Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mietelmiä haukkumisista...
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
---
Luin jostakin palstalta, että joku oli kirjoittanut "Snautserit ovat huonoja ja äksyjä, ei ne jaksa mitään!"

Se rupesi minua tympimään. Koko ajan mollataan jotain rotua.

Tämä äksyys minua mietitytti. En ole koskaan nähnyt äksyä snautseria. Itse olen kyllä paljon tekemisissä snasujen kanssa. Olisi kiva kuulla kaikenlaisia luonteen piirteitä snautsereista.

Mistä joku saa tuollaisia haukkumisia päähän? Snautserithan ovat ketteriä ja leikkisiä, eivät mitään sohvaperunoita.

Ihmetyttää myös miksi 9-ryhmää ja 2-ryhmää haukutaan kaikista eniten?
Wupsu
no... mulla ei ole nsautseria... mutta yksi sattui eksymää meidän pihalle nin se kyllä tuli häntää heiluttaen lukse eikä aristellut yhtään eikä ollut myöskään vihamielinen....... löydettiin me sen kotikin sitten ja sinne se sit vietiin...
monta kertaa oon nähnyt sen lenkilläkin eikä ikinä ole ollut äksy tai agressiivinen....
sitä en tiiä miks 9- ja 2-ryhmää mollataan eniten mut kai ne jotka niitä mollaa niin ne ei ehkä pidä niistä roduista dry.gif
mut ei niitä kyl tarttis haukkua tai ees mollata.... sly.gif
australianpaimenkoira
mä oon samaa mieltä siperianhuskyn kanssa että niitä koiria ei tarttis haukkua vaikka oliskin huonoja kokemuksia niistä!! angry.gif
Chone
Mua kans ihmetyttää se kun joitain rotuja mollataan kokoajan. Mulla on sekä 2(Snautseri) että 9 (Kromfohrländer) ryhmästä koiria. Molemmat on todella ihania ja eikä Snautseri mun mielestä hauku paljoo ja eikä se oo äksy.. En taida tuntea yhtään Snautseria joka ois äksy...
Marayaka
Snautserien luonteeseen kuuluu tietty tempperamentti,mutta agressiivisuus on virhe jo pelkän rotumääritelmänkin mukaan.
Mistä siis moinen käsitys ihmisillä? Ei tälläisiä juttuja yleensä tyhjästä synny. Tyhjästä kun on paha nyhjäistä.
---
Joskus on vain turhia luuloja roduista...?

Kyllähän immeinen voi vaikuttaa onko koira agressiivinen, kouluttamallahan sen saa kiltiksi innocent.gif .

Mutta luulempa että noi luulot tulee jos kerran on joku kömmellys tapahtunut tietyn rodun kanssa. Mutta se ärsytään niin hirveästi että miksi niitä sitten pitää mennä kovasti herjaamaan?! dry.gif
Anzie^
Itselläni on tuon valkoisen risuparran lisäksi harjakoira (9), mutta en sen kummemmin ole kuullut tuollaista. Tottakai ysiryhmä hieman leimataan kun se on se "hienostunut puudeliryhmä", mutta entäs sitten? Voin minäkin ihan suoraan sanoa, että en pidä lähellekkään kaikista roduista, saatikka ryhmistä. Lisäksi ei tuollaisia yhdestä jutusta lähteneitä yleistyksiä kannata alkaa sen kummemmin murehtimaan.

Jotkut tykkää muhkummasta ja annetaan kaikkien kukkien kukkia, jokaisella olkoon omat mielipiteensä, niin koirista kuin kaikesta muustakin.
*Sanni
LAINAUS(Anzie^ @ 6.5. 2005, 12:30)
Itselläni on tuon valkoisen risuparran lisäksi harjakoira (9), mutta en sen kummemmin ole kuullut tuollaista. Tottakai ysiryhmä hieman leimataan kun se on se "hienostunut puudeliryhmä", mutta entäs sitten? Voin minäkin ihan suoraan sanoa, että en pidä lähellekkään kaikista roduista, saatikka ryhmistä. Lisäksi ei tuollaisia yhdestä jutusta lähteneitä yleistyksiä kannata alkaa sen kummemmin murehtimaan.

Jotkut tykkää muhkummasta ja annetaan kaikkien kukkien kukkia, jokaisella olkoon omat mielipiteensä, niin koirista kuin kaikesta muustakin.

Näin just,mielipiteet kunniaan!! whistling.gif
---
Jeps. Kunhan ei roturasismiksi mene. cool.gif
*Sanni
LAINAUS(Zenda @ 10.5. 2005, 16:52)
Jeps. Kunhan ei roturasismiksi mene. cool.gif

Kaikilla saa olla omat mielipiteet ,ja niiden
pitää antaa olla omia mielipiteitä. Jos joku
ei tykkää snautsereista niin silloin ei tykkää
,jos siitä rodusta on huonoja kokemuksia niin
minä ainakin ihan ymmärtäisin.
MyTara
Minulla taas on lähes pelkästään negatiivisia kokemuksia snautsereista, ikävä kyllä confused.gif ... Naapurillamme on nimittäin jo melko iäkäs (?) snautserinarttu, joka tuppaa vähän terrorisoimaan muita asukkaita ainaisella haukkumisellaan ja rähinöimisellään. Itse pelkäsin nuorempana koiria ja välillä ohittaessani ko. snakua ihoni menee kananlihalle, sillä pelkään sen karkaavan remmistään ja käyvän päälle sad.gif . Tarankin puolesta minulla on välillä sydän kurkussa, kun tätä snakua ohitamme

Lisäksi minulla ja bestikselläni oli aikoinaan kaksi maailman ihaninta hoitokoiraa, kääpiösnakuja olivat, ja nämä kaverukset olivat myös aikamoisia rähinöitsijöitä shifty.gif .

En ole roturasisti tms., mutta etenkin snakuista minulla on muodostunut hieman negatiivinen kuva näin vuosien varrella confused.gif . Tahtoisin päästä ennakkoluulostani eroon, mutta vaikeaa se tulee olemaan. Olen sellainen luonnoltani.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.