LAINAUS(Once @ 25.2. 2005, 17:04)
Kuulehan. Kaikkea ei tarttee ottaa niin todesta ja aina ei kannata ruveta huutamaan toisille asioista. Sanoin vain mielipiteeni, onko sekin nykyään täällä kielletty?!! olisit voinut laittaa viestisi vähän järkevämpään muotoon.
Jos mielestäni Williamin kannattaisi päästä jo eläkkeelle, niin se on minun mielipiteeni, herranjestas!! En käsittääkseni arvostellut Maritaa (Axia) millään tavalla viestissäni. Pakko oli vetää sekin mukaan. Marita esittää koiriaan hyvin, en ole muuta väittänyt! Ja tiedän erittäin hyvin että Maritalla on muitakin koiria kuin William.
Meni vähän ohi aiheesta mutta enpähän voi sille mitään.
Kuulehan itse
Minä en ole huutanut kuten sinä (huutaminen on sitä, että käyttää tarpeettoman useita huutomerkkejä, joita sinulla viesteissäsi oli). Ja minä olin kyllä laittanut viestini asialliseen muotoon toisin kuin sinä. Minun mielestäni ei ole asiallista kirjoitella netissä viestejä nimeltä jostain tietystä koirasta ja kutsua sitä "koiraparaksi". Jos minä kirjoittaisin sinun koirastasi nimeltä ja mainitsisin sen olevan "koiraparka", tuskin ilahtuisit

Mielestäni juuri koiraparaksi nimitteleminen ja arvosteleminen, että koiran olisi jo syytä päästä eläkkeelle, ovat juuri koiran pitämisen arvostelemista, vieläpä tässä tapauksessa julkisesti ja nimeltä. Lisäksi Marita ei varmasti koko keskustelusta tiedä, joten hänellä ei ole edes mitään mahdollisuuksia puolustautua ja kertoa asian oikea laita. Nämä sinun juttusi voivat saada aikamoisia käänteitä, sillä kyllähän kaikki Williamin tietää ja annoit ymmärtää, että sitä "koiraparkaa" kohdellaan jotenkin huonosti.
Tämän olisi tietysti voinut hoitaa yksärillä, mutta laitoin tämän julkiseksi siksi, että toiset keskustelua lukevat ymmärtäisivät, että Williamin tapauksessa ei ole kyse mistään huonosta hoidosta tms. Lisäksi tämä on aika hyvä muistutus keskustelupalstoilla käytettävästä netiketistä, eli rakkaat lapset,
älkää arvostelko keitään ihmisiä netissä heidän oikeilla tai koiran oikeilla nimillään, tai ainakin ihmisten pitäisi tällöin olla tietoisia keskustelusta ja näin myös pystyä puolustautumaan.
Sinulle, Once, tämä ehkä on vain "leikkiä" kuten muillekin lapsille, eikä sinun mielestäsi tätä ehkä pidäkään ottaa vakavasti. Kuitenkin "oikeassa maailmassa" ihmisten tai koirien nimeltä arvosteleminen ei todellakaan ole leikkiä, ja se pitää todellakin ottaa vakavasti. Tätäkin keskustelua lukevat varmasti muutkin kuin 10-15-vuotiaat nuoret...