Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kääpiösnautserit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
Sivuja: 1, 2
-iina-
Pakko hehkuttaa! Tutulle tuli kolmas käppänä! Voi se on sulonen kun on nyt semmonen pentu wub.gif Kummitädiks lupauduin... biggrin.gif
-maria-
Minnes suunnalle näyttelyväki suuntautuu seuraavaksi?
Ellin kanssa Ylivieskaan heinäkuun alussa ja sitä ennen luultavasti pistäydytään tuossa mätsäreissä treenaamassa tongue.gif
anna :D
Kotkaan ollaan tulossa Elsan kanssa junnuihin.
Kouvolaan sekä Heinolaan Elsa EHKÄ rotukehään.
Lahden pentunäyttelyyn syyskuussa Sohvi. (Jos se nyt on syyskuussa??)

Tämmösiä ollaan kasvattajan kanssa kaavailtu.. Niin ja mustia käppänöitä nuo ovat molemmat.

Mätsäreihin mennään mekin tietysti molempien koirien kanssa vielä ennen näyttelyitä treenaamaan. biggrin.gif
Veera
Meinasin tulla käppänäkehälle turistiks sunnuntaina Euroopan voittajassa, jos nyt vaan aikataulu sallii.. Kun satun olemaan tuolla dogsittereiden koiraparkissa.
Pauliina
itse en ole tulossa kyllä pitkiin aikoihin näyttelyihin. nyt keskitymme agilityyn ja muutenkin en ole omaa käppänääni muutenkaan tuomassa näyttelyihin. näyttelyt on käyty ja saavutuksia tulllut FIN MVA biggrin.gif olisi kyllä kiva päästä taas itse kiertelemään näyttelyitä mutta sitten myöhemmin. ensi kesänä varmasti kun syksyllä olisi oma autokin alla smile.gif

Onko kukaan menossa käppänä leirille elokuussa?
me emme tosiaan tule kun täältä ei ole kukaan tuttava tulossa mutta tosiaan sekin siirtyy ensi kesäksi. tulemme omalla autolla!
-maria-
Ylivieskassa Elli EH, JUK4
Ei ollut oikein ruotsalaisen tuomarin mieleen, tosin ei sekään minun rolleyes.gif
sahku
Minkälainen snautseri on luoneteeltaan ? Minkälainen koulutettavuus ? Minkälaista elämä on yleensä snautserin kanssa ? Voitteko pitää snautserianne vapaana, ettei ole kauheata metsästysviettiä ? Kaikki tieto tarpeen biggrin.gif Erityisesti kääpiösnautserista olisin kiinnostunut.

Lisäys. Palveluskoirarotujen listassa on snautseri, mutta tarkoittaako se sitä kesk. snautseria ?
LAINAUS(sahku @ 21.7. 2006, 19:11)
Lisäys. Palveluskoirarotujen listassa on snautseri, mutta tarkoittaako se sitä kesk. snautseria ?

Tarkoittaa vain keskikokoista, käppänää ei listalla ole.
Suursnautseri löytyy tietysti myös pk. roduista. smile.gif

Kaipaatko tietoa muuten snautserista, käppänästä vai molemmista?
liputti
Kuinka paljo teijän käppänät on maksannu?
Meillä molemmat sijoituksessa..
Mutta ainakin Elsan sisarukset olisivat maksaneet n.800 euroa.
Sohvin sisaruksista en tiedä. smile.gif
Pauliina
kääpiösnautserit maksaa n. 700-1000 euron välillä. arvokkaampia ovat valkoiset käppänät.

Minkälainen snautseri on luoneteeltaan ?
riippuu aivan käppänästä. no mutta perus pieni koira joka luulee olevansa ehkä liian iso. ei siis sillä että ärhentelisi muille koirille ja semmoista mutta ego on suuri tai hauska smile.gif minun oma käppänäni on ainakin ihmisystävällinen. ei siis rakasta vieraita mutta käy katsomassa ja menee pois ja menee myöhemmin raapsutettavaksi. kaikkien koirien kanssa tulee toimeen paitsi nuorempien narttujen kanssa jotka pomottelee. arvojärjestys täytyy säilyä. päivätkin vaihtelevat täysin joskus vähän laiskempi ja joskus taas energiaa löytyy vaikka millä mitalla.

Minkälainen koulutettavuus ?
minä olen itse kouluttanut koirani 13 vuotiaasta saakka ja voisin sanoa että joitakin asioita olisin voinut toisin tehdä. ensin opetin temput ja sitten vasta käskyt. nopeesti kyllä oppii mutta jääräpäisyyttä löytyy. käppänää ajatellen "tule itse tänne, minä en jaksa". meidän koira ainakin sellainen herkkusuu että on ollut helppo opettaa namupalojen kanssa.

Voitteko pitää snautserianne vapaana, ettei ole kauheata metsästysviettiä ?
minä pidän ainakin hiljaisilla paikoilla käppänääni vapaana. tottelee hyvin. ei mene jos tulee toinen koira vastaan. saa siinä kyllä hetken karjua että paikka koska koira ajattelee vähän että mennäkkö vai eikö mennä. ei kulje kaukana lenkin aikana minusta ja meillä ei ole aidattua pihaa vaikka olemme unohtaneet sitoa sen kiinni naruun niin ei ole ikinä lähtenyt mihinkään. kerran kyllä istu ojassa kun peästyi nuorempana niin paljon ruohonleikkuria smile.gif
-maria-
Keskustelua hännistä ei ole tainnut olla vielä kovin, mutta aloitetaas.

Mitä mieltä olette käppänien hännistä? Niidenhän kuuluu olla rotumääritelmän mukaan "luonnollisia" mutta miten määrittelette tuon luonnollinen - sanan?
Onko sellainen siansaparo - tiukasti selänpäälle rullautunut häntä luonnollinen?
Miten se oli, että kello viiteen(?) hännän piti osoittaa, mutta sallitaankos sellainen selän päällä makaava häntä?

Hei ja pistäkäähän koiristanne sellaisia kuvia joissa niiden häntä on silleen ns. luonnollinen (= sellainen kun se aina on).
Ellillä tuntuu välillä anteenina sojottavan se.
Tässä olisi Ellistä viime talvena näpsäisty kuva - karvakin sen mittaista - mutta häntä näkyy suhteellisen hyvin 'klik'
-ilona
minusta käppänän häntä on luonnollinen kun hännän lähtöasento(hännän tyven asento) on "yläviisto", noissa kippurahännissähän hännän lähtöasento on pysty.
mikään hännän asento ei tietääkseni ole hylkäävä,mutta tuo sapelihäntä/klo 1:n häntä (kuten ellillä) on toivotuin.(kello viidenäntä taitaisi osoittaa alaviistoon laugh.gif )
Lotan häntä kaartuu selän päälle, osumatta kuitenkaan selkään (Lotallakin on siis mielestäni "oikeanlainen" hännänkiinnitys.)
Meidän Elsalla on C:n mallinen häntä ja Sohvilla koko ympyrän tekevä porsaansaparon mallinen..

Itse pidän parempana tuota C:n mallista, miellyttää minua eniten. ..ensimmäisen koiran piirteisiinhän sitä helpoimmin mieltyy.. smile.gif

Mutta noita käppänän häntiä tuntuu olevan niin montaa kuin koiriakin, tuon typistyksen takia..

Toivottavasti tästä nyt voi jotain ymmärtää.. laugh.gif
-maria-
Kuinkas sitten alas kiinnittynyt häntä vaikuttaa hännän lopulliseen asentoon? Jääkö se melko pystöön? rolleyes.gif
Mites käppänäihmiset. Onko tulijoita Porvoon näyttelyyn tai 2&9 ryhmien ryhmänäyttelyyn? Tai onkos muita näyttelyitä kiikarissa?
Meillä Sohvi 7kk. tekee näyttelykehädebyyttinsä tuolloin Porvoossa. smile.gif
-iina-
Täällä onkin keskustelu vähän hiljentynyt... Onko kukaan tulossa Jyväskylän KV näyttelyyn 18.-19.11.?? wink.gif
Mietin lähtöä Jyväskylään, mutta päätin kuitenkin olla tulematta.
Tulen tiistaina Puolasta MM-06 niin en viittii kahta reissua niin lähekkäin tehhä. smile.gif

Tänä vuonna jos kattelemaan messariin (ja junnuihin??) ehkä.
---

Pipsalle on melko eläväinen häntä, joten perusasentoa on hankala sanoa.
Kun katselee kuvia 2003 - 2006, niin jokaisessa kuvassa erilainen häntä. Niin se on luonnossakin. Välillä se on kuten kuvassa, joskus taas sitten häntä on ihan kippuralla selkään koskettaen. Ylseensä se kuitenkin on tuollaisessa C asennossa. smile.gif
Tuo kuva on otettu lokakuussa 2005.
minni + ama
Täällä myös yksi kääpiösnautseri, Ama nimeltään. Ikää 7-vuotta ja väriltään m-h. happy.gif
Tässä pari kuvaa Amasta (jos osaan ne laittaa). laugh.gif

josefiina
Miedän Amor on rauhoittunut hurjasti ! Ja makkaran avulla saan pojan vaikka seisomaan päällään ( ehkä ei nyt aivan : ' D )

http://tinypic.com/view.php?pic=49auyqd
josefiina
pakko sanoa, että kun kaupan ohi pyöräiltiin ja mies kysyi että eikai noin pieni koira jaksa juostakkaan niin totesin että
" Se vain näyttää pieneltä, mutta älä kerro sitä sille. Käppänä on iso koira pienessä paketissa! "

ja Hännästä ? Amorilla on loiva C tjtn. riippuu niin paljon päivästä ym blink.gif
Laura ja Dara
Minulta löytyy kaksi p&s käppänää. Toinen on uros ja toinen narttu. Dara on tämä nuorempi tapaus, jonka kanssa olen aloitellut jo näyttelyitä ja tokoilua vähäsen. Eros on vanhempi herra, joka on ihan kotikoirana. Lisää tietoa löytyy tuosta ak:sta, siinä on vielä linkkikin meidän kotisivuille.

Onko kukaan muuten tulossa Turengin erkkariin 13.5? Me ollaan tulossa Daran kanssa.
Amélie
Meillekkin muutti nyt vihdoin ja viimen pieni p&s käppänän alku wub.gif Tyttönen saapui kotiin siis torstaina 10.5 ja on siis kohta jo pari viikkoa riemastuttanut meidän arkea smile.gif.

Ihan mielettömän reipas ja rohkea pentu on! Tuntuu,ettei oikein mikään hetkauta sitä biggrin.gif.

Tässä vielä tytöstä pari kuvaa:

Kuvat ovat siis siltä päivältä kun tyttö kotiutui. Uudemmat kuvat ovat vielä kamerassa...
CURLY
Meillä on nyt 5 kuukautinen käppänätyttö Nelli biggrin.gif Nellillä on nyt häntä ja korvat liimattu että saadaan se nätiksi ja kun näyttelyihinkin mennään sitten joskus ajallaan smile.gif Nellihän on musta-hopea.. Ihana tyttönen biggrin.gif

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.