Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kultsu-keskustelua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
~goldens~
Joo, täälä näyttää olevan paljon kultsu faneja joten aloitetaan meille oma aihe.
Joten nyt keskustellaan kultsuista!

~ Kuinka vanha koiranne on?
~ Mitä harrastatte?
tweeety
Meillä kultsutyttö Enni, täyttää kesällä 10v.
Tokoa harrastetaan omaksi iloksi, samoin jälkeä.
Agility jätettiin suosiolla pois kun mummolla alkoi nivelet ja lonkat kulua niin että selkeästi treenin jälkeen oli kipeänä.
Näyttelyissä käytiin nuoremmalla iällä, ja luultavasti kesällä käydään jokusessa näyttelyssä.
Hakua ollaan myös harrastettu, tosin sitäkin ihan vain omaksi iloksi.
Naksuttimella olen opettanut kaikki maailman turhimmat temput koska enni rakastaa ruokaa ja touhuamista.

Mitäs muiden kultsut? olisi ihan kiva kuulla millaisia koiruuksia muilta löytyy.. smile.gif

Enniin voi myös tutustua
TÄÄLLÄ
~goldens~
Hei hou missä kaikki kultsut on!? ohmy.gif
tweety;
kävin tutustumassa Enniin. Ihania kuvia! biggrin.gif wub.gif
Ja mukavat sivut! Oikein pirtsakan näköinenkin tuo Enni. smile.gif dogrun.gif
tweeety
kiitokisa smile.gif
Onhan enni ihan hauska tapaus, missäs kaikki muut kultsuväki on?? huh.gif blink.gif
Inksu
Täällä on lisää kultsuihmisii... smile.gif ..elikkäs meil on joulupäivänä 9-vuotissynttäreitään viettänyt kultsupoika "Vinski" (Boogie's Wishful Willy)...Vinskin kanssa aloteltii näytelmät pentuluokkaiässä ja sitten JH-kärpänen puras myöskin..Nuorempana käytiin tokossa lähinnä arkitottelevaisuuden vuoksi. Vinski on kyllä ollut omien jalkojeni liikuttaja ja pitkät lenkit on kyllä pakko mainita yhteiseksi harrastukseksi, ja uutena kyläily ..mm.kultsuherra Veetin ja Wilsonin luona biggrin.gif
Nintsu
Meillä on kohta 7-vuotias kultsutyttö Nina
Tokoa harrastamme, kesällä pitäisi päästä virallisiin kisoihin voittajaluokassa. Myös mejää ja hakua on otettu, lähinnä omaksi iloksi. Välillä myös mätsäreissä tulee käytyä. smile.gif
~goldens~
Juhuu,... missäs se Delibes´s on...?? smile.gif
Meillä on kaksi kultsutyttöä; Ella (5v.) ja Linda (2v.). Me harrastetaan näyttelyjä, junnuja, jäljen perusjuttuja ja Lindan kanssa vähän agia ihan omaksi iloksemme. Ja tietysti lenkkeilään. smile.gif
Juu, Wilson ja Veeti... smile.gif tapasin tai siis näin nämä herrat silloin kesällä kesäleirilllä...

Onko muut käynyt kesäleireillä? Mä kävin kesällä ekaa kertaani Virroilla Lindan kanssa. Oli kyllä hauskaa! biggrin.gif laugh.gif smile.gif Tekisi kyllä mieli mennä tänä vuonnakin, mutta en taida päästä...
Oletteko muut käyneet näyttelyissä...?
Inksu
Tänä vuonna oli jo harkinnassa Virtojen kesäleiri, kun minua pyydettiin sinne kouluttamaan junnuja, mutta sitten tuli niin paljon päällekkäisyyksiä mm. synttärit ja mikkelin näyttely niin en sitten lupautunutkaan smile.gif toivottavasti joku vuos tulisi sitten lähettyä, kun Heiniltä oon kuullut pelkkää hyvää tästä leiristä wink.gif
~goldens~
LAINAUS(Inksu @ 2.1. 2005, 15:55)
Tänä vuonna oli jo harkinnassa Virtojen kesäleiri, kun minua pyydettiin sinne kouluttamaan junnuja, mutta sitten tuli niin paljon päällekkäisyyksiä mm. synttärit ja mikkelin näyttely niin en sitten lupautunutkaan smile.gif toivottavasti joku vuos tulisi sitten lähettyä, kun Heiniltä oon kuullut pelkkää hyvää tästä leiristä wink.gif

Olisit opettanut mua! smile.gif Laura meitä sitten opetti... smile.gif biggrin.gif dogrun.gif
Juu, ei sielä mitään huonoa ollutkaan!! tongue.gif smile.gif laugh.gif
Mutta eihän Heini ollut silloin kesäleirillä vai muistanko väärin...?? rolleyes.gif happy.gif
Delibes's
Heh muako on kerrankin kaipailtu tongue.gif

goldens: heini ei ollut leirillä, kun hän oli Austraalian lämmössä smile.gif

-----
Eli joo mulla on kuusi vuotias kultainennoutaja uros Alpo (Delibes's Jovial Pal) Joka saapui meille hieman yli kuusi vuotta sitten aatonaattona smile.gif Alpo on setäni Vesan kennelistä. Alpon kanssa harrastetaan näyttelyitä, mutta eniten keskitymme TOKO:n puolelle. Olemme kisanneet vuodesta 2001 asti, mutta vuosi 2003 oli meille kisojen puolella motivaation hakuvuosi. Olemma käyneet kuudessa tokokisassa, joista kaksi aloa (kaksi ykköstulosta) ja neljä avoa (yksi kakkostulos, kolme ykköstä). Nyt olemme siis siirtyneet voi luokkaan, mutta saa nähdä uskallammeko koskaan sinne asti kisaamaan. Näyttelyissä ollaan käyty aika vähän, tulokset vaihtelevat eristä hyvään. Junnuissakin Alpo on käynyt kanssani, ja luultavasti Alpoa tullaan vielä joku päivä näkemään junnukehien puolella kavereideni kanssa smile.gif

lisää tietoa kotisivuillani http://kotisivu.mtv3.fi/goldenkaisa

kertoilkaahan muuten muutkin kultsujenne viralliset nimet smile.gif
~goldens~
Niin sitä muistelikin että se oli siellä Autsraliassa... wink.gif
Meiltäkin näyttelytuloksia löytyy aika lailla laidasta laitaa...
Delibes´s: Kertokaa muidenkin vir. nimet..
- onko pakko... happy.gif huh.gif tongue.gif
Delibes's
LAINAUS(~goldens~ @ 2.1. 2005, 18:53)
Delibes´s: Kertokaa muidenkin vir. nimet..
- onko pakko... happy.gif huh.gif tongue.gif

Eihän toki, mutta mukavahan niitä olisi tietää wink.gif
Nintsu
LAINAUS(Delibes's @ 2.1. 2005, 18:26)
kertoilkaahan muuten muutkin kultsujenne viralliset nimet smile.gif

Nina = Björkbo Darling
Pulina
Meillä kultsuneiti Moona (Wiikar´s Always Mine), nyt 11v.
Harrastettu on vaikka mitä.. Moona on otettu metsästyskoiraks ja sitä sen kanssa harrastettiinkin joka syksy. Minä rupesin käyttämään Moonaa näyttelyissä ja ensimmäinen junior handler-kilpailukin tuli juuri Moonan kanssa koettua, sen lisäks kokeiltiin agilityä ja flyballia, mutta.. lähes kaikki piti jättää alkukeväästä 2003, kun Moonalla todettiin melkoisen paha sydänvika. Sen jälkeen ei olla käyty kuin silloin tällöin harvakseltaan näyttelyissä..
hanna.
Minustakin on toivottavasti tulossa kultsuharrastaja ensi kesänä. smile.gif Vaikka olenhan minä sitä jo nytkin, mutta ilman koiraa valitettavasti. Tavaroitakin on tullut jo osteltua vaikka koiran tulo ei olekkaan vielä varmaan. Mutta säilyyhän nuo hihnat, pannat ja lelut tuolla kaapissa vähän aikaa. ^^

Siitä tulikin mieleeni, että millaisia harjoja käytätte koirillanne? Mitkä olisivat niitä tärkeimpiä hankintoja, ettei mitään huonoja tulisi ostettua.
Inksu
Mää oon käyttäny ihan peruskarstaa ja tihee piikkistä kampaa..se riippuu niin kultsun karvasta, meillä ku on nii harva ja ohut karvanen niin riittää iha perushuolto.. smile.gif
~goldens~
Juu, karsta on kyllä tosi hyvä ja samaten metallikampa. Ne kannattaa hankkia.
Ja ehdottomasti myös kynsisakset ja sileät sakset kannattaa hankkia että saa tassut leikattua niistä pitkistä, hapsottavista karvoista. wink.gif dogrun.gif
Hiipivä Siiseli
Sandra on 1,5 vuotta ja harrastetaan tokoa, näyttelyitä, junior handleria, mejää ja keväällä voitais alottaa agility smile.gif
hanna.
LAINAUS(~goldens~ @ 3.1. 2005, 19:32)
Juu, karsta on kyllä tosi hyvä ja samaten metallikampa. Ne kannattaa hankkia.
Ja ehdottomasti myös kynsisakset ja sileät sakset kannattaa hankkia että saa tassut leikattua niistä pitkistä, hapsottavista karvoista. wink.gif  dogrun.gif

Okei, kiitos kummallekkin smile.gif Eikö kultsuja tarvi myös trimmata?
ellien
Leevi täyttää huomenna 11 vuotta,aika vanhus jo smile.gif . Harrastuksia meillä ei enää ulkoilun lisäks ole muita,aikaisemmin käytiin näyttelyissä ja junnukisoissa,mutta nykyään mäkin olen jo liian vanha niihin sad.gif .
~goldens~
LAINAUS(hanna. @ 3.1. 2005, 21:12)
Okei, kiitos kummallekkin smile.gif Eikö kultsuja tarvi myös trimmata?

Juu, pitää trimmata. smile.gif Tassut, häntä ja kaula. Kaulaan tarvitaan joko molemmin puolin ohentavat sakset tai sellaiset oheennussakset josta toinen puoli on sileä ja toinen ohentava (=harva). Tarkemmat ja paremmat tidot saat Golden-Infosta jonka saat sitten pennun mukana. smile.gif
~goldens~
Onkos muuten kultsunne minkä värinen...?? smile.gif
- Linda on aivan kermanvärinen mutta Ella on vähän tummempi ja etenkin nyt kun sillä ei ole aluskarvaa paljoakaan... dogrun.gif
heini
LAINAUS(Inksu @ 1.1. 2005, 19:17)
..ja uutena kyläily ..mm.kultsuherra Veetin ja Wilsonin luona biggrin.gif

Hei täältä ilmoittautuu kaksi kultsu poikaa Veeti ja Wilson!

Todella olin itse tänä vuonna estynyt kultaisten omalta leiriltä, koska olin vaihto-oppilaana Australiassa.. Ensi vuonna sitten taas. Olen ollut niillä jo 6 vuonna aiemmin, joista junior handleria kouluttamassa noin neljänä vuotena blush.gif
Eli vanhemman kultaiseni Veetin (7,5 vuotta) tuli kilpailtua aktiivisesti junnuissa ja käyty on muutenkin näyttelyissä. Myös MEJÄä ollaan reenailtu yhdessä sekä TOKOa siinä sivussa.. Wilson on tämä nuorempi pakkaus (1,5 vuotta) ja nyt alkaa sitten meidän yhteinen harrastustaipaleemme olla edessä päin. Me suunnataan tulevaisuudessa näyttelykehiin sekä joihinkin kokeisiin yhdessä.. Katsotaan mitä se tulevaisuus tuo rolleyes.gif

Veetiin ja Wilsoniin voi tutustua lisää kotisivuillamme: http://kotisivu.mtv3.fi/heiniwiik

Terkkuja kaikille tutuilemme wink.gif
ellien
LAINAUS(~goldens~ @ 4.1. 2005, 18:26)
Onkos muuten kultsunne minkä värinen...?? smile.gif

Leevi on suht tumma, oliskohan kenties jopa tumma kulta. No,kullanvärinen ainakin smile.gif . Vaikkakin papereissa lukee kerma...
Nintsu
Ninakin on väriltään pääasiassa kultainen, kermanväriä löytyy mm. kaulasta. smile.gif
~goldens~
Entäs muitten koirat? smile.gif
heini; Menettekö Kajaaniin Wilsonin kanssa?? Sinnehän lähtee vaikka ketä...! smile.gif
Tsemppiä sinne jos meette!! wink.gif smile.gif
tiffany*
haha x) minäkin löysin tänne... Juu, mutta tosiaan meiltä löytyykin näitä kultsuja...
voisin tässä hiukan kertoa fannysta, jonka kanssa on tullu harrastettu vähän enemmän... Eli fanny vir. Colden Cub Fantastic Friidu (3v.) olemme harrastaneet pääasiassa junior handleria ja mettä reeneissäkin on tullut käytyä... ja kotona sitten omaksi iloksi tokoliikkeitä, nomee ja agilitya... lisää fannysta ja muista löydät:

näistä minun omista sivuista.. eli
http://kotisivu.mtv3.fi/caroliittis/index.html

Ja täältä smile.gif http://www.saunalahti.fi/~ttripo1/

Tervetuloa katsomaan näitä meidän vauhdikkaita sivuja... wub.gif

Terveisin. Caroline ja Fanny+kumppanit dogrun.gif
heini
LAINAUS(~goldens~ @ 5.1. 2005, 19:36)
heini; Menettekö Kajaaniin Wilsonin kanssa?? Sinnehän lähtee vaikka ketä...! smile.gif
Tsemppiä sinne jos meette!! wink.gif smile.gif

Kiitos kiitos, sinnehän sitä.. Ystävä perheet Espoosta, Porvoosta ja Torniosta liittyvät loppiaseksi sekä näyttelyyn luoksemme, joten täällä tulee olemaan talo täynnä kultaista karvakuonoa wub.gif
Inksu
tiffany: teillä näyttäisi olevan meijän Vinskin sisko Cindy.. smile.gif en ole aiemmin tiennytkään... blink.gif Mitäs hänelle kuuluu??
Delibes's
Meidän Alpo on kermanvärinen.
Tänään käytin Alin kanssa toko-treeneissä, otettiin ohjattua noutoa, seuraamista ja ruutua sekä hauskaa temppuilua välillä tongue.gif . Ärsyttävää vaan että jotkut totaaliset valopäät ampuvat vielä raketteja niin tosi kiva sneaky2.gif
~goldens~
LAINAUS(tiffany* @ 5.1. 2005, 23:19)
haha x) minäkin löysin tänne... Juu, mutta tosiaan meiltä löytyykin näitä kultsuja...
voisin tässä hiukan kertoa fannysta, jonka kanssa on tullu harrastettu vähän enemmän... Eli fanny vir. Colden Cub Fantastic Friidu (3v.) olemme harrastaneet pääasiassa junior handleria ja mettä reeneissäkin on tullut käytyä... ja kotona sitten omaksi iloksi tokoliikkeitä, nomee ja agilitya... lisää fannysta ja muista löydät:

näistä minun omista sivuista.. eli
http://kotisivu.mtv3.fi/caroliittis/index.html

Ja täältä smile.gif http://www.saunalahti.fi/~ttripo1/

Tervetuloa katsomaan näitä meidän vauhdikkaita sivuja... wub.gif

Terveisin. Caroline ja Fanny+kumppanit dogrun.gif

Kävin tutustumassa kotareihisi! Kivat sivut! smile.gif
Ihan kun olisin sut jossain näyttelyssä nähnyt... happy.gif
tiffany*
~goldens~: Kiitos, Ihanko tosi!?! wub.gif
se voi olla hyvin mahdollista teehee.gif
Pulina
Meidän Moona on sellanen kermanvärinen.. smile.gif
tiffany*
Meidän fanny on vaalee jossa on kullan sävyjä... mut kirjassa lukee, että kulta wink.gif ja suurinosa meidän muista kultsuista on vaaleita... smile.gif
tiffany*
tossa kattelin kuvia... ja löysin sellaisen jossa oli Inka Kemppainen ja se esitti koiraa nimeltä Vinski... Joskus junnuissa... en muista paikkaa... wub.gif
Inksu: Sattuisiko se olemaan se teidän Vinski?? smile.gif
Inksu
tiffany: kyllä joo...se on varmaa ollu kajaanin ryhmiksen 00 päivän parhaasta.Olikos siinä heini-maarikin?..Otettiin Wiikin Heinin luona tos joululomal seisotuskuvia Vinskistä ku Karhun Niko esittää sitä..Heini vois yrittää saaha sen tähänkin..?Mut hämmästyttävän paljon cindys ja vinskis on samaa kuvien perusteella.. smile.gif Vinskin korvat oli jo nuorena kultaiset ja nyt herra on sitten tummunut iän myötä ja on juuri sopivan kultainen wub.gif
tiffany*
Juu... siinä oli heini-maari wink.gif
~goldens~
Voi että, koskahan taas se tämän vuoden eka Goldenring lehti tulee... ??!
Pitää jännätä kuinka käy niis vuoden kasvattaja, veteraani ja muis jutuis...?! ohmy.gif
Hei nyt sain idean! biggrin.gif hehheh..
Tehdäämpäs niin että mikä on teidän mielestä vuoden kasvattaja ym..! biggrin.gif
No minä aloitan.. eli nyt veikataan...! Mutta älkää kurkkiko mistään muualta! wink.gif
Vuoden kasvattaja: (yllätys yllätys) [melkein 100% varma tieto, mutta nyt veikataan]
Kennel Karvin!

öö muut meni vähän vaikeeks... oottakaas kun saisin niitä nimiä päähän...
Saakohan niitä muuten sanoa...??
~goldens~
No, miten meni omilla koirilla Kajaanissa, Heini ja muut??
Tulokset: www.goldenring.fi/m_tulo/ntulokset.htm#Kajaani
Tuomari oli kuulemma tiukka...

Onnittelut Sarille & Kallelle ja Arjalle & Helgalle!
Hiipivä Siiseli
LAINAUS(~goldens~ @ 7.1. 2005, 21:16)
Voi että, koskahan taas se tämän vuoden eka Goldenring lehti tulee... ??!
Pitää jännätä kuinka käy niis vuoden kasvattaja, veteraani ja muis jutuis...?! ohmy.gif
Hei nyt sain idean! biggrin.gif hehheh..
Tehdäämpäs niin että mikä on teidän mielestä vuoden kasvattaja ym..! biggrin.gif
No minä aloitan.. eli nyt veikataan...! Mutta älkää kurkkiko mistään muualta! wink.gif
Vuoden kasvattaja: (yllätys yllätys) [melkein 100% varma tieto, mutta nyt veikataan]
Kennel Karvin!

öö muut meni vähän vaikeeks... oottakaas kun saisin niitä nimiä päähän...
Saakohan niitä muuten sanoa...??

Sitä ollaan täälläkin ooteltu... smile.gif Ja Koiramme-lehteä. Tietty ne tulee taas samana päivänä laugh.gif
Sandra on tosi vaalea. Nyt se on kyllä tummunu vähän ku tiputti karvat ennen joulua happy.gif Eli todella kerma! smile.gif Viralliselta nimeltään se on Wiikar's Quiet Sound.
~goldens~
joo, koiramme lehteäkin ootellaan.. wink.gif
Hiipivä Siiseli
Eikä vieläkään näy. Onhan se tietty tammikuun ja helmikuun yhteislehti, mutta kauan kyllä senkin tulossa menee sleepy.gif
~goldens~
Niin, varmaan on yhteisnumero mutta kun pitäs tietää et mikä tuomari sielä yhdes ryhmänäyttelys on!

Onkos täältä muuten ketään muuta tulos Alavudelle?? 53 kappaletta kultsuja on ilmotettu..! smile.gif
~goldens~
Alavuden tulokset:
ROP, SERT Eternal Fire Amazing Grace!
Onnea Anne ja Salsa!
VSP, SERT Trewater Phelix!
Hienoa Sari ja Felix!!

PU-2 v.sert Karvin Inside Edition
PU-3 Karvin Rainman
PU-4 ?

PN-2 v.sert Eisapurran Queen Jambalaya!
Hienoa Tarja ja Samba!
PN-3 ?
PN-4 Karvin Toscana

Rop kasv kennel Karvin!

Voi olla virheitä, gr:stä näkee myöhemmin paremmin...

Voin naputella nimiä jos joku haluaa... wink.gif
heini
LAINAUS(~goldens~ @ 22.1. 2005, 19:00)
Alavuden tulokset:
ROP, SERT Eternal Fire Amazing Grace!
Onnea Anne ja Salsa!
VSP, SERT Trewater Phelix!
Hienoa Sari ja Felix!!

PU-2 v.sert Karvin Inside Edition
PU-3 Karvin Rainman
PU-4 ?

PN-2 v.sert Eisapurran Queen Jambalaya!
Hienoa Tarja ja Samba!
PN-3 ?
PN-4 Karvin Toscana

Rop kasv kennel Karvin!

Voi olla virheitä, gr:stä näkee myöhemmin paremmin...

Voin naputella nimiä jos joku haluaa... wink.gif

Tuohon voisi lisätä Pu-4 oli Festival´s San Domingo

Olitko sinä Sari tuolla Alavudella myös? Itse olin mukanani Daily Rays Royal Sunrise, Wilson. Ja olihan se Veetinkin turistikoirana, ettei tarvinnut yksin olla päivää kotosalla smile.gif
~goldens~
Olin, mutta empä kerinnyt sinua ja Wilsonia ja Veetiä pahemmin moikkaamaan..
Oli kyllä kiva nähdä Wilson ja Veeti [vaikkakin vilaukselta] kun leiristäkin on jo aikaa.. smile.gif
Linda oli mukana, numero 295 sielä. Ella jäi kotiin kun ei viitsitty ottaa mukaan sinne pyörimään... Handlasin vielä Alavudella samassa luokassa olevan Chaffinch Femme Fatalen.
Istuttiin samas penkkirivis teidän kans mutta väliähän siinä oli..
Mulla oli päällä semmonen sininen goldenringin huppari, jos muistat... biggrin.gif wink.gif
~goldens~
Onkos muuten kellään kuvia, niin tänne vois laittaa!
~goldens~
No nyt vihdoinkin odotus palkittiin ja tuli vihdoin ja viimein se koiramme-lehti.
Läjäpäin tuli ryhmänäyttelyitä vastaan takaa, joten kiirettä pitää.
Hiipivä Siiseli
joo tuli meillekin eilen smile.gif Mutta niissä ryhmänäyttelyissä ei ole yhdessäkään Elina Tan-Hietalahtea, vaikka niitä oli ainakin kymmenen! sad.gif No pitää Sandra sitten viedä jollekin toiselle. Kun sille hankkii vähän lihaksia se saattaa jonkun mielestä olla hyvinkin kaunis shifty.gif
Delibes's
Heini: Mites Wilsonilla meni viikonloppuna?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.