Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kennelnimi ja kasvattajakurssi ?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Kasvattajafoorumi
CoLLieS
Tarvitsisin nyt teidän tietäväisten tietoa seuraavista asioista :

Elikkä...kun kävin tulostelemassa kennelliiton nettisivuilta kennelnimianomuksia, sekä kasvattajasitoumuksia ja ehdot että voisi kennelnimen saada, menin sekaisin ikärajoituksista.
Eräässä näistä papereista luki että kasvattajan tulee olla 15 vuotta täyttänyt, mutta sitten kun luin kennelnimen saantiehdot, luki siinä että kasvattajan/nimen saajan tulee olla 18vuotta täyttänyt. Kaverini jotka kasvattavat mäyriksiä, sanoi tätä häneltä kysyessäni, että voisin 16 vuotiaana nimeä jo hakea, mutta paperit sanovat toista ja samalla samaa.

Eli, miten homma menee ?? Toivottavasti tajusitte selitykseni, ja osaatte vastata propleemaani. unsure.gif
*Anna*
Mulla ei ole tästä 100% varmaa tietoa, mutta käsittääkseni kennelnimettömän pentueen kasvattajaksi voidaan merkitä 15 vuotta täyttänyt henkilö, mutta kennelnimeä ei myönnetä alle 18-vuotiaalle.

Kennelnimen saantiehdoista nykyään löytyy ainakin seuraavat vaatimukset; hakijan pitää olla Suomen Kennelliiton jäsen, 18 vuotta täyttänyt, kasvattajasitoumuksen allekirjoittanut ja kasvattajan peruskurssin käynyt.
Buuhacas
tietääksen kasvattajakurssin saa suorittaa vähintään 15-vuotiaana..kennelnimestä en sitten tiedä... blink.gif
Capri
http://www.koirauutiset.com/forums/index.php?showtopic=11874

Tuollahan ne vastaukset ovat. wink.gif
Fati
Kennelnimen saantiehdot

* Hakija on täyttänyt 18-vuotta
* Hakija on sopiva kennelnimen haltijaksi
* Hakija on kennelliiton ja rotujärjestön jäsen
* Kennelliitton on toimitettu rotujärjestön lausunto asiasta tai rotujärjestön antama todistus jäsenyydestä,josta ilmenee,että rotujärjesto ei halua antaa lausuntoa kennelnimeä varten
* Hakija on hyväsyttävästi suorittanut kasvattajan peruskurssin
* Hakija on allekirjoittanut kasvattja sitoumuksen
topotiko
onko kellään tietoa koska olisi seuraavat kasvattajakurssit ja missä?
rolleyes.gif
Mona_
Koiramme-lehdessä on tiedot tulevista kasvattajakursseista,sieltä kannattaa kattoa happy.gif
Lazer
LAINAUS(Fati @ 28.2. 2005, 20:01) *
Kennelnimen saantiehdot

* Kennelliitton on toimitettu rotujärjestön lausunto asiasta tai rotujärjestön antama todistus jäsenyydestä,josta ilmenee,että rotujärjesto ei halua antaa lausuntoa kennelnimeä varten
* Hakija on allekirjoittanut kasvattja sitoumuksen

Joo tuosta tuli mieleeni, olen käynyt kasv.per.kurssin, mutta ei me siellä allekirjoitettu kasvattajasitoomusta, joten allekirjoitetaanko se sitten itse? Ja lähetetään kennelliittoon?
Ja tuo rotujärjestön lausunto, jos olen jäsen, pitääkö minun pyytää esim. jäen sihteeriltä jonkin näköinen virallinen asiakirja, että olen oikeasti jäsen?? (tyhmä ei ymmärrä tongue.gif )
Lydia
Kasvattajasitoumuksen kopio lähetään itse Kennelliittoon, esimerkiksi ekan pentueen rekisteröinnin yhteydessä.

Riippuu rotujärjestöstä... kai useimmiten hallitus nuo läpikäy... mutta varmaan sihteerin/jäsensihteerin kautta. Kysymällä omasta rotuyhdistyksestä se selvinnee smile.gif
oona08
Hei kaikille! smile.gif
Lisäisin tänne kysymyksen että voiko tuota kennelnimeä anoa vaikka olis ittellään vain yksi koira?

Jostakin olen aikoinaan lukenut että pitäisi olla kolme jalostuskelpoista koiraa että voi hakea kennelnimeä??

Mutta sit taas noissa kennelnimen saantiehdoissa yms. ei mitään tollasta vaadita.

Ja kasvattajakurssista kanssa kysyisin että järjestetäänkö niitä useinkin? tai edes vuosittain?
Oon koittanut kattoa niitä kursseja Kennelliiton sivuilta mutta en mistään löydä ohmy.gif
Cerasi
Kennelnimen anomiseen ei liity minkäänlaista vaatimusta siitä, että pitäisi omistaa jokin tietty määrä koiria tai edes ylipäänsä yhtäkään koiraa. Nuo koirämäärä "säännöt" liittyvät verotukseen: verottajalle tulee tehdä ilmoitus, kun kasvattajalla on tietty määrä jalostusikäisiä narttuja kotonaan (tai jotenkin näin se menee, en nyt muista aivan tarkkaan, enkä pääse tähän hätään asiaa tarkistamaankaan).

Jatkokursseja järjestetään vähän harvemmin kuin peruskursseja, mutta kyllä niitä ihan kohtalaisesti pidetään. Kuten ylläkin on jo mainittu, tiedot kasvattajakursseista (niin perus- kuin jatkokursseistakin) löytyvät Koiramme-lehdestä. Sieltä lehden takaosasta, missä kaikki kokeet ja kisatkin ilmoitetaan, löytyy kyllä. Osa kennelpiireistä saattaa ilmoitella myös kotisivuillaan kursseista.
Vilppu
Tarviiko kasvattajaksi aikova tuon jatkokurssin?
Cerasi
^ Ei tarvitse. Tai siis se ei ole pakollinen kuten peruskurssi kennelnimen anomista ja saamista varten, mutta kaiketi ko. kurssia "tarvitsee" siinä mielessä, että sieltä saanee hiukan syvällisempää tietoa kuin peruskurssilta smile.gif
misery.
Mitenkäs kun eräässä vanhassa koirakirjassa luki, että kolmatta pentuetta rekisteröidessä on pakko anoa kennelnimi? Sitten taas jossain luki, että kennelnimen saa anoa vasta kun on x määrä pentueita ja x määrä jalostuskelpoisia siitosnarttuja? Ovatkohan nuo vanhaa tietoa, kun en mistään kennelliiton sivuilta löytänyt mainintaa noista.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.