WeraElisabeth
28.1. 2005, 12:11
Tähän kaikenmoista juttua skoteista.
Mulla ittellä on skotlanninterrierinarttu(tai ei tää vielä ole mun kun tää on sijoituskoira),1v ja 8kk.Tällä hetkellä kantavana,lähtee sen vuoksi lähiaikoina kasvattajan tykö.
Ittelläni ei ole, mutta pari kertaa olen nähnyt, aivan suloisia

Voisin ehkä joskus ottaakkin.
Kaksi löytyy minulta ja äipältä löytyy sitten useampi.
Nuo ovat molemmat narttuja, toinen 3 vuotias, yhdet pennut tehnyt ja toiset vielä tekee ja tuo nuorimmainen on vasta 3 kk.
Skotti on kyllä hurmannut minut täysin

Kiitos Pian Rikun, Vilman ja Tedin (vai mikä se olikaan, Teppo?)

Siinä hurmaa kyllä kaikki; luonne, ulkonäkö, ah... Toivottavasti pian taas nään Rikun ja pääsen sillä junnuihin. On nyt kaksi kisaa takana Rikun kanssa.
itselläni ei ole kyseistä rotua.. mutta on ne kieltämättä kyllä sulosia
WeraElisabeth
12.2. 2005, 10:31
Tinka lähtee tänä viikonloppuna;sitten alkaa se meidän noin kahden kuukauden mittainen ero...
Sellaisia olen kyllä nähnyt ja aivan ihQja ne on
Elina.P
22.2. 2005, 21:58
Skotit on ihania!

Täällä päin ei sellaisia tosin ole näkynyt juri yhtään, mutta näytelyissä se on kyllä rotu joka ei jää huomaamatta!
Ce´Nedra
7.3. 2005, 13:40
Maailman paras rotu!! Itselläni on kotona yksi 5-v. uros ja toinen (tyttö tosin) tulee kuukauden kuluttua!! *täpisee*
Kaikki skotit joita olen tavannut on olleet ihania, fiksuja ja filmaattisia. Välillä ihmetyttää, miksei rotu ole sen suositumpi...

En ymmärrä, kuinka kukaan voi vastustaa näitä jämäköitä jättiläisiä pienessä koossa?!
WeraElisabeth
7.3. 2005, 13:44
Tinkalla on nyt kolme muutaman viikon ikästä pentua.Tietty mulla on kova ikävä Tinkaa,mutta ihmeen nopeasti ja hyvin mä oon tähän sopeutunut.
Jotenkin hassua kuvitella, ettei skotit ole suosittuja, mutta kun tarkemmin miettiin, niin eihän niitä tosiaan katukuvassa paljoa näy.
Meidän lähellä asuu kaksi mustaa skottia, ja sitten koirapuistossa käy myös vaalea skotti. Aivan ihania otuksia ovat kyllä, ei ihme vaikka sellaien joskus kanssani saman katon alle tulisikin...
Skotteja ei vuodessa synny kuin noin 50 kappaletta ja ne hyvin jakautuvat ympäri Suomen. Skotti ei kenties ole mikään suosikkirotu ja hyvä niin, mutta monesti kerran kun kerran skotin hankkii, niin ei enää toista rotua haluakaan.
Kasvattajia ei ole kuin muutama Suomessa.
Ce´Nedra
8.3. 2005, 15:25
LAINAUS(jonna75 @ 7.3. 2005, 15:53)
mutta monesti kerran kun kerran skotin hankkii, niin ei enää toista rotua haluakaan.
On kyllä niin totta
En osaa kuvitellakaan enää, ettei elämässäni olisi skottia!
Ja kyllähän noita pentuja näköjään syntyy... Nytkin oli ihan varaa valita! Sopiva luovutusikäajankohta ratkaisi, saan koiran kotiin ja pystyn pitämään viikon äitiysloman.
Tällä hetkellä onkin harvaisen paljon pentuja. Saa nähdä saako syksyllä sitten enää niin helposti pentuja.
lhasa apso
23.9. 2005, 14:45
pitäisi kysyä minkälainen skottien turkinhoito on??? itse olen ajatellut ottaa joskus parin vuoden päästä ehkä skotin,villiksen tai silkin
WeraElisabeth
28.9. 2005, 10:56
Mulla on muuten toukokuusta lähtien ollut toinenkin skotti,narttu myöskin.Tatja on nyt seitsemän kuinen.Tä on yks niistä Tinkan pennuista.
Ja tosta turkinhoidosta...Mä toimin näin:Harjaus&kampaus 1-2 kertaa viikossa,pesu muutaman kerran vuodessa(viimeksi taisin pestä jotain 3 tai 4 kuukautta sitten),trimmaus Tinkan kohdalla kolmisen kertaa vuodessa ja Tatja on vasta kerran trimmattu.
Rochas
12.10. 2005, 13:25
Onkos kukaan teistä tulossa 29.10. Black&White showhun? Näillä näkymin olen tulossa handleriksi.
-p1njja
20.10. 2008, 22:53
Meillä on nyt kohta 2v musta skottityttö Misting's Ice Lolly ja vehnänvärinen uros 5½v Headwalter. Trimmataan semmonen 4-6 kertaa vuodessa, paitsi nyt ens vuonna käytetään näyttelyissä. Kotisivut
täällä.
LaRa & Olli
28.10. 2008, 08:06
Skotlanninterrierien omistajille ja ystäville on viimein avattu myös oma keskustelupalsta, missä kaikki voivat vapaasti keskustella omalla nimellä kaikesta skotteihin ja niiden elämään liittyvästä
SkottifoorumiTervetuloa!
Tonne olen rekisteröitynyt jo

Toivottavasti nyt sais Essin trimmattua ja sitten vietyä näydeihin
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.