Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tontin aitauksesta
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
safiiritar
Nuorison edustajamme eli paria päivää vaille 9kk farkku-uroksemme päätti ratkaista ulkoilutuksensa itse. Naapurin tontille aidan taakse laskeutunut fasaanikukko sai äkkilähdön kun Jedi päätti mennä aidasta läpi...

Aita on yhdeltä sivulta kolminkertaista, jäykistettyä puutarha-aitaa, 160-senttistä, vaan ei jätkää pidellyt... Onneksi antoi kiinni koiraihmiselle karkureittinsä varrella.

Uudenvuodenlupaukseksi tuli uuden aidan osto tälle tontin sivulle (kolmella muulla panssariaita). Eikun rautarantalaan ja vahvinta mallia sinkittyä verkkoa kaksi rullaa mukaan. Ei pääse läpi hirvet, sudet eikä... juniorikoirat rolleyes.gif

Miten teillä on ratkaistu aitaongelmat. Kuinka korkeata aitaa, mitä materiaalia ?
fabiano
Se on kaupasta ostettua oikein koirille tarkoittettua aitaa. Korkeus on varmaan 1.5 m
<Aino>
No itse ainakin mitä nuilla tutuilla oon koiria käyny hoitamassa, niin on ollu semmonen varmaan joka 2m korkee rautaverkkoaita, ja se on ihan isompiakin koiria pidellyt, vaikka pihalla joskus porojakin juoksee rolleyes.gif
Ami
Itselläkin haaveissa aidata pihapiiri. Mutta sitten ongelmaksi tuottaakin se, että mikä pidättelisi naapurin kahdeksan kissaa pois pihapiiristä samoin kuin omat koirat pihapiirin sisäpuolella nähdessään jonkun naapurin kissoista.

Samoin pitäisi ilmeisesti ajatella aidan ulkonäköäkin, joka ei olisi hirmu härskin näköinen ohikulkevia ihmisiä ajatellen.

Joten mikä olisi turvallinen pitämään koirat pihalla, kissat ulkona sekä vielä ulkonäöllisestikin fiksun näköinen? lookaround.gif
Mon@
Meillä ei oo aidattu mut täälä Jutilas on aitaus. Olisko n. 1,5 metriä korkea puu aita. Hyvin pitää, vaikka Omppu osaa avata portin ellei se oo nahkalenkillä kiinni ja Minni hyppää aidan yli jos sitä huvittaa tongue.gif
Mem
No, mun sukulaisilla on 8 vinttaria, ja niillä on ehkä jotain 1-1,5 metrinen aita takapihalla. Mutta se on kyllä pidelly niitten koiria, koska ne koirat on italiaanoja, eli ei mitään kauheen isoja cool.gif Ja onhan siellä yks whippettikin, mutta se on jo 15 vuotias, eikä enää kauheesti hyppele:)
Eikä siinä asu ihan lähellä ketään, jolla oisi koiria/muita eläimiä, jotka tulis sinne aitaukseen...
shaairah
Sitä tavallista muovitettua vihreetä aitaverkkoa, parimetrisenä koko 3000 neliön tontin ympärillä. On tähän mennessä pidällyt mun kuutta salukia - toivottavasti toimii jatkassakin!
-serafina-
Meillä on piha aidattu n. 2-metrisellä puuaidalla. Hyväksi on todettu, ei koirat pääse karkaamaan sen yli. smile.gif
¤janette¤
Meillä on ite tehty puinen oisko jotai 1,5 m korkea eikä oo yritetty hypätä smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.