Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Onko ketään tavannut welsh corgeja agilityssä?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
welshcorgi
voitko siis kertoa, jos olet tavannut welshejä agilityssä.
Jasmin
Meidän agikurssilla on kaksi!  :)  Tosin selkä on vähän haittana niillä, se kun on sellainen kuin on.
hannaj
Mielestäni corgit eivät ole agilityssä edes harvinainen rotu. wink.gif Ainakin itse olen nähnyt niitä usein kilpailemassa.
Noora
Meidän seurassa harrastaa aika monta corgia. Ainakin yks niistä menee tosi innokkaasti ja kovaa minkä jaloistansa pääsee biggrin.gif
welshcorgi
no kiva et niitä on näkynyt! oikeessa ootte siinä, että niiden selkä on ongelma, tosin melko lievä...?
hannaj
...Ja olihan niitä corgeja Nuorten SM-kisoissakin. smile.gif
-Maiju-
Enpä oo ainakaan meiän ryhmässä nähny, me kun käytiin borderikerhon alkeiskurssi. Ja jatketaan kerhon väreissä, eli tuskin jatkossakaan tulee näkymään! smile.gif  Mutta ihan hyvin niitä voi jossakin treenata ja kisata!
Delight
Mä kisaan mölliluokassa welsh corgi pembrokella. Se on narttu ja täytti tammikuussa 7 vuotta. Se on käyny omistajansa kanssa alkeiskurssin n.4 vuotta sitten mut lopetti heti sen jälkeen.Viime syksynä mä sitten pyysin saada alkaa harrastaa sen kanssa agilityä, ja tässä sitä ollaan...!
Kolmet kisat on takana ja niissä ollaan kerran voitettu 0-tuloksella ja kaks kertaa oltu kolmansia...
Jasmin
Ja seuran kisoissa mini2:sen voittaja oli corgi.
Sharon87
aika yleinen rotu, sanoisin wink.gif tuttuni harrastaa corginsa (Wanted Annie Oakley) kanssa agia.
~mirGGu~
isäpuoli kilpailee pemun kanssa... smile.gif
jööttifani
smile.gif Olen tavannut useita corgeja, sekä pemuja että cardeja agiradoilla. Jopa pari AVAakin on tullut tavattua. Kyllä corgilla voi agia harrastaa. Kunhan vaan tsekkaa lonkat ennen vaativampaa treeniä. Corgeilla kun sattuu olemaan usein huonot lonkat...Ainakin verrattuna esim. borderterriereihin. Selänkin kanssa voi vähän varoa, mutta huolellinen lämmittely/jäähdytys pitää huolen siitä. Talvella voi sit käyttää lointa lämmikkenä.
Corgi ei ehkä tunnu nopealta radalla, mutta mutkat saattaa jäädä nopeampaa koiraa pienemmiksi ja se taas säästää aikaa. Ja paimenkoira on yleensä helppo ohjata eikä karkaa käsistä niin helposti kuin joku itsenäisesti toimiva terrieri.
Mulla itsellä on toinen tappijalka, göötti, agikoirana, ja iha hyvin se tuntuu toimivan. On rotuna terveempi kuin corgi.
Corgeissa ja gööteissä on se hyvä puoli, että niitä on helppo kuljettaa mukana, kuten kaikkia muitakin pienempiä koiria...
>tinja<
Olen kyllä toisinaan nähnyt smile.gif Ja corgi on kyllä varmasti oikein hyvä agilitykoirakin. Kerran kyllä oikein pahaa teki, kun kisoissa näki semmoisen aivan hirveän lihavan corgin, siis niin lihavan melkein kuin koira voi olla. Koira ei kunnolla pystynyt edes hyppimään niitä esteitä  :(
Anni-90
Meitä edellisessä ryhmässä on welshi, olen myös nähny kisoissa, esim. mm kisoissa, ku ne oli Suomessa...  :D
Jemmis
Olen nähnyt corgeja agilityssa useinkin, meidänkin ryhmässä oli kaksi.
Ei minusta corgeilla taida selkä niin paljon oireilla kuin mäyriksillä?
Lapphund
Miedänki ryhmässä harrastaa tällä hetkellä yksi innokas corgi. En sen pahemmin tunne, mutta vauhtia kyllä riittänee niin lyhytjalkaiselta koiralta mielin määrin!
Sindy-
useita on ollut ainakin meidän agility ryhmässä alottelevissa on 3 ja jatko ryhmssä on 7 että on ! paitsi et ne ei ees taida olla mikkelistä.. wink.gif
~Merski~
Meidäb ryhmässä on käyny yks mutta en tiiä sitten lopettiko se vai? wink.gif
missi
Meitin koirakerhossa käy yksi welshi harkoissa -aloittelevissa.
Anzku
Kyllä minäkin niitä olen nähnyt, nettikavererillakin on yksi tuollainen sillä on kotaritkin kyllä, mutta en just nyt muista mikä oli se osoite.
Mutta se lukee varmaan junnu-palstalla Kotarilistassa; omistajan nicki on wecope.
Ja ovat hienot, kannattaa käydä...

Testaan kumminkin jos muistan linkki ei siis välttämättä toimi... Viivi's homepage

Linkki toimii, menkää käymään jos kiinnostaa. smile.gif biggrin.gif
Anni-90
Meijän ryhmään tuli kans syksyllä corgi. wink.gif
tinzu
no tälläinen tyttö meidän koulusta löytyy, jolla on kaksi cardigania agilityssa..
http://www.kotinet.com/mirja.tiainen/
Nappero
Täällä on yksi innokas agi-corgi Nappi. Kohta on ekat viralliset kisat. Ollaan jo mölleissä kisattu 4 kertaa. Ja tulipa voittokin ja kakkostila. Että kyllä corgikin pääsee.
Vinke
Eräällä kaverillani (nykyisin valitettavasti ex-seurakaveri) on kaksi pemprokea. Toinen kisasi kolmosissa ja oli sm-kisoissakin aikoinaan. Vauhti ei ollut päätä huimaavaa, mutta tulosta tuli.
Hänen nuorempansa pärjää vauhdissa shelteillekin kevyesti. Kepit ovat uskomattoman nopeat! Kun tämä villikko saadaan käsiin, saa moni mini-koirakko varoa...
Velmunen
Kerran oli pembroke samoissa möllikisoissa kanssani smile.gif että kyllä niitä näkyy.
Once
Kyllä niitä corgeja näkyy agilityssä smile.gif meidänkin seurassa taitaa olla muutama.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.