Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kynnet
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
-Jenna-
Minkälaiset kynnet sinulla on? Käytätkö kynsilakkaa ja hoidatko jotenkin muuten kynsiäsi? Kuuluuko paheisiisi kynsien pureskelu? rolleyes.gif
LonelyWolf
hih, mikä aihe!!!
en hoida kynsiäni.
annan niiden kasvaa ja ne lohkeilevat sitten itsestään lyhyemmiksi.
välillä leikkaan ne "oikean muotoisiksi jos esim. kynnestä puolet on lohjennut.

haluaisin pitkät vahvat kynnet, mutta se ei ole onnistunut hoitamalla, lakoilla yms öljyillä, joten antaa olla. minulla vain sattuu olemaan hauraat kynnet.
lisäksi kynteni ovat leveät ja rumat dry.gif
nuuskamuikkunen
Minkälaiset kynnet sinulla on?: no jaa, melko pitkät, tällähetkellä aika hyväkuntoiset.

Käytätkö kynsilakkaa ja hoidatko jotenkin muuten kynsiäsi?: käytän kynsilakkaa usein, kynsiä en hoida mitenkään erityisesti (leikkaan hyvänmuotoisiksi ja viilaan tarvittaessa).

Kuuluuko paheisiisi kynsien pureskelu?: ei onneksi. laugh.gif
LonelyWolf
ai niin, en minäkään pureskele, hyi.. dry.gif
-Jenna-
Itsestäni voin sanoa sen verran että minulla on useinmiten pureskellut ja rumat kynnet, mutta joskus kunnostaudun ja päätän alkaa kasvattamaan kynsiäni. Joudun käyttämään kynsienpureskeluestoainetta, sillä mulla on hyvin ärsyttävänä tapana tosiaankin pureskella niitä kynsiä. Erityisesti jos jännitän jotakin alan ihan vaistomaisesti kynsiä nakertamaan. lookaround.gif Kynsiä lakkailen aina vähän sen mukaan kuinka pitkät ne on, pidemmissä kynsissä lakkakin nimittäin näyttää jotenkin kauniimmalta. laugh.gif Toisaalta kynsilakka vahvistaa kynsiä, joten olis ihan syytä lakkailla niitä vaikkei pitkiä kynsiä oliskaan... Muuten en hoida kynsiäni oikein kyllä milläänlailla. Mitä nyt välillä tulee niitä vähän viilattua/leikattua.

Ja muistakaa kynsien pureskeliat: olen kuullut jostakin että kynsien pureskelu on yhtä likaista, kun nuolisi yleisvessojen kansia. Että näin... laugh.gif
<Aino>
Mulla on omasta mielestä ihanat kynnet ( joo aika itserakasta laugh.gif ). Yleensä viilaan päivittäin, ja muuta lakkaa en käytä, kun ns. "hoitolakkaa". Jonnekki juhliin tosin lakkaan kynnet smile.gif
Paheisiini ei todellakaan kuulu kynsien pureskelu, sehän on oksettavaa tongue.gif Vaan sen sijaan käytän naisellisesti kynsiäni kiristykseen ja tuskan tuottamiseen wink.gif eli aina väkivaltaisesti nipistelen ja puristan kaikkia kynsillä, niin että joskus on jollaki jopa verta tullut.. blush.gif innocent.gif
Lupasin kumminki että uutena vuotena leikkaan kynteni, ja en käytä niitä enää väkivaltasiin tarkotuksiin... huh.gif
Lauri
en hoida. ei tarvitse.
enkä kaytä lakkoja dry.gif
Ässä
Leikkaan ne sillon kun on liian pitkät ja lohkeilee. Käytän lakkaa vaan jossain juhlissa. happy.gif
-anna-
Mulla on ihan kivat kynnet.. en pure niitä.. joskus rappaan niitä.. ( yleensä pianotunnilla tai jälkkärissa hermostuksissa..)

Mutta en käytä hirveesti lakkaa.. jonkun verran sellaista vaalea, kiiltävää, läpinäkyvää..
¨steffy
mulla on tooosi lyhyet kynnet, joten niissä ei oo mitään lakattavaa laugh.gif ...ja juu kyllä valitettavasti kuuluu paheisiini pureskella kynsiä, mutta yritän kovasti päästä paheestani pois wink.gif
san-na^
Mun kynnet on kamalan epä tasaisesti olevat dry.gif Tai siis mulla on yhteensä kaks kynttä jotka on "nättejä", mutta ne loput! Yyyyyöäk sad.gif !!

Lakkaan kynsiä aina kun huvittaa.
Ja joskus laitan vahvistusainetta.
agathar
hyvä aihe joo smile.gif
omat kynteni kasvaa kun on kasvaakseen. en hoida mitenkää erityisesti, joskus kun jaksan ja ne on päässyt hyvinkin pitkiksi kasvamaan, niin saatan käyttää jotain kovetuslakkaa kun nää on aika pehmoiset.
mutta toisaalta, kitarointi käy helpommin näillä biggrin.gif
hannaj
Monet luulee että mulla on rakennekynnet. cool.gif
Nää on tällaset aika pitkät ja lakkaa on tottakai. Viime aikoina oon pitäny tällaista pronssin ruskeaa, välillä myös ranskalainen manikyyri. wink.gif Ja tietenkin erillinen alus- ja päällyslakka.
En ikinä kyllä pureskelisi kynsiä, nuo on sen verran vahvat etteipä oikein edes pysty.. blush.gif En myöskään leikkaa kynsiä, viilaamalla kynnen tyvi ei vahingoitu ja lopputuloskin on parempi.
Meri-
Kesäisin kynteni ovat mielestäni erittäin nätit ja kasvavat nopeasti.
Mutta joudun pitämään aika lyhyihä kun soitan.
Yleensä niissä on päällä suojalakaa kun ne tykkäävät näin talvella liuskoittua. sad.gif
-laku-
En mä hoida niitä varmaan mitenkään. blush.gif No toki leikkaan lyhyämmäksi, mutta en muuten. ne onkin kyllä aina tosi ruman näköiset. wink.gif
phard
oon pureskellu kynsiä niin kauan ku muistan. siitä ei vaan millään päässyt eroon. nmytten mulla on jo suht. pitkät kynnet ku oon alkanu kasvattamaan. hirveen ohuet vaan.. (ja rumat!) rolleyes.gif lakka ei kuulu mun harrastuksiin.
eli muutaman kuukauden olen tässä kasvattanut näitä kynsiä (vähän vaan purru blush.gif )
Palsternakka
Multa kysytään noin viisi kertaa päivässä että mitä mä mun kynsilleni teen kun ne kasvavat niin pitkiksi biggrin.gif Parhaimmillaan ollut 3 cm (leuhka!), mutta mulla on jotenkin erityisen hyvä kynsiaines varmaan, en käytä mitään kynttä vahvistavia tököttejä... Lakkaan kynnet ehkä kerran vuodessa.
chin.fani
Kynsien hoito on ihanaa laugh.gif , vähintään kerran viikossa viilaus ja yleensä lakkaan kynnet läpinäkyvällä tai valkoisella lakalla. Kasvatan kynsiä pitkiksi, ja on ne ollutkin, tuppaa vaan helposti katkeilemaan ja halkeilemaan confused.gif

tongue.gif
Noradrenaline
Mun kynnet on todella huonossa kunnossa. Mulla ei ole koskaan aikaa hoitaa niitä. innocent.gif
maantiekiitäjä
No... yritän kasvattaa kynsiä mutta ne eivät oikein halua kasvaa... wink.gif
sitruuna
Mul on aika huonokuntoiset kynnet. Ne halkeilee ja lohkeilee aina, joten yleensä ne eivät hirveän pitkät ole..
Käytän vahvistavaa lakkaa aina kun muistan, mutta ei siitä hirveästi apua tunnu olevan dry.gif
Vanilja
Mä en voi pitää kovin pitkiä kynsiä, koska soitan pianoa. sad.gif Eikä ne sitten oo pitkät, eikä myöskään kauniit. Pureskelen tosiaan joskus kynsiäni... blush.gif Kynsilakkaa käytän silloin tällöin, ainakin kun haluun saada kynsiäni vähän pidemmiksi ja vahvemmiksi!
Joskus viilaan niitä, mutta en usein hoida juuri mitenkään muuten.
Lydia
Mun kynnet on harvoin hyvässä kunnossa, pitäisiköhän ruveta syömään kalsiumia rolleyes.gif
Ei mun kynnet kovin pitkiksi kasva, kun ne jo lohkeilee ja yleensä mulla on kaikki kynnet ihan eri pituisia.
Ennen pureskelin kynsiä, mutta nyt olen siitä päässyt eroon (joskus harvoin hairahdun...)

Mä tykkään käyttää kynsilakkaa, mutta harvoinpa mulla sitä on...
Löytyy myös kovettavaa sekä ravitsevaa lähes väritöntä lakkaa...
Hiipivä Siiseli
Mä en hoida mun kynsiä, ne kasvaa ja lohkeilee miten tykkää. Ne kyllä kasvaa melko pitkiks ennen ku katkeaa koska on tosi vahvat. Joskus laitan kynsilakkaa mutta tosi harvoin... Ennen en pureskellut kynsiäni mutta jos ne lohkeaa niin puren ne lyhyiksi! w00t.gif
Wanssu
Narskuti narskuti, kynsiäni pureskelen ph34r.gif
Muutaman kerran olen antanut kasvaa ja ovat kyllä vahvat, mutta en voi olla pureskelematta.
cpepper
Paheisiin kuuluu kynsien pureskelu, ja kun kynteni ovat muutekin hauraat lookaround.gif
~Niina~
En ole koskaan pureskellut kynsiä, en ymmärrä miten jotkut voi... blink.gif
En hoida kynsiäni mitenkään erikoisesti, leikkaan vain niitä säännöllisesti. wink.gif
Kynsilakkaa käytän aika harvoin... whistling.gif
<Iida>
Kynsille en tee mitään muuta kuin leikkaan ne usein, en tykkä pitää pitkiä kynsiä. Ja ovathan ne vähän epäkäytännölliset talli- ja koirahommissa ja huilun soitossa tongue.gif
Red tiger
Mulla on pitkät ja lakatut kynnet, enkä tiiä mitään kauheempaa kuin kynsien katkeaminen! Kuulostaa toosi diivailulta, mutta jos yksi meneee poikki, kaikki pitää leikata, viilata ja lakata uudestaan ettei ne oo eriparia..Ja kynsien pureminen on ällöttävintä mitä voin keksiä, YÖK!! laugh.gif

Koiran kynnet taas pitää olla lyhyet ja siistit..
Rochas
Mä en myöskään pystys ikinä puremaan mun kynsiä, yäk! Ja kuten red tiger sanoikin, kynsien katkeilu On niin ärsyttävää. x) Sitten leikkaamaan juu.. En kovin usein lakkaa kynsiä, koska en jaksa ikinä ottaa lakkoja pois. biggrin.gif
>tinja<
en pureskele, en tykkää ihan lyhyistä mut en myöskään liian pitkistä tongue.gif lakkaa saattaa olla, riippuu ihan fiiliksen mukaan biggrin.gif
Neeli
Mulla hoitaminen tarkoittaa lähinnä sitä, että syön kalkkitabletteja, ettei kynnet lohkeile, minä kun en juo maitoa. Ja sitten käytän myös sellaista lakkaa jonka PITÄISI estää lohkeilu, mutta ei toi mun mielestä kauheesti auta.. Ja sitten tietysti viilaan jos on teräviä kulmia, jos kasvaa liian pitkäksi, leikkaan. Harvemmin lakkaan millään värillisellä lakalla, paitsi joskus kun lähden bilettämään.. Kieltämättä, kynsien pureskelu kuuluu pahoihin tapoihini, mutta onneksi vain silloin kun hermostuttaa biggrin.gif

Jos olisi vain ylimääräistä rahaa, ottaisin rakennekynnet tongue.gif
Heipi
Minkälaiset kynnet sinulla on?
- No mitäs näistä vois sanoo.. Pureskellut. blush.gif
Käytätkö kynsilakkaa ja hoidatko jotenkin muuten kynsiäsi?
- Leikkaan jos ne on huonokuntoset tai liian pitkät. Joskus lakkaan ne kun ei ole muuta tekemistä. laugh.gif
Kuuluuko paheisiisi kynsien pureskelu?
- Valitettavasti kuuluu.. Mutta en kyllä pureskele enää niin paljon kuin ennen.
reppulainen
leikkaan, lakkaan ja viilaan aina tarpeen mukaan. Joskus oiikein innostun koittamaan kaikkea niihin kynsiin ja kasvattamaan tms. Nyt on taas jääny vähemmälle ja sen huomaa.
Pisara
Kynteni eivät ole kovin edustuskelpoiset, itseasiassa ne eivät ole koskaan olleetkaan. Aina, kun päätän kasvattaa ja hoitaa niitä, niin loppujenlopuksi toisin käy. En käytä kynsilakkaa, en yksinkertaisesti voi sietää.
perry
Mä olen suunnilleen paikallinen julkkis mun ilmiömäisten kynsieni takia laugh.gif Tosiaan, mun kynteni kasvavat tosi nopeasti, eivätkä oikeastaan ikinä katkea, joten ne ovat ihan normaalisti sellaiset päälle kolme senttiä pitkät. Monta kertaa on ihan vieraatkin ihmiset tulleet kyselemään, että "Anteeks, onko noi ihan oikeat kynnet vai rakennekynnet? Saanko mä koskea niihin?" ja sitten ne alkavat tiedustella, että mitä ainetta mä käytän kynsiini ja syönkö kalkkitabletteja, ja valittavat kun heidän omat kyntensä eivät kasva biggrin.gif Kynsien pureskelua en oo ikinä harrastanut, ja mun kynnet kyllä ovatkin niin vahvaa tekoa, ettei niitä ihan helpolla saisi jyrsittyä.

En yleensä käytä kynsilakkaa, koska onnistun aina tunaroimaan jo siinä lakkausvaiheessa niin, että lakkaa on kaikkialla muualla kuin kynsissä. Tietenkin myös luulen lakan kuivuneen silloin kun se ei vielä olekaan ihan kuiva, lakkakerros menee pilalle ja joudun aloittamaan koko homman alusta. Sitten kun oon lopulta hirveällä vaivalla saanut kynnet lakattua, lakka on jo parin päivän päästä kulunut niin törkeän näköiseksi, että se on pakko puhdistaa....
pips_a
Olen kamala kynsien pureskelia... haluisin pitkät kynnet, joita pystyisi lakkaamaan ja hoitamaan... mutta en saa otettua itseäni niskasta kiinni ja lopettamaan. Edes mitkää nämä Stopit ja kynnelit ei auta (eli siis lakat joita laitetaan kynsiin ja niiden ympärille ja se maistuu niin pahalta ettei pysty pureskelmaan). Laitoin kyllä niit usein, mutta kun tuli pakko pureskella niin pureskelin vaikka maistui kuinka pahalle, sitten kaksi tuntia sen jälkeen sai koko ajan purskutella vetta suussa että sai sen kamalan maun pois... en vain pysty.

Mukavaa, kun useimmat ihmiset ovat sitä mieltä, että se on ällöintä mitä voi kuvitellakkaan ja sitten itse pureskelen vähän väliä ph34r.gif laugh.gif
Ninnura
Mulla on rakennekynnet. Tällä hetkellä niissä on vaaleanpunaiset kärjet, joissa on hileitä. blush.gif
tuunanen
Mulla on ihan onnettomat kynnet. dry.gif
Buuhacas
mulla on aika vahvat kynnet. joinaki aikoina talvesta saattavat olla vähän heikommat ja lohkeilevat silloin enemmän.

vahvojen kynsien aikoina saan kasvatettua aika pitkät kynnet. mutta en koskaan jaksa kasvattaa niitä hirveän pitkiksi koska ne ovat loppujen lopuksi tiellä, tai sitten jos yksi kynsi katkeaa tapaturmaisesti niin muutkin on sitten leikattava lyhyeksi. tongue.gif

kun kynnet pysyvät pitkinä niin silloin tällöin laitan läpinäkyvää kynsilakkaa.. tulee hienot! w00t.gif
-Maija-
Nooh, en oikeestaan lakkaa juuri ollenkaan, joskus jonnekkin juhliin. rolleyes.gif En pureskele, mutten kyllä hoidakkaan niitä juuri ikinä. Kyllähän niitä joskus tosi harvoin tulee viilattua teehee.gif
<Iida>
LAINAUS(tuunanen @ 16.2. 2007, 22:53) *
Mulla on ihan onnettomat kynnet. dry.gif

Kuin myös! Pari kuukautta sitten annoin niiden vähän kasvaa, kaivoin jopa kynsiviilan ja vanhan lakan kaapin pohjalta. Lopputulos oli yllättävän hyvä, mutta viikon jälkeen meni hermo, kun esim. agilitytreeneissä niitä sai varoa koko ajan eivätkä ne lopulta edes kestäneet koiraharrastuksia biggrin.gif . Muistan koittaneeni samaa yläasteella, mutta talleilla ja huilua soittaessa kynnet olivat aivan mahdottomat. Siispä tyydyn tällaisiin lyhyisiin ja mahdollisimman vähän laitettuihin kynsiin, kaikista kätevimmät laugh.gif
Once
En erityisemmin hoida kynsiäni, silloin tällöin tosin saatan lakata ne. Kovin pitkinä en voi kynsiä pitää, sillä pitkät kynnet ovat hyödyttömät pianon soitossa.. rolleyes.gif
Henny
Mulla oli hienot ja pitkät kynnet, kunnes koitti stressaava Levin loma ja jyrsin ne - ja nyt ne lohkeilee koko ajan. Ihme kyllä kun aloin keskittyä kynsien hoitooni, eli leikkaamiseen pureskelun sijaan ja muistin lakatakin välillä niistä tuli tosi hienot ja kestivät ihme kyllä talleilun ja koiraharrastuksenkin mitä ne eivät ennen olleet yhtään kestäneet. En ole varmaan koskaan viilannut kynsiäni, ei ole ollut tarvetta. Lakkaa käytän tosi usein, koska silloin ei pääse kynsi tuolta päästä niin helposti lohkeilemaan. Ja lisäksi lakka peittää ne hemmetin valkoiset laikut, joita joskus kynsistäni löytyy.
-Emmi-
Mie jyrsin aina miun kynnet jos ne on pitkä eikä oo kunnon saksia lähettyvillä. Paha tapa, tiedän... Miul ei oo melkee ikinä sitä valkosta osaa siin kynnen päässä, sillon ne on jo liian pitkät. Oon mie yrittäny par kertaa kasvattaa, mut en vaa pysty... rolleyes.gif
Jasmin
Eipä mullakaan juuri kynsiä ole. Ovat aina tiellä ja hoitamiseen olen liian laiska, joten en pidä pitkinä. Kynsien pureskelu vaivasi pienenä monta vuotta, ja monen vuoden tauon jälkeen teen sitä taas... Stressi ja hermostuminen, esimerkiksi koeviikko, näkyy kyllä kynsissä. oops.gif
Flavia
Viulunsoiton takia kynnet lyhyet, mutta hyväkuntoiset. Silloin jos ja kun jaksan niin teen manikyyrin.. Silloin kun oli taukoa soittamisesta, niin mulla oli ranskalainenmanikyyri vaikak kuinka kauan, kunnes heitin luokkalaistani poikaa kävyllä ja yks kynsi lohkes... happy.gif

En pureskele kynsiä. Mulla oli 3v raudat, ja sen takia en saanu edes purtua, niin ei oo ollu edes kiusausta
iiris_
LAINAUS(Jasmin @ 8.3. 2007, 14:53) *
Eipä mullakaan juuri kynsiä ole. Ovat aina tiellä ja hoitamiseen olen liian laiska, joten en pidä pitkinä. Kynsien pureskelu vaivasi pienenä monta vuotta, ja monen vuoden tauon jälkeen teen sitä taas... Stressi ja hermostuminen, esimerkiksi koeviikko, näkyy kyllä kynsissä. oops.gif

Tervetuloa kerhoon! Mulla on kynnet ihan kulahtaneen näköiset. Mulla on kans paha tapa repiä sormenpäät verille. Ja siitä on hankala päästä eroon, joten peukaloni ovat aika... öh.. No ei kovin hurmaavat. oops.gif
reetushkaa
Kynsiä pureskelen, en tosin onneks enää niin paljon ku ennen unsure.gif
Haluaisin ja oon yrittäny päästä tavasta eroon, mutta ku oon hermostunu ja stressaantunut
niin heti on kynnet jo ihan nysät dry.gif
Ronde
No jaa, en mitenkään erikoisesti hoida. Leikkaan ja välillä viilaan, joskus lakkaa, riippuu vähän huvittaako laittaa, useimmiten sitäpaitsi ihan vaan läpinäkyvän kerroksen tekevää. happy.gif
Ei ikinä ihan lyhyet kynnet, mutta ei mitkään pitkätkään.. ainakaan usein. Sellaiset sopivat jotka ei ole tiellä missään hommassa. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.