Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Aliaskuvakkeesta...
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
-tanja-
Yritän ladata aliaskuvaketta,mutta joka kerta antaa tämän tekstin:
You are not allowed to upload that type of file as an avatar or personal photo.
Mistä johtuu?!?
Vahtis
Se voi johtua monesta syystä. Valitettavasti Puskaradio antaa tuon saman herjan, vaikka se ei olisikaan se varsinainen syy. Eli tuo herja sanoo, että kuvasi tallennusmuoto ei ole oikea eli .jpg, .jpeg, .gif tai .png Tuo tiedostopääte pitää myös olla tiedoston nimessä.

Tämän ilmoitetun syyn sijaan ongelma voikin olla itse tiedoston nimessä. Tässä ei tunnu olevan mitään selkeää syytä, miksi jotkut kelpaavat ja toiset eivät. Hylkääviä seikkoja on kuitenkin esim. skandinaaviset merkit, välilyönti, kenoviiva yms. Parasta on käyttää lyhyttä ja selkeää nimeä tyyliin kuvake.jpg

Seuraava syy epäonnistumiseen voi olla kuvan paino. Mikäli kuvasi on yli 12 KB Puskaradio ei huoli sitä, mutta jälleen antaa tuon saman herjan, joka ei kerro oikeaa syytä.

Kuvan skaalaus tarkoittaa nimenomaan skaalausta ei tiedosto koon kevennystä. Eli jos kuvasi on ulkomitoiltaan liian suuri Puskaradio vain "ruttaa" sen aliaskuvakkeen maksimikokoon.

Jos et edelleenkään saa hommaa toimimaan, voit lähettää aliaskuvakkeesi minulle sähköpostilla ihan sellaisenaan, kuin yrität sitä ladata niin tutkitaan, mistä kiikastaa. Sähköpostiosoite näkyy allekirjoituksessa.
-tanja-
Tiedosto on jpeg.
mitkä ne sallitut kuvan ulkomitat sitten on?
Vahtis
Sallitut mitat ovat leveys 120 x korkeus 90 ja painoa 12K. Löytyy tuolta Puskaradion tiedotuksia palstalta.

Skaalaus tarkoittaa sitä, että Puskaradio osaa "rutata" esim. kuvan, joka on 150 x 150 ja painaa 10K "oikean" kokoiseksi. Siitä tulee 90 x 90. Jos kuva on esim. 120 x 120 ja painaa 14K niin Puskaradio hylkää kuvan. Vaikka se voisi rutata tuonkin kuvan kokoon 90 x 90, niin painoa se ei pysty pudottamaan, joten se hylkää kuvan, mutta herjaa vain väärästä tiedostotyypistä. blink.gif
Mon@
Mulla oli kans sitte ongelma et jos tiedoston nimes oli ä tai ö tai sitten se ei ollu yks sananen nii se ei kelvannu smile.gif
Bitey
Mulla on kuva jpg-muodossa, ja sen nimessä on vaan yksi numero. sen ei pitäisi olla liian iso, en itse pääse muokkaamaan sitä vielä pienemmäksi kun tämä kone on niin ongelmarikas.
Mikähän ongelma?
Vahtis
LAINAUS(Mon@ @ 18.12. 2004, 12:39)
Mulla oli kans sitte ongelma et jos tiedoston nimes oli ä tai ö tai sitten se ei ollu yks sananen nii se ei kelvannu smile.gif

Niinpä, kuten on tullut jo useampaan kertaan mainittua eri yhteyksissä ja tässäkin viestiketjussa skandinaaviset merkit (ä, ö, å) aiheuttavat hylkäämisen. Samoin on jo mainittu, että nimessä ei saa olla välilyöntiä

VÄÄRIN
minä.jpg
mina 1.jpg
tuo/2.jpg

OIKEIN
mina.jpg
mina1.jpg
tuo2.jpg
Vahtis
LAINAUS(Dora @ 18.12. 2004, 14:46)
Mikähän ongelma?

Laitahan kuva tulemaan tänne päin juuri sellaisena, kuin yrität sitä Puskaan ladata niin kerron, mikä on ongelma.
Bitey

tossa se kuva. tosin yritin ladata sen koneelta, mutta sama kuva samassa koossa samalla nimellä.
Vahtis
Ongelma on siinä, että kuvan paino on 20K, kun aliaskuvakkeen suurin sallittu paino on 12K. Eli painosta pitäisi vielä reilusti pudottaa... wink.gif
Bitey
It works! Kiitos.
Vahtis
Olitpa nopea! dogrun.gif

Ollos hyvä vain, laihduttaminen kannattaa melkein aina! tongue.gif
Hiipivä Siiseli
No joo, mut mistäs mä sen painon nään? Ja miten sitä voi pudottaa?
Vahtis
Esim. klikkaamalla kuvan ikonia hiiren oikealla näppäimellä saa esiin valikon, josta voi kysyä tiedoston tietoja ja siinä näkyy myös tiedoston koko. Laihduttaminen onnistuu vain sitä varten tehdyillä ohjelmilla, joita on olemassa freeware ohjelmista aina parin tuhannen kaupallisiin versioihin...

Hiipivä Siiseli voit laittaa minulle kuvasi sähköpostilla, niin tarkistetaan sen paino... thumbup.gif
Rölli -04
mistä tällaisia kuvien laihdutusohjelmia saa? Itse en saa digikuviani aliaskuvakkeeksi, koska ne ovat kooltaan taatusti liian suuria. Ja tietääkseni koneessani ei ole valmiiksi ohjelmaa jolla kuvien tiedostokokoa saisi pienennettyä...
Elina.P
kaikki tämä laihduttaminen onnistuu paljon yksinkertaisemminkin! pistätte sen kuavn ensin paintiin ja sitten sieltä "kuva" ja sit sieltä "vehnytä/viistota" ja sitten siltä laitat niiden satasten kohdalle 50.se pienenee hieman, ja joson tarve tee sama juttu vielä uudelleen, niin kuva pienenee jälleen!näin mä olen saanut omat kuvani toimimaan täällä! wink.gif
Rölli -04
tota mitä nenis ehdotti, kokeilin jo ihan ensimmäiseksi. Kuva vaan ei "laihdu" siinä tarvittavaa määrää vaikka koko noin silmämääräsesti muuttuukin tosi pieneksi. Ne digikuvat on kyllä ihan tajuttoman kokosia alunperin, että ei ihme ettei niitä hevillä saa laihdutettua paint-konstilla... confused.gif
Elina.P
voi kyllä saa! wink.gif mä olen paintilla laihduttanut kaikki mun digi kamera kuvat. se ei pelkastään pienennä niitä, vaan myös "epäselventää", ettei se kuva ole niin tarkka. meilläkin on ihan huippu digi kamera, joka ottaa mielettömän tarkkoja kuvia, ja sen takia me joudutaankin aina tuolla paintilla niitä käsittelemään,e ttä saatais kuvia kotisivuille ja just tänne puskaan! wink.gif
Rölli -04
Höh, mä en sitten vaan osaa confused.gif . Sillä stretch/skew -toiminnolla oon koittanu ja pienin minkä oon saanu on 31,6 KB vaikka kuva tuskin näkyy... Hassu juttu.
Elina.P
tosiaan outoa...en tiedä mikä on vialla... confused.gif
~goldens~
Mulla lukee näin:
Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don´t know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

The error returned was:
No avatar was selected, please go back and corred this error...

ja sitten jotain hyödyllisiä linkkejä...
baa.gif

Vai teinkö väärin; Valitsin aliaskuvakkeen IPB Community Pack ja sitten se tuli siihen ja valitsin sen koiran joka makaa. Sitten valitse. Sitten siihen tuli tuo ^ minkä kirjoitin. Kuva näkyy kuitenkin nykyinen aliaskuvakkeesi alla.
Eli onko se nyt joka viestissäni vai ei??
~goldens~
Juu tulihan se nyt!! biggrin.gif biggrin.gif
Hiipivä Siiseli
No jos mä sen kuvan sulle yritän laittaa, Vahtikoira. Siis jos vaan millään onnistun blush.gif

Niin ja yritinhän mä sitä paintiinkin laittaa mutta kaveri ei suostunut liikahtamaankaan sieltä mihinkään... Taitaa mulla olla vähän väärät otteet laugh.gif
Hiipivä Siiseli
Juu ei tätä tarviikkaan pienentää... Sain sen toimimaan! smile.gif Siinä se nyt on...
Joyful
Miulla ei oo ollut ongelmia koon kanssa. Oon tottunut käyttämään niin pieniä aliaskuvia. Kc:ssä saa paljon pienempiä "avattaria" jotenka sieltä tullessani tänne yllätyin miten isoja kuvia muilla on. happy.gif
Nera
Mullakin tulee tämä: You are not allowed to upload that type of file as an avatar or personal photo.

Oon kokeillu vaikka mitä mutta ei onnistu..Mitäköhän mun täytyis tehä? blink.gif
Patu
Vissiin reunukset kuvassa tuovat lisää "painoa" tai jotain, koska kun eräs kuvani oli sopivan kokoinen, aika pienikin jopa, niin tämä ei suostunut lataa sitä, kun taas kooltaan isompi, ilman reunuksia oleva kuva käy. (joka on nyt kuvakkeenani).
Xenju
Nyt minulla sama ongelma oops.gif Mitä tehdä? kuva on TOSi pieni , jpg muodossa yms yms yms? Mitäs nyt :/
wenakko
Jos vain suinkin löytyy, niin kannattaa tehdä toi homma vaikka psp:llä. wink.gif Mä oon tehny sillei, että eka pienennän kuvan Wordin jollain "sivu-ohjelmalla" kokoon Web-Large. Sitten laitan sen Pait shop proohon ja Image -> Resize -> ja siihen sallittava pikselimäärä smile.gif Mulla ainakin toiimii hyvin.
Xenju
Voisko joku tehä mulle? biggrin.gif
Kettis
^
Xenju
Kiitos.
Nera
Mä en saa toimii mun aliaskuvaketta, vaikka se on aika pieni.. blink.gif
Reetta82
Mulla kyllä latasi aliaskuvakkeen kun aikani pienensin kuvan mittoja. Mutta sittenpä se kuva olikin niin pieni että hyvä ku koiran pään erotti kuvassa olevan. Täällä on kuitenkin isompia kuvia muillakin. Mikä siis vikana? Vieläkö muokkaat niitä meille onnettomille jos kuvan lähettää tänne?
Mulla on se kuva kyllä vain koneella tallennettuna, että miten mä sen edes saan tähän...
sahku
Mulla autto, kun vähensin noita pikselien määrää (vai oliko ne ees pikseleitä ph34r.gif ), eli kuvasta tuli "epätarkempi". Mutta ei sitä tossa avassa juuri huomaa.
Suhumura
Haluaisin vaihtaa avatareni, mutta aina kun lataan uuden kuvan, se vanha ava ilmestyy siihen, mutta samankokoisena kun kuva jonka haluaisin ladata. Ymmärsikö kukaan? unsure.gif
Anna^^
Olisiko täällä joku henkilö joka osaisi pienentää mulle tohon avaan kuvan, kun mä en oikeen osaa pienentää sitä.. w00t.gif
Tiia
LAINAUS(Suhumura @ 29.10. 2006, 13:02) *
Haluaisin vaihtaa avatareni, mutta aina kun lataan uuden kuvan, se vanha ava ilmestyy siihen, mutta samankokoisena kun kuva jonka haluaisin ladata. Ymmärsikö kukaan? unsure.gif

Mulle on myös käynyt noin, ja tilanne on ohi kun painaa päivitä. Ainakin minulla smile.gif
Henny
LAINAUS(Anna^^ @ 16.1. 2007, 18:56) *
Olisiko täällä joku henkilö joka osaisi pienentää mulle tohon avaan kuvan, kun mä en oikeen osaa pienentää sitä.. w00t.gif

Mä voin tehdä sen. ; )
Anna^^
LAINAUS(H3nni @ 16.1. 2007, 21:12) *
Mä voin tehdä sen. ; )

Oo, kiitokset! Tässäpä linkki kuvaan: http://www.ii2.org/user.php?nick=%7C%5E%5E...;do-jsBack=true

Hieman pitkä tuo linkki.. dry.gif
Anna^^
Super kiitokset H3nni! smile.gif
alsu
kokeilkaas näin : ladatkaa se kuva nettiin minkä haluate aliaskuvakkeeksi(esm. photobuckettiin, kotisivulle yms.) tai sitten jos kuva on jo netissä. Sitten tallennatte sen kuvan NETISTÄ teidän koneelle, ja sit laitatte sen nimeks sellasen että muistatte että "ahaa, se oli toi kuva jonka mä otin netistä" sit koitatte sitä ladata aliaskuvakkeeks. mulla onnistuu sillain.
toi on kyllä tietty aika vaikee jos ei voi minnekkään sitä kuvaa ladata xD
mutta joo, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkotin, taisin selittää aika vaikeesti rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.