Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mitä kirjoja luette nyt?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Christa
La Familia de Pascual Duarte (koulua varten, espanjaksi tietysti..). Ehkä maailman masentavin kirja. Lisäksi pitäisi lukea vielä muutamia lyhyitä kirjoituksia espanjaksi espanjalaisen kirjallisuuden historian kurssille. Ei kyllä yhtään nappaa. La Casa de Bernarda Albastakin olisi vielä viimeinen näytös lukematta. (Eikö nämä ikinä lopu?)

Lisäksi vähän kulttuurituntemusta: Maan tavoille - matkailijan käytösopas. Mitään sen kummempaa en ole huvin vuoksi ehtinyt lukea, ihan liikaa noita koulun puolesta luettaviakin. Puhumattakaan tenttikirjoista, joihin pitäisi ehkä alkaa tutustua.. dry.gif Wuthering Heights on kyllä hyllyssä odottamassa, mutta tällä menolla voin tarttua siihen ehkä vuonna 2014.
-anna-
Kaari Utrion Vaskilintua luen talla hetkella, loppumaan alkaa jo.. seuraavaksi siirryn samaisen kirjailin Yksisarviseen smile.gif

Taalla ollessa olen tylsistyneena lukenut kaikkea mahdollista kun suomi-kirjojen puute on tullut.. 7 veljesta on tullut luettua, Sinuhe egyptilainen, tuntematon sotilas, paljon kaari utrion tuotantoa.. Kaikkea mita suomessa en varmastikkaan olisi omasta tahdosta koskaan lukenut!

Mutta positiivisa yllatyksia ovat olleet.. Kaari utrion kirjat ovat olleen paremppia kun odotinkaan ja Sinuhe oli ehka kaikista suurin yllatys! Kirja oli TODELLAKIN HYVA,voisin lukea uudestaan vaikka heti! Suosittelen!

Tasta lahtien luen kirjoja kylla ennakkoluulottomasti! rolleyes.gif
Lydia
Nyt olen taas ruvennut lukemaan smile.gif Nyt menossa Raija Oranen Sulo tuli taloon ja muita käänteentekeviä kertomuksia
Sazu
Nyt on kesken David & Leigh Eddingsin 900-sivuinen fantasiakirja Althalus, Matka maailman ääriin.

Todella ihana kirja on tähän saakka ollut<3 Hiihtolomakin on nyt niin kerkeää lukea kirjojakin. Pitäisi 300-sivua lukea tässä vielä torstaiksi. 8D

<Iida>
Sophie Kinsella - Undomestic Goddes. Jäi kesken joskus vime vuoden puolella, mutta ajattelin nyt lukea loppuun. Koulukirjoja pitäisi kyllä ennemminkin lukea kirjoitusten lähetyessä, mutta voisihan tuon laittaa vaikka enkun opiskelun piikkiin whistling.gif
Minny
Aku Ankan taskukirjaa. En oo hiihtolomalla jaksanu käydä kirjastossa, joten ei oo oikein ollu mitään luettavaa. Kovasti tekisi mieli kuitenki lukea se Tuire Kaimion Koirien Käyttäytyminen kirja.
Cerasi
Agatha Christien Idän pikajunan arvoituksen luin vähän aikaa sitten. Sivistyksessäni oli vakava aukko, kyseessä oli ensimmäinen Christien kirja, jonka luin blink.gif Noh, tulipahan korjattua. Kun on aikaa, pitää jatkaa kirjailijan teoksiin tutustumista, sillä pidin tästä.

Lisäksi lueskelin tänään palikkasaksalla kirjoitetun, jonkinmoiseksi oppikirjaksi tarkoitetun version Nibelungein laulusta, Der Nibelungen:in. Olen jo pitkään halunnut tutustua ko. eepokseen, mutten ole sitä käsiini saanut.. tulivatpahan nyt tämän pelkistetyn version kautta ainakin tarinan pääpiirtet tutuiksi.
-Emmi-
Viimeksi tuli luettua Agatha Christien Murder is Easy. Ihan ok.
-anna-
Juuri sain loppuun Harveyn Lonely Hearts ( yksinaisia sydammia.. ). Ihanaa ku on nyt lukemista ko jaksoin kayda lainaamassa kirjoja.. smile.gif

Sita enne luin Aila Meriluodon elamankerran ja sitten olisi viela Kaari Utriota jalella.. Ja Suomestakin tuli mukavia kirjoja lomailijoiden mukana, etta aika taitaa menna taasen kirjojen lukemiseen.. thumbup.gif
iiris_
Vasta luin mielestäni tosi hyvän kirjan, mutta kun mun nimimuistilla en muista kirjailijaa, kirjan nimi tais olla Rakas Marley, joka kertoo aivan mahdottoman tuhoisasta labradorinnoutajasta, ja tykkäsin kirjasta kamalasti. Nauroin monta kertaa ääneen sen koiran pöljyyksille... Suosittelen! smile.gif Nyt luen Carolyn Keenen Neiti etsivä-sarjaa... smile.gif
Lydia
Tällä hetkellä luettavana Terry Pratchettin Mort
Cerasi
Mape Ollilan Nightwish-kirja. Sattumalta löysin tuolta meidän lähikirjastosta ( blink.gif ). Ihan mielenkiintoinen teos.
wenakko
Nyt menossa Remeksen Itäveri. Sitä ennen luin Da vinci -koodin. biggrin.gif
Cerasi
Zadie Smith - Valkoiset hampaat
beyav
aloin ihan lonkalta lukemaan taru sormusten herrasta, saas nähdä kestänkö loppuun saakka (:
Replica
Nyt on menossa lässynlässyn-romaani Jacqueline Briskin Paloverde. Alku ainakin ihan luettava.
Mutta suosittelen lämpimästi, sain juuri tällä viikolla molemmat kirjat loppuun, sellaisia kuin Ellis Petersin Vaarallinen pyhimys ja Yksi ruumis liikaa. Veli Cadfaelin tutkimuksia 1100-luvulta. Todella mukaansa tempaavia kirjoja. On siis jonkinlainen sarja, josta omasta kirjahyllystä löytyy nuo kaksi.
Bluebell
Sain päätettyä Harry Potter ja kuoleman varjelukset-kirjan lukemisen. Sitten tulikin niin haikea fiilis, että aloitinkin sarjan alusta, eli viisasten kivi menossa. thumbup.gif
LiisaO
Antero Pankakoski-Puutarhurin kasvioppi. Lähinnä koulua varten sitä luen smile.gif
Kurotora
Anu Holopaisen kirjoittamaa Boreaksen lapset kirjaa lueskelen, jotenkin kökösti kirjotetulta tuntuu vaikka ennen olen lukenut pari kertaa ja tykännyt.
Anna K
Christopher Sandfordin kirjoittamaa elämän kertaa Kurt Cobainista.

Ja täytyy sanoa, että tähän mennessä olen melko pettynyt. Kirja on täynnä ristiriitoja, enkä pidä kirjailijan ivailevasta sävystä Cobainista kertoessa. Lisäksi kirja on hyvin sekava ja hyppii ajassa milloin minnekin.. Toisaalta, kirja on kirjoitettu mitään kaunistelematta, mikä on aina hyvä juttu. Jaa'a, yli puolen välin olen kerennyt, toivottavasti nyt edes loppu olisi positiivinen yllätys.
riiT
Tällä hetkellä menossa Eva Bodfäldtin (?) Tottelevainen koira. biggrin.gif
-Emmi-
Leena Lander: Tummien perhosten koti
-anna-
QUOTE (-Emmi- @ 8.4. 2008, 09:12) *
Leena Lander: Tummien perhosten koti

Maa haluaisin lukea tan Tummien perhosten kodin ja nahda leffankin.. Mutta taytyy vissiin ottaa ensi kesaan kunnes paasen suomeen...

No viimeisen lukemani kirja on Nanny paivakirjat josta leffakin perustuu.. ihan kevytta lukemista jota lukee kun muuta ei ole smile.gif Sita ennen luin Poikani Kevin jonka kirjailijaa en muista mutta tositarina joka kertoo jenkeissa koulussa ampuneen pojan aidin elamasta taman traakisen tapahtuman jalkeen.. Kirja oli koskettava ja hyva, suosittelen kylla!

Luin myos Asa Larssonin kolme ensimmaista kirjaa, ja nyt tekisi mieli saada enemman..
-Emmi-
LAINAUS(-anna- @ 8.4. 2008, 11:41) *
Maa haluaisin lukea tan Tummien perhosten kodin ja nahda leffankin.. Mutta taytyy vissiin ottaa ensi kesaan kunnes paasen suomeen...

Mie halusin ja nähdä ton leffan myös. Pääsis vertailemaan. Millonhan tulee DVDlle?
hellu.
Robin Hobbin Salamurhaajan Taival. Toista kertaa luen, se on tosi hyvä, mut tylsää lukea sitä pätkissä kun ei ikinä ehdi siihen kunnolla syventymään.
Cerasi
Sophie Collins: Koirapuhetta. Mjoh. Aika "mielenkiintoinen"..
Jaana Kapari-Jatta: Pollomuhku & Posityyhtynen. Kivaa.

Ja tuo aiemmin mainittu Zadie Smithkin on vielä kesken... en oikein ole siinä edistynyt..
WeKKu
Jaana Kapari-Jatta - Pollomuhku ja posityyhtynen
Täytyy saada tietää miten on syntyny kaikki sanakäännökset Pottereissa. smile.gif
Cerasi
Patricia B. McConnell - Hihnan toisessa päässä: Opas koiranomistajan käyttäytymiseen. Vasta johdantoon asti olen päässyt, mutta ihan mukavalta vaikuttaa periaatteessa, vaikka jollakin tavalla kirjailijan tyyli myös hieman ärsyttää minua..
Netta
Zadie Smith - The Autograph Man

Onhan tuo parempi kuin On Beauty, mutta jokin Smithin tyylissä ei vaan kolahda (harmittaa oikeasti, haluaisin tykätä!)

Vuoroaan odottaa (kunhan Smithistä ja tenttimateriaaleista selvitään) Ondaatjen The English Patient, joka on pitänyt lukea jo ties kuinka pitkään.
Lydia
Harry Potter ja kuoleman varjelukset
- tuo pitäisi loppuun saada, enää n.100 sivua jäljellä
-anna-
Tuija Lehtisen Ruutukuningatarta uudellee ja uudelleen... Tuija Lehtisen Lumiruusunkin olen lukenut 3 viikon aikana lahemmas nelja kertaa...

Sita se teettaa kun ei ole mitaan mita lukea oops.gif
Cerasi
Jonathan Swift - Gulliverin retket. Tämä on taas mun must-read -listaltani. Varsin mukava teos, pitkästä aikaa välillä on naurattanutkin kirjaan lukiessa happy.gif
Cerasi
Eilen kävin pitkästä aikaa kirjastossa, joten seuraavat päivät vietän mm. seuraavien teosten kanssa:
Neil Gaiman - Aarteita ja muistoesineitä (mulla on itse asiassa Fragile Things ollut omassakin hyllyssä jo pitkään, en vain ole ehtinyt lukea...mutta aloitetaan nyt sitten tästä suomennoksesta)
Italo Calvino - Koko kosmokomiikka (Calvino on hyvä!)
Stuart M. Kaminsky - Blood on the Sun (CSI:NY) (Sorruin... ei pitäisi lueskella tällaisia, oavt yleensä kovin heikkotasoisia. Noh, tuleepahan ainakin virkistettyä vähän englannin taitoja edes.)
Jeff Gelb (toim.) - Rock on rajaton kauhu (Kokoelma erilaisia kauhunovelleja, taitaa siinä ainakin Kingiä olla..)
Lempo
Tuli myös tänään käytyä kirjastossa ja mukaan tarttui mm.
Chirstopher Paolini-Eragon
Philip Pullman-Kultainen kompassi
Saa taas nähä saanko kumpaakaan luettua, on nimittäin sellainen pahe että lainaan enkä lue biggrin.gif oops.gif
Lydia
Mä olen taas sortunut eli on taas tullut kannettua kotiin kirjoja, vaikka harvemmin saan luettua mitään.
Yhdellä kirjalla on sitä paitsi vain 7 päivän laina-aika, joten en tiiä kerkeenkö edes aukaista sitä rolleyes.gif
Cerasi
LAINAUS(Lempo @ 16.7. 2008, 17:36) *
Philip Pullman-Kultainen kompassi

Tuo ainakin kannattaa lukea, on hyvä smile.gif
Lempo
LAINAUS(Cerasi @ 17.7. 2008, 10:02) *
Tuo ainakin kannattaa lukea, on hyvä smile.gif

Joo, aloitin ja vaikutti lupaavalta smile.gif
kaiSa
Luen tällä hetkellä koirahullun päiväkirjasarjaa pitkästä aikaa: D viimeksi luin joskus 14 vuotiaana...Huomaa, ettei kirja silleen enään samalla lailla kiinnosta vaikka ihan älyttömän hyvä sarja onkin:)
Anna^^
Tässä kuussa luettua:

- Peurankuu
- Kun Kotka Kutsuu
- Vain Aurinko Muistaa
Cerasi
Henning Mankell - Ennen routaa.
No joo, emmä kyllä tiedä, mikä tässä niin erityisen hyvää sitten olisi.. pitää ehkä lukea vielä lisää tuon kirjailijan teoksia, jotta ymmärtäisi, mikä Mankell-hypetyksen takana on.
Lily
Tällä hetkellä mulla on kesken seuraavat kirjat:

- Elämäni frettinä
- Tottelemattomuuskoe
- Pähkinäpuinen lipas
- Pensionaatti Onnela: Delfinan matka-arkku
- Pentukuumetta
- Saarelaisten salaisuus
- Pennun kasvatus
- Jalat alta
- Autiosaaren pojat
- Varjoissa Vaeltaja
- Unienvaihtaja

//Juu, kuten listasta huomaatte, luen montaa kirjaa samaan aikaan. Himolukija kun olen, niin eihän sille mitään mahda..
-anna-
Markku Rönkön Roskakuski on kesken smile.gif
Cerasi
Jami Bernard - Tarantino on Tarantino.
Paikoin liian sekava, kenties kirjailija yrittää tavoitella samanlaista episodimaisuutta kuin Tarantinon elokuvissa (muttei todellakaan onnistu siinä). Miksi ihmeessä sama asia pitää toistaa lähes sanatarkkuudella useampaan kertaan??
Cerasi
Risto Isomäki - Sarasvatin hiekkaa. Kiva smile.gif
Christa
Aloitin vihdoin Carlos Ruiz Zafónin Tuulen varjon. Sain sen joululahjaksi viime jouluna, mutta en ole koko keväänä/kesänä lukenut oikeastaan yhtään romaaneja. Ei ole ennakko-odotuksia tästä kirjasta, eli katsotaan nyt kunhan pääsen kunnolla vauhtiin. smile.gif
Swi
LAINAUS(Cerasi @ 27.8. 2008, 15:34) *
Risto Isomäki - Sarasvatin hiekkaa. Kiva smile.gif

Luettu täälläkin, hyvä oli smile.gif

Tällä hetkellä meneillä Jung Changin Villijoutsenet. Tykkään kovasti ja tuleepa samalla opiskeltua Kiinan historiaa. Jotenkin historialliset kiinnostaa, tämä kun on vielä tositarinakin...
Cerasi
^joo. Tulikin luettua se melkein yhdeltä istumalta happy.gif

Nyt pääsen sitten Markku Sadelehdon toimittavan Amerikkalaiset aaveet -novellikokoelman kimppuun. (Jee, Lovecraftia!)
australianpaimenkoira
Hahaa, mäpäs luenkin Tuntematonta sotilasta! rolleyes.gif Okei, se on pakko lukea, kun siitä on koe, mutta muuten se on ihan mukavaa luettavaa, toisaalta aika raa'asta aiheesta. Enää vajaa sata sivua luettavaa, sitten saa taas käydä kirjastossa...
Swi
Waltarin Tanssi yli hautojen smile.gif
Koulua varten tämäkin, kovasti olen tähän asti tykännyt.
Cerasi
Boris Hurtta - Käärmeet ja tikapuut. Aloitin tossa pari päivää sitten, sain luettua 3 sivua, nukahdin (opiskelijaelämä on rankkaa tongue.gif ), enkä olen sen jälkeen ehtinyt siihen palata.. toivottavasti sitä ehtii jatkamaan jossain välissä. Vaikutti kuitenkin ihan kivalta.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.