Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kääpiöpinseri-ihmisiä?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
bertta
Tervehdys!

Löysin sivut vasta tänään ja lueskeltuani juttuja, huomasin, että painottuu aika paljon snautseri puolelle.
Olisi kiva löytää joukostanne mutama kääpiöpinseri harrastaja (snautsereita mitenkään "loukkaamatta"). Laittakaahan viestiä tänne,olisi mukava vaihtaa ajatuksia..
SaSa
Kääkkämäiseen keskusteluun pääsee osallistumaan mm. seuraavalla sivulla:
(saankohan linkin tähän, jollen niin sitten copy-paste -hommiin!) unsure.gif

http://kaakka.board.dk3.com/2/index.php

terv. Heta-kääkätin, kohta 1-vee
*KuolaKeiju*
Ilmoittaudun tulevana kääpiöpinseri ihmisenä. Käytiin omia (osaomistus) pentujamme katsomassa kasvattajan luona ja kas, KP pentue oli syntynyt edellis yönä. Nyt sitten sellainen tulee meillekin. wub.gif wub.gif wub.gif Pikku Daisy blush.gif
Ida K
En ole ennen "ajatellut" koko pinseriä .. Se on olut minulle vain yksi rotu muiden joukossa koska tuo lempparini afgaani on vienyt kaikki ajtukset wub.gif Nyt kun tiedän etten afgaania saa vasta kun 3 vuoden kuluttua(kun olen täysi-ikäinen), olen ruennut miettimään sitä omaa rotua. Ensin ajattelin että haluisin villiksen, 8 vuotta sitä toivonut , mutta jotenkin se ei enää iskenyt , vaikka villikset ovatkin kovin ihania smile.gif Sitten rupesin tutustumaan kaikissa koira-harkoissani muihinkin rotuihin ja niiden harrastajiin.. Monta kertaa on vastaan sattunut kääpiöpinseri ja olen ihastunut siihen rotuun..paljoa en tiedä, mutta olen huomannut että niitä on aikas paljon lapsiperheissä ..?? Joitain kotisivuja olen lueskellut, mutta tarkempaa infoa tuosta pikkuisesta en ole saanut ..Eli siis kiinnostuksen kohteena pinseri, kertokaa kokemuksia ym. Myös perinnöllisistä sairauksista,koulutuksesta,värityksistä ym. olisi kiva saada tietoa .. Ja luonteesta !! Kokemusta koirista löytyy noin 8 vuoden ajalta, joten pärjäisinköhän tuolle pikkuiselle veitikalle ? Olen kuullut että se luulee olevansa isokin koira biggrin.gif Kiitti,jo etukäteen wink.gif
sitruuna
Mua kiinnoistais aika lailla samat asiat kuin ahkaani-tyttöä. Eli kaikki kääpiöpinsereistä smile.gif Olen ihan vakavissani harkinnut sitä rotua. Ja tietäisikö joku kuinka paljon se luonteeltaan eroaa normaalikokoisesta pinseristä?
King of the Hill
Kääpiöpinserin ja pinserin eroavuuksista taisi olla juttua toisen topicin alla jokunen aika sitten, ellen ihan väärin muista.
Tässäpä kuitenkin pienenpieni tietoisku kääpiöpinseristä: Koko noin 30 cm, hyväksyttyjä värejä black&tan ja ruskea, joista ruskea on yleisempi. Luonne rohkea ja temperamenttinen, eli sanonta iso koira pienessä paketissa pitää kääkästä harvinaisen hyvin paikkansa. Monet (entiset) palveluskoiraihmiset ovt ihastuneet kääkkään juuri tuon luonteen toimivuuden takia. Perinnöllisisä sairauksia ei juuri ole (ei kuulu Pevisaan), silmät ja polvet tavallisesti kuvataan.
Itselläni oli aiemmin dobermanneja, mutta kääpiöpinserin tultua taloon ei olekaan enää isoa koiraa kaivannut... nythän näitä sitten onkin jo viisi kappaletta. Miten se olikaan, että kun annat pikkusormen... laugh.gif
Merian
Meillä on kaksi kääpiöpinseriä wub.gif Uros ja narttu. Molemmat väriltään punaisia. Ikää nartulla on jo 9v ja uroskin 6½-vuotias.
Iso-iita
Täällä kääpiöpinseri myös! Helmi-neiti ikää 10vkoa wub.gif ,eli onhan meitä täälläkin sitten edes muutama smile.gif.
Irkkutsi
Kaipa miekin alan vähitellen oleen. Tosin vauva on vasta varattu ja saapuu toukokuun loppu puolella. Herra on b&t väriltään, Bonzer´s Node Name elikkä Totti. Herran kuvia sun muuta löytyy ja tulee löytymään lisää kunhan kotiutuu osoitteesta http://kotisivu.mtv3.fi/iiriskortelainen/. Vähänkö odotan innolla että saan vauvan kotiin. smile.gif
sitruuna
Mustakin tulee kesäkuussa virallisesti kääpiöpinseri-ihminen. Henkisellä tasolla olen sitä ollut jo vähän kauemmin wink.gif Pentua odotellessa on tullut otettua aika paljon selvää tästä rodusta. Kovasti odotan, että olisi jo kesä ja uusi perheenjäsen tassuttelisi täällä smile.gif
datsin
Moi.
Minulla oli kääpiöpinseri Bonzer`s Vincent Vega ja se jouduttiin antamaan pois 4vko sitten koska se on niin lapsiagressiivinen. Kaikki kasvattajat eivät myy kääppejä lapsiperheeseen koska ne ovat usein (koirat ovat yksilöitä) lapsien kanssa huono yhdistelmä.

Itse en suosittele Kääppiä lapsiperheeseen. sly.gif

T:Datsin
Ps. Olen tulossa tuon kanssa valinnaisleirille.
bertta
Minua suuresti ihmetyttää miksi joidenkin mielestä kääpiöpinseriä ei lapsiperheeseen? Meillä aina ollut ja kaikki kääkät ovat tulleet lapsen kanssa hyvin toimeen.. Ihan mielenkiintoista olis kuulla muiden näkökulmia ja kommentteja, koska tuskin olen ainut jolla kotona kääkkiä ja lapsia.
-nala-
Heipparallaa! Täälläkin ilmottautuu yksi kääpiöpinseri-ihminen! wub.gif Kotona vilistää juuri 1v. täyttänyt kääpiöpinseri-neiti Nala (Cherryfellow's Tiny Yasmin). Mistäs päin te kääpiöpinseri-ihmiset muuten olette? Ei kukaan sattuisi olemaan mistään Espoon/Helsingin lähistöltä? Nala tutustuisi ilomielin kaikkiin mukaviin kääpiöpinsereihin. Jos vaikka löytyisi lenkki,- ja leikkikavereita...? happy.gif
sitruuna
Mulla ei ole kokemusta kääkistä ja lapsista yhdessä, mutta mitä olen kuullut, sopii se ihan hyvin lapsiperheeseen. Tietysti sekin on yksilökohtaista. Kunhan vaan ei tapahdu niin, että lapset käsittelevät pikku koiraa liian rajusti.
castamir
Kurvailin sivuille ihan vahingossa ja tietenkin löysin keskustelun, johon täytyy tunkea kirsu mukaan! rolleyes.gif
Tuosta kääpiöpinserin luonteesta niin tietenkin koira voi saada huonoja vaikutteita lapsista. Etenkin, jos kakara juoksee kovaa vauhtia kovaan ääneen koiran luokse niin ainakin minä 30 cm ruumissani pelkäisin! Jos tälläinen kokemus jää myöhemmin koiran ainoaksi kokemukseksi lapsista niin itse kukin tykönään voi miettiä miten siihen koira suhtautuu.. unsure.gif
Itselläni kun ei ole lapsia niin koirani ei kovin suopeasti suhtaudu lapsiin. Joskus kun joku vieras lapsi hyökkää koiran kimmuun hyvin uhkaavalla tavalla niin toki saa olla tarkkana ettei tule näykkäisyä (se ei kuitenkaan pure vaan varoittaa). Käyttäytyminen kuitenkin johtuu vain itsestäni.. En kovinkaan paljoa hösää lasten kanssa eikä tutuilla ole ihan naapurissa muksuja. blush.gif Tutut lapset kuitenkin ovat ihan "in". Niiden kanssa voidaankin leikkiä ja peuhata mutta ei vieraat... Tämä on jokatapuksessa vaatinut lapselta tajuamisen, ettei koira ole lelu eikä sitä saa retuuttaa ympääriinsä kuin mitäkin hiekkasäkkiä.
Jokainen kasvattini on mennyt muuten sellaiseen perheeseen, jossa on lapsia tai ainakin ovat tottuneet niihin. Kenelläkään ei ole ollut ongelmia, koska koira tietää, ettei ne vintiöt niin merkillisiä ole vaikka ovatkin vähän kova äänisiä.
Kuten siis edellä totesin niin minusta kääpiöpinseri erityisemmin rotuna ei ole lapsille vihainen rotu vaan se on hihnan toisesta päästä kiinni. lookaround.gif
WeKKu
Mulla ei oo kääpiöpinseriä, mut mun tuttavalla on ja se sai just 7 pentua wub.gif
Ne on tooooosi söpöjä happy.gif
satu:)
täällä on yksi kääkkä ihminen laugh.gif meille tuli kesäkuun puolessa välissä kääkkä tyttä. tyttö on aivan ihana biggrin.gif
Nelet
kääkkä ihminen ilmoittatuu...
Kääkkä sivujeni ossa on: www.freewebs.com/silmanelet/index.html
Nelet
Onpas keskustelu hiljentynyt...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.