Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Skotlanninterrierit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
WeraElisabeth
Tähän kaikenmoista juttua skoteista.

Mulla ittellä on skotlanninterrierinarttu(tai ei tää vielä ole mun kun tää on sijoituskoira),1v ja 8kk.Tällä hetkellä kantavana,lähtee sen vuoksi lähiaikoina kasvattajan tykö.
sahku
Ittelläni ei ole, mutta pari kertaa olen nähnyt, aivan suloisia wub.gif Voisin ehkä joskus ottaakkin.
jonna75
Kaksi löytyy minulta ja äipältä löytyy sitten useampi.
Nuo ovat molemmat narttuja, toinen 3 vuotias, yhdet pennut tehnyt ja toiset vielä tekee ja tuo nuorimmainen on vasta 3 kk.
Rochas
Skotti on kyllä hurmannut minut täysin wub.gif Kiitos Pian Rikun, Vilman ja Tedin (vai mikä se olikaan, Teppo?) wub.gif Siinä hurmaa kyllä kaikki; luonne, ulkonäkö, ah... Toivottavasti pian taas nään Rikun ja pääsen sillä junnuihin. On nyt kaksi kisaa takana Rikun kanssa.
iiris_
biggrin.gif wub.gif kerran olen semmoisen nähnyt...Ihania! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif thumbup.gif
Wupsu
itselläni ei ole kyseistä rotua.. mutta on ne kieltämättä kyllä sulosia laugh.gif
WeraElisabeth
Tinka lähtee tänä viikonloppuna;sitten alkaa se meidän noin kahden kuukauden mittainen ero...
WeKKu
Sellaisia olen kyllä nähnyt ja aivan ihQja ne on wub.gif
Elina.P
Skotit on ihania! wub.gif Täällä päin ei sellaisia tosin ole näkynyt juri yhtään, mutta näytelyissä se on kyllä rotu joka ei jää huomaamatta!
Ce´Nedra
Maailman paras rotu!! Itselläni on kotona yksi 5-v. uros ja toinen (tyttö tosin) tulee kuukauden kuluttua!! *täpisee* happy.gif

Kaikki skotit joita olen tavannut on olleet ihania, fiksuja ja filmaattisia. Välillä ihmetyttää, miksei rotu ole sen suositumpi... huh.gif En ymmärrä, kuinka kukaan voi vastustaa näitä jämäköitä jättiläisiä pienessä koossa?! smile.gif
WeraElisabeth
Tinkalla on nyt kolme muutaman viikon ikästä pentua.Tietty mulla on kova ikävä Tinkaa,mutta ihmeen nopeasti ja hyvin mä oon tähän sopeutunut.
Fowy
Jotenkin hassua kuvitella, ettei skotit ole suosittuja, mutta kun tarkemmin miettiin, niin eihän niitä tosiaan katukuvassa paljoa näy.

Meidän lähellä asuu kaksi mustaa skottia, ja sitten koirapuistossa käy myös vaalea skotti. Aivan ihania otuksia ovat kyllä, ei ihme vaikka sellaien joskus kanssani saman katon alle tulisikin... wub.gif wub.gif
jonna75
Skotteja ei vuodessa synny kuin noin 50 kappaletta ja ne hyvin jakautuvat ympäri Suomen. Skotti ei kenties ole mikään suosikkirotu ja hyvä niin, mutta monesti kerran kun kerran skotin hankkii, niin ei enää toista rotua haluakaan.
Kasvattajia ei ole kuin muutama Suomessa.
Ce´Nedra
LAINAUS(jonna75 @ 7.3. 2005, 15:53)
mutta monesti kerran kun kerran skotin hankkii, niin ei enää toista rotua haluakaan.

On kyllä niin totta thumbup.gif

En osaa kuvitellakaan enää, ettei elämässäni olisi skottia!

Ja kyllähän noita pentuja näköjään syntyy... Nytkin oli ihan varaa valita! Sopiva luovutusikäajankohta ratkaisi, saan koiran kotiin ja pystyn pitämään viikon äitiysloman. happy.gif
jonna75
Tällä hetkellä onkin harvaisen paljon pentuja. Saa nähdä saako syksyllä sitten enää niin helposti pentuja.
lhasa apso
pitäisi kysyä minkälainen skottien turkinhoito on??? itse olen ajatellut ottaa joskus parin vuoden päästä ehkä skotin,villiksen tai silkin wub.gif
WeraElisabeth
Mulla on muuten toukokuusta lähtien ollut toinenkin skotti,narttu myöskin.Tatja on nyt seitsemän kuinen.Tä on yks niistä Tinkan pennuista.

Ja tosta turkinhoidosta...Mä toimin näin:Harjaus&kampaus 1-2 kertaa viikossa,pesu muutaman kerran vuodessa(viimeksi taisin pestä jotain 3 tai 4 kuukautta sitten),trimmaus Tinkan kohdalla kolmisen kertaa vuodessa ja Tatja on vasta kerran trimmattu.
Rochas
Onkos kukaan teistä tulossa 29.10. Black&White showhun? Näillä näkymin olen tulossa handleriksi. smile.gif
-p1njja
Meillä on nyt kohta 2v musta skottityttö Misting's Ice Lolly ja vehnänvärinen uros 5½v Headwalter. Trimmataan semmonen 4-6 kertaa vuodessa, paitsi nyt ens vuonna käytetään näyttelyissä. Kotisivut täällä.
LaRa & Olli
Skotlanninterrierien omistajille ja ystäville on viimein avattu myös oma keskustelupalsta, missä kaikki voivat vapaasti keskustella omalla nimellä kaikesta skotteihin ja niiden elämään liittyvästä happy.gif

Skottifoorumi
Tervetuloa!

-p1njja
Tonne olen rekisteröitynyt jo biggrin.gif Toivottavasti nyt sais Essin trimmattua ja sitten vietyä näydeihin biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.