Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Papillonit, phalenet?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2, 3
Bitey
Täytyy nyt nostaa tääkin aihe suosta. Äiti alkaa pikkuhiljaa olla kypsä tähän mun koiran mankumiseen. Se muuten ois valmis ottamaan uuden piskin, mutta kun se ei haluaisi urosta meille, ja sitten taas ei jaksa stressata nartun juoksujen kanssa kun noi Timi ja Doni nyt on tollasia. Tulis äkkiä vahinkopentuja kun en mä jaksaisi kattoa sitä niiden sählinkiä.
perhonen^
tulinpa tännekkin taas pitkästä aikaa wink.gif
meillä alkaa ensi sunnuntaina sitten agilityn alkeiskurssi.. tähän mennessä olen kyllä todennut että papsuni on luonnonlahjakkuus thumbup.gif osaa esteitä vaikka en ole sille edes opettanut paljon mitään. sleepy.gif
sa-an-ri
Ite en oo nyt tehny mitään... Kyllästyttää suoraan sanoen koko elukka... sleepy.gif Kun se ei tee mitään mitä käskee... Ei edes syö omaa ruokaansa, ja maha ihan sekaisin...

Uskon puute iskee, ei tosta elukasta ole mihinkään sleepy.gif Muuhun kuin haukkumaan ja makaamaan sohvalla.
HennaLipo
Moikka van kaikki tutut ja tuntemattomat.
Laitampa oman kauhani tähän soppaan ja hötkytän vähän.

Eli perhosia löytyy kotoa 3 ja kyliltä sitten MUUTAMA lisää.

Ja niille jotka eivät tunne:
Koitin tuonne profiiliin käydä laittamassa esittelyä, mutta ei onnistunut. Sieltä sitten saatte lisää tietoa kuka olen kuhan vaan saan homman onnistumaan.

Lahteen ollan mekin tulossa ja perhosia on mukana Pietarinjängän Rentun Ruusu ja Sinceres Lady Manhattan.
Liia
Hennalle moiii!
HennaLipo
LAINAUS(Liia @ 30.3. 2005, 13:05)
Hennalle moiii!

Moikka! smile.gif
sa-an-ri
Moi Henna! Säkin löysit tiesi tänne!! Jee! thumbup.gif w00t.gif teehee.gif
Bitey
Mulla on kamala pentukuume.. wub.gif Tahtoo uuden pupsin.
Timi ja Doni sai tohon naapuriin uuden kaverin. Naapuriin muutti newfoundlandinkoira Manta 1,5 v. Jotenkin kovin huvittavan näköstä kun noi kaksi pinetä riehuu sen möhkön kanssa.

Viikon päästä mennään taas Timin kanssa match show'hun, leikitään että me muka oltais kovinkin hienoja perhosia.
sa-an-ri
*argh* Meillä turkki aivan kamalassa kunnossa... Ennen kiiltävä, nykyisin killoton ja eloton... voe tuska ja hammasten kiristys... Mites muiden turkit?

Mitä ruokaa syötätte ja annatteko jotain lisäjuttuja (esim. biotiini?)?
Liia
Meillä turkit ihan ok, kunnossa. Ei mitään lisävitskuja oo tarvittu. Eukanuban adult small napuja nuo syö ja pesen ring5 sillon ku likaselta tuntuvat.
HennaLipo
Maillä Typyllä ja Nupulla turkit kunnossa, mutta Jasmi on tiputtanut kaiken...(vaaleanpunainen hämähäkki).
Ja sen myötä sillä on myös tosi karhea ja kiilloton tuo karvotus mitä jäljellä.

Nuita tököttejä tuossa olisi Aptuksen Eforion ja Biorion, ja Virbacin Megaderm, että olisihan noita mistä antaa... Mutta eiköhän tuo Jasmin eloton turkki ihan normaalia karvan vaihtoa...

Ruokana meillä pikkutytöt syövät Royal Canin Yourkshire (tai sitte isojen tyttöjen nappuloita joko Saron Franks Pro Goldia tai Pimun Nutra Nuggetsia... happy.gif )

Voishan Fantille antaa kuurin jotain noita "välttämättömiä rasvahappoja", jos nopeuttaisi turkin palautumista kun sinne näyttelyihinkin ootte tulossa. Kiva muuten nähdä pitkästä aikaa.
Rasmus
Hei kaikki perhosten ystävät, minä vasta nyt löysin tämän keskustelupalstan. Tosin viimeisestä viestistä on jo aikaa, joten lukeeko kukaan tätä aihetta enää? No kummiskin meiltä löytyy 2 papillonia ja 5 phalènea sekä pari papillonia sijoituksessa. Ja jatkossakin tulen sijoittamaan, sillä meillä on ainakin niin hyviä kokemuksia sijoituksista, kiitos heille thumbup.gif
Joku tässä kyseli, millä kukin hoitaa koiran turkkia. Itse en ole vannoitunut millekkään merkille, ehkäpä en ole sitä parasta mahdollista shampoota vielä löytänyt dry.gif Silloin tällöin annan koirille oliiviöljyä, jotta turkki kiiltäisi. Hoitoaineita meillä kyllä kuluu, sitä käytän runsaasti.

Terveisiä kaikille tutuille ja tuntemattomillekkin perhosten omistajilla biggrin.gif
HennaLipo
Minä täällä ainekin käyn... w00t.gif
HennaLipo
Hei tällanen juttu. Käykääs kattomassa. http://www.egu.fi/index.php?go=95;48;1

Eli juoksukilpailu ja nyt joukkue kasaan ja mukaan osallistumaan. w00t.gif

Kaikki osallistumaan halukkaat perhosten omistajat laittakaa e.mailia niin katsotaan saataisiko joukkueet kasaan. thumbup.gif

henna.lipo@pp.inet.fi

Päivittelen tänne sitten monta osallistujaa olisi ja montako vielä tarvitaa kumpaankin rotuun.

Eli aloitetaan...

Papillonit:
1 Typy om. Henna Lipo
2 Saku om. Merja Nikula
3
4

Phalénet
1
2
3
4
Satru
Tuota noin, perhosta ei ole mutta ihan nyt muuten vain sekaannut juttuun ja totean, että eihän tuo keskustelun aloittaja missään vaiheessa tainnut mainita käyttävänsä uroksiaan sen mahdollisen nartun kanssa? wink.gif

Kaipa sitä monellakin kasvattajalla saattaa olla koiria joita ei käytä kasvatukseen ja jos narttu on vasta vuosien päästä suunnitelmissa ja nykyiset urokset ovat 6 vuotiaita niin noh.. voihan se olla, ettei ehkä enää molempaa edes ole.

Turha mustamaalata heti toista noin kovasti. dry.gif
sa-an-ri
Toi juoksukilpailu kuullostaa hauskalta smile.gif Harmi vaan ettei Fantti juokse kovaa ku pyörän vierellä...
SusannaSillanpää
Heippa,
turkista kun puhuttiin...

Hyviä lisiä ruokintaan ovat nuo öljyt ja joskus olen itse käyttänyt myös kuivahiivaa (molempia kuuriluonteisesti). Täytyy kuitenkin aina muistaa, että perintötekijäthän ne turkin laadun määräävät.

Shampoo, jota meillä käytetään on 1#all systems. Sitä saa näyttelyistä ainakin FinnDogsilta. Siinä on sellainen turkinhoitosarja josta en luovu! Seuraavaksi pitäiski hankkia sellaiset kanisterit... Sitten näyttelyihin mentäessä ja kampausnesteenä ihmisille tarkoitettua jätettävää hoitoainetta. Koirille tarkoitetut kun haisevat liian voimakkaalle.

T Susanna
sa-an-ri
Itse käytän väriä kirkastavaa ring5 (jotain sinne päin) shampoota. Tosin koira on silti sen valko-mustan sijasta harmaa-ruskea... whistling.gif Miten niin likainen?? smile.gif
Bitey
Mä en kovin usein pese koiriani (lue: shampoopesu) mutta ne pysyy aika hyvin puhtaina itsekseen. tietenkin kaikki lika mikä on lenkiltä otettu mukaan, suihkutetaan pois kun kotiin tullaan (mahanalus, tassut) mikäli ulkona likaa on.
Shampoo(+hoitoaine)pesu sitten spesiaalitilanteissa (näyttelyt tms.)
Syötän koirilleni ruoan mukana about teelusikallisen päivässä pellavaöljyä, toimii thumbup.gif

Kuulostaa kivalta toi juoksukilpailu, ja Timi juoksee ihan saakelin lujaa <b>kun haluaa</b>. Mutta jos siellä on paljon koiria (eli kun siellä on paljon koiria) sitä ei kyllä varmaan kiinnostaisi pätkän vertaa juosta 80 metriä mun luokse vaan se menisi johonkin ihan muualle käymään.
sa-an-ri
Edelleenkin kiroan sitä, ettei meidän koira syö kunnolla... Sille ei voi ruoan sekaan laittaa noita öljyjä sad.gif

Saa nähdä päästäänkö tulemaan Lahteen ohmy.gif Kun eilen Fantin vasempaan korvaan tuli joku vika... Korvat oli eri asennossa ja ravisteli päätään hirveesti... Ihan yhtäkkiä ku tultiin ulkoa :/ Tänä aamuna korvat oli kuitenkii taas normaalisti (eli väärässä asennossa tongue.gif ) katsellaan...
HennaLipo
Eikö tosissaan oo ketään kiinnostunutta ottamaan osaa juoksukilpaan???
Valitettavasti Merja ja Saku ei pääse osallistumaan eli kovin on joukkue yhteen koiraan kuivunut...

KIINNOSTUNEET OTTAKAA YHTEYTTÄ henna.lipo@pp.inet.fi
Rasmus
Tällä palstalla nyt ei taida paljon käydä perhosihmisiä, voi kun olisi tiennyt aikaisemmin juoksukilpailusta niin oli laitettu tämän vuoden yhdistyksen ekaan lehteen ilmoitus. Kakkosnumero on työn alla, joten siihen ei ehdi, kun se kolahtaa postiluukkuihin vasta vähän ennen juhannusta - tai ainakin yritetään saada valmiiksi siksi lookaround.gif
sa-an-ri
Ei täällä näytä ketään käyvän...

Kertokaahan nyt jotain kuulumisia?

Me saatiin Äänekoskelta H, oon siihin ihan tyytyväinen, kun ei tota kirppendaaliaa oikein se esiintyminen kiinnosta...
sa-an-ri
Kukkuu?? Kuollutta.. Missä kaikki perhosihmiset? Kukaan tulossa kesäpäiville?
tabaluga
Me oltiin kesäpäivillä ja näytelmissä. Hauskaa oli.
HennaLipo
Mekin oltiin kesäpäivillä ja erkkarissa ja kivaa oli ja hyvä menestys... w00t.gif
Kotisivuilta voi käyä lukasemassa uutisistä meidän koirien näyttely menestyksestä.. thumbup.gif
*Sanni
LAINAUS(HennaLipo @ 23.8. 2005, 18:08)
Mekin oltiin kesäpäivillä ja erkkarissa ja kivaa oli ja hyvä menestys... w00t.gif
Kotisivuilta voi käyä lukasemassa uutisistä meidän koirien näyttely menestyksestä.. thumbup.gif

Sulla onkin tosi kauniita koiria wub.gif smile.gif
sa-an-ri
Nuppu ja Veikka räjäytti potin smile.gif
sa-an-ri
Missäs perhosten omistajat TAAS sly.gif lymyää? Kyllä sitä voisi välillä täälläkin tietoa tekemisistään jakaa...
evita
Kovin on hiljaista tässä foorumissa... dry.gif Kai nyt perhosharrastajia enemmänkin löytyy? Kirjoitelkaapas nyt jotain koirienne kuulumisista ja tekemisistä.

Itselläkin suunnitteilla hankkia perhoskoira. Aivan ihania koiria! Ihan vahingossa joskus ensimmäistä koiraa hankittaessa meille ostettiin phalene (alussa mietittiin japanese chiniä, mutta kun lähdettiin hakemaan meille luvattua koiraa, olikin omistaja myynyt sen jo toisille! Sovittiin sitten omistajan kanssa, että me saamme hänen ainoan perhoskoiransa, pientä rotua kun olimme etsimässä.) eikä sitä kauppaa ole tarvinnut koskaan katua! Ihanampaa koiraa tuskin olisimme voineet saada! smile.gif 15 vuotta tämä neiti ilostutti elämäämme ja kyllä sitä taas kaipaisi sellaista pientä ja vallatonta koiraa päiviään piristämään! Talokin tuntuu niin hiljaiselta ja tyhjältä, kun ei ole vilkasta pikkuriiviötä koko ajan jaloissa hyörimässä biggrin.gif

Millaisia muuten teidän koiranne ovat luonteeltaan? Meillä tosiaan tuo ensimmäinen phalene oli hyvin arka, etenkin vieraita ihmisiä kohtaan, mikä oli aina näyttelyissäkin ongelmana... Kotiväkeen kiintyi todella paljon ja oli hyvin seurallinen. Se halusi olla aina samassa huoneessa, missä muukin talon väki ja seurata koko ajan, mitä muut puuhaavat smile.gif
HennaLipo
No kerrotaas pikkasen kuulumisia.

Käytiin Saksan maalla näytelmissä ja pennun haku reissulla.
Nuppu VSP serti ja cacib... ja Leipzig voittaja 2005!!! whistling.gif

Mukaan kotiin tuli hurmuri poika Amadeus wub.gif . Tulette löytämään meidät näyttelyistä kunhan pojalla tarpeeksi ikää.

Phalénen pentuja täällä hoidellaan wub.gif ikää pikkasen yli neljä viikkoa.
tabaluga
No me on tietysti lymyilty harrastamassa! wink.gif

Seuraavaan perhoslehteen tulee koiran kertoma juttu leiristä... tongue.gif
sa-an-ri
Kovasti täälläkin yritetään kirjottaa juttua lehteen... Tulos on sitten mitä on... baa.gif
sa-an-ri
Kertokaahan nyt vähän kuulumisia?

Me Fantin kanssa kisailtu, 2- ja 3-tulokset. Ite ihan tyytyväinen smile.gif Herra jopa nouti ekaa kertaa kisoissa 22.10!
sa-an-ri
Minä sitten näköjään yksinäni täällä keskustelen... Nyt joku muukin paikalle! heti!
sa-an-ri
Kukkuu?? Messariin tulijoita? Itse tulossa ilman koiraa kumpanakin päivänä. Luultavasti pällistelen siellä yhdistyksen pisteellä, että näkyillään jos joku muukin sinne eksyy.
Mona_
en tiedä ,et oonko vastannu tänne ,mutta itte en omista ,mutta naapurissa on phalene-pentu! biggrin.gif
sa-an-ri
Minkäs niminen ja ikäinen? Tiedätkö mistä päin?
Mona_
LAINAUS(sa-an-ri @ 16.12. 2005, 12:43)
Minkäs niminen ja ikäinen? Tiedätkö mistä päin?

mä en tiedä virallista nimeä ,mutta koirakantatietojärjestelmän kautta oon arvuutellu sen virallista nimeä!

se on sen verran vanha ,että oli heinäkuussa luovutusikänen! smile.gif

Mitenkä muutes phaleneja esitetään/seisotetaan?
Kettis
Täältä löytyy tommonen 4 v. Papillon neiti. Viralliselta nimeltään Exalted Jolly. Vielä ei ton kanssa pahemmin mitään harrasteta, mutta näyttelyissä aateltiin piipahtaa tossa ens vuoden puolella pari kertaa ja kattoa, että mitä tuomarit tykkää.
Heiski
Mulla on noin 10 kk vanha papillonpoitsu Divo, virallisesti poitsu on Divo D'Artagnan. Vielä ei olla oikein mitään harrastettu, syksyllä kylläkin käytiin pentu tottelevaisuuskurssi. Saa nähdä josko sitä jotain harrastusta keväällä vaikka alottaisi.smile.gif
sa-an-ri
Meitin Thiedeman ilmotettu Tampereelle, talvipäiville tosin taida pystyä osallistumaan...
Kettis
Mutta joo, mitenkäs toi tohon rotuyhdistykseen liittyminen tapahtuu? Luin kyllä sen sen liittymissivun sieltä nettisivuilta, mutta en oikeen tajunnu. laugh.gif
Rasmus
baa.gif Suomen Papillon- ja phalèneyhdistykseen voi liittyä, kun ottaa yhteyttä yhdistyksen jäsensihteeriin eli Pirjoon tinytails@tinytails.net

Aurinkoisin terkuin jäsensihteeri
sa-an-ri
Taas perhosihmiset kadonnu. Herättelen jos täällä joku olisi ja haluaisi kertoa vaikkapa minne näyttelyihin menossa.
Kettis
Näyttelyihin me varmaan ollaan tulossa vasta joskus loppuvuodesta, nyt keskistytään enemmän tohon tokoon. smile.gif
sa-an-ri
Hienoa että tokosta innostuneita löytyy! Viime vuonna kun virallisesti kisasi vain 2 koirakkoa unsure.gif
Kettis
Joo, perhosia tosiaan harmillisen vähän tuolla tokon puolella. Tämä kesä aateltiin treenata nyt ihan kunnolla ja jos sitten loppuvuodesta kisaamaan pääsis. cool.gif
sa-an-ri
Käyttekö jossain treeneissä viikottain vai treenailetko vaan itseksesi? Mitä liikkeitä osaa jo?
Kettis
Itsekseen treenaillaan ja ihan alkupisteessä ollaan vielä. Perusasento on ihan hallussa ja sivulletuloa koitetaan kovasti harjoitella. Mutta eiköhän tää tästä. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.