Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kuinka kauan kestää anoa kennelnimi?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
~goldens~
Niin niin, kauanko kestää että saa virallisesti tuon kennelnimen tuolta kennelliitosta? dogrun.gif
Kun ollaan täälä nyt suunniteltu että kun narttumme astutetaan keväällä ja kennelnimeä haetaan niin kauanko suurin piirtein menee?? Pitääkö laittaa heti menemään paperit vai? Toki saahan sen nimen lisättyä koiran nimen eteen myöhemminkin...
Kaikki neljä vaihtoehtoakin ollaan jo keksittykkin... teehee.gif
Lydia
Siinä menee aika kauan, omalla kohdalla kesti n. puoli vuotta.
virpi
Aika kauanhan siihen menee.
Maksaa kuulemma nykyään jotain 150€ ehkä enemmänkin.
Ja tietysti se kasvattajakurssi tulee olla käytynä ennen kennelnimen hakemista.
LonelyWolf
itse en ole mitään kennelnimiä hankkimassa, mutta saatan joskus
kaukana tulevaisuudessa käydä nuo kurssit ja ottaa nimen..
eli minuakin kiinnostaa!!
winterhafens
Laitoin kennelnimi anomuksen Kennelliittoon marraskuussa -04 ja vieläkään ei ole tullut mitään vastausta siihen saanko ehdottamani kennelnimen, mutta nimen virallistamiseen voi mennä puolivuottakin. Toivottavasti kesäksi saisin ihan virallisen nimen itselleni. smile.gif
Verdana
Kaipasinkin infoo tästä aiheesta. thumbup.gif Kiitoksia.
winterhafens
Tänään oli vasta Koiramme lehdessä minun ehdottamani kennelnimet esillä. On näköjään asia mennyt eteenpäin vaikka välillä tuntuikin jo siltä, että nimi ehotus ei mene eteenpäin ollenkaa. Kyllä mä taidan nimen kesäksi saada. biggrin.gif
Hermione
Minulla meni niin, että elokuussa laitoin rotujärjestölle sen puoltoanomuksen, ja sitten heti kun puolto oli tullut, (varmaankin muistaakseni elokuun lopussa) laitoin kennelliittoon hakemuksen. Tammikuun 18. päivä sain nimen ja ehti sitten pennuillekin, jotka syntyi 1.12.04.
sa-an-ri
LAINAUS(virpi @ 1.1. 2005, 06:51)
Maksaa kuulemma nykyään jotain 150€ ehkä enemmänkin.
Ja tietysti se kasvattajakurssi tulee olla käytynä ennen kennelnimen hakemista.

Mikä siinä nimen anomisessa voi noin paljon maksaa? blink.gif

En edes tiennyt sen maksavan... Mutta hyvä tietää kun kasvattajakurssille menossa nyt keväällä.
*Anna*
Mulla kesti vajaat puoli vuotta, ennenkuin nimi saapui. Ja hintaa sillä oli melkeen 180 euroa, näin siis viime lokakuussa. Kasvattajan peruskurssista maksoin 50 euroa.
Charmy
Itse yritin päästä äitini kanssa kasvattaja kursille, mutta se ole hetimiten mennyt täyteen..Minusta noita voisi järjestää enemmän, jotta ihmiset eivät joutuisi odottamaan myös noissa kursseissa niin kamalan kauaa..
sissi98
pennuthan saa jälkikäteen myös kennelnimelle, vaikkei kennelnimivahvistus kerkeisi "tähän hätään" tulemaan.. oliko se jopa kaksi vuotta taaksepäin se aika jolta saat pennut kennelnimelle??

Vai onko näisäkin tullut muutos?? sleepy.gif
sa-an-ri
Edelleenkin kauhistelen tota hintaa... Itse maksoin kurssista 46€. Mikä tossa nimessä maksaa? Rahastusta sanon minä. dry.gif
King of the Hill
Niinhän se onkin.
Kennelliitto lienee laskenut, että kun se kennelnimi haetaan tavallisesti vain kerran, niin siitä ollaan sitten valmiita maksamaankin vähän enemmän.
Cici&Demi
Liian kauan. Vitsi kun siinä kestää. En kyllä ole tekemässä ainakaan puoleenvuoteen pentuja, mutta voisi se jo tulla. Aikoja sitten lähetetty kennelliittoon.
poppasmaiju
Anomuksen Kennelliittoon laitoin muistaakseni tammikuussa, Koiramme-lehdessä oli anotuissa kennelnimissa maaliskuun numerossa. Eilen sitten tuli postissa.
Eli minun kohdallani ainakin oli mielestäni todella nopeaa toimintaa. Olin valmistautunut odottamaan ainakin kesän yli.

Rahaahan siitä sai maksaa 150 euroa nimestä ja vielä 6 euroa käsittelykuluja päälle. No kerranhan se vaan kirpaisee, mutta kirpaiseekin sitten ihan kunnolla.
winterhafens
Minä laitoin -04 marraskuussa Kennelnimi anomuksen Kennelliittoon ja eilen vasta tuli sitten tieto kotia, että ensimmäinen nimi ehdotus on mennyt läpi. Euroja meni se 156e. Elikkä minulla meni n. 6kk:tta tähän nimi päätökseen.
shim
Laitoin anomuksen Kennelliitolle tammikuussa, ja eilen se tuli postissa. Ajattelin että se tulisi vasta heinä-elokuussa, mutta sehän tuli nopeasti! Toinen nimiehdotus oli mennyt läpi. Mutta ihan hyvä sekin... smile.gif
maastonakki
Ihan tarkaan en muista kauan meillä meni,enkä muista hintaakaan,mutta alle puoli vuotta,reilustikin.
Itse pitäsi hakea kennelnimeä ens vuoden puolella...
ZaiYa
Minulla kesti aika lailla tasan puoli vuotta. Riippuu siitä hyväksytäänkö se heti. Tutullani on mennyt jo 1,5 vuotta, kaksi kertaa on tullut bumerangina takaisin. Maksaa nykypäivänä käsittelykulujen kanssa 156 euroa, joka maksetaan postiennakolla.
ellien
Missä vaiheessa tuo 150e muuten maksetaan, silloinko kun sen nimen on jo saanut?
castamir
Meillä kesti vain pari kuukautta. Se kai riippuu paljon tuosta rotujärjestöstä. Heidänhän se aluksi pitää hyväksyä ja sitten (meidän rotujärjestön kohdalla) ne lähettää anomuksen eteen päin.
Kaverillani kuitenkin kesti tosi kauan saada kennel-nimi. Hänellä on dalmiksia..
Kaipa se riippuu paljon siitä, että miten rotujärjestöllä on kokoukset. Jos sattuu meinaan huonoon saumaan niin heidän edllinen kokous on ollut juuri ollut ja sitten vasta kahden kuun jälkeen toinen.. Silloin saattaa kestää aika kauan. dry.gif
Farash
Maksetaan postiennakkona siinä vaiheessa kun todistus kennelnimestä on postissa. Kannattaa siis varautua etukäteen.
<Aino>
Voiko kennelnimi anomuksen laittaa jo 17 vuotiaana, mutta se myönnettäis vasta 18 vuotiaana? toivottavasti joku älysi tongue.gif
sa-an-ri
Rotujärjestö laittoi puoltolausunnon kera anomuksen postiin viime kuun puolivälissä... Nyt odotellaan miten kauan kestää vielä, ja mikä menee läpi ehdotuksista (vai meneekö sitten mikään...).

<Aino> En nää estettä että laittaisit anomuksen esim. kuukautta ennen synttäreitä, mutta sitä puolta vuotta (tai vastaavaa) ennen ei varmaan kannata... Muuten kattovat ettei ne ehdot täyty, joten se anomus jää "makaamaan" tai lähetetään takaisin... Jolloin siinä sitten saattaa kestää ties kuin kauan sleepy.gif
~goldens~
Päivitystä asiaan;
FCI hyväksyi Kennelnimemme! smile.gif biggrin.gif Vielä ensimmäinen nimi hyväksyttiin. smile.gif
Meillä meni n. 3kk aikaa, kun anomus lähetettiin. Aika nopeasti se kuitenkin tuli. wink.gif
Sundae
LAINAUS(~goldens~ @ 19.11. 2005, 13:39)
Päivitystä asiaan;
FCI hyväksyi Kennelnimemme! smile.gif biggrin.gif Vielä ensimmäinen nimi hyväksyttiin. smile.gif
Meillä meni n. 3kk aikaa, kun anomus lähetettiin. Aika nopeasti se kuitenkin tuli. wink.gif

Onnittelut! flowers.gif Mikäs teidän kennelnimi nyt sitten on? wink.gif
pips_a
Hienoa flowers.gif onneksi olkoon !

mikäs kennelnimeksi tuli happy.gif näin uteliaana ihmisenä kysyisin..
Wanssu
Tässä aloin ynnäileen näitä hintoja..

266€ tulee kaiken kaikkiaan maksaan mulle kennelnimi. Itse nimi ja käsittelykulut 156€, kurssi 45€ ja kurssin aikana yövyin hotellissa 65€.
Ei mitään ihan halpaa hommaa...
~goldens~
Kiitokset onniteluista! smile.gif
En taida kuitenkaan tänne kaikkien nähtäville nimeä laittaa.. wink.gif
Koiramme-lehteen taitaa sitten tulla nimi hyväksyttyihin ensi numerossa. smile.gif
Anzie^
Todellakin, liian kauan. Jo pelkästään rotuyhdistyksellä, kun sieltä tulee ensin mulle ja sitten pitäis laittaa Kennelliittoon. Ja seuraava rotuyhdistyksen kokous on tietääkseni joskus ens viikolla, ja sieltä vielä SKKY:lle. Ei jaksais odottaa, vaikka sillä nyt ei mikään kiire olekkaan....... lookaround.gif
sa-an-ri
Kuumeisesti täälläkin odotellaan... Kiirehän sillä ei siis ole, ja välttämättä en kaipais ennen joulua sitä reilua 150:n pamausta, mutta olis se silti kiva jo saada... Ja tietää mikä meni läpi... Anotuissa oli jo ei viime, mutta sitä edellisessä koirammessa...
ellien
Mulla oli syyskuun lehdessä anotuissa(heinäkuussa laitoin menemään Kennelliitolle) ja viikko sitten tipahti postiluukusta lappunen että on noudettavissa postista. Tänäänhän sitten kävin sen sieltä hakemassa ja helpotus oli suuri kun se oli se ykkösvaihtoehto smile.gif .
Reyal's
LAINAUS(ellien @ 21.11. 2005, 16:55)
Mulla oli syyskuun lehdessä anotuissa(heinäkuussa laitoin menemään Kennelliitolle) ja viikko sitten tipahti postiluukusta lappunen että on noudettavissa postista. Tänäänhän sitten kävin sen sieltä hakemassa ja helpotus oli suuri kun se oli se ykkösvaihtoehto smile.gif .

Onnittelut kennelnimestä! flowers.gif
Minkäs nimen sait?
ellien
LAINAUS(jossu86 @ 21.11. 2005, 19:11)
Onnittelut kennelnimestä! flowers.gif
Minkäs nimen sait?

Kiitos smile.gif . Crebain on miun kennelnimi nyt.
~goldens~
LAINAUS(ellien @ 21.11. 2005, 16:55)

Onnea teillekkin! flowers.gif smile.gif
sa-an-ri
Nyt minulla sitten on kennelnimi cool.gif Perjantaina tuli lappu postista ja maanantaina hain. Visa valittaa vieläkin, mutta oli se sen arvoista.
~goldens~
LAINAUS(sa-an-ri @ 7.12. 2005, 13:44)
Nyt minulla sitten on kennelnimi cool.gif Perjantaina tuli lappu postista ja maanantaina hain. Visa valittaa vieläkin, mutta oli se sen arvoista.

Onnea !! xsmile.gifx flowers.gif
findhorn
Täältä lähti justiin anomus postiin...saas nähdä kuinka kauan kestää. Kasvatustyön aloittaminen se vasta tulee kestämäänkin, ei ole ihan lähiajan suunnitelmissa wink.gif mutta toivottavasti kuitenkin saan sen nimen, minkä haluaisin. Jos sitä joskus kuitenkin... Peukkuja saa pitää! Jos onnistuu, niin Missille isot kiitokset!!! rolleyes.gif
Reyal's
Mulle tuli eilen kennelnimi, Reyal`s. Laitoin paperit syyskuussa, joten melkosen kauan kesti.
Tigru
Mun hakemus lähti joulukuus rotuyhdistykseen ja sieltä samantien SSKY:lle joka panttasikin sitä maaliskuun loppuun. Kennelliitossa ollu siitä asti eikä vieläkään Koiramme-lehdessä. Eli kyllä kestää.
FCI:n kennelnimilistan olen käynyt läpi eikä siellä ole yhtäkään siihen suuntaan edes mitä mä olen hakenut.

Saas nähdä milloin se sitten lopulta tulee, olen varautunut puolen vuoden käsittelyyn mut nyt näyttäs et menee yli sen.
findhorn
Tänään sitten oli kennelnimen noutoilmoitus odottamassa, kun tuliin kotiin, eli melkein päivälleen 5 kk projekti kesti. Vielä en ehtinyt postiin asti, joten huomiseen pitää odottaa, mikä nimi sieltä sitten tulikaan... w00t.gif FCI:n sivuilla ei vielä näkynyt mitään anomaani, saas nähä eikait ne omaa ole keksineet..... blink.gif
demon
Mulla tuli kanssa kennelinimi eilen. Soitin tänään kennelliittoon ja kysäisin mikä mahtaa olla kennelnimi. Kertoivat sieltä. Saa odottaa postissa vielä muutaman päivän ennen kuin lunastan. Nimen anomis prosessissa kesti noin 5kk. teehee.gif
findhorn
Se on sit Mehrzad smile.gif Bongattu Missin ihanasta kasvatin nimestä ja ihan luvan kysyen laitoin menemään... Mä olen niin onnellinen smile.gif Varsinaisia pentusuunnitelmia tässä nyt ei ole (heh, kaks urosta lisääntyiskin loistavasti keskenään), mutta jos joskus tulevaisuudessa, niin tuohon saa vaikka mitä ihanaa yhdistettyä.

Mehrzad kuvaa mun mielestä salukia kahdellakin lailla. Sana löytyy muinaispersian ja farsin kielistä, tarkoittaa toisessa "rakkaudella luotu" ja toisessa "auringon jälkeläinen". Salukit ovat rakkaudella luotuja, kuumista aavikon olosuhteista, paahtavan auringon alta - auringon jälkeläisiä siis. Aasinsillan kautta mukana on ainakin ajatuksen tasolla myös ensimmäinen salukini Ramses. Egyptissähän faaraoita pidettiin auringon poikina + nimi Ramses koostuu sanoista Ra + Mes + Ses, joista Ra = aurinko ja muistaakseni tuo koko rimpsu tarkoittaa auringosta syntynyttä.
Charmy
Heinäkuussä-elokuussa olisi tarkoitus käydä nua kasvattaja kurssit nyt sitten. :]

Hassulta vaan tuntuu, kun siellä käydään tasan samoja juttuja kun koulussani, kuten jalostuksesta yms. Harmillista ettei saa mitään "hyväksi lukuja" ;D )

Kalllsitahan tuo on, ja kennelliitto on kyllä paha rahastamaan kaikeista, mutta onhan se sitten kiva kun se kennelnimi tulee :]

150 on ihan kohtuullinen, mutta mitäs se on maksanut ennen euroja? Tietääkö kukaan???
Ida K
LAINAUS(ellien @ 21.11. 2005, 21:13)
Kiitos smile.gif . Crebain on miun kennelnimi nyt.

Ja kasvatat? wink.gif
ellien
LAINAUS(Iida @ 21.6. 2006, 15:12)
Ja kasvatat? wink.gif

No tällä hetkellä ei ole yhtäkään jalostuskelpoista koiraa mulla, mutta kyllä se kultsu mitä luultavimmin tulee olemaan. Riippuu tietysti siitä, että osuuko kohdalle yhtään sellaista koiraa jolla olisi tarpeeksi edellytyksiä suvun jatkamiseen wink.gif .
Sumu
mistä vois kattella noita paikkoja missä järjestettäis noita kasvattajakursseja?
Anzie^
LAINAUS(Sumu @ 12.10. 2006, 12:24)
mistä vois kattella noita paikkoja missä järjestettäis noita kasvattajakursseja?

Koiramme-lehden loppupuolellahan (näyttelyiden jne jälkeen) niistä yleensä ilmoitellaan.
ellien
LAINAUS(Sumu @ 12.10. 2006, 15:24)

Myös kennelpiirien kotisivuilla yleensä on noista ilmoitukset.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.