Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Nuorison nettisalakirjoitusta
Puskaradio > Puskis > K-18
Arissa
Kattelin kun neiti 11v kirjoitteli mesessä ja käytti salamerkkikieltä. w00t.gif Eli tässä tulee nuorison tulkinnat merkeistä ja sitten minun

Nuoriso oma tulkinta

<3=sydän |mun mielestä laajentunut sydän

£>= Sydän |mun mielestä rytmihäiriöinen sydän

^^ = iloinen |kaks merkkiä vaan joista ei voi tulkita mitään

xD = nauraa isosti |kirjainyhdistelmä joka on hepreaa

möö, mui, muijh, muij, mujj, muu, moo , mooh ja muuj = moi

|lähinnä tulee mieleen lehmän ääntely tms... mutta ei ainakaan moi sana. Nykyajan nuoriso ei osaa kohta enää puhuakaan suomea saati sitten kirjoittaa. Kohta äikän tunnilla tarvitaan varmaan sanakirjaa nuorisokieli- suomi ja suomi-nuorisokieli. biggrin.gif

Oo, O_o = Kaksi silmää |eripari silmät toinen silmä toista huomattavasti isompi ja sitten liian kaukana toisistaan olevat eripari silmät.

:3 = Hammashymy |ei ihan heti tullut hammashymy mieleen, ei oikein selviä, että mitkä noista on hampaat. tongue.gif

4 = A ja Ä
1 = i
3 = e
5 = s
7 = t
0 =o

että tämmöstä salakieltä kun joutuis lukemaan niin menis ikä ja hermot ennen kuin asia tulis selväksi tai sitten pitää olla teini vieressä tulkkina. biggrin.gif
sipa
Hu.hu... Olipas outoa tekstiä. laugh.gif Ei myöskään mun mieletä noista saa kyllä mitään tolkkua, ainoastaan silmät muistutti silmiä, mutta hampaat ei todellakaan olleet hampaan näköisiä.. No on kuitenkin ihan hyvä opetella salakieliä. cool.gif Kyllä meilläkin oli, ja vanhemmat ihmettelivät myös silloin meidän outoa "suomenkieltä".. laugh.gif
Arissa
Äidinkielen opettajat vois repiä pelihousunsa jos näkisivät tuollaisia kirjoituksia. w00t.gif Ja sitten on tekstiviestisalakieli. Olen joskus selaillut sellaista kirjasta mihin on koottu tekstiviestikirjoituksia ja olihan ne hieman outoja. Jos sellaisen lyhennetyn viestin sais niin ei ihan heti asia avautuis.
mirka
Lapsena meillä oli kavereitten kanssa sala-kerho jossa väsäsimme sala-kieliä. smile.gif
Mulle noista ei tullut mitään mieleen. Taitaa mielikuvitus olla tipotiessään w00t.gif
sa-an-ri
Mä en taida olla vielä kunnon k-18 palstalainen kun tajuan noista osan... blush.gif No tulee noita käytettyä aika paljon textareissa kavereille tongue.gif
s-ml
Kai se on pakko tunnustaa, tiesin noista lähes kaikki, paitsi en numerojuttuja blush.gif Itse käytän usein mui- sanaa.
K on kyllä, E on ei ..
-teinix jälleen-

Kouluaineissa jotkut käyttävät hymiöitä, pelkkiä pieniä kirjaimia jne. Luulin, että se on vitsi, mutta eipä ollutkaan. Eräs äikkäope näytti, jopa lukiossa hymiöaineiden kirjoittajia löytyy.
sa-an-ri
LAINAUS(s-ml @ 21.1. 2005, 13:26)
Kai se on pakko tunnustaa, tiesin noista lähes kaikki, paitsi en numerojuttuja blush.gif Itse käytän usein mui- sanaa.
K on kyllä, E on ei ..
-teinix jälleen-

Kouluaineissa jotkut käyttävät hymiöitä, pelkkiä pieniä kirjaimia jne. Luulin, että se on vitsi, mutta eipä ollutkaan. Eräs äikkäope näytti, jopa lukiossa hymiöaineiden kirjoittajia löytyy.

Lukiossa hymiöitä aineissa? *järkyttynyt*

Mitäköhän ylioppilaslautakunta siihen sanoisi jos vetäisisin konsun täyteen hymiöitä? "Hylätty" varmaankin happy.gif
agathar
LAINAUS(sa-an-ri @ 21.1. 2005, 13:32)
Mitäköhän ylioppilaslautakunta siihen sanoisi jos vetäisisin konsun täyteen hymiöitä?

just samaa repeilin smile.gif muutenkin paineet kirjoituksista, niin menispä sitten itse sössimään ne kirjoitukset taiteilemalla konseptiin mitä mielikuvituksellisempia hymiöitä.. no, ehkä ei kuitenkaan biggrin.gif
sa-an-ri
LAINAUS(agathar @ 21.1. 2005, 14:12)
just samaa repeilin smile.gif muutenkin paineet kirjoituksista, niin menispä sitten itse sössimään ne kirjoitukset taiteilemalla konseptiin mitä mielikuvituksellisempia hymiöitä.. no, ehkä ei kuitenkaan biggrin.gif

"Eino Leino wink.gif runoili siis aivan ihqui runoi" Juupa... xD
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.