kääpiösnautserit maksaa n. 700-1000 euron välillä. arvokkaampia ovat valkoiset käppänät.
Minkälainen snautseri on luoneteeltaan ?
riippuu aivan käppänästä. no mutta perus pieni koira joka luulee olevansa ehkä liian iso. ei siis sillä että ärhentelisi muille koirille ja semmoista mutta ego on suuri tai hauska

minun oma käppänäni on ainakin ihmisystävällinen. ei siis rakasta vieraita mutta käy katsomassa ja menee pois ja menee myöhemmin raapsutettavaksi. kaikkien koirien kanssa tulee toimeen paitsi nuorempien narttujen kanssa jotka pomottelee. arvojärjestys täytyy säilyä. päivätkin vaihtelevat täysin joskus vähän laiskempi ja joskus taas energiaa löytyy vaikka millä mitalla.
Minkälainen koulutettavuus ?
minä olen itse kouluttanut koirani 13 vuotiaasta saakka ja voisin sanoa että joitakin asioita olisin voinut toisin tehdä. ensin opetin temput ja sitten vasta käskyt. nopeesti kyllä oppii mutta jääräpäisyyttä löytyy. käppänää ajatellen "tule itse tänne, minä en jaksa". meidän koira ainakin sellainen herkkusuu että on ollut helppo opettaa namupalojen kanssa.
Voitteko pitää snautserianne vapaana, ettei ole kauheata metsästysviettiä ?
minä pidän ainakin hiljaisilla paikoilla käppänääni vapaana. tottelee hyvin. ei mene jos tulee toinen koira vastaan. saa siinä kyllä hetken karjua että paikka koska koira ajattelee vähän että mennäkkö vai eikö mennä. ei kulje kaukana lenkin aikana minusta ja meillä ei ole aidattua pihaa vaikka olemme unohtaneet sitoa sen kiinni naruun niin ei ole ikinä lähtenyt mihinkään. kerran kyllä istu ojassa kun peästyi nuorempana niin paljon ruohonleikkuria