Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: ajokoiran esittäminen
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
australianpaimenkoira
onko kukaan esittänyt näyttelyissä soumenajokoiraa joka ei oo niitä parhainpia paikallaan pysyjiä??mulla on vuosi aikaa saada koirani pysyyn paikoillaan niin mä saisin vietyä sen ainakin Tampereen näyttelyyn 2006. blush.gif olisko kellään neuvoja mulle?

PS:se koira ei opi enää uusia asioita joten helpoin apu olis parhain!!!! confused.gif
Red tiger
Mikä vaan koira oppii uusia asioita! Kaikista helpoin on ku otat makkaraa tassuun ja alotat sellasessa paikassa missä on mahd. vähän häiriötekijöitä. Pistä koira näyttelyremmiin ja sitten kun koira seisoo edes jotenki paikallaan niin palkkaa ja anna seiso käsky tai joku mitä haluat käyttää. Ja sitten vähitellen alat vaatimaan että koira seisoo hieman pidemmän aikaa paikallaan ja niin edelleen. Kyllä se sen nopeasti oppii, vaatii vaan vähän panostautumista.
Ja hiljaa hyvä tulee, ei ole hyvä edetä liian nopeasti ja vaatia asioita mitä koira ei osaa.
australianpaimenkoira
se ei oo niin helppoa koska oon jo kokeillut tapaa ja se ei auta!sillä ei voi käyttää näyttelyremmiä koska se katkeaa heti kun se vähänkin vetää(se vetää aika paljon) oops.gif

MUTTA KIITOS KUMMINKIN!!! wink.gif
Terhi
Kannattaa kyllä opettaa koiralta eka tuo vetämäminen pois, se että koira koko ajan vetää ei varmasti ole kivaa sulle eikä koiralle... lookaround.gif
Heints
Ajokoirilla ei ehkä näyttelyssä ole niin väliksi vaikkei sillä olekaan mitään hienoa millin paksuista näyttelyremmiä ^^ Että kannattaa ihan jo yleensäkin olla sellainen, jolla koira pysyy hallinnassa..
Mutta niin, eiköhän se koira opi sen seisomisen kuitenkin, kun vain ahkerasti sitä makkaraa sille tuputat ja opetat wink.gif
tara4632
Vanhakin oppii ja myös rasavillikin oppii paikoillaan seisomaan. Meillä nytkin muutama ajokoiran pentu, jotka vielä hihnassa riuhtoo ja muutama viikko sitten meinasivat ruokakipot käsistä viedä, mutta nyt seisovat jo minuutin näyttelyasennossa nätisti paikoillaan, ennekuin ruuan saavat.
Ruokaa ei kannata antaa ennekuin ovat paikoillaan vähäsen aikaa ja pidentää pikkuhijaa odotusaikaa. Meillä lisättiin paikalla sana vähän aikaa sitten samaan tilanteeseen ja nyt seisovat jo herkkupalallekkiin aika hyvin ...
Muutama koira on vanhempana ostettu, mutta ei mennyt pitkään kun nekin oppivat paikka sanan merkituksen thumbup.gif
australianpaimenkoira
tiedän sen että aina koirat voi oppia mut tietäisitte minkä ikänen se on niin tietäisitte ettei se kamalan helppoa ole!!!!! sad.gif mulla on vaan sellanen lyhyt remmi jolla sitä vois viedä mut kun sitä on viety sillä remmillä aina mettällä niin se sekoo aina nähdessään sen remmin!!!
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.