Jos saisi vaikka jotain keskustelua aikaiseksi aiheesta. Itselläni siis kaksi papillonpoitsua Lionlife with Connection "Timi" ja Tairon White Surprise "Doni" molemmat 6v. herroja.
Tarkoituksenani on myös hankkia muutaman vuoden sisällä papillon tai phalenenarttu ja alkaa kyseistä rotua kasvattamaan.
perhonen^
19.12. 2004, 00:43
mulla on myös papillon mutta rekisteröimätön sellainen

ja se on nyt vähän yli vuoden ikäinen. aivan ihana koira se kyllä on!
Harrasteletko sen kanssa mitään?
perhonen^
19.12. 2004, 21:47
agilityä alotamme keväällä ja tokon alkeiskurssi käytiin.... jatkamme jossain ryhmässä varmaan myöskin keväällä.
entäs te?
tässä kuva meidän Tootsiesta
sa-an-ri
21.12. 2004, 12:05
Minulla phalene
Kuulutteko muuten rotuyhdistykseen??
Dora: mitä harrastat koiriesi kanssa?
Meillä näyttelyt ja toko harrastuksina +lenkkeily

Agilityäkin harrastettiin, mutta nyt se jäänyt selän vuoksi...
perhonen^
22.12. 2004, 18:05
minä en kuulu rotuyhdistykseen..
sa-an-ri
28.12. 2004, 18:05
LAINAUS(perhonen^ @ 22.12. 2004, 18:05)
minä en kuulu rotuyhdistykseen..
Kannattais liittyä
jeesh, kuulun rotuyhdistykseen. Harrastetaan mätsäreitä (Timillä kivesvika ja Doni on hirveän arka, se pääsee mukaan vaan ulkomätsäreihin) sekä agilityä + tokoa. Timi on muutaman kerran ollut Best In Show, Donin paras sijoitus on punasten toinen. Agilityssä Doni oli sitä tasoa, että veikattiin Suomen maajoukkueeseen vuoden parin päästä, mutta epilepsian takia ei voida enää kisata. Tokossa taas Timi ei jaksa keskittyä niin paljoa että kisakentille olisi asiaa (kokeiltiin kerran, koira karkasi kentältä autolle eikä tullut enää pois autosta). Doni taas on niin narttujen perään että..
Mä harjaan koirani päivittäin, leikkaan kynnet & tassukarvat sillon kun tarvii, siistin aina ennen näyttelyä. Samoin pesen aina ennen näyttelyä, kesällä turkin kastelen päivittäin kun on niin kuuma.
Millä shampoolla pesette koiranne? Itse käytän Keron Lacta-shampoota, mutta mietin jos vois käyttää jotain vähän parempaa..
sa-an-ri
17.1. 2005, 10:37
LAINAUS(Dora @ 15.1. 2005, 17:28)
Tokossa taas Timi ei jaksa keskittyä niin paljoa että kisakentille olisi asiaa (kokeiltiin kerran, koira karkasi kentältä autolle eikä tullut enää pois autosta).
Millä shampoolla pesette koiranne? Itse käytän Keron Lacta-shampoota, mutta mietin jos vois käyttää jotain vähän parempaa..
Tee siitä tokosta niin mielenkiintoista ettei autolle voi mitenkään lähteä

Meilläkään tuo keskittymispuoli aina oikein toimi... Avoimessa kuitenkin nyt
Pesen Fantin joko ihmisten shampoolla, tai sitten venia pet-sarjan shampoolla ja hoitoaineella. Nyt pitäisi ostaa ennen näyttelyä jotain valkaisevaa shampoota... Kun koira vaihtanut väriä valko-mustasta harmaa-mustaksi...
sa-an-ri
19.1. 2005, 14:30
Tää keskustelu ei kovin vilkkaana käy

Perhosihmiset!!! juttua tänne!!!
tabaluga
19.1. 2005, 16:14
Mulla on kaksi perhosnarttua (joille toiselle huhuilin Turkuun handleria tuossa toisella palstalla *vink, vink*), 8- ja 10-vuotiaat. Molemmat agissa kolmosessa, toisella kisattu myös tokossa, harrastaneet myös hakua ja jälkeä sekä toinen juossut jopa valjakossa! Opetti vetävälle koiralle suuntakäskyjä... paluumatkalla istuskeli kelkassa. Ihmisillä näytti olevan hauskaa

.
sa-an-ri
20.1. 2005, 10:02
LAINAUS(tabaluga @ 19.1. 2005, 16:14)
toisella kisattu myös tokossa,
toinen juossut jopa valjakossa! Opetti vetävälle koiralle suuntakäskyjä... paluumatkalla istuskeli kelkassa. Ihmisillä näytti olevan hauskaa

.
Missä luokassa?

*kiinnostunut*
Ja voin uskoa että porukka repeillyt kun juiman suuri ja vahva perhonen on valjakossa *reps*
sa-an-ri
21.1. 2005, 13:24
Kuollutta tämä keskustelu!! Ihmiset! Nyt jotain juttua perhosistanne tänne!
Omani jäi kotiovelle katsomaan kun lähdin kouluun aamulla että täh? enkö pääse mukaan?

Ja tänään itse leirille, joten tokon treenaus"yritykset" jää taas...
Itse en omista paplaria, vaikka ihana rotu onkin.
Olen kyllä auttanut mätsäreissä Doraa; esittänyt sekä Timiä, että Donia. Oli kyllä ihania. <3 Olen joskus miettinytkin, että voisi itsellensäkkin tuollaisen karvapallon hommata. Taitaa kyllä mennä myöhemmälle iälle.

Papillonit ja Phalenet on ihania
Mulla ei oo kumpaakaan, vaikka on ollu joskus haaveena hankkia jompikumpi
sa-an-ri
25.1. 2005, 13:50
LAINAUS(WeKKu @ 22.1. 2005, 19:39)

Papillonit ja Phalenet on ihania
Mulla ei oo kumpaakaan, vaikka on ollu joskus haaveena hankkia jompikumpi

Ne on suloisia

hanki vaan! Lisää tietoa www.kemi.fi/papillonjaphalene
sa-an-ri
25.1. 2005, 14:27
Keskustelu edelleen todella vilkasta
perhoset
26.1. 2005, 20:48
Hei Dora, otahan selvää mitä vaaditaan jalostus pojalta,saako olla kives vikainen,tuskin.oletko käynyt kasvattaja kurssin,kuulutko koira rotumme yhdistykseen. Ja mitä sanoo poikien kasvattajat näistä suunnitelmista.
Kannattaisi kysellä,kun kumpikin on kokeneita monen vuoden takaa nämä urosten kasvattajat. Niin Tairon kun se toinenkin.
Myöskään näyttelyihin ei kelpuuteta kivesvikaisia,sen kait sinä tiesitkin.
sa-an-ri
27.1. 2005, 10:19
Siis juu... Koiralla täytyy olla molemmat kivekset jos sitä jalostukseen aiotaan käyttää...
Että jos uroksellasi kivesvika niin et kait sillä aio? Tosin jos koira ei ole käynyt virallisissa näyttelyissä, niin eläinlääkäriltä tarvitaan todistus että koira "jalostuskelpoinen" (näin minulle kerrottu)
papillonit ja phalenet on kyl TOSI suliosia
ne on sellattia taskukoiria...... vaikkei ne ihan joka taskuun mahdukkaan
sanokaa omasta mielestänne rotunsa kaunein papillon ja phalene...
perhoset
29.1. 2005, 16:24
LAINAUS(sa-an-ri @ 27.1. 2005, 10:19)
Siis juu... Koiralla täytyy olla molemmat kivekset jos sitä jalostukseen aiotaan käyttää...
Että jos uroksellasi kivesvika niin et kait sillä aio? Tosin jos koira ei ole käynyt virallisissa näyttelyissä, niin eläinlääkäriltä tarvitaan todistus että koira "jalostuskelpoinen" (näin minulle kerrottu)
Niin, molemmat kivekset pitää olla, jos meinaa näyttelyihin ja jalostukseen käyttää urosta.Jalistustomikunnaan suosittelema ja joka on saanut eläin lääkärin lausunnon kiveksistä.Ellei ole käynyt näyttelyissä.
Eimyöskään sairasta koiraa (epilepsia) ,tai arka arkaa koiraa saa käyttää jalostukseen. Käykääpä lukemassa jalostus ohje sääntö sieltä yhdistyksen sivulta.
En usko että pokien kasvattajat hyväksyvät tuommoset suunnitelmat,satun tuntemaan näistä toisen.
perhonen^
29.1. 2005, 21:06
niin tuli tosta rotuyhdistysjutusta mieleen että mitä siitä sitten hyötyy jos siihen liittyy? luin kyllä niitä juttuja mutta en voi esim. käydä niissä papillonien erikoisnäyttelyissä koska koiraani ei ole rekisteröity...saako siihen yhdistykseen edes liittyyä kuka tahansa?
perhoset
29.1. 2005, 23:07
Kyllä yhditykseen saa liittyä,kuka haluaa.Oli koira rekisterisä tai ei.
Mutta rekisteröimätön koira ei voi muutenkaan osallistua muihinkaan näyttelyihin.
Saahan yhdistykeen liittyvä lehnen,ja rotutiedotteen kuitenkin.Onhan siellä monta hyvää juttua, ja neuvoja monesta asiasta.
Että tervetuloa vain yhditykseemme, jokainen joka haluaa.
Helmi, 1½v trikki phalène ilmottautuu keskusteluun mukaan. Toistaseks on tyttö vaan kotisohvankoristeena, mutta pitää katsoa jos sen kanssa vielä tässä innostuttais agia tai tokoa harrastamaan. Neiti on lähes kaikkiruokainen, suurimpana herkkuna sisäfileet ja nakit. Yhden vaivaisen popsinpätkän takia toi olis valmis juoksemaan vaikka maailman ympäri.
sa-an-ri
3.2. 2005, 14:01
Kyllähän yhdistyksellä muutakin toimintaa on kuin erikoisnäyttelyt! Mätsäreitä, kesä- ja talvipäivät... Ja kunhan saan itsestäni irti, niin jotain tokoon liittyvääkin tulee olemaan...
perhonen^
4.2. 2005, 17:08
^^okei, no hyvä

liityn varmasti jossain vaiheessa.
Onko muuten kukaan kuullut kadonneesta Essi-hauvasta mitään? Kuullut tai nähnyt? Oi raukkaa, toivottavasti löytyy..
sa-an-ri
7.2. 2005, 12:55
LAINAUS(perhonen^ @ 4.2. 2005, 17:08)
^^okei, no hyvä

liityn varmasti jossain vaiheessa.
Kannattaa! Ota vaikka samantien yhteyttä Pirjoon, niin saat vuoden ekan lehden

Yhteystiedot löytyy rotuyhdistyksen sivuilta
tabaluga
7.2. 2005, 17:50
Sa-an-ri, vanhemmalla perhosella on oikeus avoimeen. Nuoremman kanssa en ole tokossa kisannutkaan.
Otin tänään kaikkien koirien kanssa pätkän tokoa ennen töihinlähtöä. Vanhempi paplari oli niin innoissaan, että ihan tärisi. Se on laumassa ainoa, joka taitaa tuon tempun; on niin innoissaan että ulospäin näkyy

.
sa-an-ri
8.2. 2005, 08:45
Hienoa! Nyt vain treenailemaan ja kisaamaan!
Jos jaksaisit, niin voisit kirjoittaa jonkinlaista treenipäiväkirjaa...? Että saisi jotain juttua lehteen...
perhoset
8.2. 2005, 16:38
LAINAUS(Verdana @ 5.2. 2005, 09:38)
Onko muuten kukaan kuullut kadonneesta Essi-hauvasta mitään? Kuullut tai nähnyt? Oi raukkaa, toivottavasti löytyy..

Ei ole vielä Essiä löytynyt, mutta kuulin että olisi yksi havainto ollut, ja tänään selviää onko pieni koira Essi,kaikki peukut pystyyn.
tabaluga
9.2. 2005, 01:29
Eipä noilla veteraani-ikäisillä enää kisailla, sitä varten talossa on nuoria koiria. Eikä siitä kolme-minuuttia-muutaman-kerran-vuodessa treenailusta taida paljon kannattaa mitään treenipäiväkirjaa kirjotella... saati sen enempää lehteen juttuja. Perhoslehti sinänsä kyllä kaipaisi jotain muutakin, kuin näyttelytuloksia ja näyttelykoirien kuvia. Eipä se lehti tavalliselle koiranomistajalle paljon tarjoa. On ollut mielessä kirjottaa sinnekin jotain, mutta toistaiseksi on tullut kirjoteltua vaan colliesanomiin. Tuppaa toi aika menemään muutenkin, kun on monta koiraa ja pitäis remonttiakin vääntää.
sa-an-ri
9.2. 2005, 12:14
Yksin en minäkään saa sinne mitään "tokopläjäystä" tehtyä... Koulu ja työt rajoittaa... Yritys on kuitenkin kova!
Oliko se koira Essi?
sa-an-ri
15.2. 2005, 13:06
Minnes kaikki perhosimmeiset on taas kadonnu??
perhonen^
15.2. 2005, 15:42
LAINAUS(sa-an-ri @ 7.2. 2005, 12:55)
Kannattaa! Ota vaikka samantien yhteyttä Pirjoon, niin saat vuoden ekan lehden

Yhteystiedot löytyy rotuyhdistyksen sivuilta

huomasin tän viestin vasta nyt..

noh, kyllä mä kohta jotain asialle teen, täytyy vielä kysyä äitiltä että suostuisiko se maksamaan ton maksun..
Täältäkin löytyy kaksi papillonpoikaa, Niki (Arzillo Chivas Regal) ja Jami (Sinceres Special Song), sekä yksi papilloninpuolikas Leevi (sekoitus japaninpystykorvaa ja papillonia). Molempien paplareiden kanssa harrastetaan mätsäreitä, Jamin kanssa myös virallisia näyttelyitä. Agilityä harrastamme kaikkien kanssa ihan koirien ja itsemme huviksi, tosin Jamia tullaan tulevaisuudessa myös kilpailuttamaan.
Olettekos käyneet paplareittenne kanssa näyttelyissä ja miten olette pärjänneet?
sa-an-ri
22.2. 2005, 09:59
Mulla kylläkin phalene, mutta näyttelyissä tullut käytyä muutamaan otteeseen... Yksi serti meillä on, ja loppuja kovasti metsästetään... Tosin suurempana haaveena saada TK2 ja joskus vielä ykköstulos voittajaluokasta...
sa-an-ri
25.2. 2005, 10:58
Ja taas keskustelu yhtä vilkasta ku kairojen myynti kesällä
Kertokaas minne näyttelyihin olette nyt menossa? Itse Lahteen seuraavaksi
LAINAUS(perhoset @ 26.1. 2005, 20:48)
Hei Dora, otahan selvää mitä vaaditaan jalostus pojalta,saako olla kives vikainen,tuskin.oletko käynyt kasvattaja kurssin,kuulutko koira rotumme yhdistykseen. Ja mitä sanoo poikien kasvattajat näistä suunnitelmista.
Kannattaisi kysellä,kun kumpikin on kokeneita monen vuoden takaa nämä urosten kasvattajat. Niin Tairon kun se toinenkin.
Myöskään näyttelyihin ei kelpuuteta kivesvikaisia,sen kait sinä tiesitkin.

Enhän mä nyt herranjumala ole aikonut noita poikia siitokseen käyttää! Vaan siis ihan sitten astuttaa sen narttuni muiden uroksilla.
Kyllä mä nyt tiedän ettei kivesvikaista voi käyttää, kivesvikaisuudella sitäpaitsi on taipumusta periytyä.
Ja kyllä, tiedän ettei näyttelyynkään pääse.
Jos mä kirjoitan viestiin että aion ostaa nartun ja alkaa noita kasvattaa, ei se tarkoita sitä että ihan epäkelpoja uroksia käyttäisin.. Timi ja Doni nyt ei muutenkaan vastaa rotumääritelmää kovin hyvin.
Tosta Tokosta vielä. Timi pysyy kotikentällä ihan hyvin, se on koiristani kaikkein tottelevaisin tällä hetkellä. Tai no, kuitenkin. Sitä ei vaan kiinnosta missään kisoissa olla, esiintymisestä se tykkää hirveästi, mutta tokossa se ei niin innostu. Kyllä kai sekin tietää milloin ollaan kisoissa ja milloin treeneissä, eikä vaan viihdy. Mutta mikäpä siinä, ton 10kk pennun kanssa sitten.
Täytyy upata, jos elämää löytyisi tännekin
Jep, ei löydy omaa perhosta (eikä sen puoleen mitään muutakaan koiraa.), mutta ihania ne on silti, ja tästä fci ysistä saattaisin ehkä papillonin sitten isompana hankkia, kun on positiivisia kokemuksia niistä (kiitoksia doralle kun olen saanut donia ja timiä näyttää! <3) mä tossa kun katoin teidän viestejä ettei kivesvikaisia koiria saa käyttää jalostukseen jne. niin tuli ihan heti että eihän dora ole sellaista sanonutkaan,että mitä te oikein houritte ^^"
mutta siis, ihana rotu kaikenkaikkiaan..
tabaluga
8.3. 2005, 23:24
Kuka höhlä yrittää myydä kairoja kesällä!

Vois kauppiasta naurattaa ku joku tulis kyseleen.
Lahteen mekin ollaan tulossa, ilmotin kaks koiraa lauantaille ja vanhemman perhosen sunnuntaille.
Täältähän löytyy tuttujakin! Hei vaan Dora, Sa-An-Ri ja perhoset!
Multa löytyy siis tällä hetkellä 7 phalenea kotoa.. Joista yksi vailla omaa kotia, toinen mahdollisesti vailla sijoituskotia. Kuulitko Dora?!

Ja huomaat varmaan kuka on tuohon kuvaankin päässyt.. Okei, okei, ei saa kiusata pientä.
Meillä harrastellaan pääasiassa agia, mätsäreitä ja näyttelyitä phaleneiden kera, pikkasen myös koiran etsintää ja sitten tokoa lapinkoiran kera.
LAINAUS(Liia @ 11.3. 2005, 12:07)
Multa löytyy siis tällä hetkellä 7 phalenea kotoa.. Joista yksi vailla omaa kotia, toinen mahdollisesti vailla sijoituskotia. Kuulitko Dora?!

Ja huomaat varmaan kuka on tuohon kuvaankin päässyt.. Okei, okei, ei saa kiusata pientä.

Heii... Ei saa kiusata. Mulla on taas koko viikon pyörinyt mielessä miten saan äidin suostuteltua että mä saisin uuden perhosen, kun noi pojat alkaa olla jo "niin vanhoja" (se
on hyvä tekosyy) En pysty enää edes lukemaan Hesarin sunnuntain Eläimet- myyntiosaiota..
Ainoa este tällä hetkellä taitaa olla se, ettei meidän äiti ole kiinnostunut maksamaan sitä ostohintaa. Harmillista. Kyllä mä sen vielä nujerran.
(Ja koko viikon olen myös tuijotellut Lakun kuvia sieltä Sipoon mätsäristä)
Timi on nyt päättänyt protestoida mulle, kun se vihdoin tajusi että me ei oikeasti enää mennä takaisin "vanhaan" kotiin josta muutama kuukausi sitten uuteen muutettiin. Lisäksi isäpuoleni lähti lätkimään, joka on siis meillä koko Timin elinajan asunut, ja Timin mielestä on kohtuuton vääryys että joku sen laumasta mukamas karkaa. Poika sitten kuseksii vessanlattiat täyteen (menisi edes suoraan pöntölle..), syö mun pehmolelua, nukkuu mun naaman päällä ynnä muuta yhtä mukavaa.
( Doni-->
http://www.geocities.com/doranomatsivut/doni.html Timi-->
http://www.geocities.com/doranomatsivut/timi.html)
Juu.. Kyllä sä siinä vielä Dora onnistut.

Lakun sisko ois muuten tarkotus astuttaa nyt keväällä tai viimeistään syksyllä. *wink, wink*
Ihan pikkasen vaan kiusin.. Ihan pikkasen vaan....
sa-an-ri
14.3. 2005, 18:58
LAINAUS(tabaluga @ 8.3. 2005, 23:24)
Kuka höhlä yrittää myydä kairoja kesällä!

Vois kauppiasta naurattaa ku joku tulis kyseleen.
Lahteen mekin ollaan tulossa, ilmotin kaks koiraa lauantaille ja vanhemman perhosen sunnuntaille.
Tiedä näistä, voi joku myydäkin

Lahdessa nähdään!
tabaluga
16.3. 2005, 18:07
Minkäs nimisiä sulta tulee ja mihin luokkaan?
Meiltä Marjaanan Viivi veteraaneihin.
Ja pentukuume vaan kasvaa.. tää on kamalaa. Tahtoo phalenepojan omaksi.
Narttua mä en kummiskaan pysty vielä ottamaan, kun noi Timi ja Doni häärää meillä ja mä en jaksa stressata jos nartulla sitten olisi juoksut. Luna leikataan kesällä, mutta puhdasta perhosta mä en tahtoisi leikellä.
*pentukuume*
sa-an-ri
17.3. 2005, 11:58
LAINAUS(tabaluga @ 16.3. 2005, 18:07)
Minkäs nimisiä sulta tulee ja mihin luokkaan?
Meiltä Marjaanan Viivi veteraaneihin.
BH Muura´s Fantti avoimeen. Tullaan taas pokkaamaan T tai hylky... No jaa, toivottavasti edes H
sa-an-ri
21.3. 2005, 14:33
Oliko kukaan eilen siellä vuosikokouksessa? Itse en päässyt...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.