin Mva! Loten kanssa ehkä joskus näyttelykehissä pistäydytään myös, katellaan nyt... smile.gif Mut saattaa rotukehän laidalta bongata, nykyisin kyllä ehkä harvemmin. Enemmän oon nyt tässä parin vuoden aikana kiertänyt junnukehiä, parhaana menestyksenä mm. PM-2 sija, ja junnuissa olisi tarkoitus vielä pari viimeistäkin vuotta mahdollisuuksien mukaan kierrellä. Kiitokset siis kaikille minulle junnukoiria lainanneille!

Bellan kanssa ollaan joskus käyty pentukurssi (siitä tosin on jo aikaa...) ja samoin alkeiskurssit agilitystä ja tokosta. Ehkäpä nuoremman kanssa tästä vielä niille joskus ehditään. tongue.gif Bellan kanssa oon myös jo kolmena vuonna ollut Kennelliiton suurleirillä Keuruulla, terkut samantien kaikille leiritutuille!

Musta itsestäni vielä sen verran, että omien koirieni lisäksi koulutan silloin tällöin näyttelykoulutusta ja toimin myös dogsitterinä. Lisäksi harrastan kilpatanssia, balettia ja pianon soittoa.
Bitey
Minä olen 15-vuotias tyttö Sipoosta (niin, tiedän ettette tiedä missä se on), koiria harrastanut elämäni. Perheemme on kasvattanut saksanpaimenkoiria ja suomenpystykorvia jo ennen kuin synnyin, mutta aktiivinen kasvatustoiminta lopetettiin kolme vuotta sitten, ja viimeiset kolme jalostusnarttua jouduttiin myymään viikko sitten muuton vuoksi. Jäljelle jäivät vain omat koirani, papillonit 6v. Timi (Lionlife with Connection) ja Doni (Tairon white Surprise) sekä 7kk seropi Luna (Linea Lunatic) Perheemme sakujen sun muiden lisäksi minulla on ollut aiemmin omana labradorinnoutajanarttu Ninja ja seropiuros Max. Ninja kuoli muutama vuosi sitten vanhuuteen ja Max puolivuotiaana aivokasvaimeen, vähän vajaa kaksi vuotta sitten.

No joo, aiheeseen. Harrastan koirineni agilityä ja TOKOa (joskaan en ole ikinä Tokossa kisannut, agilityssä ehdittiin Donin kanssa mölliluokkaan ennenkuin epilepsia iski) sekä mätsäreissä kiertämistä. Tämä johtuen siitä, että Timiltä puuttuu toinen kives, Luna on sekarotuinen ja Doni ei muutenvaan pärjää virallisissa. Parhaat saavutukset on RYP ja BIS2.
Koirien lisäksi mulla on hevosia, ja koirat on ahkerasti tallilla mukana.
*Sanni
Mukavan oloista porukkaa. teehee.gif
Mansku
tongue.gif Marja Tanskala. Ikää kertynyt jo 39 v ja asun Ruukissa (oulun eteläpuolella). Koiria harrastanut ja kasvattanut v. 1986 alkaen. Pentueita syntynyt vain 3; 2 japanese chin ja 1 saksanpaimenkoira.

Koirani:
Leonberginkoira Björntassen Bella "Bella" (7v.), perheemme vanha rouva ja vahtimme. Käynyt näyttelyissä ja paras tulos jun 1/1. Rakastaa metsälenkkejä ja ruokaa. Vanhuuttaan tullut minun päältä hieman äkäiseksi. Siis ei halua että minuun kosketaan, varsinkaan vieraat miehet. Ei pure mutta asentoi jäykistyy ja pää laskee selän kanssa samalle tasolle. Ja tulee väliin seisomaan tai jalkoihini maate aina kun on vieraita. ohmy.gif

Leonberginkoira Björntassen Donau "Donna (6v.) tämän koiran luonne on epätyypillinen rodulleen. Hän arkailee vieraita ihmisiä. Tuli meille tarhasta 9 kk ikäisenä. Muita ihmisiä ei ollut nähnyt kuin kasvattajat ja ollut siihen saakka kun tuli meille, vain tarhassa. Näyttelyistä hänellä useita ykköstuloksia sekä PN4 sijoitus. Nyttemmin Donna on vain kotikoira ja näyttelyura saanut jäädä. Koira muutoin aivan ihana. smile.gif Atopia todettu tänä vuonna. sad.gif Muuten ollut täysin terve! Rakastaa myös metsälenkkejä.

Japanese chin Fin mva Lady-Nellyn Ozeki Daishi "Oona" (2,5v.) Meidän ensimmäinen valio ja tämä koira on todella ylpeä itsestän ja turkistaan. Hieman sellainen jääräpää. Omalla tavallaan tunnekoira. Jos joku asia ei miellytä tai mene hänen mielen mukaan, se myös osoitetaan murjottamalla tai olemalla esiintymättä edukseen wink.gif Pesun jälkeen rakastaa hiustenkuivaajalla turkin kuivaamista. Metsälenkit tällekin ihana nautinto. Uusi kantanarttumme tulevaisuudessa.

Japanese chin Lady-Nellyn Quchiyama "Pipsa" (22 kk). Näyttelyissä käynyt ja siellä suhteellisen hyvin pärjännyt. Valitettavasti pään väritys esteenä muotovalion arvon saamiseksi. Epävirallisesti tutkittu ja polvet 2/3. Kunhan täyttää 2 v. käytän virallisesti tutkituttavana. Ei ole ontunut enää pitkiin aikoihin, joten pidetään peukkuja pystyssä että tilanne ois polvien osalta parantunut edes hieman. thumbup.gif

Japanese chin Mon Aminetten Jadeline "Jade" 81,5 v.). Tämä tytteli on sijoituksessa meillä ja on kotiutunut erinomaisesti. Nauttii rapsutuksista ja hyväilystä. Häntä heiluu koko ajan ja saattaa innostua leikkimään todella vauhdikkaasti. Näyttelyssä käynyt 3 kertaa: 2 x sert, 1 x vsp ja 1 x varasert. Näyttelyihin suuntaamme ensi vuonna. laugh.gif

Japanese chin Mon Aminetten Lumi Lavendel "Saana" (10 vkoa). Sijoituskoira ja on osoittautunut todella tempperamenttiseksi ja elämän iloiseksi vauhtitytöksi! Komentaa leojakin ja ne tottelevat wink.gif Häntä heiluu aina ja on ihana pusuttelija. Osaa "keskustella" kun hänelle juttelee, laaja äänten skaala wub.gif Hänetkin tullaan näkemään näyttelyissä. Ensi esiintyminen Oulun äitienpäivänäyttelyssä! biggrin.gif
oriental
Olen Saana, 16-vuotias opiskelija Vantaalta ja "uusi pentu Puskassa", kuten tuo palkkikin toteaa. Harrastan koiraharrastusten ohella live-roolipelaamista eli larppaamista, kirjallisuutta sekä musiikkia. Rakastan vieraita kieliä, opiskelen tällä hetkellä englannin ja ruotsin ohella japania sekä latinaa.

Laumaan kuuluu kaksi koiraa.

4-vuotias x-rotuinen narttu Viivi, jossa on ainakin puolet saksanpaimenkoiraa ja loput sitten malinoisia ja ehkä jotain muutakin. Viivin kanssa harrastetaan tokoa (epävirallisia ykköstuloksia ALO-luokasta löytyy vaikka muille jakaa) sekä agilitya, jossa kisaamme ykkösluokassa. Agility tosin jäänee nyt pois harrastuksista, kun tuolla neidillä on tapana kuumeta siinä aivan liikaa. BH-koe pitäisi hoitaa pois alta ja sitten vain raunioille!

2-vuotias harmaa keskikokoinen villakoirauros Jaro vastaa vauhdista ja vaaratilanteista. Jaron ykkösharrastus on ehdottomasti agility. Kisaamme medi2-luokassa, kevään aikana ollaan laitettu tavoitteeksi nousta kolmosiin. Näyttelyissä ollaan kierrelty myös melko aktiivisesti, kaksi sertiä plakkarissa. Tokoiltua tuli jonkin verran pentuaikoina, parissa epävirallisessa kisassakin ehdittiin käydä. Nokkela poika ja nopea oppimaan, BH-kokeesta aiotaan läpi puskea 2005 aikana.

Sellaista.
Lovskars
Olen Paula Forsbacka, 27 v, ja tulen Pietarsaaresta.
Kasvatan tiibetinterriereitä Lövskärs-kennelnimellä (Lehtisaaren suomeksi), olen tehnyt sitä jo 10 vuotta.
Kotona meillä asuu neljä tiibetinterrieriä, Babu, Bella, Fengri ja Indu, mieheni Timo, joka toimii "kennelpoikana" ja pian 5-vuotias poikamme Alexander.
Harrastan koirieni kanssa näyttelyiden lisäksi tokoa, ja Indu käy vielä agilitykursseillakin.
Iltaisin töitten jälkeen yritän vielä hoidella yritystäni, tuon maahan turkinhoitotuotteita ja olisi tarkoitus niitä myydäkin.
Lydia
Mä oon Isabella, ikää kertynyt jo 25 vuotta ja asustelen Keravalla.
Olen ollut koirahullu ihan pienestä pitäen ja perheen 1. koira tulikin, kun olin n. 1,5 vuotta.
Mulla on kennelnimi Taikavirran, tosin yhtään pentuetta ei ole vielä syntynyt.

Tällä hetkellä omistan neljä koiraa, joista 3 asuu luonani.
Vanhin on tipsu Riku (11v), jonka kanssa aloitin aktiivisen koiraharrastuksen.
Rikun kanssa on treenattu niin tokoa kuin agilityakin. Olemme jopa muutamiin agi-kisoihin eksyneet...
ja näyttelyissä on ravattu, viime vuosina useammin kuin ennen smile.gif ja junnukehissäkin Riku on käynyt.

Toinen ysiläinen löwchen Mette asuu toisen omistajansa luona. Mette on nyt 4,5 vuotta, käynyt harvakseltaan näyttelyissä ja sitäkin enemmän jh-kehissä. Agility on myös Meten mieleen smile.gif

Muut koirani ovat kk keskikokoinen portugalinpodengo Olivia (2v) sekä kk kääpiömäykky Taru (6kk).
Olivian kanssa olemme näyttelyitä kierrelleet ahkerasti ja Tarulla on vasta elämä edessään...
<Aino>
Olen Aino, 13 vuotias koiraharrastaja tongue.gif Ensimmäinen koirani tuli meille, ollessani 9 vuotias smile.gif Harrastan junior handleria ja koiranäyttelyitä, ensi syksynä aloitan ehkä myös alokas tokoa, ja agility harjoitukset aloitetaan koiran täytettyä 1 vuotta.Ensimmäinen koirani Doris onkin erittäin ihana wub.gif Bichoniksi tosin hieman sulkeutunut, viihtyy omissa oloissa jne, mutta rakastaa rapsutusta wink.gif Toinen koirani Jessica, tuli meille täytettyäni 11.Jessica on todella avoin, lempeä ja joskus rauhaton. biggrin.gif Jessica on Doriksen vastakohta yhdessä asiassa, se ei yleensä "siedä" rapsutusta..Mutta aivan ihania on molemmat koirat smile.gif wub.gif
Havahava
Heipsista, olen Miia Lauronen, 13-vuotias koiraharrastaja ( ja urheilija tongue.gif ) kainuun vuokatista. Koirien lisäksi harrastan lähes kaikennäköistä urheilua, joista kumminkin vahvitin perässä seuraa pesäpallo, jota olen harrastanut aivan pienestä pitäen. Koirista olen ollut kiinnostunut lähes pienestä pitäen, ja ensimmäinen koira meille tuli -01 jouluna, jolloin olin jotain 10-ikävuoden paikkeilla.

Tämä hurmaava koiran pentu, rodultaan Bichon Havanais- hurmasi kaikki aivan täysin. Neiti ostettiin kotikoiraksi, ja sai nimekseen Elli, vaikka olihan hänellä tietenkin hieno virallinen nimikin; Bellezza's Kiss Me Goodbye, jonka eteen voi myös lisätä tämän vuoden syyskuun jälkeen FIN MVA-tittelin, jonka toimme Eckeröstä tuliaisina mukanamme. smile.gif Ja todellakin, tämä "kotikoira" Elli on edelleen, käy aina vaan "kakkos-ammatinaan" välillä kehässäkin pyörähtämässä. wink.gif Kyllähän sitä agilityäkin olemme kokeilleet, ja sekin ihan mukavaa puuhaa, mutta se harrastus on saanut väistyä ajan mukana näyttelyiden tieltä. ( miksipä ei kumpaakin voisi harrastaa, ja kyllä me välillä esteitä hypimmekin ( LUE= Niin omistaja kuin koirakin biggrin.gif ) )

Näyttelyihin päätettiin mennä kokeilemaan kuitenkin tammikuussa 2003 Kajaaniin, ja Eh:tahan sieltä lähdettiin hakemaan, mutta suureksi yllätykseksemme kun kotiin palasimme, oli tuomisina SERT-ruusuke, ja niin ylpeä omistaja. Heinäkuussa 2003- mukaan tulikin sitten junior handler, ja jo vuonna -03 kisasimme junnuissa suht paljon, kaikissa lähinäyttelyissä ja ensimmäisenä vuonna kisoja kertyikin vajaa kymmenkunta, joista hienoimpina tuloksina sitten 3xJH2. 2004 olikin sitten tosi aktiivinen kisavuosi, ja joka kuussa oli väh. yksi näyttely, parhaimmillaan niitä oli kolmekin kuukaudessa. Hienoimpina tuloksina 3x osarin 1., päivänparas 2. ja sitten viimein se osarivoitto Seinäjoella.

Silloin lupasin, että heti kun meidän neidistä tulee valio, niin rotukehässä käyminen loppuu. Kyllä se nyt väheneenkin, mutta pitää sitä aina välillä käydä "valioissa" siipiä kokeilemassa. tongue.gif Yleensä minut kyllä löytää näyttelystä junnu- tai havaneesikehän laidalta, ja vaikka Elli ei olisikaan kehässä, saatan handlailla ystävieni / tuttavieni havaneesejä, silloin kun he esitys-apua tarvitsevat.

Tässä pieni juttu meistä, lisää löydät kotisivuiltamme: http://kotisivu.mtv3.fi/miia_lauronen
Heidilady
Olen Heidi Salonen, 24 v. Tampereelta. Koulutuksena on hortonomi (amk), joksi valmistuin helmikuussa 2004. Villakoiria on ollut meillä (minulla) vuodesta 1993, jolloin sain mustan toy-uroksen, KANS&FIN&EST MVA WARSW-98 Starbase Tipsterman, eli Vaden. Vadesta tulee myös kennelnimeni Vade's, jonka sain vuonna 1998. Vade on jo nukkunut pois, mutta toka koirani, jonka sain rippilahjaksi vuonna 1995, on vielä viettämässä eläkepäiviä. Mino on oikealta nimeltään KANS&FIN&EST&LTU MVA Palanga CupW-01 Stonebay's Glad Little Man. Mino on myös musta, mutta kääpiövillakoira.

Poikien kanssa treenattiin niin sanotusti. Käytiin näyttelyissä ahkerasti, opeteltiin trimmaaminen jne. Käytin etenkin muutama vuosi sitten muitakin trimmaamiani koiria paljon näyttelyissä ja muutamasta tuli muotovalioitakin. Villakoirien lisäksi trimmaan hieman mm. bichon friséjä, silkki- ja vehnäterrierejä. Siinä pääasiassa nuo harrasteet sitten ovatkin. lookaround.gif

Vuoden 2003 alusta löysin ja hankin (en voinut aiemmin) kauan kaavailemani narttukoiran, mustan kääpiövillakoiran. Neiti on nimeltään Canmoy's Leading Light, kutsumanimeltään Erin. Erin on myös luonnollisesti käynyt ahkeraan näyttelyissä ja saanut tänä vuonna 9 sertiä ja valioksi yritetään heti vuoden alusta, kun synttärit olivat vasta Messarin jälkeen. Erinillä olisi tarkoitus teettää sitten kun ehtii kennelini ensimmäiset pennut. Kunhan tässä kaavaillaan nekin tarkkaan. wink.gif Äitini päätti muuten rodun ja kuinkas siinä sitten näin kävikään...
deeh
Olen vielä melko keltanokka puskassa, viimeistä vuotta peruskoulua pakertava 15-vuotias tyttö Joensuun lähistöltä. Olen ollut koirien kanssa tekemisissä jo pienestä pitäen (ensimmäinen koiramme oli sekarotuinen Riina, minun ollessani pari vuotias), mutta innostukseni syttyi kunnolla vasta ala-asteen aloitettuani. Kotona meillä pyörii pari pehkoa, muutama sheltti ja yksi toyvillakoira omien löwcheneideni Perlan ja Elmon lisäksi. Jokus osallistuin myös muutamaan junior handler -kilpailuun, muttei ne tuntuneet aivan siltä omalta. Tuloksina mainittakoon kuitenkin mm. vuonna nakki ja makkara jenkkien club showssa 1/2, shelttien erikoisnäyttelyssä 1/2, Lappeenrannan pääsiäisnäyttelyssä nuorempien 4. ja vuonna -03 shelttien erikoisnäyttelyssä vanhempien 2.

Perla (CC Oeil Etoile) on n. puolitoista vuotta vanha löwchen neiti, jonka sain kesällä -03. Perlan kanssa ollaan käyty kaksi kertaa näyttelyissä, ihan kohtalaisilla tuloksilla. Perla on luonteeltaan enemmän rauhallinen ja seurallinen. Tällä hetkellä Perla on näyttelyistä tauolla, kasvatellaan turkkia hieman lisää, mutta varmasti tullaan vielä joskus niissäkin käymään.

Elmo (Parfait Fleur Fougueux) on kohta 9kk vanha vauva vielä.
Elmo tuli meille kesälomalla Tarjalta Lapualta. Elmeri on aina ollut luonteeltaan villi ja ehkä vähän rajukin leikeissään (näkisittepä missä kunnossa sukka-lelu on..) ja innokkaana mukana kaikessa. Embuske-elmerin ensimmäinen näyttely käytiin pentuluokassa messarissa, tuloksena hienosti VSP-pentu, eikä näyttelyt varmasti siihen jää, etenkään nyt kun äitikin olisi kuskaamaan suostunut.

Lisää informaatiota kotisivuilta..
> http://www.kimallus.net/pikku0leijonat
Yade
Heippa! Olen uusi pentu puskassa, palstalle eksyin lähinnä vahingossa ja muutaman viestinkin olen jo kerennyt kirjoittelemaan. smile.gif

Elikkäs, olen Maija, ikää kertynyt huimat 22 vuotta. Asustelen avomieheni ja kahden koiran sekä useiden vierailevien metsähiirien kanssa Anjalankoskella. Opiskelen Elimäellä Kymenlaakson Ammattikorkeakoulussa sosiaalialaa, valmistuttuani saan täyttää lomakkeisiin ammattinimike kohdalle tittelin sosionomi. Harrastuksiini kuuluu lukeminen (muidenkin kuin tenttikirjojen), surffailu netissä, lenkkeily ja koirien kanssa touhuaminen. Lisäksi toimin vapaaehtoistyöntekijänä eräässä nuorisokahvilassa.

Koiristamme Ninnu on 3-vuotias bichon frisé narttu, toimelias ja yltiösöpö sohvanvaltaaja. Ninnu on meillä ihan kotikoirana, eli sen kanssa ei varsinaisesti harrasteta mitään. Nautimme Ninnun kanssa vain yhdessä pitkistä metsälenkeistä, temppujen opettelemisesta ja rapsutuksista. Ninnun mielestä parasta elämässä ovat namit ja käpertyminen mamman kainaloon. wub.gif

Yade on 1,5-vuoden ikäinen espanjanvesikoira narttu, lempiniminä espanjanvesitolho ja kössi kenguru. Yade on iloinen häslä, joka tunkee nenänsä hyväntahtoisesti joka paikkaan ja säheltää jaloissa juuri silloin kun ei pitäisi. Toisinaan loikkii innostuksesta puolentoista metrin korkeuteen, toisinaan ryömii metsässä pienimmistä mahdollisita raoista löytääkseen piilotetun kepin. Yaden kanssa harrastetaan tokoilua ja kesäisin käydään jäljellä. Uuten harrastuksena suunnitellaan hakua. Yaden kanssa olisi tarkoitus ensi kesänä suorittaa BH-koe ja jos jälkikin rupeaa sujumaan niin miksei JK1:kin olisi mahdollista. wink.gif
nuunuu
No niin.Eli minäkin uusi pentu puskassa.

Olen 21-vuotias nuori nainen Jyväskylästä.Perheeseeni kuuluu avon lisäksi 7kk coton-tyttö Zida(Rifelin Zidane) ja kaksi leobardigekkoa(liskoa).

Koirani kanssa olisi tarkoitus aloitaa TOKO ja mätsäreissä käynti. Virallisiin näyttelyihin kun en voi neidin kanssa mennä värivirheen vuoksi.

Kävimme Loppiaisena Jyväskylässä hyväntekeväisyys mätsärissä ja Neiti sai punaisen nauhan, mutta ei sijoittunut. Tosi hyvä suoritus silti.

Enempää en osaa meistä kertoa. Toivottavasti tutustutaan muihin cotonin omistajiin.
Stella-
Moi!

Nimeni on Stella ja olen 13v. Asun Helsinkissä ja käyn biologia painotteista ylä-astetta aivan kotini vieressä. Tykkään kamalasti kaikista eläimistä ja tietenkin erityisesti kaikista koiraa muistuttavista nisäkkäitä. Harrastan näyttelyä eri koirarotujen kanssa ja myö oman koiran kanssa mutta harvemmin, eniten käyn Junnuissa ja olen nytten juuri päässyt Junnuijen vanhempiin kisailemaan! Nyt esitän Iso aprikoosi Villakoiraa Sissiä, aijempia junnujani on ollu Äitini Cockerspanielit , harjakoirat, kultainennoutaja, Walesinspringerspanieli, villakoira ja paljon muita.

Äitilläni on 3 Cockerspanielia ja 4 on Oma koirani eli Kiinanharjakoira Puuteri "Mindy"neitoinen 2v. se on tuotu Ruotsista Prefix kennelistä ja koirani virallinen nimi on Prefix Petite Fleur. MIndy on iloinen pakkaus joka nauttii elämästään se riehuu Äitini koirien kanssa ja välillä keksii leikkejä yksiskeen kun muut ovat väsyneitä. Vaikka se on niin pieni sitä ei voi olla huomaamatta se hyppii,pomppii ja heittelee leluja ympäri kämppää.MIndyllä ei ole ns. Lempinimeä .

Olen käynyt Mindyn kanssa paljon näyttelyissä tai ainakin alkuvuosina mutta huomasin että se ei pärjää kokonsa vuoksi niin hyvin, eli Mindy on hieman pienenmpi mitä Harjakoira nartun pitäisi olla, mutta se ei Mindyä tai minua haittaa samanlailla se riehuu isojenkoirien kanssa! wub.gif

Itikka_
Moro! Olen parikymppinen työssäkäyvä tyttönen Tampereelta. Nyt kun saatiin vähän aikaa sitten avokin kanssa alle tämä ihana rivitaloasunto, niin voimme vihdoin hankkia sen kauan haluamamme koiran. Eli meille on kuukauden päästä tulossa maailman suloisin hauveli, coton de tulear-rotuinen uros (erittäin rakeinen kuvakin löytyy avattaresta).

Odottavan aika on pitkä ja sen jälkeen kun käytiin sitä ensimmäisen kerran katsomassa tuossa pari päivää sitten suustani ei ole tullut ulos lausetta, joka ei olisi sisältänyt sanaa "koira".
Chilla
Kohta 16 -vuotias tyttö niinkin pohjoisesta kuin Rovaniemeltä. Kotona kulkee 2 koiraa; Coton de Tuléar Nekku (10 kk) ja Bichon frisé Caro (2 v).
Nekun kanssa harrastan tokoa (alkeiskurssilla ollaan), näyttelyissä käydään ja mätsäreissäkin aina kun on vain mahdollista. Agility on tarkoitus aloittaa sitten kesällä kun naperolla ikä riittää..
Caro taas on tätänykyä lähinnä kotikoira. Senkin kanssa on tokossa käyty ja agilityäkin vähän.
Mon@
Jups.. Lumienkeli mut tunteekin mutta biggrin.gif

Oon siis Laura Talvitie, 15v täältä Ylistarosta seinäjoen naapurista.
Harrastan koiria monella mahdollisella tavalla.
Omistan sekarotuisen Mona koiran jonka kanssa kierrämme mätsäreitä ja kotona harjoittelemme tokoa ja agilityä.
Junnuja harrastan myös ja tämän vuoden puolella olisi tarkoitus mennä ensimmäisiin virallisisiin kisoihin. Esittänyt tähän mennessä olen whippettiä, westiä ja sekarotuista.
Mona on sellanen kohta 5v hömppä ikuinen kakara jolla energiaa olisi vaikka muille jakaa!
Myös tuttujen cavalierin Taavin kanssa alan kiertää sekä mätsäreitä että virallisia. Taavi asuu kauhavalla ja on nyt n. 8 kuukautta vanha.
Kotisivuilla lisää ja linkki allekirjoituksesssa biggrin.gif

Tässä Mona:

Ja tässä Taavi (anteeksi kuvan koko):
Verdana
Jeps. Päätin minäkin kirjustaa. biggrin.gif

Olen siis Jenna, 12-vuotias tyttönen täältä Kemijärveltä. Kotona asustaa ihana kääpiövillapoika Justus. Harrastuksiin kuuluu lenkkeily, hiihto, lukeminen yms. Perheeseen kuuluu äidin, isän ja Justuksen lisäksi pikkusiskoni (8v) Täytän syyskuussa 13 vuotta. Höm. Mitä kertoisin? Haaveena olisi tuelvaisuus villojen parissa. Nyt on ihan pakkomielteellä lisättävä, että jos tulee joskus toinen koira, niin se on luultavasti Bichon Frise, sillä äiti sellaista kovasti Jusun seuraksi haluaa. Mielestäni bichonit on ihania, mutta villoille olen lopullisesti menettänyt sydämmeni. Lienee Jusun ansiota. wink.gif On niin ihana poika. wub.gif Meinaan ensi vuonna ryhtyä myös dogsitteriksi, tänä vuonna en liittynyt, koska ajattelin, että olen vähän liian nuori. Ehkä sitten siis ensvuonna. Koirakuume on kova, vaikka Justus on vasta 8 kk. Haluttaisi niin toinen villa, mutta bochoni se seuraava taitaa olla. Hohhoijaa. No, siirrytäänpäs iki-ihanaan Jusuun. Uttusiin.

Justus on 30.6.2004 syntynyt kääpiövillapoju. Nimensä sai 'edeltäjänsä' mukaan. Edellisen Justuksen nimen taas keksi edesmennyt kummi-setäni. Justus on villi ja leikkisä pikku kakara. Paperiton. confused.gif Olen kuitenkin ajatellut, että aletaan agilityä harrastamaan, riippuu ihan kakarasta, reipastuuko. sleepy.gif Mutta luultavasti ei. Jos tulee seuraava koira, niin toivotaan, että hän osaa olla reipas muiden koirien kanssa. thumbup.gif Justus on minulle perheen lisäksi maailman tärkein asia. Jos sille tapahtuisi jotain, seuraava koira taitaisi tulle vasta aikuisena. Jusulla on monta vinkua, lempivingut on oikeastaan Jogi-karhu ja Ruma ankanpoikanen. biggrin.gif Justuksen kaveri piiriin kuuluu seropi-Reetu, mynsteri-Jori ja villa-Piki.
-Iida-
Olen Iida, 14-vuotias koiraharrastaja Hyvinkäältä. Olen 8. luokalla Pohjoispuiston koulussa. Koirien lisäksi harrastan koripalloa ja ratsastan, sekä vietän aikaani mm. netissä surffaillen ja lukien.

Koirista olen pitänyt niin kauan kuin muistan, ja pitkäaikainen haaveeni toteutui, kun kesällä -02 taloon tallusteli ihan oma pentu! Tämä nyt vajaa 3-vuotias koiruus tottelee nimeä Eetu (Ladykiller's Fairplay), ja sen kanssa olen saanut tutustua moneen koiramaiseen harrastukseen. Junior handleria olen harrastanut n. 1½ vuotta, kilpaillen sekä Eetulla että lainakoirilla (pieni kk. portugalinpodengo Kingi, tipsu Riku, engl. springerspanieli Julia... wub.gif ). Lisäksi olemme Eetun kanssa käyneet tottelevaisuuskoulutuksissa, ja viime syksyllä aloitimme agilityn, joka tosin on nyttemin jäänyt, harjoitusten naapurikaupunkiin siirtymisen ja ajanpuutteen vuoksi. Vuonna -03 kiertelimme Eetun kanssa myös jonkin verran näyttelykehiä, joista ei sen suurempaa menestystä tullut, joten sekin sitten jäi. Luonteeltaan Eetu on oikea energiapommi, joka ei tekisi pahaa hyttysellekkään. smile.gif
*Sanni
Ajattelimpas tehdä uuden esittelyn. smile.gif Tehkää muutkin sillä moni asia on varmaan jo muuttuna ,esim. koiria tullut lisää...yms. wink.gif

Eli ,olen Rajaniemen Sanni ,13 vuotias koiraharrastaja ja urheilija täältä Etelä-Pohjanmaalta. Koko pienen ikäni olen harrastanut yleisurheilua ,ja vähän vanhempana mukaan tuli sitten pesäpallo ja nyt vielä vanhempana olen aloittanut jalkapallon. Koirat ovat kuuluneet elämääni tavalla tai toisella jo pitkän pitkän aikaa ,ensin hoidin naapureiden ja tuttavien koiria pari vuotta. Oman koiran sein 2002 kesällä ,ja siitä tämä harrastus sitten lähti oikein kunnolla käyntiin. Toinen koira tupsahti meille tuossa pari viikkoa sitten. Nyt kerronkin sitten näistä koirista.

Minartan bob the builder eli Aapo,Apsu,Aapeli...yms rakkaalla lapsella on monta nimeä.Virallinen nimi tarkoittaa muuten Puuha Peteä ja sitä tuo herra totisesti on. Aapo on siis 4vuotias bichon frisé uros ,jonka kanssa harrastellaan aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti agilityä,junior handleria ja mätsäreitä. Kaippa tuon ulkoilun ja temppujen tekemisenkin voi lukea harrastukseksi. Aapo on luonteeltaan vaikeä,rasavilli,jästipää ,mutta kuitenkin aika tottelevainen ja kiltti koira. wub.gif smile.gif

Sitten meidän tulevaisuuden lupauksemme Elansse Applause Please eli kotoisammin Tiffany,Tiffe,Tihve..yms. Mutta yleensä se on Tiffany. Tämä pikkuinen prinsessa on vasta n.3kk vanha ,oikein iloinen ja pirtsakka mimmi ,joka on kova touhuamaan koko ajan. Saa nähäd mitä tulevaisuus tälle tytölle tuo tullessaan. Rotukehiä & junnu kehiä tullaan ainakin aktiivisesti kiertelemään ,ja kyllä me varmaan agilityäkin ainakin kokeillaan. smile.gif wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.