Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: suomenajokoira
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5
NooorA
En esitä Jasua, koska Nera esittää jasun Junioreissa.
Turunen
^ Ihan mukavasti tulossa ajokkeja tuonne voittajaan, oliko n. 30.

Tänään oli todella mukava päivä, ammuin Sissin ajosta jäniksen thumbup.gif Keli oli todella huono, lunta satoi lähes laakatasossa, mutta eipä tuo Sissiä haitannut. Haku tosin venyi noin tuntiin, mutta ajo eteni todella hyvin sateesta ja tuulesta huolimatta.
Saa nyt nähdä miten tämä talvi vaan jatkuu, kun alkaa täällä meilläkin nuo sudet pyöriä jo lähes pihamaalla... dry.gif Eilen oli naapuri nähnyt suden vain 200 metrin päässä meidän talosta, juoksemassa meille päin.
australianpaimenkoira
Pinni on tänään mettällä... (ainakin se on pois tarhasta, kun ei sitä sieltä löydy ja tutkapanta on poissa...) Se ei ole päässyt pitkään aikaan mettälle, kun isällä on ollut kiireitä hirvimettällä aina viikonloppuisin. Onneksi se tänään otti sen mukaan töihin (isä on ulkohommissa taas tänään...), että joskus edes pääsis jäniksen makuun... rolleyes.gif
Toivottavasti jäniksen haju piintyis taas sen nenään, että pääsis sen kanssa ens vuoden alussa ensimmäisiin kokeisiin...
Onko muuten kukaan menossa ajokkinsa kanssa kokeisiin tänä/ens vuonna?
Turunen
Tarkoitus oli viedä Sissi ajokokeisiin jo tänä syksynä, mutta mitäs sitä viemään toimimatonta koiraa. No nuorihan tuo vielä, mutta ensi syksynä voitaisi jo mennä. Torstaina oli Sissi isäni ja siskoni appiukon kanssa metsässä ja oli pelannut todella hyvin blush.gif yhden jäniksen olivat ampuneet, mutta olisivat voineet saada jopa kolme... Nyt vaan jää tuo Sissin juoksutus metsässä jää hieman vähemmälle, kun isä hajotti jalkansa ja minun aika menee opiskelujen parissa unsure.gif
Mutta onhan se mukavaa selvitellä päätään kirjanpölystä metsässä nuotiolla istuen ja ajohaukkua kuunnellen dogrun.gif
australianpaimenkoira
Ei taida meilläkään nuo ajokokeet onnistua vielä ens vuonna, kun koira on saanut päähänsä, että se ei aja, kun se on todennäköisesti haistanut mettällä suden ja pelkää nyt isännän luota poistumista... cray.gif
NooorA
Moikkelis koikkelis pitkästä aikaa ! smile.gif Meillä on uus ajokki . nimi rokki mut kutsutaan rokiks. se on just täl hetkel ajo kokeis ! happy.gif jänskättää vähän ! se on yks ja puol vuotias ... mites teijän ajokit voi ??
australianpaimenkoira
Onpas täällä hiljaista!

Meidän ajokit voi ihan hyvin, nuoremmalla olis valtavia hinkuja päästä metsään jäniksen perään, mutta vasta sitten syksymmällä.

Nermunda: Mun pakko saada nähdä minkälainen tämä uusin tulokas on, laitathan kuvia, pliis! happy.gif
NooorA
tokihan voin laittaa kuvia happy.gif kunhan se vaan pysyis paikoillaan .
NooorA
Onpas hiljaista ..... unsure.gif
australianpaimenkoira
Niinpä näkyy olevan, me taidetaan olla ainoita, jotka on vähään aikaan kirjoittanut.

No, onkos jo käyty metsällä, kun kerran se jäniksen metsästyskin alkoi maanantaina? wink.gif Isä kävi Pinnin kanssa metsällä jo silloin maanantaina, tosin isällä ei ollut edes asetta mukana, joten oli pelkkä totuttelureissu, eikä sieltä jänistäkään tuntunut löytyvän...
-Emmi-
Pimu on käynyt jo metsällä ja ajon sai heti. Nyt ovat papan kanssa lähdössä viikoksi Lieksaan metsään.
Turunen
Pitää minunkin tulla välillä kertomaan Sissin kuulumisia teehee.gif
Sissihän asuu nykyään isäni luona, hän kun halusi jonkun seuralaisen eläkepäivien ratoksi ja mulla kun on tuo uusi pentu niin sovittiin asia sitten niin että Sissi pysyy mun nimissä mutta asuu hänen luona ja saa käyttää metsällä ja kokeissa niin paljon kun haluaa happy.gif
Jeps, no Sissi on ajellut tänä syksynä jo muutamis hyviä ajoja ja kaksi kaatoakin on jo thumbup.gif
Ella (tämä mun italianajokoira pentu) ei ole vielä ajellut, mutta jänön jäljet kiinnostaa kovasti.
Ajokoirien kuvia olisi kiva katsella... wink.gif
NooorA
Jep,ollaanhan täälläkin päin käyty metsällä. Meidän Rokki poika oli silloin ajokokeissa ja oli ainut ajokki joka sai ajon... Tällä hetkellä Isä & Roki on lähtenyt puolangalle ... Meillä on siellä mökki. koska , metsä on vieressä ja isukki on jossain ajokki ryhmässä. Itse olen kotona. Sain juuri eilen puhelun ja isä sanoi että Rokki oli saanut kolme ajoa. Olen todella ylpeä Roki pojasta wub.gif
Turunen
Olin tänään aamulla Ellan kanssa koulun metsässä harjoittelulenkillä, mutta meni enemmän leikkimiseksi ja juoksemiseksi, mutta jospa tuo joku kaunis päivä tajuaisi miksi siellä metsässä kuljeskellaan... happy.gif
Isä soitti tohkeissaan, itseasiassa parikin kertaa oli tänä aamuna saanut kaksi jänistä nurin Sissin ajoista thumbup.gif eli nyt on Sissille kaadettu jo 4 jänistä tälle syksyä, mutta juoksut taitaa olla just alkamassa... dry.gif
NooorA
ja miksi tämä ajokki keskustelu nyt jätettiin syrään ??
NooorA
mites nyt täällä näin hiljaista on ??
ansku^
nniinpä puhumaan nyt vain kaikki ajokoirsta kiinnostuneet!

Onko kellään teistä koirat käyny PM karsinnoissa siis niissä et jos pääsee kaikki kolme karsintaa läpi nioin pääsee SM kisoihin siis kilpaan. Täällä päin on ainakin kaksi karsintaa ja sitten niistä viel pääsee 3 pohjoisuomen mestaruudesta kilpailemaan. Viime vuonna meidän Nappe osallistui eka kertaa karsintoihin ja pääsikin kilpaa ja 13 koirasta oli kuudes smile.gif Ja tänä vuonna Nappe ja sen veli Riki ovat päässeet siitä ekasta karsinnasta jatkoon smile.gif
NooorA
meidän ajokki eli Rokki ,kun se pääsee autoon niin se tietää heti että nyt lähetään metälle ! Mutta eilen isukki meni käymään oulussa velinsä luona ja otti Rokin mukaan . ja kun metsälle jos menee pitää kääntyä oikealle, mutta jos lähtee kaupungille eli ouluun niin vasemmalle ja isukki meni vasemmalle. Roki oli alkanut vinkumaan kun olisi halunnut metälle eikä mihinkään ouluun. on niin ihana poika että. wub.gif
ansku^
KÄYTTÖVALIO

Onkon kenenkään koira täällä käyttövalio tai tähtivalio ? Meil on käyttövalion saanut ajokki <3
NooorA
Ei ole. Koira on vasta yks ja puolvuotias. vielä on aikaa kaikkeen. Ei ole edes kokenut poika vielä ! wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.