Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Eri rotujen esitystavat
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
.Sini.
LAINAUS(Ässä @ 22.3. 2005, 12:56)
Olen aloittamassa (jahka Veera oppii seisomaan ja olemaan pa[ikallaan) juunut. Laittaisiko joku siis miten Petiittiä (Petit Basset Griffon Vendeen) esitetään? Miten korian saa opetettua seisomaan?

Minä olen paria petittiä kehässä pyöritellyt, niin sanon oman mielipiteeni. Etujalat asetellaan siis rungon alle, ja takajalat ( riipuen tottakai koiran takaosasta ) että kulmaukset tulevat esiin, ja polvi näkyy. Häntää pidän itse yleensä ( häntiäkin on monenlaisia wink.gif ) " kaarella ". Seisoittaessa pidän hihnaa niskan takana, joka ei ole mitenkään pakollista. Liikkeissä menen aika lujaa, kun esittämäni koirat omaa hyvät liikkeet wink.gif ja tiukalla hihnalla smile.gif tässä vielä kuva esitystyylistäni, Oulun äitinenpäivänlystä © Jyrki Siivola :

^schipperke
miten welsh corgia esitetään? jos se on jo kerrottu tässä, niin en jaksanut etsiä ja en tiiä oikeen tarkkaan. biggrin.gif niin siis Welsh Corgi Pembroke?
<Aino>
LAINAUS(Noore @ 25.9. 2005, 10:57)
Takajalat voi asetella erikseen ja vähän venyttää, itse kannatan kuitenkin haarojen välistä nostamista (EI hännästä) ja samalla niitä venyttää.

Hännäntyvestä nostamalla takajalat asettuu kauniisti, tätä käytän narttujen kanssa, jos taas handlaan uroksia, niin palleista "vetämällä" takajalat asettuvat kauniiseen luonnoliseen asentoon. smile.gif
Tippa
Olisiko jollakulla tietoa chihuahuan, westien tai norwichinterrierin esitystavasta?
wenakko
Tippa: Westiestä voin jotaki selittää.

Mun tyylillä: Etujalat rungon alle.. Takajalat sillee että kulmaukset näkyy..
Sitten Häntää pidetään ylhäällä, riippuen takajalkojen asennosta sillee samassa kulmassa niin ku takajalat ja häntä olis kuin yksi viiva, mutta ei kuitenkaan liian taakse. Toivottavasti ymmärsit.

Sitte liikkeissä hihna korvien välissä ja tiukalla.. Siis ei niin että koira kuristuu mutta kuitenkin tiukalla. Sitte reipasta kävelyä smile.gif

Kuva

Tossa on aika hyvin esitetty westie. © Jaana Rajamäki
Rochas
LAINAUS(wenakko)
Tippa: Westiestä voin jotaki selittää.

Mun tyylillä:  Etujalat rungon alle.. Takajalat sillee että kulmaukset näkyy..
Sitten Häntää pidetään ylhäällä, riippuen takajalkojen asennosta sillee samassa kulmassa niin ku takajalat ja häntä olis kuin yksi viiva, mutta ei kuitenkaan liian taakse. Toivottavasti ymmärsit.

Sitte liikkeissä hihna korvien välissä ja tiukalla.. Siis ei niin että koira kuristuu mutta kuitenkin tiukalla. Sitte reipasta kävelyä smile.gif

Kuva

Tossa on aika hyvin esitetty westie. © Jaana Rajamäki

Vähän vielä uskallan kommentoida, kun olen muutamaa westietä esittänyt. Eli päätä kannattaa pitää pystyssä hihnasta pitäen, ei noin kaulan alta niinkuin kuvassa. Eli kiinni joko hihnan tyvestä, jolloin pään suuntaa voi paremmin kontrolloida, tai vähän ylempää. Korvat on myös tärkeät eli jos ei westie itse pidä korvia terhakkaasti pystyssä niin kannattaa yrittää vaikka namin avulla saada korvia kunnolla pystyyn.

Norwichista en kovin tarkkaan osaa sanoa, mutta esitetään vapaasti. Koiran tulisi heiluttaa häntäänsä tai pitää se pystyssä, joka joissain tapauksissa, hännän asennosta riippuen, saattaa tietää kovaa motivointia. wink.gif Pöydällä siten että kulmaukset säilyvät, häntä pidetään hieman selän päälle kaartuneena ja etutassut suoraan maata kohti. Päätä voi pitää joko remmistä kiinni tai namia nenän edessä, kumpi tuntuu paremmalta.
Triad
LAINAUS(Lydia @ 23.12. 2004, 18:57)
Belggarit esitetään vapaasti. Koira pitäsi saada seisomaan valppaana, rotukehissä käytetään usein ulkopuolista apua (vaikka se onkin kiellettyä)

Miksiköhän mä neuvon, kun en mistään paljoa tiiä unsure.gif

tästä belggarista silleen että eihän sitä voi esittää rodunmukaisesti tai no vio mutta aika haussua kun joku huutaa siellä että kooira seisoisi belggari tavalla biggrin.gif
annamurr
LAINAUS((-pessi-) @ 28.9. 2005, 14:43)
tästä belggarista silleen että eihän sitä voi esittää rodunmukaisesti tai no vio mutta aika haussua kun joku huutaa siellä että kooira seisoisi belggari tavalla biggrin.gif

Tarkotatko junnuissa??
Triad
LAINAUS(_anna_ @ 28.9. 2005, 14:54)
Tarkotatko junnuissa??

juups.. biggrin.gif Anna.. tiedän sen mutta aika outoa biggrin.gif
annamurr
Itse esitän omia belgejäni näin:

Seisotus: (Rotukehässä) Esitetään eteenpäin avuilla tai ilman ja junnuissa vapaasti seisottaen, joku makupala kädessä, joskus jos koira ei jaksa keskittyä niin edestäpäin biggrin.gif

Juoksu: Reippaasti ravia, ja katson aina ettei koira peitsaa tai laukkaa.. biggrin.gif

Aika perusjuttuja, mutta silti biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS((-pessi-) @ 28.9. 2005, 14:43)

Tätä ei junnukehissä paljon nähdä, siis tuplahandlausta. Enkä toivokkaan koskaan sitä näkeväni. Rotukehissä (valitettavasti) on yleissä joillakin roduilla tuo tuplahandlaus, mikä on sitten todella meluisaa puuhaa.
annamurr
LAINAUS((-pessi-) @ 28.9. 2005, 14:56)
juups.. biggrin.gif Anna.. tiedän sen mutta aika outoa biggrin.gif

Komppaan Ainoa biggrin.gif Eli siis rotukehässä on sitä tuplahandlausta, ja junnukehässä voit siis ihan "itse" esittää Jompen.. biggrin.gif
Triad
LAINAUS(_anna_ @ 28.9. 2005, 15:06)
Komppaan Ainoa biggrin.gif Eli siis rotukehässä on sitä tuplahandlausta, ja junnukehässä voit siis ihan "itse" esittää Jompen.. biggrin.gif

Tietenkin Jompen esittäisin vapaalla seisotus tavalla biggrin.gif ja siinä ehkä tärkein tehtävä on koira "huutajalla" että koira ei ala vetämään ja riehumaan sinne päin niin mitä tehtävää siinä olis junnussa wink.gif mutta siis näihin mun kommetteihin ei tarvi perustaa eikä unijasa menettää biggrin.gif
Triad
LAINAUS(_anna_ @ 28.9. 2005, 15:17)
Mä jo kato pelkäsin, että esität Jompen sillä tavalla. biggrin.gif

Siis mieleeni ei olisi "ikinä" tullut sellainen esitys vaan halusin tietää että "kaikki" ovat samaa mieltä kun mä että junnussa belggarin ei voi silleen esittää biggrin.gif
-Tintti-
Kerran mätsärissä "jouduin" viemään erään belggari uroksen kehään ja esitin sen tällä tavalla:

Koiralla esiintyi noin tosi hienosti, korvat pystyssä ym. smile.gif

Komppaan Ainoa tupla handlauksesta wink.gif
Triad
LAINAUS(-Tintti- @ 28.9. 2005, 15:43)
Kerran mätsärissä "jouduin" viemään erään belggari uroksen kehään ja esitin sen tällä tavalla:

Oi näyttää ihan mun tätini koiralta Dinolta biggrin.gif joo tolleen mäkin esitän tai sitten menen ite seisomaan eteen biggrin.gif
annamurr
LAINAUS(-Tintti- @ 28.9. 2005, 15:43)

Tuossa kuvassa, koiralla on tosi hyvä asento, mutta jalat sais olla vähän paremmin biggrin.gif biggrin.gif Tai ei niin yhdessä.. biggrin.gif En ole varma näänkö oikein, mutta tästä kuvakulmasta jalat näyttää olevan aika yhdessä. biggrin.gif
Tippa
Mä esitän belggarin sillä tyylillä, että koira on ikäänkuin kylki minun kylkeä
päin eli on melkein etupuoli suoraan tuomariin päin. ( Kuva )
Ekan kerran kun esitin belgiä junnuissa, sen omistaja seisoi hetken kehän
reunalla, ei kuitenkaan huutanut tai mitään, ja lähti sitten heti pois. Sitten
riitti vain käden heilautus ja "katso"-sana biggrin.gif Seuraavalla kerralla ei ollut
ketään koiran tuttua kehän laidalla, vaan pelkkä "seiso"-käsky riitti.

Ihan rotukehissähän tuo tapa on minusta se käytetyin ja minunkin mielestä kivoin smile.gif
imanteli
Tietääks kukaan löwchenin esitystapaa? smile.gif

Samojedin esitystapa, yritän selittää: Elikkäs vapaasti, ei asetellen.Liikkeet juoksemalla.Öh..mitäs vielä..No ainakin et häntä pitää olla kippuralla sille puolelle, mistä tuomari katsoo...Elikkäs suhteellisen helppo esittää. Vielä et tarvii aika 'kokeneen' esittäjän, vetokoira kun on, ettei esittäjä vaan 'roiku' perässä... biggrin.gif
Nelet
Hmm...
Kun näitä sivuja on kertynyt näin paljon niin joku ahkera voisi listata vapaasti esitettävät rodut ja esitettävät rodut...
Emilia.H
LAINAUS(Tippa @ 28.9. 2005, 19:17)
Mä esitän belggarin sillä tyylillä, että koira on ikäänkuin kylki minun kylkeä
päin eli on melkein etupuoli suoraan tuomariin päin. ( Kuva )
Ekan kerran kun esitin belgiä junnuissa, sen omistaja seisoi hetken kehän
reunalla, ei kuitenkaan huutanut tai mitään, ja lähti sitten heti pois. Sitten
riitti vain käden heilautus ja "katso"-sana biggrin.gif Seuraavalla kerralla ei ollut
ketään koiran tuttua kehän laidalla, vaan pelkkä "seiso"-käsky riitti.

Ihan rotukehissähän tuo tapa on minusta se käytetyin ja minunkin mielestä kivoin smile.gif

Olen 100% samaa mieltä. Belgin ei nimittäin kuuluisi selkälinjan "vääristymisen" ja yleiskuvan vuoksikaan esiintyä noin miten -Tintin- kuvassa.
Koira on tarkoitus siis saada esiintymään mahd. vapaasti ja itsenäisesti, ja ainoastaan yksilöarvostelussa sivuttain tuomaria kohti smile.gif
Itse käytän tuota Tipan tapaa junnuissa (yhtä poikkeusta lukuunottamatta), eli siis yritän kiinnittää koiran huomion kehän laidalle.

Tästä on melko lailla juttua parin sivun takana smile.gif
Tippa
LAINAUS(Emilia.H @ 29.9. 2005, 15:31)
Olen 100% samaa mieltä. Belgin ei nimittäin kuuluisi selkälinjan "vääristymisen" ja yleiskuvan vuoksikaan esiintyä noin miten -Tintin- kuvassa.
Koira on tarkoitus siis saada esiintymään mahd. vapaasti ja itsenäisesti, ja ainoastaan yksilöarvostelussa sivuttain tuomaria kohti smile.gif

Olen aivan samaa mieltä smile.gif
Heemoka
LAINAUS(Finca @ 25.9. 2005, 21:02)
Sileäkarvainen kettuterrieri:

Liikkeet:
Reipasta kävelyä niin, että koiran meno näyttää ryhdikkäältä, mutta ei hihnalla hirttäen! (Hihnan ei kuitenkaan tule roikkua, vaan sen on oltava "suorana", mutta sitä hirttämistä vältettävä.) (Foxin kanssa on myös syytä varoa, ettei lähdetä vetämään ylikierroksilla...)

Seisotus:
Foxi on terrieri ja se tulee ottaa huomioon esittäessä sitä. Koiran tulee olla ryhdikkään ja valppaan näköinen, esim. korvat valppaina, eteen suunnattuina ja häntä iloisesti pystyssä.
Kuten jokainen koira, myös kettiksen ovat yksilöitä ja sen tähden ne tulee esittää yksilöllisesti (turhaan tämän varmaan mainitsen, eiköhän jokainen jo sen tiedä.. wink.gif ), jokaisen koiran omia hyviä piirteitä korostaen.

Tässä ote rotumääritelmästä, joka toivottavasti auttaa hahmottamaan tyypillistä foxia:
Yleisvaikutelma:
Toimelias ja eloisa, pieneen kokoon nähden voimakas ja vahvaluinen, ei koskaan kömpelö eikä karkea. Ei korkea- eikä matalaraajainen. Seisoo tukevasti raajoillaan kuten hyvärakenteinen ja lyhytselkäinen metsästysratsu (Hunter). (Oma lisäys: ei siis saa venyttää!)
Käyttäytyminen / Luonne:
Valpas, nopealiikkeinen ja teräväilmeinen, aina valmis vastaamaan ärsykkeeseen. Ystävällinen, avoin ja peloton.

Esittäjä saa aivan vapaasti valita, esittääkö foxin vapaasti vai asetellen. Omasta mielestäni on ehdottomasti hienompaa, kun koira esiintyy vapaasti iloisen itsevarmasti. Mutta taas koirakohtaista - eli jos koira menee aseteltuna paremmin, niin asettele ihmeessä! cool.gif
Jos foxin esittämisestä haluaa oppia enemmänkin, kannattaa tehdä seuraavat jutut:
-mene rotukehän reunalle ja seuraa kokeneita kasvattajia / handlereita
-pyydä jotakuta em. kokenutta henkilöä opettamaan "kädestä pitäen"
-lue rotumääritelmä hyvin läpi

Siinä ne vinkit, mitä nyt tässä äkkiseltään tuli mieleen.
Ja sitten kuvia kehiin (varmaan paras seisotuskuva meidän Allista by far):

Ja toinen, tässä siis aseteltuna. (Ja pyrkikää välttämään tuota hännän näpläystä ja tukemista... Se on yks mun paheeni...whistling.gif ):

Mukavia handlaus-hetkiä!

Kiitos todella paljon kun laitoit kettiksestä "esitystavat"!!! biggrin.gif
Nekku
LAINAUS(imanteli @ 29.9. 2005, 12:09)
Tietääks kukaan löwchenin esitystapaa? smile.gif

Liikkeissa hihna sopivan tiukalla, että ryhti pysyy. Eli koiran pää ei raahaa maata. wink.gif Ja reipasta tahtia kävellen..
Seisotus.. Siinä on kaksi tapaa. Joko hellästi leuan alta kiinni taikka tosta niskan päältä hihnasta kiinni (sillä lailla että ryhti säilyy wink.gif ). Ja jalkoja laitetaan silleen, että kinner (vai mikä se on siellä koiran takajalassa lookaround.gif ) on suorana. Etu - ja takajalat tasan.

Kerran oon leijonaa esittänyt ja noin se kait menee. blush.gif Tosta kaksi tapaa jutusta en mee ihan takuuseen. Laura osaisi varmasti paremmin kertoa..
Triad
Kingcharlesinspanieli

seisonta: asettelu tai vapaasti esitältävä ( riippuu koirasta. Ei kovin venyvä asento mutta ryhdikkyyttä. ja kontaktiakin voi ottaa huomioon

likkeet: reipasta kävelyä ja naru ei tiukalla mutta kuitenkin "pysty" asennossa. Koira ravaa reippasti ja valppasti. biggrin.gif
besk
LAINAUS(Nekku @ 29.9. 2005, 19:50)
Liikkeissa hihna sopivan tiukalla, että ryhti pysyy. Eli koiran pää ei raahaa maata.  wink.gif Ja reipasta tahtia kävellen..
Seisotus.. Siinä on kaksi tapaa. Joko hellästi leuan alta kiinni taikka tosta niskan päältä hihnasta kiinni (sillä lailla että ryhti säilyy  wink.gif ). Ja jalkoja laitetaan silleen, että kinner (vai mikä se on siellä koiran takajalassa  lookaround.gif ) on suorana. Etu - ja takajalat tasan.

Kerran oon leijonaa esittänyt ja noin se kait menee.  blush.gif Tosta kaksi tapaa jutusta en mee ihan takuuseen. Laura osaisi varmasti paremmin kertoa..

Vähän lisäystä...

Otetaanpa tähän aluksi ote rotumääritelmästä:

LAINAUS
Yleisvaikutelma: Pieni, älykäs, ystävällinen ja vilkas koira, joka näiden ominaisuuksiensa ansiosta soveltuu hyvin seurakoiraksi. Se muistuttaa pientä leijonaa, sillä rungon karvapeite on perinteisessä villakoiran leikkauksessa ja hännän karva on leikattu lukuunottamatta hännän päätä.

...

Runko: Lyhyt ja hyvin sopusuhtainen.

Muutoinkin, olisi varmaan parempi kuin hyvä lukea tulevan hadlattavan rotumääritelmä ajatuksella läpi ennen kisaa jos on vähänkään epävarma esitystavasta.

Liikkeet

Monet leijonat kantavat itsensä huomattavasti reippaammin ja ottavat myös jonkinverran kontaktia esittäjään kun liikuttaa löysällä hihnalla. Tällöin kaulalinja ja koiran ryhti tulevat myös hyvin esille, sekä koiran luonne, jonka rotumääritelmä sanoi olevan siis "...ja vilkas".

Kannattaa tosiaan katsella ja kuulostella, miten koira näyttää parhaimmalta. Tuo on aika yksilöllinen juttu.

Seisominen

Usein näkee löwchenin seisotettavan jalat hyvin alla mutta siten, että runko on jotenkin pitkän näköinen, kaula lyhyt tjsp.

Kannattaa muistaa, että löwchenissä aika tärkeä juttu on tuo rungon pituus, pitkästä koirasta kun saa esittämällä helposti lyhyen ja lyhyestä pitkän esimerkiksi yksinkertaisilla kaulalinjan ja hännän asennon muutoksilla.

Laitan tähän vielä pari valokuvaa...

Copy Netta Hirvensalo

Vapaasti seisomassa (tuossa esimerkiksi runko näyttää aika pitkältä koska koira heiluttaa häntää)

Sama koira aseteltuna
Heemoka
Miki*:n pitäisi huomenna esittää Bordercollie. (Sai vasta tänään tietää siitä) Tietääkö kukaan sen esitystapaa? w00t.gif
Jettis
LAINAUS(Heemoka @ 30.9. 2005, 18:19)
Miki*:n pitäisi huomenna esittää Bordercollie. (Sai vasta tänään tietää siitä) Tietääkö kukaan sen esitystapaa? w00t.gif

En nyt satavarma ole, mutta luulisin että suunnilleen näin. Viisaammat korjatkoon.

Koira esitetään vappana, niin että ihminen ei näkyisi koiran takana. Handler voi seistä vaikka koiran edessä ja pyytää koiraa katsomaan silmiinsä. Mielestäni sen tassuja voi hieman astella, kunhan sitten itse poistuu kuvasta. Ravauksessa hihna löysällä.: wink.gif
Blackmoon
Saisin mahdollisesti erään unkarinvizslan Jyväskylään 20.11 junnuihin ja nyt kaipalisin tietoa että miten kyseistä rotua esitetään?
>tinja<
kk. mäykystä oon varmaan aikojen alussa kirjottanu jotain tai sitten en mutta tässä nyt aluksi suht hyvin seisova kk. mäykky smile.gif (ottaen huomioon että neitini inhoaa sadetta ja kuva on sateessa otettu itselaukaisulla)

Hieman liikaa koiran kaulaa on venytetty niin että selkälinja ei ole ihan täydellinen mutta jalat ovat aika hyvin.

Liikuttaminen tapahtuu joko löysällä tai tiukalla hihnalla, itse suosin vapaana esittämistä koska koirani rakastaa vapaasti esiintymistä, varsinkin tuo kuvassa oleva nuorimmainen smile.gif olen opettanut neidin esiintymään kummin vaan ,mutta jotenkin tuntuu että nuo pitkät askeleet tulevat paremmin esiin näin.
Neito on kyllä varsin usein hyvin paljon menopäällä että sillon pakko kyllä esittää hihna tiukemmalla kun saisi juosta tuon kanssa tongue.gif

tässä nyt taas näitä todella hyvälaatuisia lookaround.gif sadekuvia.

Laurlia
(voisiko noita ei-esittämisohje-viestejä karsia pois?)
Nelet
LAINAUS(Laurlia @ 2.10. 2005, 16:59)
(voisiko noita ei-esittämisohje-viestejä karsia pois?)

Erittäin hyvä idea....
Finca
LAINAUS(Heemoka @ 29.9. 2005, 15:55)
Kiitos todella paljon kun laitoit kettiksestä "esitystavat"!!! biggrin.gif

Eipäs kestä! Hyvä jos neuvoista on hyötyä (sanoo ihminen, joka opetteli tänään trimmaamaan oman koiransa ja samalla oppi arvostamaan yhä enempi hyviä neuvoja...)! cool.gif

Mielettömän hieno ja pitkä aihe! Kyllä on monta rotua koluttu läpi! smile.gif
Lanttu
Niin tosiaan on parempi että leijona näyttää iloiselta ja leikkisältä, kuin automaatilta.
Tintillä oikein hyviä huomioita tuossa wink.gif

Niin ja sitten ihan joka rotuu, koittakaa pliis katsoa että niillä koirilla on ees vähän ryhtiä ( siis kaulaa lisää) hirvittää katsoa kuin kaunis koira pilataan sill äettä se seisoo ihan vetelänä kun spagetti.

niin ja panempa tähän tämän kuvan kun minä esitän leijonaa wink.gif

anteeksi turhan suuri koko. ja kuvassa kepulla on vähän turhan alla etu tassut wink.gif
lhasa apso
tietääkö kukaan kuinka länsigöötanmaanpystykorvaa kannattaa esittää ja pidetääänkö hihnaa löysällä vai ei??? biggrin.gif tarvisin nopeasti vastauksen smile.gif
Avispa
Onko kellään tietoa bokserin handlaamisesta?
HetaK
LAINAUS(Affe @ 5.11. 2005, 14:47)
Onko kellään tietoa bokserin handlaamisesta?

Yleensä ihan vapaasti. Tai näin. Häntää siis pidetään niin että se näyttäisi töpöltä smile.gif Oletkos menossa kisaamaan johonkin bokserin kanssa?
Avispa
LAINAUS(heta. @ 5.11. 2005, 16:46)
Yleensä ihan vapaasti. Tai näin. Häntää siis pidetään niin että se näyttäisi töpöltä smile.gif Oletkos menossa kisaamaan johonkin bokserin kanssa?

En luultavasti oo menossa kisaamaan.. Tuli vaan mieleen kun näin tänään aivan ihanan näkösen bokseri nuorukaisen jonka kanssa harjoteltiin yhellä kentällä näyttely juttuja. En sitte viittiny jäädä siihen töllöttelemään.. rolleyes.gif
Flavia
LAINAUS(~~Musti~~ @ 6.11. 2005, 11:19)
Onkos kellään tietoa kiharan esittämistavasta?

Eikö kihara esitetä samalla tavalla kuin esim kultsu?

Seisotettaessa etujalat asetetaan rungon alle, ja takaraajat niin että kinnet on kohtisuoraan (90 asteen kulmassa) maata kohden. Häntä selkälinjan jatkeeksi ja kuonosta kiinni, tosin monesti käytetään myös namia... Juostessa hihna joko kurkkuun tai jos koira kannattelee muuten päätään hyvin, nin sitten köysänä kaulalla/korvan alle...
Cuba
LAINAUS(faxe @ 6.11. 2005, 11:35)

Seisotettaessa etujalat asetetaan rungon alle, ja takaraajat niin että kinnet on kohtisuoraan (90 asteen kulmassa) maata kohden. Häntä selkälinjan jatkeeksi ja kuonosta kiinni, tosin monesti käytetään myös namia... Juostessa hihna joko kurkkuun tai jos koira kannattelee muuten päätään hyvin, nin sitten köysänä kaulalla/korvan alle...

Kiitos biggrin.gif
Kettis
LAINAUS(~~Musti~~ @ 6.11. 2005, 11:19)
Onkos kellään tietoa kiharan esittämistavasta?tai sitten papillonin ja aussin?

Papillonit vapaasti. wink.gif
Avispa
Onko kellään kokemuksia dreeverin esittämisestä?
Henksu
Voisko joku kertoo snautserin tarkan esitystavan?!?
Kettis
LAINAUS(♥Neta♥ @ 13.11. 2005, 21:34)
Voisko joku kertoo snautserin tarkan esitystavan?!?

Löytyy varmaan, kun selaat näitä sivuja taaksepäin. wink.gif
Mona_
LAINAUS(JanzGu @ 18.8. 2005, 15:02)
Tuli mieleen tuosta Australianterrieristä, että pitääkö sen hännän olla sillee vähän kippurassa, vai ihan suorana ylöspäin?  blush.gif

tätä mäkin oon miettinyt!

Mä en oo sitte yhtään varma ,mutta näin mä oon aussin häntää pitäny:

//Tuosta ny ei ota sitten oikeen selvää! Mä vähäniinku sillai..öö..sillai ,että se ei olis täysin suorana!
annamurr
LAINAUS(Veera @ 22.5. 2005, 17:56)
Bullterrieri biggrin.gif
Liikkeissä hihna melko löysällä, tätä rotua ei kuulu hirttämällä esittää. Seisotetaan ainaki mun mielestä yleensä vapaasti ja asetellenkin voi jos jalat sattuu olemaan päin honkia, mut mä ainaki seisotan vapaasti jos se on mahdollista. Ei tietenkään nosteta pöydälle.

Kaverini esitti bullin oulussa ja hän esitti Senjan edestäpäin, että siis koira katsoo esittäjää, muuten komppaan täysin ;D ;D
pips_a
LAINAUS(Tippa @ 27.9. 2005, 14:45)
Olisiko jollakulla tietoa chihuahuan, westien tai norwichinterrierin esitystavasta?

Cihu esitetään suunnilleen näin... :

Cihun kanssa kävellään ja hihna pidetään tiukkana jotta se kulkee ryhdikkäästi.. itse olen huomannut cihujen kanssa kisatessa että ainakun yrittää liikkeissä ottaa kontaktia makupalan kanssa niin ne innostuu hyppimään ja pomppimaan eli kannattaa kyllä pitää makupalat taskussa ja puhua vain kannustavasti.

Cihu nostetaan pöydälle... tietty laugh.gif

Cihu esitetään polviltaan ja toisella kädellä pidetään hihnaa tiukalla aivan niskan juuresta ja hihnan loppu pää kannattaa laittaa kaulan ympärille niin näyttää "tyylikkäämmältä" ja toisella kädellä pidetään häntää, jotta se kääntyy selän päälle muttei kuitenkaan kippuralle kääntyen. Hihnaa voi myös pitää korkeammalta kiinni mutta mielestäni tuo on parempi tapa ja saa paremmin esille koiran. Toinen esittämistapa on että laskee hihnan maahan ja pitää leuasta kiinni kevyesti ja toisella kädellä niin kun äskeisessä esitystavassakin pidetään häntä selän päällä... jalkoija voi tarvittaessa asetella.

vappasti esitettäessä seisotaan koiran edessä, hihnan voi pitä tiukalla tai löysällä yksilöstä riippuen ja kannattaa olla sopivan välimatkan päässä koirasta ettei sen tarvitse katsoa kohti suoraan ylöspäin... tarkemmin en osaa selittää...

niin joo ja kasvattajien kertoman mukaan kannattaa kohdella cihua hyvin ja myötäillen sillä ne on aikas tempperamenttisiä ja helposti voi käydä niin että koko kehän ajan koira on hyvin flegmaattinen rolleyes.gif

toivottasvati tuossa on suunnilleen kaikki olennainen ja toivottasvati saitte selityksestäni selvää innocent.gif ... pk ja lk cihut esitetään samanlailla !

tässä vielä kuva cihun esittämisestä (takajalat ovat kuvissa himen huonosti... kuvissa minä ja edi tuusulan junnuissa 2000 vuonna nelosia oltiin):

~Merski~
LAINAUS(faxe @ 6.11. 2005, 11:35)

Itse laitan seisottaessa hihnan ns. koiran selän päälle, ettei se pilaa kaulalinjaa. Tai sitten ottaa kokonaan pois.
Ja itse pidän koiraa poskinahasta, en kuonosta, mutta tämä taitaa olla koiralle opette juttu, mistä sitä pidetään kiinni. koiraa voi esittää joko seisten tai polviltaa, kumpi tuntuu esittäjästä paremmalta. Itse käytän molempia tapoja.

Tässä kuva kiharasta, joka seisoo aseteltuna.

valentine
Joku laittaa havaneesen esitys tavan? biggrin.gif Kun en löytänyt sad.gif
-Saana-
Kk. villakoira
laitan nyt uudestaan, poistin tuolta aiemman, oli nim. hieman epäselvä

Seisotus:Koiran etutassut suoraan rungon alle, niin että tassut eivät ole ihan kiinni toisissaan. Takatassut niin, että kulmaukset näkyvät ja että tassujen väliin jää sopiva väli, eli tassut eivät missään nimessä saa olla kiinni toisissaan.
Häntä ylös, pitää voi esim. hännän päästä, tai sitten voi työntää hännän tyvestä.
-vapaasti voi myös seisottaa, mutta tätä näkee harvemmin rotukehissä.

Liikkeet:Keskarin kanssa voi ihan juosta, kuhan muistaa katsoa että koira ei siirry 'laukkaan'. Hihna voi olla löysällä, jos koira pitää ryhdin itse, muuten hihna kireällä.

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.