Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: terriereiden omistajat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
Wupsu
onko kellään kettuterrieriä ta parson russellinterrieriä??
jos on niin kertokaa ihmeessä millasta on pitää sellasta, onko sitä vaikeeta kouluttaa, mitä sen kans harrastatte ja millanen se on luonteeltaan?confused.gif confused.gif
Rochas
Pari parsonrusselinomistajaa täältä ainakin löytyy, ainakin parsonjunnu ja joku toinen tongue.gif
australianpaimenkoira
mun sedällä on parsoni!! wub.gif se on IHANA!!!!!! wub.gif ainakin luonteeltaan se näyttäis olevan villi mut silti rauhallinen!!
Assi
Mulla on parsoni ja jackrusseli smile.gif
Ihan helppoja on mielestäni kouluttaa, mutta tarvitsee määrätietoisen koulutuksen.
Meillä Mosse on aika herkkä haukkumaan, mutta se on kai yksilöllistä biggrin.gif.
Russeleissa ei kyllä virtaa puutu, ne jaksaa tehdä aina jmkitä vain laugh.gif Samoin useimmat russelit on aika pallohulluja biggrin.gif Varsinkin meidän Mosse... rolleyes.gif
Mossen kanssa käymme agilityssä ja Maxin kanssa näyttelyissä, agilityssä ja tokossa. Monipuolinen harrastuskoira se on biggrin.gif
Wupsu
paljonko terrierin pentu maksaa keskimäärin? confused.gif
onko pentua helppo kouluttaa? wink.gif
sanokaa hyviä kenneleitä missä olis terriereitä... biggrin.gif wub.gif dogrun.gif
Eppunen
Kannattaa kierrelle rotuyhdistysten internetsivuilla. Sieltä löytyy kasvattajien yhteystietoja ja nettiosoitteita sekä hintatietojakin.
Elina.P
mun serkulla on parsoni. Mikä ihana koiruli se onkaan!! wub.gif wub.gif Vililta ei energia ihan helposti lopukkaan! biggrin.gif
Assi
No yleensä jos pennulla on kunnon sukutaulu sen hintakin on hieman korkeampi.
Keskimäärin ehkä joistakin kennelistä 800-1000 €, en ole varma.

Kyllä on terrierinpentua mielestäni aika helppo kouluttaa, mutta kouluttajalta vaaditaan kärsivällisyyttä wink.gif
Wupsu
kiitti=)
täytyypä kierrellä yhdistyksissä biggrin.gif
toivottavasti joskus tulevaisuudessa saan terrierin blush.gif
parsonjunnu
Mulla on (niinkuin varmaan nickistä voi päätellä..) parsoni, hieman yli vuoden vanha narttu. maksoi n.900€
Elli on ollut hyvin hyvin kiltti, verrattuna sisaruksiinsakin. Mutta koulutus on aloitettu ihan pienestä. Parsoni on kova oppimaan ja mielästäni aika älykäs.
Temput Elli on oppinut vain pienellä vaivannäöllä ja se on luonteeltaan ihmisystävällinen ja vauhtiakin piisaa.
Parsonin kanssa harrastaminen ja lenkkeily on ihan must juttu.
Eli aktiiviseen perheeseen tämä koira soveltuu.
Ollaan käyty pentutoko-kurssi ja näyttelyissä sekä koti-agility on aloitettu ja kevään kurssille ollaanpi menossa.
Pennuista kannattaa kysellä rotuyhdistyksestä: Parsonrussellinterrierit
Pennut maksavat n. 800-1000€
Tietysti huippukoirien jälkeläisistä voi joutua pulittamaan enemmänkin rolleyes.gif

toivottavasti tästä oli apua! wink.gif
Meidän sivuiltamme löytyy myös jonkin verran tietoa parsonista sekä paljon juttuja Ellistä ja sen elämästä..
Wupsu
tosta oli KAUHEASTI apua thumbup.gif

kiitusta..^^ täytyy käydä kattomassa teitin sivuja.. biggrin.gif
Heemoka
Mulla on sk kettuterrieriuros, ja oli helppo kouluttaa niinkuin johonkin olen jo laittanut (tarvitsi pari kertaa sanoa joku käsky niin osaa) joskus kun ei tajua tai halua tehdä mitä käsken tulee syliin istumaan biggrin.gif Heemo maksoi 600 euroa, mutta sen sisarukset maksoivat 700.. (tämä siksi että Heemo ostettiin myöhemmin). Se ei jostakin syystä leiki paljonkaan millään lelulla, ei pentunakaan leikkinyt, mutta nykyään kun sillä on toinen terrieri kaverina kotona, niin sen kanssa tulee peuhattua smile.gif
Heemon kanssa harrastetaan näyttelyitä.
Diikeri
Parsonrussellinomistaja ilmoittautuu smile.gif
Sera (Tupla-Täplän Nefertiti) on yllättävän helppo kouluttaa, mutta minkäänlaisia pakotteita ei kestä. Istumisessa ei saa koskaan pistää sormeakaan selän päälle tms. tämä tosin yksilökohtaista..Sera haluaa oppia kaiken itse. Useimmilta parsonkasvattajilta olen kuullut myös samaa, parson haluaa itse kokeilla, oppia, tehdä virheitä ja oppia niistä.
Vilkas koira parsoni on, ei ihan pikkukävelylenkeillä tämän liikunnantarvetta tyydytetä. Talvella hiihdetään, kesällä juostaan ja uidaan. Tykkää kyllä touhuta kaikkea, agility ja toko mieleisiä harrastuksia. Myös näyttelyissä pyritään, esiintyy varsin rauhallisesti mutta näkee kehässä villikoitakin. wink.gif

Sera maksoi 1000€. Hinta riippuu myös kasvattajasta, jotkut pyytävät 900, toiset jopa 1200.
laukka aavikolla
Mun kokemusten perust. parsonit hirmu nopeita oppimaan, esim menen 2 kertaa edestakaisin poitsun kanssa, toisella kerralla se muistaa missä viimeksi käännyttiin ja kääntyy siinä itse w00t.gif

Toisaalta hirmu teräviä ja kovia, mutta lamaantuvat pakotteesta
-> sitten ravistelut ja hommat jatkuu taas rolleyes.gif
Nea^
Meikäläisellä on parsonrusselinterrieri... Tosi kiva, ja monipuolinen rotu! Itse harrastamme hakua ja jälkeä. Energiaa riittää, eli tyypillinen rähinä terrieri. (Rähinällä en sitten tarkoita, että rotu olisi mitenkään agressiivinen)
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.