Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: suomenajokoira
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5
NooorA
Suomenajokoirat seisovat hyvin kauniisti. happy.gif
Suomenajokoirat ovat pirteitä aina kehässäkin sitä voisi vaikka sanoa koko ajan. tongue.gif Flatpower : Mites teillä meni? Menikö huonosti vaiko hyvin?

Suomenajokoira tulee kohta. wub.gif Tuntuu että siihen oisi vielä vuos kun koira tulee. teehee.gif
australianpaimenkoira
pistäthän kuvia pennustasi heti kun se on tullut teille!? että saisin taas suomenajokoira-kuumeen huippulukemiin... blush.gif
NooorA
Joo toki voin laittaa kunhan se eka vaan tulisi. happy.gif
Turunen
Kehutaas taas hieman Sissiä: 3. jänis nurin! thumbup.gif
Mä vaadin myös pentu kuvia, ajurit on aivan ihania pentuina wub.gif
NooorA
Joo, ne on kyllä ihania pentuna. wub.gif
Puuhis
Tässä on kuvia Petestä pentuna, kuvat siis parin vuoden takaa smile.gif

Pete ja pallo

Pete ja nalle

Pete hiekkakasalla

Pete nukkuu
NooorA
Voi kuinka ihana Pete on!!! wub.gif Hienoja kuvia. rolleyes.gif
australianpaimenkoira
voi luoja kuinka söpöjä kuvia! varsinkin tuo, jossa Pete nukkuu on ihana, kun sen suupielet on ihanasti leveellään wub.gif
Nera
Voi eii miten ihana !! wub.gif wub.gif
NooorA
Nyt kyllä voin sanoo että Pete on niin niin ihana! wub.gif wub.gif wub.gif
On jo ihana katsella kuvia kun tietää että tuommoinen tulee meidän perheeseen. happy.gif
Suomenajokoirat on nykyään niin ihania että mikään muu ei oo niin ihana rotu kun suomenajokoirat!!! baa.gif
Toivottavasti pentu tulisi pian. thumbup.gif
australianpaimenkoira
koita kestää thumbup.gif , mullakin oli hirvittävä hinku ottaa Pinni jo silloin kun me käytiin katsomassa niitä. ja se viikko joka me jouduttiin odottaan oli niin kamala, varsinkin kun isä koko ajan kysyi multa et oonko varmasti nyt ottamassa Pinnin.
ei siis mitenkään pelotella pidä wink.gif
voin sanoa että kaikkein jännittävimmät hetket on se edellinen yö(silloin en minä ainakaan nukkunut silmällistäkään , koko ajan koiran kuva silmissä) ja se automatka(varsinkin pitkät, meilläkin melkein 200 km).
kyllä se pentu sieltä tulee, vaikkakin viimeinen viikko voi olla aika tukalan tuntuinen! thumbup.gif
NooorA
Joo, mulonsalon anttu on sen pennun isä ja sit se veli on mulonsalon konsta. Senverran tiedän.Jännitys kasvaa joka minuutti varmaan. happy.gif
Mutta jos siitä ei tule pentua niin jostain muusta kennusta tulee pentu. rolleyes.gif
australianpaimenkoira
No, mitenkäs teillä uusi vuosi meni? wink.gif Pelkäsikö koirat kovinkin paljon ilotulitusta?
Meillä ei onneksi pelännyt kukaan muu paitsi Sara, joka on aina pelännyt kovia ääniä. Ja kun naapuri vielä "ampui tykillä" (tai ainakin se kuulosti siltä) w00t.gif , niin koirat ei sanoneet mitään, vain puuhasivat mitä kukin. shifty.gif
Puuhis
Aina kun pamahti niin Pete ryntäs ikkunaan tyylillä "mitä! onks iskä mettällä? w00t.gif
NooorA
Pete tuskin on pelänny raketteja. biggrin.gif Vieläkään ei pennusta ole kuulunut. unsure.gif
australianpaimenkoira
LAINAUS(Nermunda @ 8.1. 2007, 08:09)
Vieläkään ei pennusta ole kuulunut. unsure.gif

Onko ne jo syntyneet? Kyllä se sieltä kohta puoliin tulee, älä hätäile! thumbup.gif Tuleeko teille nárttu vaiko uros?
Voi ei, taas mä olen liian utelias, sukuvika! blush.gif
NooorA
LAINAUS
Onko ne jo syntyneet? Kyllä se sieltä kohta puoliin tulee, älä hätäile!  Tuleeko teille nárttu vaiko uros? Voi ei, taas mä olen liian utelias, sukuvika!
Uros tulee. Kyllä tota uteliasuutta jokaiselle riittää. biggrin.gif Toivotta vasti se pentu pian tulee. En ole varma onko ne nyt vielä syntynyt. happy.gif Puhuttavaa riittäisi vaikka koko maa pallolle! laugh.gif
australianpaimenkoira
Pinni sai tänään ensimmäisen jäniksensä! Kotiin kun tuli niin se oli ihan hullaantunut ja kyllä näytti se jäniskin olevan oikein kunnon yksilö. Ja ensimmäistä kertaa se ajoi täydet kaksi tuntia!
En voi olla enempää tyytyväinen kuin nyt oon! rolleyes.gif
NooorA
CODE
Pinni sai tänään ensimmäisen jäniksensä! Kotiin kun tuli niin se oli ihan hullaantunut ja kyllä näytti se jäniskin olevan oikein kunnon yksilö. Ja ensimmäistä kertaa se ajoi täydet kaksi tuntia!
En voi olla enempää tyytyväinen kuin nyt oon!

Onnea Pinnille! thumbup.gif Kukas katto voittajan?? Siinä oli Mulonsalon Konsta! wub.gif
Pinni on ollut hyvin reipas jos on saanut jäniksen kiinni! Onnea vielä kerran Pinnille!
australianpaimenkoira
Kiitos Nermunda! Valitettavasti unohdin katsoa molemmat koosteet Voittajasta, vaikka muistutuskin oli... oops.gif Onneksi katsoin silloin ne suorat lähetykset...
Pinni oli lauantaina "epävirallisella" kaverikoiraretkellä vanhainkotiin. Onneksi se käyttäytyi kuin enkeli koko ajan, vaikka mulla oli pahat aavistukset siitä! Siitä taitaa tulla jossakin vaiheessa ainakin epävirallinen kaverikoira... ainakin mä toivon niin... rolleyes.gif
NooorA
On kaksi pentuetta mistä voitaisiin ottaa mutta Anttu on kuitenkin kai se isä. Luulenpaniin! happy.gif
NooorA
Pennusta ei ole kuulunut nyt lähes mitään... lookaround.gif Mutta kyllä se sieltä tulee! biggrin.gif Onnea teille kovin paljon kenellä on jo suomenajokoira! happy.gif
Puuhis

Totinen torvensoittaja happy.gif
NooorA
ei tuista kuvasta voi sanoa muuta kun:- IHANA! wub.gif
australianpaimenkoira
Puuhis: Ihanan totinen suomenajokoira wub.gif , mä en oo ikinä ennen nähnyt noin totista ajokkia. Meillä ainakaan ei oo yhtään totisia ajokkeja... rolleyes.gif
Puuhis
En tiedä miten se olikaan noin totisen näköinen. Istuin lukemassa lehteä kun mulle yhtäkkiä tuli tunne että joku tuijottaa mua.. oli sitten pakko ottaa kuva.
Tässä on pari muutakin samalta päivältä:

Ei meillä aina totisia olla

Välillä pitää torkkua

Että jaksaa taas temppuilla
australianpaimenkoira
Se näyttää edelleenkin totiselta! happy.gif Ihania kuvia, onko sulla niitä vielä lisääkin... rolleyes.gif
Puuhis
Onhan näitä tullut räpsittyä harva se päivä happy.gif

" mä oon ihan viaton"

" karkkia!! heitä tänne vaan! "

nahkapohjat biggrin.gif
NooorA
Moi taas! biggrin.gif Ihania kuvia <3
australianpaimenkoira
Ihania! wub.gif Miten se voi ollakin noin söötin näköinen... kiss.gif
Turunen
Kyllä on Pete tyylikäs herra smile.gif Tässä Sissi lumiturpa biggrin.gif

Mulla on taas pentukuume wub.gif vaikka Siisi on vieläaika pentu ja varsinainen riesankappale, niin tekis hirveästi mieli toista blush.gif
NooorA
Ihana toi Sissikin ! <3 Pentu kuume tulee hirveän helposti! biggrin.gif Täälläkin päin on pentu kuumetta liikkeellä! Mutta kyllä se suomenajokoira sieltä tulee pikku hiljaa! rolleyes.gif
Puuhis
Ja sitten kun tulee, niin sitten hukutat meidät vauvakuvilla! happy.gif

Peten viimeviikkoinen saalis:

Turunen
^ Onittelut jänöstä! thumbup.gif Sissi on parhaillaan isän kanssa metsällä, itse olen kotona kuumeessa dry.gif saas nähdä miten menee...
Oletko käynyt Peten kanssa kokeissa ja näyttelyissä? Ainakin minun silmään tuo Pete on hyvän näköinen. smile.gif
Puuhis
Ei olla Peten kanssa käyty, edellisen ajon kanssa käytiinkin. Pete on ihan vaan tollanen jänispiiskan, harrastuskoiran ja sohvaperunan risteytys. happy.gif
NooorA
Nyt pitää saara se pentu! xD Mitäs puuhaatte hiihtolomalla? Ja hyvää ystävänpäivää! :> Myös koirille! Sissi ja Pete on kyllä molemmat ihania! wub.gif Ja onnittelut Peten Rusakosta! thumbup.gif
australianpaimenkoira
hiihtolomalla en nyt (taaskaan) tee mitään, ei taideta edes mennä Kuusamoon mökille, mutta kai minä nyt koirien kanssa touhutan...
Onkos siitä pennusta kuulunut mitään, Nermunda? rolleyes.gif
NooorA
Joo ! On jonkin verran kuultu että pennut syntyvät 3 viikon päästä! Niitä kai tulee 10 biggrin.gif Mennään kattomaan sitten sinne niitä pentuja! wub.gif On kiva nähä ne! Nyt pitää suunitella nimiä! En ole keksinyt vielä mitään nimeä. tongue.gif Pistelen ehkä kuvia sitten tänne!nKatsotaan nyt että millon se tulee se pentu! Otan kyllä kuvia sitten niistä pennuista niin voin sitten ehkä laittaa tänne kuvia niistä! smile.gif
-Emmi-
Meillekin saattaa tulla hönövaaveja! wub.gif

(kaveri keksi ajokkivaaveista ton hönövaavin wink.gif )
eevastiina
Flatpower: minkäs niminen ajokoira sulla oli eilen mätsärissä hihnan päässä? Oli äärimmäisen kaunisliikeinen koiruus!
Kääpiö-
LAINAUS(eevastiina @ 26.2. 2007, 20:50) *
Flatpower: minkäs niminen ajokoira sulla oli eilen mätsärissä hihnan päässä? Oli äärimmäisen kaunisliikeinen koiruus!

Pimu on koira nimeltään.
Pakko vastata Flatpowerin puolesta, koska hän tällä viikolla ei tietääkseni pääse koneelle..
eevastiina
LAINAUS(Kääpiö- @ 26.2. 2007, 19:47) *
Pimu on koira nimeltään.
Pakko vastata Flatpowerin puolesta, koska hän tällä viikolla ei tietääkseni pääse koneelle..

Eli se on se sama koira kuin ennenkin?! Onpa siitä tullut napakka, todella muuttunut edukseen! smile.gif
australianpaimenkoira
Näköjään sitä taas loppui metsästysaika! unsure.gif Olisi sitä nyt vielä jonkin aikaa saanut riittää, mutta saipahan Pinni nyt edes ensimmäisen jäniksensä...
Eilenkin isä oli Pinnin kanssa mettällä ja se ajoi 7 tuntia dogrun.gif ja olis varmaan ajanut vielä pitempään, jos isä ei olisi raahannut sitä sieltä mettästä pois. Taisi se vähän ylirasittuakin, kun ei jaksanut syödä kuin makuulla... blush.gif Ens talvena taidetaan sitten jo suunnata kunnon ajokokeisiin... rolleyes.gif
Entäs teillä, miten mettästyskausi meni, paljonko jänösiä tuli?
Turunen
Sissiltä saatiin koko kauden aikana 5 jänistä, niin että ihan hyvin noin ensimmäiseksi metätyskaudeksi happy.gif Viimeinen reissu tehtiin tiistaina, silloin ajoi noin 3 tuntia, tosin välillä vaihtoi uuteen ajettavaan rolleyes.gif ja toiseen etuseen tuli haava, ilmeisesti joku jäinen risu raapaisi, niin ei sitten enää eilen lähdetty metsään, mutta nyt on aikaa parannella haavoja ennen seuraavaa jahtikautta.
-Emmi-
LAINAUS(eevastiina @ 27.2. 2007, 06:11) *
Eli se on se sama koira kuin ennenkin?! Onpa siitä tullut napakka, todella muuttunut edukseen! smile.gif

Ihan sama pikku Pimuhan se wub.gif
NooorA
Nyt kirjotan pitkästä aikaa! biggrin.gif Lauantaina menen kattomaan suomenajokoiran pentuja! wub.gif Voin laittaa sitten ehkä kuvia. whistling.gif
Nera
Nyt on siis pentu valittu. Isänä Mulonsalon Anttu ja äiti Helimarin Ilo.Pentueessa yhteensä 10 pentua. 6 urosta ja 4 narttua.
wub.gif

NooorA
Pentu on nyt valittu! biggrin.gif
australianpaimenkoira
Todella hyvän näkösen pennun ootte varanneet! wub.gif Onkos sille jo nimi keksitty? Koska muuten saatte sen kotiin?
Pistäthän sitten heti kuvia siitä, kun se tulee teille! wink.gif
NooorA
Jasu tulee nimeksi ja Kennel nimi on Helimarin eli koirasta tulee Helimarin Jasu. Tulee noin viiden viikon päästä. rolleyes.gif Ja kuvia tulossa koirasta sitten! thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.