Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bermarks Williamin jälkeläisiä..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2
CoLLieS
Hepsan...smile.gif
Elikkä, sattuuko kenelläkään olemaan Bermarks Williamin jälkeläistä/jälkeläisiä??
Haluaisin kuulla etä millaisia pennut ovat rakenteeltaan ja luonteeltaan ??
Myös tietoa seuraavien urosten mahdollisista jälkeläisistä, ; Bermarks Pride ´N´ Presence, Shelgate Midnight Magic... tongue.gif
Once
Meillä on!! Tosin eipä ole meidän koira saanut isänsä näyttelymenestystä perintönä laugh.gif Niki on erittäin persoonallinen ja herkkä koira. Leikkisäkin useimmiten smile.gif Säkä Nikillä on 41cm, väri on sellainen mukava tosi musta soopeli biggrin.gif kaunis koira, vaikka itse sanonkin. Tosin hieman herkkähaukkuinen ja puolustava vieraita kohtaan. Tai puolustava on vähän vahva sana, ennemminkin varautunut.
CoLLieS
LAINAUS(Once @ 16.1. 2005, 16:51)
Meillä on!! Tosin eipä ole meidän koira saanut isänsä näyttelymenestystä perintönä laugh.gif Niki on erittäin persoonallinen ja herkkä koira. Leikkisäkin useimmiten smile.gif Säkä Nikillä on 41cm, väri on sellainen mukava tosi musta soopeli biggrin.gif kaunis koira, vaikka itse sanonkin. Tosin hieman herkkähaukkuinen ja puolustava vieraita kohtaan. Tai puolustava on vähän vahva sana, ennemminkin varautunut.

thumbup.gif Kiva, löytyyhän niitä jälkeläisiä..smile.gif
Onko minkä ikänen nyt ?? Mistä kennelistä ? biggrin.gif
CoLLieS
Harmi, tuntuu olevan näköjään harvassa nykyisin noi Williamin jälkeläiset..sad.gif
Once
4 vuotta nyt, huhtikuussa 23. päivä 5 biggrin.gif virallinen nimi Tytylän Iivari, emä Cadinan Jubilee.

Luulisin että kyllä Williamilla on jälkeläisiä, niiden omistajat ei vaan käy tällä foorumilla laugh.gif
CoLLieS
Jep, samaa totesin nyt itsekkin...smile.gif
Nassikka
Eikös William on Axin Maritan koira? Kurkkaappa Suunsweet kennelin sivuilta, siellä voipi olla tietoja wink.gif Google on myös hyvä keksintö biggrin.gif
Once
Kyllä Axi omistaa Williamin happy.gif
Mintti
LAINAUS(collie_sheltie @ 18.1. 2005, 15:03)
Harmi, tuntuu olevan näköjään harvassa nykyisin noi Williamin jälkeläiset..sad.gif

Veikkaanpa, ettei todellakaan ole... wink.gif

Minun yhdellä tutullani on sijoituskoirani ja leasingkoirani lisäksi kaksi urosshelttiä, jotka ovat molemmat Williamin poikia. Näitä olen käyttänyt jo vuosikaudet näyttelyissä, toinen on Sunsweet Wild Tradition, "Vili", s.-97 (2xSERT) ja toinen on Dalimattas Lille Jonas, "Joonas", s.-98 (1xSERT).
CoLLieS
no alkohan niit täält ees jotenki löytyy.. thumbup.gif
CoLLieS
no alkohan niit täält ees jotenki löytyy.. thumbup.gif ku kyllähän ne sielt williamin omilta sivuilta löytyy mutta haluun nimenomaan tietää että löytyykö niitä puskalaisilta.. smile.gif
australianpaimenkoira
vaikken omista Bermarks Williamin jälkeläistä niin sanon vaan että se koira on varmaan suomen kauneimpia shelttejä mun mielestä rolleyes.gif
Once
Niin on. Ja tosi kokenu näyttelykoira. Voittaa kaikki näyttelyt suunnilleen minne menee... smile.gif
CoLLieS
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 22.1. 2005, 18:30)
vaikken omista Bermarks Williamin jälkeläistä niin sanon vaan että se koira on varmaan suomen kauneimpia shelttejä mun mielestä rolleyes.gif

joo, siinä on kyllä sitten upea koira..smile.gif
Mintti
LAINAUS(Once @ 22.1. 2005, 20:09)
Voittaa kaikki näyttelyt suunnilleen minne menee... smile.gif

William on kyllä kaunis, ei voi kieltää. Mutta haa, meidän Tipsu on ollut joskus ROP niin että William oli VSP wink.gif cool.gif
CoLLieS
LAINAUS(Mintti @ 24.1. 2005, 15:02)
William on kyllä kaunis, ei voi kieltää. Mutta haa, meidän Tipsu on ollut joskus ROP niin että William oli VSP wink.gif cool.gif

thumbup.gif Teidän tipsu onkin aivan ylisuloinen smile.gif Monesti käynyt ihailemassa.. wub.gif
LonelyWolf
Sound´s Golden Magic

tässä on Jami, isänä Bermark´s Buddy Holly, joka on williamin veli?
jamilla on oikeasti korvat alhaalla,
mutta agilityssa tuuli ja vauhti ne nostivat ylös. blush.gif

Jami on suloinen, vaikkei suoraan williamin poika olekkaan. wub.gif
läheistä sukua.
itse pidän enemmän pupesta, eli Jamin isästä, kuin williamista.
rakenne, koko, ja ulkonäkö jotenkin omaan makuun..
CoLLieS
LAINAUS(LonelyWolf @ 17.2. 2005, 13:24)
Sound´s Golden Magic

jamilla on oikeasti korvat alhaalla,
mutta agilityssa tuuli ja vauhti ne nostivat ylös. blush.gif

Jami on suloinen, vaikkei suoraan williamin poika olekkaan. wub.gif
läheistä sukua.
itse pidän enemmän pupesta, eli Jamin isästä, kuin williamista.
rakenne, koko, ja ulkonäkö jotenkin omaan makuun..

Ahaa, jami onkin todella tutun näköinen...ettet sattuisi tuntemaan Iidaa ja Charmy shelttiä ?? smile.gif
Putsiini
Kävin googlella etsimässä, ja täytyy myöntää, että William on kovin kaunis thumbup.gif
Mintti
LAINAUS(LonelyWolf @ 17.2. 2005, 11:24)

Ch Bermarks Buddy Holly ja Ch Bermarks William eivät ole veljeksiä.
Once
LAINAUS(Mintti @ 18.2. 2005, 16:16)
Ch Bermarks Buddy Holly ja Ch Bermarks William eivät ole veljeksiä.

Mitäs sitten?
Mintti
LAINAUS(Once @ 19.2. 2005, 10:51)
Mitäs sitten?

Sitä vaan että yllä sanottiin, että ne olisivat veljeksiä. Eli korjaus, näin ei ole, vaikka niillä sama kennelnimi onkin wink.gif
Once
LAINAUS(Mintti @ 20.2. 2005, 09:47)
Sitä vaan että yllä sanottiin, että ne olisivat veljeksiä. Eli korjaus, näin ei ole, vaikka niillä sama kennelnimi onkin wink.gif

Tiedän, olen seurannut tätä aihetta. Tarkoitin siis että mitä ne sitten ovat elleivät veljeksiä. Olen kyllä muutamalta taholta kuullut että ne olisivat veljeksiä... huh.gif hmm.
Chaka
Bermarks Buddy Holly

Bermarks William
Once
Kiitos Chaka, selvensit asiaa ja en enää pidä Bermarks Buddy Hollya ja Williamia veljeksinä biggrin.gif

Tässä muuten Tytylän Iivari, jonka isä on Bermarks William:

LonelyWolf
LAINAUS(CoLLieS @ 17.2. 2005, 16:21)
Ahaa, jami onkin todella tutun näköinen...ettet sattuisi tuntemaan Iidaa ja Charmy shelttiä ?? smile.gif

auts, no on puppe ja william ainakin sukua biggrin.gif

juu, ida on erittäin hyvä ystäväni! laugh.gif
taidatte käydä samaa koulua?
asikkalassa?
Charmy
Jenniä kiinnostaa nähtävästi William.. Tietääkseni Buddy Holly ja Wiliam ovat sukulaisia (kaukaisia!)... ^^ Itselläni on jo nähtävästi tutuksi tullut Charmy..

Itse en pidä Williamista..liian Jenkki ja liikaa näyttelyissä ravattu sen kanssa..
CoLLieS
hih... biggrin.gif joo,samaahan sitä käydään.. biggrin.gif
Once
LAINAUS(Charmy @ 23.2. 2005, 17:47)
liikaa näyttelyissä ravattu sen kanssa..

samaa mieltä. Pääsis jo koiraparka eläkkeelle!! ohmy.gif
~Aino~
LAINAUS(Once @ 24.2. 2005, 15:00)
samaa mieltä. Pääsis jo koiraparka eläkkeelle!!  ohmy.gif

Toisaalta on myös koiria, jotka todella nauttivat ja iloitsevat näyttelypuuhista ja esiintymisestä.
Mintti
LAINAUS(Once @ 24.2. 2005, 15:00)
samaa mieltä. Pääsis jo koiraparka eläkkeelle!! ohmy.gif

Olipas aika "kauniisti" sanottu, vaikka et asiasta varmasti tiedäkään mitään. Sanohan, missä William-"koiraparkaa" on viimeksi "väen vängällä" juoksutettu näyttelyissä?

Marita kyllä mielestäni näyttelyttää Williamia ihan viisaasti, ja hän on myös kouluttanut koiransa esiintymään ja ne kyllä viihtyvät kehässä. Itse olin Maritan koiria esittämässä viime syksyn Kuopion näyttelyviikonloppuna, missä oli 3 näyttelyä, ja kas kummaa, eihän tuota teidän "koiraparkaanne" edes näkynyt siellä. sly.gif Pitäisiköhän teidänkin jo vähän päivittää tietojanne, ne kaikki koirat, mitä Maritalla on hihnan päässä, eivät ole Williameita...

Ja alkuperäiseen aiheeseen vielä, William on todellakin kaunis koira, ei ollenkaan jenkkityyppinen (kukahan tuonkin taas keksi?!) vaan juuri ihana brittiläistyylinen gentlemanni. Kivan luonteinen ja kaunis, linjakas koira.
LonelyWolf
LAINAUS(Mintti @ 25.2. 2005, 10:23)
Olipas aika "kauniisti" sanottu, vaikka et asiasta varmasti tiedäkään mitään. Sanohan, missä William-"koiraparkaa" on viimeksi "väen vängällä" juoksutettu näyttelyissä?

Marita kyllä mielestäni näyttelyttää Williamia ihan viisaasti, ja hän on myös kouluttanut koiransa esiintymään ja ne kyllä viihtyvät kehässä. Itse olin Maritan koiria esittämässä viime syksyn Kuopion näyttelyviikonloppuna, missä oli 3 näyttelyä, ja kas kummaa, eihän tuota teidän "koiraparkaanne" edes näkynyt siellä. sly.gif Pitäisiköhän teidänkin jo vähän päivittää tietojanne, ne kaikki koirat, mitä Maritalla on hihnan päässä, eivät ole Williameita...

Ja alkuperäiseen aiheeseen vielä, William on todellakin kaunis koira, ei ollenkaan jenkkityyppinen (kukahan tuonkin taas keksi?!) vaan juuri ihana brittiläistyylinen gentlemanni. Kivan luonteinen ja kaunis, linjakas koira.

olen jokseenkin samaa mieltä. sleepy.gif
kyllä monet koirat nauttivat näyttelyissä olosta, kuten william näyttää nauttivan,
iloisena se siellä vielä tepsuttaa. en tiedä williamin ikää, terveyttä yms. en sano mitään. harvemminhan sitä on enää näkynyt tav. näyttelyissä.
lähinnä vain KV:ssa. sly.gif

en tiedä käytetäänkö williamia enää astutukseen, mutta jos kyllä,
niin siinä olen samaa mieltä kuin Once, pääsköön jo eläkkeelle siitä. sleeping.gif

william on kaunis, elegantti, mutta pidän hieman erillaisesta shelttityypistä..
onko william niitä ruotsalaisbrittejä vai 100% brittisheltin näköinen?
olen yrittänyt itsekkin pysyä kärryillä mikä on mitäkin tyyppiä, mutta aina kun saan jonkin käsityksen esim. jenkki sheltin ulkonäöstä, se osoittautuukin vääräksi. confused.gif
LonelyWolf
LAINAUS(CoLLieS @ 24.2. 2005, 10:07)
hih... biggrin.gif  joo,samaahan sitä käydään.. biggrin.gif

ootteko vielä samalla luokallakin?!
ai niin ette tietenkään.
sä oot hevoslinjalla toisin kuin kaverini.

mistä sä hankit collien sitten kun hankit?
ja mistä sun tipsu on?

kiinnostunut w00t.gif
Once
LAINAUS(Mintti @ 25.2. 2005, 10:23)

Kuulehan. Kaikkea ei tarttee ottaa niin todesta ja aina ei kannata ruveta huutamaan toisille asioista. Sanoin vain mielipiteeni, onko sekin nykyään täällä kielletty?!! olisit voinut laittaa viestisi vähän järkevämpään muotoon.

Jos mielestäni Williamin kannattaisi päästä jo eläkkeelle, niin se on minun mielipiteeni, herranjestas!! En käsittääkseni arvostellut Maritaa (Axia) millään tavalla viestissäni. Pakko oli vetää sekin mukaan. Marita esittää koiriaan hyvin, en ole muuta väittänyt! Ja tiedän erittäin hyvin että Maritalla on muitakin koiria kuin William.

Meni vähän ohi aiheesta mutta enpähän voi sille mitään.
Mintti
LAINAUS(Once @ 25.2. 2005, 17:04)
Kuulehan. Kaikkea ei tarttee ottaa niin todesta ja aina ei kannata ruveta huutamaan toisille asioista. Sanoin vain mielipiteeni, onko sekin nykyään täällä kielletty?!! olisit voinut laittaa viestisi vähän järkevämpään muotoon.

Jos mielestäni Williamin kannattaisi päästä jo eläkkeelle, niin se on minun mielipiteeni, herranjestas!! En käsittääkseni arvostellut Maritaa (Axia) millään tavalla viestissäni. Pakko oli vetää sekin mukaan. Marita esittää koiriaan hyvin, en ole muuta väittänyt! Ja tiedän erittäin hyvin että Maritalla on muitakin koiria kuin William.

Meni vähän ohi aiheesta mutta enpähän voi sille mitään.

Kuulehan itse wink.gif Minä en ole huutanut kuten sinä (huutaminen on sitä, että käyttää tarpeettoman useita huutomerkkejä, joita sinulla viesteissäsi oli). Ja minä olin kyllä laittanut viestini asialliseen muotoon toisin kuin sinä. Minun mielestäni ei ole asiallista kirjoitella netissä viestejä nimeltä jostain tietystä koirasta ja kutsua sitä "koiraparaksi". Jos minä kirjoittaisin sinun koirastasi nimeltä ja mainitsisin sen olevan "koiraparka", tuskin ilahtuisit wink.gif Mielestäni juuri koiraparaksi nimitteleminen ja arvosteleminen, että koiran olisi jo syytä päästä eläkkeelle, ovat juuri koiran pitämisen arvostelemista, vieläpä tässä tapauksessa julkisesti ja nimeltä. Lisäksi Marita ei varmasti koko keskustelusta tiedä, joten hänellä ei ole edes mitään mahdollisuuksia puolustautua ja kertoa asian oikea laita. Nämä sinun juttusi voivat saada aikamoisia käänteitä, sillä kyllähän kaikki Williamin tietää ja annoit ymmärtää, että sitä "koiraparkaa" kohdellaan jotenkin huonosti.

Tämän olisi tietysti voinut hoitaa yksärillä, mutta laitoin tämän julkiseksi siksi, että toiset keskustelua lukevat ymmärtäisivät, että Williamin tapauksessa ei ole kyse mistään huonosta hoidosta tms. Lisäksi tämä on aika hyvä muistutus keskustelupalstoilla käytettävästä netiketistä, eli rakkaat lapset, älkää arvostelko keitään ihmisiä netissä heidän oikeilla tai koiran oikeilla nimillään, tai ainakin ihmisten pitäisi tällöin olla tietoisia keskustelusta ja näin myös pystyä puolustautumaan.

Sinulle, Once, tämä ehkä on vain "leikkiä" kuten muillekin lapsille, eikä sinun mielestäsi tätä ehkä pidäkään ottaa vakavasti. Kuitenkin "oikeassa maailmassa" ihmisten tai koirien nimeltä arvosteleminen ei todellakaan ole leikkiä, ja se pitää todellakin ottaa vakavasti. Tätäkin keskustelua lukevat varmasti muutkin kuin 10-15-vuotiaat nuoret...
Once
Pyydän anteeksi, en tarkoittanut että Williamia kohdellaan huonosti. Hieno, kaunis ja todella mainiosti menestynyt koira. Ja tietysti Marita hoitaa koiraansa hyvin, näkeehän sen. Käyttämällä ilmaisua koiraparka, en tarkoittanut että William olisi huonosti hoidettu. Tarkoitin ihan muuta, joten on ilmiselvää että se ymmärretään väärin. En ala selittämään mitä tarkoitin, koska sekin käännetään varmaan vain minua vastaan joten selittäminen olisi turhaa.

Mintti: taidat pitää minua siis ihan pentuna. No sitä en ole. Tämänkin olisi voinut hoitaa yksärillä, mutta halusin laittaa sen tänne sillä en ole mikään kakara kuten nyt annat ymmärtää. Ja tämä ei ole minulle "ihan vain leikkiä". Jos nyt lopetettaisiin riitely. En jaksa sitä...
LonelyWolf
kysyisin täällä että onko kellään
Bermarks Buddy Hollyn,
Eastdale memory of goldin,
Eastdale mr. Sandmanin

jälkeläisiä

kertokaa muuten kaikkea mahdollista tietoa pupesta eli Buddy Hollysta.
oliko se aikanaan joka näyttelyissä nähty koira, ja käytettiinkö sitä paljon jalostukseen, niin kuin williamia?

ohmy.gif haluaa tietää ohmy.gif
Once
LonelyWolf, kyseletkö kenties jälkeläisiä? viestisi on vähän epäselvä... rolleyes.gif
LonelyWolf
juu, anteeksi blush.gif
virhe korjattu.
CoLLieS
LAINAUS(LonelyWolf @ 25.2. 2005, 15:01)
ootteko vielä samalla luokallakin?!
ai niin ette tietenkään.
sä oot hevoslinjalla toisin kuin kaverini.

mistä sä hankit collien sitten kun hankit?
ja mistä sun tipsu on?

kiinnostunut w00t.gif

joo, mä oon tääl heppapuolella. (:
mä yritän saada sen pennun tuolta Misty Dawn´s kennelistä tai sitten tuolta Snowpaw kennusta. (: tykkäisin saada tosta ekaksi mainitusta kun niille tulee tosta Denfris Imperial Choice at fridenistä ja elegy of black proksenystä...ois tosi kiva uros ja narttu. wub.gif wub.gif
nella vauva on tuolla seinäjoella iskän luona asumassa ja kasvaa hurjaa vauhtia. opetteltiin juuri hiihtolomalla pöytätyöskentelyä ja kaunis seisominenkin onnistuu jo käskystä "seiso ". pöytää vaan passaa pelkäämään, ei onneksi itke ollenkaan...nellan voi nähdä hämeenlinnassa elokuussa ja kuopiossa heinäkuussa ekassa näyttelyssään. biggrin.gif
LonelyWolf
LAINAUS(CoLLieS @ 10.3. 2005, 12:09)
joo, mä oon tääl heppapuolella. (:
mä yritän saada sen pennun tuolta Misty Dawn´s kennelistä tai sitten tuolta Snowpaw kennusta. (: tykkäisin saada tosta ekaksi mainitusta kun niille tulee tosta Denfris Imperial Choice at fridenistä ja elegy of black proksenystä...ois tosi kiva uros ja narttu. wub.gif wub.gif
nella vauva on tuolla seinäjoella iskän luona asumassa ja kasvaa hurjaa vauhtia. opetteltiin juuri hiihtolomalla pöytätyöskentelyä ja kaunis seisominenkin onnistuu jo käskystä "seiso ". pöytää vaan passaa pelkäämään, ei onneksi itke ollenkaan...nellan voi nähdä hämeenlinnassa elokuussa ja kuopiossa heinäkuussa ekassa näyttelyssään. biggrin.gif

mistä teiän nella on?

itsekkin esitän näyttelyn rotukehässä tipsuja.
aivan erillaista kun shelteillä biggrin.gif sen siitä kivaa tekeekin.
ja tuleepahan samalla kehä varmuutta minullekkin. cool.gif
sitä nim. tarvitaan jos kehässä aikoo pärjätä(?)
itsellä ei tipsua ole, mutta kaverilla kyllä useampikin. Charmyllä(idalla) nääs.
Charmy
Mintti... Minä nyt vedän sinut vielä tähän asiaan mukaan..

Tarkoitin liialla jenkillä sen karvaa.. >.< Minun mielestäni se ei ole enään kaunista.. >_> En tarkoittanut koiran päätä yms. pelkästään karvaa..

Saattaahan ks. koira pitää näyttelyissä käynneistä, mutta liika on jo liikaa.. Minun mielestäni korkea aika lopettaa koiran näyttelyissä käyttäminen, kun/jos saa valion arvonimen..siihen minä lopettaisin, sillä eihän siinä enään mitään järkeä olisi.. Onhan se tietty mukavaa että oma koira pärjää nlyssä, mutta kuten jo totesin..Liika on liikaa..

Onhan Maritalla tietenkin hyviä koiria, mutten itse ks. henkilöstä paljoaa pidä..En rupea kuitenkaan haukkumaan, sillä se menisi jo mauttomaksi..haluan kuitenkin pitää ns. 'paperini puhtaina'...

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.. Sillä en jaksaisi enään tulla korjaamaan omia sanomisiani tänne.. ">__>
Mintti
LAINAUS(Charmy @ 14.3. 2005, 18:58)
Mintti... Minä nyt vedän sinut vielä tähän asiaan mukaan..

Tarkoitin liialla jenkillä sen karvaa.. >.< Minun mielestäni se ei ole enään kaunista.. >_> En tarkoittanut koiran päätä yms. pelkästään karvaa..

Saattaahan ks. koira pitää näyttelyissä käynneistä, mutta liika on jo liikaa.. Minun mielestäni korkea aika lopettaa koiran näyttelyissä käyttäminen, kun/jos saa valion arvonimen..siihen minä lopettaisin, sillä eihän siinä enään mitään järkeä olisi.. Onhan se tietty mukavaa että oma koira pärjää nlyssä, mutta kuten jo totesin..Liika on liikaa..

Onhan Maritalla tietenkin hyviä koiria, mutten itse ks. henkilöstä paljoaa pidä..En rupea kuitenkaan haukkumaan, sillä se menisi jo mauttomaksi..haluan kuitenkin pitää ns. 'paperini puhtaina'...

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.. Sillä en jaksaisi enään tulla korjaamaan omia sanomisiani tänne.. ">__>

No, kaikilla on omat mielipiteensä. Minusta Williamilla on kaunis, liioittelematon ja hyvinhoidettu turkki.

Hmm, itse taidan olla ihan hirveä eläinrääkkääjä, sillä olen käyttänyt esimerkiksi Tipsua näyttelyissä vielä valioitumisen jälkeen tongue.gif Valitettavasti toiset koirat oikeasti pitävät näyttelyistä ja rakastavat esiintymistä!

Mielestäni ulkopuolisten on ihan turha arvostella ketään toisia, heidän koiriaan ja näyttelyissä käymisiään. Sinä et voi tietää koiraa tuntematta, mikä on jollekin koiralle liikaa, eiköhän omistaja itse tiedä hiukkasen paremmin. Sinun pitäisi kyllä tietää, että koirat ovat erilaisia, jos omasi ei pidä näyttelyistä, niin joku toinen koira voi ihan hyvin rakastaa niitä. Minun mielestäni olisi julmempaa jättää nämä show-koirat kokonaan eläkkeelle, jolloin ne pettyisivät joka kerran, kun eivät pääsisi mukaan. Ne ovat ansainneet sen, että saavat tehdä rakastamaansa hommaa, ja samalla se pitää myös veteraanien mielet virkeinä smile.gif

Happamia, sanoi kettu... wink.gif
CoLLieS
joo-o...tuli tänne kyl taas niiin ihkuu keskustelua williamin näyttelyissä käynnistä... dry.gif ...

mun milest, sori nyt vaan, niin williami tykkää käydä näyttelyissä, ei se axi sitä muuten siellä käyttäisi. Se kokemus mitä mulla on williamista, niin se kyllä tykkää esiintyä, ja sen huomaa...

hmm...miksi valion arvon saavuttamisen jälkeen muka kannattaisi lopettaa confused.gif? sitten meillä ei olisi puoliakaan määriä koirista esiintymässä näyttelyissä...ja kyllähän sitä nyt herranen aika sentään ihmiset haluavat valion arvonkin jälkeen saada arvostelua koirastaan esim. kun se vanhenee ynnä muuta... dry.gif rolleyes.gif
LonelyWolf
kertokaa muuten kaikkea mahdollista tietoa pupesta eli Bermarks Buddy Hollysta.
oliko se aikanaan joka näyttelyissä nähty koira, ja käytettiinkö sitä paljon jalostukseen, niin kuin williamia? confused.gif

ja tuohon aiempaan keskusteluun voisin kommentoida että,
itse ihmettelen miksi joku maksaa ne tajuttomat hinnat yhä uudestaan ja uudestaan näyttelyistä, vie sen minuutiksi pariksi kehään, saa samanlaisen arvostelun sillä on jo kolunnut kertaalleen tuomariston läpi, ja suunnistaa sitten seuraavaan näyttelyyn..
rahan tuhlausta sanon minä..
tosin jos koira nauttii ja on varaa niin mikäs siinä sleepy.gif

kyllähän minäkin voisin näin jos saisin jostain edes jostain sellaisen ns. keskivertoa paremman sheltin.. mutta kun niitä ei tunnu löytyvän vaikka juuri näyttelyihin kasvattajilta hankkisi sleepy.gif
tosin itse lähtisin toisiin maihin kun edellisen maan valioarvo on kasassa. wink.gif
CoLLieS
LAINAUS(LonelyWolf @ 15.3. 2005, 15:14)
kertokaa muuten kaikkea mahdollista tietoa pupesta eli Bermarks Buddy Hollysta.
oliko se aikanaan joka näyttelyissä nähty koira, ja käytettiinkö sitä paljon jalostukseen, niin kuin williamia? confused.gif
mutta kun niitä ei tunnu löytyvän vaikka juuri näyttelyihin kasvattajilta hankkisi sleepy.gif
tosin itse lähtisin toisiin maihin kun edellisen maan valioarvo on kasassa. wink.gif

shelteissä onkin juuri haastetta, siis niiden kasvatuksessa, että millaisia (jos näin voi sanoa..) niistä tulee....

mä tiedän buddy holista sen verran, että sitä on käytetty mun mielestä aika vähän jalostukseen, vertaa esim. vaikka juuri williamiin... rolleyes.gif ja sitä ymmärtääkseni on käytetty nöyttelyissäkin aika paljon, ehkäpä hiukan säästeliäämmin kuin williamia jos näin tä´ssä niitä vertailen.. rolleyes.gif
Charmy
mintti..itsekkin käytän tipsujamme näyttelyssä,vaikka jo valioita, sillä suurin osa koiristamme yht.omistuksessa ja toinen omsitaja haluaa käyttää näyttelyissä..Ja toki minä itsekkin tykkään siellä olosta.. ^^
berry
Minusta on hassua kuvitella etten kävisi enää koirani valioitumisen jälkeen näyttelyissä. Ainakin minun koirani nauttii näyttelyistä, ja voi sitä riemua kun aamulla huomaa että tänään lähdetään näyttelyyn! Koirani myöskin valioitui hieman yli kaksi vuotiaana, joten olisi näyttelyyt loppuneet lyhyeen. Yhtälailla näyttelyt on harrastus kun esim agility. Eiväthän agi koiratkaan lopeta harjoittelua valioitumisen jälkeen! dry.gif
Charmy
Berry! Agilityssä kun harvalla on ideana saada koira valioksi.. >_> Sitä (yleinsä)harrastetaan sen takia että emännällä ja koiralla olisi yhteinen harrastus.

Mutta löytyy tuolta muitakin jotka eivät sitä tällä tavalla harrasta..
Once
LAINAUS(Charmy @ 21.3. 2005, 12:23)
Berry! Agilityssä kun harvalla on ideana saada koira valioksi.. >_> Sitä harrastetaan sen takia että emännällä ja koiralla olisi yhteinen harrastus.

Samaa olin sanomassa. Tässä keskustelussa on mielestäni aivan turhaa verrata keskenään agilityä ja näyttelyitä. Itse en tosiaankaan aloittanut agilityä valioitumisen takia. En oikeastaan tiedä ketään, joka olisi alunperin aloittanut agilityn vain maineen ja kunnian takia. toisin kuin näyttelyissä... sleepy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.