Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kääpiösnautserit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
Sivuja: 1, 2
-Saana-
Niin esim. esitysvinkkejä, tarinoita ja kaikenlaista pulinaa...
---
Esitys tavasta en itse voi paljoa kertoa, itse en paljoa siitä tiedäkään tongue.gif .

Noo, kuitenkin, pää ylhäisesti ylhäällä... ja takajalat ja etujalat samalla kohdalla... Takajalat ei liian pitällä takana vaan sillain että kulmat näkyy kauniisti, etteivät se näkyisi kun mun käppänällä XD.

Omistatko -saana- itse käppänää? Mistä kennelistä?

Tuola mun kotareilla on kuvagalleria se nurmikko kuva ihan hyvä malli... rolleyes.gif
*Sanni

Tuossa on toi kuva mistä Zenda puhui. smile.gif Ihan hyvin onnistunut,Eve.. dogrun.gif
*Sanni
Näkyykö toi muille kun mulla? Mä kun en ole vielä miknää ammattilainen
noiden kuvien laittamisessa. rolleyes.gif
-Saana-
LAINAUS(Zenda @ 3.1. 2005, 11:14)
Esitys tavasta en itse voi paljoa kertoa, itse en paljoa siitä tiedäkään tongue.gif .

Noo, kuitenkin, pää ylhäisesti ylhäällä... ja takajalat ja etujalat samalla kohdalla... Takajalat ei liian pitällä takana vaan sillain että kulmat näkyy kauniisti, etteivät se näkyisi kun mun käppänällä XD.

Omistatko -saana- itse käppänää? Mistä kennelistä?

Tuola mun kotareilla on kuvagalleria se nurmikko kuva ihan hyvä malli... rolleyes.gif

Ittse en käppänää omista, mutta rodusta olen kyllä kiinnostunut... tongue.gif Ihania ovat kaikki käppänät! wub.gif wub.gif
Pauliina
Käppänät tosiaan on aika hauskoja koiria smile.gif näöltään ja luonteeltaan... Minulla itsellään on musta käppänä ja moni sitä luuleekin poikakoiraksi. Miksiköhän?? blink.gif laugh.gif
Anzie^
Käppänällä tulee myös olla tarkkana myös mm.selkälinjan kanssa. Parhaiten oppii kun seuraa kehiä, katselee kuvia ja harjoittelee smile.gif Täältä löytyy yksi valkoinen jätkä.
Netta
Meiltä löytyy mustahopea käppänätyttö Ria (Pectus Alabama Sweet), muutti n. 1,5 vuotta sitten perheeseen Ronja-riisenin kaveriksi smile.gif Aivan hurmaava tapaus, ja vaikka käppänä rotuna ei ehkä ole se omin minulle, olen uskomattoman kiitollinen Rian kasvattajille, että saivat meidät puhuttua tähän "hankkeeseen" smile.gif Pikkukoira on paras kaverini, upea tapaus, ehdottomasti se minun koira.

Rian kanssa harrastetaan pääasiassa junior handleria, silloin tällöin käydään myös rotukehissä. Agility olisi suunnitelmissa, treeneihin asti ei olla vielä ehditty. Loistava rotu (ja yksilö!) siinä mielessä, että kaikenlaiseen menoon sopiva kaveri, parhaimmillaan käsittämättömän kauniita koiria ja meille ainakin osui täysi kymppi erityisesti luonteen puolesta smile.gif

[Ria Mäntyharjun näyttelyn jälkeen 31.7.2004 n. 1v 4kk iässä. Pahoittelut kuvan isosta koosta.]
-Saana-
Netta!:Toi kuva on ihana... wub.gif wub.gif wub.gif
Tippa
Harjoittelin keskiviikkona junnutreeneissä nuoren kääpiösnautserin kanssa,
joka kaipasi sosiaalisia kokemuksia ja harjoitusta näyttelyitä varten. smile.gif Aivan ihana
tapaus, vaikkakin aika kovapäinen neiti biggrin.gif Totteli hienosti seiso-käskyä ja
kahdeksikkokin mentiin kivasti läpi vaikka koira ei ollutkaan koskaan ennen kahdeksikkoa mennyt laugh.gif
---
LAINAUS(Lumienkeli @ 3.1. 2005, 15:06)

Tuossa on toi kuva mistä Zenda puhui. smile.gif Ihan hyvin onnistunut,Eve.. dogrun.gif

Joo, korvista puhumattakaan baa.gif
-Tintti-
Nostetaan vähän ylös baa.gif

Itse sain tutustua viime kesän alkupuolella aivan hurmaavaan käppänä tyttöön wub.gif , Rosaan. Siitä se sitten lähti.. Rosaa näen viikottain, käymme koiran omistajan kanssa yhteisillä lenkillä ja treenaan Rosan kanssa mahdollisia tulevia näyttelyitä varten.
Upea koira pienessä paketissa. Ehkä joku kaunis päivä tuollainen mulle tulee, tai sitten ei mutta en ihmettele vaikka tuliskin cool.gif

Jospa nyt taas vähän tulis keskustelua käppänöistä tännekin, herätys ihmiset (:
---
Jospa tänne nyt käppänä porukkaa saataisiin. unsure.gif
Ida K
Nuo esitysohjeet laitoin tuonne käppänien esitys-keskusteluun cool.gif Vaikkakaan minulla ei kokemusta löydy kuin yhen jh-kisan verran käppänän esittämisestä wink.gif

Tutullani on 2 musta-hopeaa käppänäneitiä. Nuoremmalla eli Inkalla siis olen kisannut junnuissa, ja harjoiteltu ollaan kovasti nlyharkoissa mahd. tulevia jh-kisoja varten. Ensimmäistä kertaa kun olin Inkan kanssa kahden, käytiin lenkillä..yllätyin ; pystyin pitämään kovapäistä neitiä, jonka tapasin ensimmäistä kertaa vapaana lenkillä ja neiti totteli kuin vanha tuttu ! ohmy.gif Tykästyin luonteeseen ja ko. koiriin. Tuskinpa minulle tuon rotuista tulee, mutta mukava rotu ja kehäkaveri ! On mukava tuntea nuo neitokaiset, + kaverin musta Elsa-käppänä smile.gif
josefiina
Täällä ruudun takana heilahtelee aina välillä musta käppänä poika Amor. wub.gif

Koirasta tulisi antaa mahd. neliömäinen vaikutelma, pää ylhäällä jne. käppänä kerhon sivuilta löytyy taatust tietoa. wink.gif
Ida K
Upea tuo seisotuskuva wub.gif
anna :D
..niin ja täältä löytyy kanssa musta käppänä tyttö, Elsa.
Likka astutettiin viime viikolla, pennut syntyvät Elsan kotikennelissä. (niin tai syntyvät jos astutus onnistui.. )
..Harmi kun en osaa liittää kuvia..
biggrin.gif
-maria-
täältä suunnalta löytyy yksi p&s käppänä, Elli.
Ollaan nyt kertaalleen rotukhässä pistäydytty ja ROP-pennuksi tultiin biggrin.gif
Toukokuusta starttaa näyttely-kauteme käyntiin wink.gif

En tiedä, että näkyykös tämän linkin sisältämä kuva, mutta koetetaas wink.gif
Wilhellmiinan Älyn-Wäläys "Elli"
Ida K
biggrin.gif+17.12. 2005, 19:53-->
LAINAUS(anna biggrin.gif @ 17.12. 2005, 19:53)
Likka astutettiin viime viikolla, pennut syntyvät Elsan kotikennelissä. (niin tai syntyvät jos astutus onnistui.. )
biggrin.gif[/quote]
Oo, kyllä teille yksi jää blush.gif . Elsalle rapsutuksia smile.gif

-maria- : Onnea pentunäyttely menestyksestä, missä pentiksessä olite ? Meillä päin on myös näkynyt nuorta pippuri&suola narttua, ihana vauva :xsmilex:
-maria-
LAINAUS(iida @ 20.12. 2005, 16:01)
-maria- : Onnea pentunäyttely menestyksestä, missä pentiksessä olite ? Meillä päin on myös näkynyt nuorta pippuri&suola narttua, ihana vauva :xsmilex:

Kiitos, kiitos tongue.gif

Jyväskylässä,nyt marraskuussa biggrin.gif
-Tintti-
-maria-: pistit tuon linkin tuohon kuvaan mutta valitettavasti se ei näy sad.gif
-ilona
Täälläkin asustelee yksi p&s käppänä tyttö lotta jolla ikää on jo hurjat 16 vko:a
Hienoja kuvia olette tänne laittaneet :xsmilex:
---
biggrin.gif+17.12. 2005, 19:53-->
LAINAUS(anna biggrin.gif @ 17.12. 2005, 19:53)
biggrin.gif[/quote]
[IMG*]http://kuvan osoite[*/IMG]

Ota tähdet pois wink.gif
Iida: Rapsutukset menee varmasti perille!! Nyt on hirveä tarkkailu täällä päällä, että jospa näkyisi merkkejä astutuksen onnistumisesta. Vielä tuntuu että tuo Elsa olisi ihan normaali.. ..ruoka vaan maittaa paremmin.. biggrin.gif
-ilona
Ylöspäin! wink.gif

Mitäs suunnitelmia teillä on käppänöinenne tälle vuodelle?

minusta erikoisnäyttely oli kiva vuoden aloitus, vaikken siellä kisaamassa ollutkaan, katsomassa vain

smile.gif
meillä olisi tänä vuonna tarkoitus aloittaa jonkunlaiset "ohjatut" tokoharjoitukset(valitettavasti emme mahtuneet mukaan nyt alkavaan penturyhmään, mutta jos sitten ensi kerralla..)
myös johonkin näyttelyyn olisi tarkoitus mennä.. jos uskaltaudutaan! sleepy.gif

T:ilona ja Lotta 5kk
Pauliina
hmm... olisi tarkoitus aloittaa agilityn alkeiskurssi vihdoin ja viimein! täällä vihdissä sitä ei kauhean usein järjestetä ja kun se oltaisiin viimeksi järjestetty niin nepparille olikin tulossa pennut joten emme päässeet aloittamaan. nyt kun se vihdoin näin keväällä järjestetään niin aloitan tuon 4 vuotiaan neidin kanssa. en tiedä ehkä sitten tulevaisuudessa voisi kokeilla muutamaa agility kilpailuakin mutta saa nähdä biggrin.gif

näyttelyihin emme ole enää menossa. ulkomaille olisi tietysi kiva lähteä mutta tuskin... eikä täältä suomesta voi oikeen mitään parempaa saada kuin valioarvon joka on jo hankittu smile.gif

match showssa tullaan varmasti kyllä käymään ja ehkäpä myös olisi tarkotuksena mennä käppänä leirille tänä vuonna jos vain kyyti järjestyy blush.gif

siinä olisi meidän käppänä vuosi suunnitelma!
---
LAINAUS(Pauliina @ 27.1. 2006, 11:43)
hmm... olisi tarkoitus aloittaa agilityn alkeiskurssi vihdoin ja viimein! täällä vihdissä sitä ei kauhean usein järjestetä ja kun se oltaisiin viimeksi järjestetty niin nepparille olikin tulossa pennut joten emme päässeet aloittamaan. nyt kun se vihdoin näin keväällä järjestetään niin aloitan tuon 4 vuotiaan neidin kanssa. en tiedä ehkä sitten tulevaisuudessa voisi kokeilla muutamaa agility kilpailuakin mutta saa nähdä biggrin.gif

Alkeisille vain biggrin.gif

Sieltä kohti AVA :a wink.gif

**
Niin joo, ja toi mun hurtta.

Agilityssä tähdätään 2-luokkaan smile.gif Junnukisoja kierrellään ja 2007 keväällä on toinen koira talossa. MH Käppänänpentu wub.gif

Pipsa toimii "luokanopettajana" laugh.gif
---
LAINAUS(-maria- @ 19.12. 2005, 20:14)
En tiedä, että näkyykös tämän linkin sisältämä kuva, mutta koetetaas wink.gif
Wilhellmiinan Älyn-Wäläys "Elli"

Tässä muuten tämä

Wilhelmiinan Älyn-Wäläys

No, jos ei toimi niin kun tämä ikkuna aukeaa ja siihen tulee se Forbidden tms. laita osoitteen perään yksi välilyönti. laugh.gif
Jettis
LAINAUS(Amor @ 14.12. 2005, 17:25)
Täällä ruudun takana heilahtelee aina välillä musta käppänä poika Amor. wub.gif

Koirasta tulisi antaa mahd. neliömäinen vaikutelma, pää ylhäällä jne. käppänä kerhon sivuilta löytyy taatust tietoa. wink.gif

Olenkohan jossain nähnyt Amorin? Mistä kennelistä se on? Missä päin asutte? Oon ihan sata varma, että jostain "tunnen" teidät! Meillä siis Ceci, FIN AVA Wexell Luuvart Cecilia.
---
LAINAUS(Jettis @ 27.1. 2006, 21:27)
Olenkohan jossain nähnyt Amorin? Mistä kennelistä se on? Missä päin asutte? Oon ihan sata varma, että jostain "tunnen" teidät! Meillä siis Ceci, FIN AVA Wexell Luuvart Cecilia.

Vastaampas Jossun puolesta: Lamigras Black Pride Panther smile.gif
-ilona
tuo agility siintää meidänkin tulevaisuuden haaveissa, muttei velä tänä vuonna wink.gif
laitan tähän kuvan unikeostani, kuva on otettu ennen viimeviikkoista siistintää.. siksi noin pörröinen wink.gif
Pauliina
LAINAUS(-Vappana- @ 27.1. 2006, 19:50)
Alkeisille vain biggrin.gif

Sieltä kohti AVA :a wink.gif

Joo vihdoin ja viimein alkeiskurssille... eihän nyt 4 vuotiaan koiran kanssa ehkä AVA:aa tulla saavuttamaan mutta kunhan pääsee kokeilemaan ja muutamaan kisaan tai mistä sitä ikinä tietää millainen onni potkaisisi wink.gif
---
LAINAUS(Pauliina @ 28.1. 2006, 20:41)
Joo vihdoin ja viimein alkeiskurssille... eihän nyt 4 vuotiaan koiran kanssa ehkä AVA:aa tulla saavuttamaan mutta kunhan pääsee kokeilemaan ja muutamaan kisaan tai mistä sitä ikinä tietää millainen onni potkaisisi wink.gif

thumbup.gif

Ollaan mekin puksutettu 2-vuotta vain mölli/1-luokka linjalla whistling.gif
-maria-
Voisin laittaa lisää kuvan tapaista Ellistä tänne biggrin.gif

x X x x x x x
Pauliina
LAINAUS(-maria- @ 2.3. 2006, 00:45)

x X x x x x x

aivan ihania kuvia wub.gif wub.gif

minäpä hätäpää kerkesin mennä jo trimmaamaan koko koiran ja nyt tulikin sitten vielä aika kovia pakkasia. harmittaa hiukan kun toinen meinaa paleltua koko ajan :/ kohta se kesä tulee wub.gif
-maria-
Ellillä rehottaa taas tu opitkä karva.. hännän päässäkin on jotn. 5-6cm karvaa kasvanut ja se häntä on sellainen pieni viuhka biggrin.gif
Trimmataan sitten keväämmällä wink.gif
---
LAINAUS(-maria- @ 2.3. 2006, 00:45)

x X x x x x x

Söpöliini wub.gif
Eros
Minullakin on käppänä uros Eros nimeltään. Super Play`s kennelistä kotoisin. happy.gif

Kuva
Kuva
Kuva
Veera
-ilona: ihan älyttömän ihana kuva biggrin.gif
Aivan ihania kuvia! Tässä tämä pentuhuuma vaan kasvaa.. Mutta onneksi on tuo musta käppänänpentu kotiutumassa tänne parin viikon sisällä. wub.gif

Tuon pennun kanssa olisi aikeissa käydä muutamassa mätsärissä. Aikuisen käppänän kanssa toki mätsäreihin myös ja lisäksi koitetaan jatkaa agilitya joka onkin ollut meiltä penturumban takia tauolla... biggrin.gif
_berni_
LAINAUS(Eros @ 15.3. 2006, 16:24)
Minullakin on käppänä uros Eros nimeltään. Super Play`s kennelistä kotoisin. happy.gif

Kuva
Kuva
Kuva

mahtavia kuvia! ihana koira smile.gif
Jettis
Lepakkokorvista haluaisin keskustelua! wink.gif ja korvista ylipäätään. Huomasin että Eroksella näyttäisi olevan myös hiukan ilmavat korvat, tulee mieleen meitin Cecin korvat jotka sojottaa millon minnekin

-Teipaatteko?
-Höröttääkö?
-Missä tilanteissa?
-Kuinka pahana pidätte hörötystä esim. näyttelyllisesti?
-Sääteleekö koiranne "lepatustasoa"? smile.gif
Meillä pentuna hörötti korvat, toinen hörröttää vähän enemmän kuin toinen. Tänäänkin kun koira nousi makuuasennosta sojotti tuo korva ihan pystyssä.. laugh.gif

Näyttelyissä on kyllä sanottu aina että hyvät korvat, jotempa kyllä se taitaa Elsasta riippua mitenkä korvat milloinkin ovat.

Nyt vain jännitän että millaiset korvat tuolle Elsan tytölle tulee.. Kun tarkoitus olisi käyttää pientä neitiä muutamassa näyttelyssä. Nyt näyttää että korvat menevät niin kuin käppänällä pitää.. smile.gif
-iina-
Käppänät on kyl ihanii...Ittelläni ei ainakaan tällä hetkellä sellasta ole, mutta kyllä varmaan tulevaisuudessa! Yhdellä tutulla on kaks käppänää ja pentu haetaan lauantaina eli sit niitä on kolme... Nyt sit mun pitäis vielä opetella miten ne esitettän kun pitäis sitä nuorempaa viedä kehään ja sit sitä pentuakin sitten kun kasvaa tarpeeks isoks. Ite oon menossa "kesätöihin" samaan kenneliin mistä nuo kyseiset koirat on... Kenneli kasvattaa pääasiassa suursnautsereita, mutta myös käppäniä... biggrin.gif
Jettis
biggrin.gif+28.3. 2006, 17:02-->
LAINAUS(anna biggrin.gif @ 28.3. 2006, 17:02)
Nyt vain jännitän että millaiset korvat tuolle Elsan tytölle tulee.. Kun tarkoitus olisi käyttää pientä neitiä muutamassa näyttelyssä. Nyt näyttää että korvat menevät niin kuin käppänällä pitää.. smile.gif[/quote]
Teippaatko niitä ollenkaan? Vai annatko kasvaa luomuiksi?wink.gif
-ilona
Koirani emolla on luomu-pystyt korvat, teippejä ja painoja kasvattaja oli yrittänyt korvissa pitää, mutta eipä olleet niihin antenneihin tehonneet wink.gif
meidän Lotalla (7kk) korvat eivät ole ollenkaan pyrkineet pystyyn, eikä niitä ole teippailtukaan.. smile.gif Kyllä silloin pentua hankkiessa mietin kuinka periytyvä ominaisuus nuo pystyt korvat on, onneksi eivät ainakaan meidän kohdalla olleet rolleyes.gif
LAINAUS(Jettis @ 30.3. 2006, 22:20)
Teippaatko niitä ollenkaan? Vai annatko kasvaa luomuiksi?wink.gif

Koira on mulla sijoituksessa.. En oikeen osaa vielä sanoa. rolleyes.gif ..itse en oikeen teippauslinjalla ole.. biggrin.gif Elsan isällä oli aika nousevat korvat, joka periytyi Elsalle ja nyt toivon ettei tällä vauvalle.
---
Melko turha teipata silloin, jos koiralla on todella vahvat rustot. Ei se kovinkaan paljoa hyödytä.
Nimim. Pystykorvaisen käppänän omistaja
---
Tässä teille muutama Hörökorva-kuva laugh.gif
Hörökorva seisoo
Hyppy
Hyppy
Hyppy
Hörö
-ilona
-vappana-; onpa suloinen pystykorva wub.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.