Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Toinen barf-keskustelu...
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
sa-an-ri
Meidän koira todella nirso ja pieni, joten olen miettinyt tuota barffausta siltä kannalta miten saisin tehtyä tarpeeksi pienet annokset ja säilyykö esim sulatettu kasvismössö seuraavalle päivälle? Lisäksi se huolettaa että saako esim luita tarpeeksi pieninä ja missä säilytän ne ruoat... Eli pienten koirien barffauksesta olisi kiva kuulla!
<Iida>
Meillä on aika pieni BARFfaaja koira (borderterrieri). Ainakin broilerinsiivet, mitä meillä suurimmaksi osaksi syödään, samoin possun kylkiluut saa helposti kalasaksilla niin pieniksi kuin vain tarvii. Varmasti myös muitakin rustoisia luita.

Kasvismössön pakkasin ennen muovipusseihin kerta-annoksiin, mutta nykyään laitan sen pieniin pakasterasioihin, joihin menee kahden päivän annos. Itse ainakin olen säilytellyt kasvismössöä (ilman lihaa) muutaman päivän jääkaapissa, mutta voit antaa myös kasvismössöä joka toinen päivä ja luita joka toinen päivä niin pystyt antamaan kahden päivän annoksen kasvismössöä samana päivänä. Jauheliha (sika, nauta, kalkkuna, broileri) samoin ihan tavallisetkin lihat ja sisäelimet on helpointa (ainakin omasta mielestäni) pakata kerta-annoksina folion sisään uuniperuna tyyliin biggrin.gif

Meillä on pakastimessa koiria varten neljä omaa lokeroa (iiiso pakastin), missä säilytetään kaikki ruuat. Ensimmäisessä siivet, toisessa muut lihaiset luut, kolmannessa kasvismössöt ja viimeisessä liha/sisäelin lisät. Sieltä on sitten helppo ottaa joka ilta seuraavalle päivälle jääkaappiin sulamaan kutakin sorttia wink.gif

Huomautettakoon, että neljä lokeroa pakastimesta menee yhden pienen koiran ja yhden ison koiran ruokiin. Luita haetaan barfkaupasta n. parin viikon välein ja kasvismössöä urakoin yleensä kerralla n. 8 litraa ja se sitten riittääkin joksikin aikaa.
-Hansu-
Kannattaa pakastaa lihat ja soseet annospusseihin/rasioihin, joista saa ne sitten sopivasti. Minä tein niin, että katsoin kuinka paljon koira söi ja sen mukaan sitten laitoin pusseihin. Luut saa varmaan helposti kalasaksilla ja järeämmät sitten kirveellä. Luutkin ovat meillä kerta tai päivä- annoksina pakkasessa.
Ada
Barffaaminen sopii kaiken kokoisille koirille! Meillä toi kolmikuinen pentukin syö broilerinsiipiä
suurella ruokahalulla tongue.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.