Heipsista, olen Miia Lauronen, 13-vuotias koiraharrastaja ( ja urheilija

) kainuun vuokatista. Koirien lisäksi harrastan lähes kaikennäköistä urheilua, joista kumminkin vahvitin perässä seuraa pesäpallo, jota olen harrastanut aivan pienestä pitäen. Koirista olen ollut kiinnostunut lähes pienestä pitäen, ja ensimmäinen koira meille tuli -01 jouluna, jolloin olin jotain 10-ikävuoden paikkeilla.
Tämä hurmaava koiran pentu, rodultaan Bichon Havanais- hurmasi kaikki aivan täysin. Neiti ostettiin
kotikoiraksi, ja sai nimekseen Elli, vaikka olihan hänellä tietenkin hieno virallinen nimikin; Bellezza's Kiss Me Goodbye, jonka eteen voi myös lisätä tämän vuoden syyskuun jälkeen FIN MVA-tittelin, jonka toimme Eckeröstä tuliaisina mukanamme.

Ja todellakin, tämä "kotikoira" Elli on edelleen, käy aina vaan "kakkos-ammatinaan" välillä kehässäkin pyörähtämässä.

Kyllähän sitä agilityäkin olemme kokeilleet, ja sekin ihan mukavaa puuhaa, mutta se harrastus on saanut väistyä ajan mukana näyttelyiden tieltä. ( miksipä ei kumpaakin voisi harrastaa, ja kyllä me välillä esteitä hypimmekin ( LUE= Niin omistaja kuin koirakin

) )
Näyttelyihin päätettiin mennä kokeilemaan kuitenkin tammikuussa 2003 Kajaaniin, ja Eh:tahan sieltä lähdettiin hakemaan, mutta suureksi yllätykseksemme kun kotiin palasimme, oli tuomisina SERT-ruusuke, ja
niin ylpeä omistaja. Heinäkuussa 2003- mukaan tulikin sitten junior handler, ja jo vuonna -03 kisasimme junnuissa suht paljon, kaikissa lähinäyttelyissä ja ensimmäisenä vuonna kisoja kertyikin vajaa kymmenkunta, joista hienoimpina tuloksina sitten 3xJH2. 2004 olikin sitten tosi aktiivinen kisavuosi, ja joka kuussa oli väh. yksi näyttely, parhaimmillaan niitä oli kolmekin kuukaudessa. Hienoimpina tuloksina 3x osarin 1., päivänparas 2. ja sitten viimein se osarivoitto Seinäjoella.
Silloin lupasin, että heti kun meidän neidistä tulee valio, niin rotukehässä käyminen loppuu. Kyllä se nyt väheneenkin, mutta pitää sitä aina välillä käydä "valioissa" siipiä kokeilemassa.

Yleensä minut kyllä löytää näyttelystä junnu- tai havaneesikehän laidalta, ja vaikka Elli ei olisikaan kehässä, saatan handlailla ystävieni / tuttavieni havaneesejä, silloin kun he esitys-apua tarvitsevat.
Tässä pieni juttu meistä, lisää löydät kotisivuiltamme:
http://kotisivu.mtv3.fi/miia_lauronen