Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kenneltyttöjäjapoikia
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
Sivuja: 1, 2, 3, 4
Lanttu
niin että löytyykö puskasta kenneltyttöjä ja poikia? kertoilkaas vähän missä käyttel, mitä teette siellä, saateko palkkaa etc. smile.gif

vähän elämää tännekin noitten "tuloksia" aihettein lomaan tongue.gif
Elina.P
Musta vois sanoo että olen airedalenterrierikennel Big Lady´s:n kenneltyttö. Palkkaa en pyydä, mutta menen sinne työharjoitteluun keväällä josta sitten tietysti saan palkan. Tähän mennessä olen hoitanut kerralla 13 airista, joista 8 oli luovutusikäisiä pentuja wub.gif
Hommia riittä aamusta iltaan, pääosassa pentujen vuoksi... wink.gif
-NoOrA-
Mina olen taalla Kanadassa ns. kenneltytto. Pienen toimeen tulon saan, seka paljon lisaa kokemusta eri koirien kanssa. Koirien kanssa tulee puuhattua kaiken nakoista. Kolmen kanssa harjoittelen agility, ykden kanssa tokoa, seka sitten kahden pennun (toinen on siis minun) kanssa tulee puuhailtua kaikkea, seka niita hiukkasen koulutettua, leikittya ym harjoiteltua.

Kennelin siivoan joka paiva, jossa asustaa nelja koiraa, ei siis ole iso kenneli, liikutan koirat isossa tarhassa, pidan huolen niitten "hyvinvoinnista" ym. Mitaan ei olisi pakko tehda, mutta halu auttaa seka oppia uutta on kova.

Paasen nayttelyihin naitten kyydissa ja saan aina esittaa niiden koiria, asun niilla, saan kilpailla junnuissa (yleensa ilmainen), ym. Ja viela kaupan paalle nama opettavat minua enkunkielen kanssa, kun ma nyt en ole mikaan guru ( ph34r.gif ) enkussa. Joten kaikennakoista tulee puuhailtua taalla. Ja en siis kay edes koulua talla ajalla, kun olen taalla.. whistling.gif
Lanttu
itse käyn samassa paikassa kuin -anna- wink.gif
Eli siellä tehdään juuri tuota mitä -anna- sanoikin smile.gif
Kesällä oli tosi kiva kun oltiin siellä vajaa vikko ja pestiin kaikki, hoidettiin turkit etc. ruoka&kokemus palkalla siellä käydää smile.gif Kirstiltä on tullut opittua niin paljon kaikkea koira maailmaan liittyvää smile.gif

kiitos kirstille smile.gif

Kesällä olin myös viikonlopun kennel parfait fleurissa hoitamassa pentuja smile.gif oli siinä vilskettä smile.gif

kiitos tarjalle että sain tutustua hänen löwcheneihinsä!
-inessa-
Mä en ole kenneltyttönä mutta kyllähän mus kovasti kiinnostaisi wink.gif Kaikkialla tuntuu vaan olevan ''ei-apua-tarvitsevia'' kenneleitä laugh.gif
Varda
Olen joitakin viikkoja ollut Midian's-kennelillä (suurijapaninkoirat ja cockerspanielit) avustelemassa Seinäjoella. smile.gif Toimenkuvaan on kuulunut koirien lenkittäminen, "leikittäminen", peseminen, föönaaminen, tilojen siivous ym. Trimmaustakin Katri on vähän opettanut. biggrin.gif Ja näyttelyissä tietysti avustelen sen mukaan miten aikataulut riittävät.

Mikään "vakituinen kenneltyttö" en kuitenkaan ole, vaan olen ollut apulaisena lähinnä silloin, kun apua on tarvittu. smile.gif Ja on sieltä Seinäjoelta päin saatu koiraa tänne meillekin hoitoon! Lisäksi olen saanut lainailla koiria junnukisoihin ja leireille. Muuta palkkaa en ole pyytänyt, koska matka on niin pitkä ja käytännössä Katri joutuu maksamaan sen ajan asumiskuluni.. blush.gif
Meri-
Noh olen ollut nyt kerran ja alan käymään Wanzetta`s Bichon Frise kennelissä jossa hoidan, ulkoilutan, 5 lumipalleroa... Alan myös esittää näyttelyssä 3 koiraa...
Noore
No, en ole itsekään periaatteessa kenneltyttö mutta joskus käyn pesemässä, joskus ulkoiluttamassa ja leikkimässä Yellowmellow-kennelin villisten kanssa.
Enimmäkseen menen sinne vain kun lainaan heiltä junnuihin koiria niin pesemään sen koiran. Ja joskus esitän heidän koiria rotukehässä.
Ja tulevaisuudessa alan ehkä ulkoiluttamaan tuttuni kasvattajan (villakoira) koiria.
mutta olisi kyllä kiva päästä vakituisesti johonkin kenneliin kenneltytöksi smile.gif
Pia
Aikanaan kävin Kennel Dalukilla Tarja Meskasen luona hoitamassa dalmatiankoiria. Eihän se mikään "kenneli" ollut, vaan kun aloin käymään siellä oli 4dalmatiankoiraa.

Mitä sain?
Sain mahtavan alun koiraharrastukselle, opastusta, tietoa, ja ennen kaikkea käytännön kokemusta kasvatuksesta ja pennuista. Ja tätä kautta olen oppinut, etten itse sovi kasvattajaksi. Mielummin olen rivikoira omistaja. Sain ja saan edelleen esittää Tarjan koiria ja hoitaa pentuja. Olin mukana näyttelyissä, jota kautta pääsin myös junior handler harrastukseen sisälle ja Tarjalta junnukoirat ja ensimmäisen oman koirani, joita Tarjalta on nyt 3kpl.
Ja ennen kaikkea sain maailmanparhaan kaverin Tarjasta.

Mitä tein?
Olin apuna pentujen kanssa, näyttelyissä esitin ja olin apuna. Kouluttelin Tarjan koiria tokossa ja agilityssä. Lenkkeilytin, pesin jne.
*Sanni
Mä en sillä lailla ole kenneltyttönä missään ,mutta
aina välillä käyn hoitelemassa Eisapurran kultasia noutajia
ystäväni kanssa. Mut sitten kun oon "valmistunut"
dogsitteriksi niin teen varmaan enemmän hoito "keikkoja". smile.gif
~Terhi~
Mä en ole varsinaisesti kenenkään kenneltyttö, mutta muutaman kennelin koiria olen esim. omistajan matkojen takia pitänyt pari päivää wub.gif

Nyt tosin on hieman suunnitelmia uudestaan tuon kenneltyttö-asian kanssa ja suunnitelmat suuntautuvat ulkomaille innocent.gif Enempää en vielä kerro shifty.gif
wenakko
No Mä oon Tipsu kennel Hoswinin Kenneltyttö.. Olen käynyt vasta tutustumassa koiriin, Mutta ensimmäinen Hoitokeikka on Hesan Ryhmiksen aikaan smile.gif Olen myös kerran ollut Kennel Plauditella hoitamassa Whippettejä(9) ja Berniä(1)
Lucia
Joskus kyselinkin jo, mutta virkistelläänpäs muistia, näin kun kesä on tulossa...
Olisiko joku innostunut Italian kesästä? Löytyisi paikkoja joissa oppia, paljon! Ikimuistoisia kokemuksia yms. yms.

Saa laittaa viestiä, sanna.kopola(at)kolumbus.fi - niin kerron tarvittaessa lisää!
-Tintti-
En ole missään kenneltyttönä, toki kiinnostaisi, mutta tuskin koskaan aikaa olisi säännölliseen menoon rolleyes.gif Koska käyn säännöllisesti hoitamassa hevosiakin, liika on aina liikaa wink.gif
Vlyter
LAINAUS(wenakko @ 2.2. 2005, 21:40)
No Mä oon Tipsu kennel Hoswinin Kenneltyttö.. Olen käynyt vasta tutustumassa koiriin, Mutta ensimmäinen Hoitokeikka on Hesan Ryhmiksen aikaan  smile.gif  Olen myös kerran ollut Kennel Plauditella hoitamassa Whippettejä(9)  ja Berniä(1)

Samoilla linjoilla serkkuni kanssa smile.gif

Eli Plauditen whippettejä on tullut hoidettua jo pitemmän aikaa, ja Hoswinin tipsuja vasta aloitellaan smile.gif

No mitä nyt yleensä koirien kanssa tehdään?
Lenkitetään,ruokitaan ja oleillaan smile.gif Muuten vaan "hoidellaan"
Hyvin hyvin mukavaa puuhaa smile.gif
Heidi & Amanda
Miten olette päässeet kenneltytöiksi??

Ovatko kasvattajat sukulaisianne, vai miten kenneltytöksi voisi päästä?

Itseänkin saattaisi kiinnostaa...
wenakko
LAINAUS(Heidi & Amanda @ 9.2. 2005, 15:57)
Miten olette päässeet kenneltytöiksi??

Ovatko kasvattajat sukulaisianne, vai miten kenneltytöksi voisi päästä?

Itseänkin saattaisi kiinnostaa...

No whipu kennuun oon päässy aina Mon@n kaverina. Eli Se on kysynyt.. Ja Sitte Hoswinin tipsujen omistaja laittoi puskaan Topickin ja lähetin sille viestiä smile.gif Rohkeesti vaan kysymään!
Vlyter
LAINAUS(wenakko @ 9.2. 2005, 16:32)
No whipu kennuun oon päässy aina Mon@n kaverina. Eli Se on kysynyt.. Ja Sitte Hoswinin tipsujen omistaja laittoi puskaan Topickin ja lähetin sille viestiä smile.gif Rohkeesti vaan kysymään!

Niiin, ja minä kiltti suosittelin sua whistling.gif

No Paluditeen pääsin niin, että Pirjo kysääsi, että kerkeisinkö joskus hoitamaan koiria.
Hoswiniin, sitte Wenakon siivellä wink.gif
wenakko
LAINAUS(Vlyter @ 9.2. 2005, 18:12)
Niiin, ja minä kiltti suosittelin sua whistling.gif

No Paluditeen pääsin niin, että Pirjo kysääsi, että kerkeisinkö joskus hoitamaan koiria.
Hoswiniin, sitte Wenakon siivellä wink.gif

Ai tuosta mä en tiennytkään biggrin.gif Kiitos kiitos flowers.gif
Nekku
Joo, eli olen kenneltyttönä/handlaajana Lokatin-nimisessä kennelissä, joka kasvattaa welsh corgi pembrokeja.Tai no, tänään vasta pidettiin ensimmäiset treenit näyttelyihin ja pääsin koiruuksiin ja omistajaan tutustumaan. smile.gif Tarkoitus olisi aina välillä mennä heille harjoittelemaan (naapuritalossa nääs) näyttelyjuttuja ja lähteä näyttelyihin mukaan. Siellä kehän laidalla autan koirien laittamisessa kuntoon ja tarpeen tullen esitän. Nyt on suunnitelmissa, että ainakin muutamassa näyttelyssä auttaisin esittämään pentuluokassa pikkuisia. wub.gif En saa mitään palkkaa tms, mutta minun palkkani on se, että opin tätä ihanaa rotua esittämään ja saan kokemusta! Tai jos sitä nyt palkkioksi voi kutsua, saan sitten poikia junnuihin lainata ja vaikkapa jotain kasvattia, jos mahdollista.
-Tintti-
LAINAUS(-anna- @ 1.2. 2005, 16:48)
Itse olen periaatteessa "kenneltyttö"!

Käyn hoitamassa, hienohelman - afgaani kennelissä afgaaneja ja yhtä basenjia! Siellä tulee käytyä nykyään enemmänkin.. Palkkaa en saa, mutta pääsen kennelin kyydillä näyttelyihin, saan koiria junnuihin ja tietenkin opin käsittelemään tuota ihanaa rotua, Afgaani! wub.gif

Koska kenneli ei ole mikään "iso", jossa melkein liukuhihnalla menee tuottee ( no aika huono esimerkki!! ) Ja vain viisi koiraa, joten hoitamista ei ole mahdottoman paljon.. mutta pesen, lenkkeilen, leikin.. ja kaikkea mahdollista mitä voi nyt koirien kanssa tehdä.. treenaan näyttelyihin, ja sun muuta..

Tulee nyt vähän sivusta, mutta pakko kysyä, että onko niitten afgaanien hoitaminen kuin työlästä ja kuin paljon niitä koiria on yhteensä?? Sori jo kysymys oli turha oops.gif
Lanttu
LAINAUS(-Tintti- @ 10.2. 2005, 14:57)
Tulee nyt vähän sivusta, mutta pakko kysyä, että onko niitten afgaanien hoitaminen kuin työlästä ja kuin paljon niitä koiria on yhteensä?? Sori jo kysymys oli turha oops.gif

voi vastata annanpuoleta koska samassa paikassa käydään hoitamassa wink.gif
Mitänyt työlästä laugh.gif kaks koiraa vaihtaa pentu turkkia laugh.gif ei ollenkaan tongue.gif laugh.gif
Kirstillä ei tosiaankaan homamt lopu kesken! on turkin laittoa lenkitystä etc.!
Ja tällähetkellä siellä on 4afgaania kaksi pitkässä turkissa ja kaksi lyhyessä tongue.gif ja jos oikein tarkkoja ollaan niin siellä on 9afgaania laugh.gif niistä 5on 7vko vanhoja afgaani riiviöitä tongue.gif laugh.gif
LimeLight
En varsinaisesti sanoisi olevani kenneltyttö mutta tuttuja koiran omistajia/kasvattajia auttelen silloin tällöin. Käyn ulkoiluttamassa koiralaumoja ja ruokkimassa, sekä kerran viikon ajan hoitanut 7viikon ikäsiiä pentuja myös. Se oli kiva kokemus se wink.gif Olen myös harjoitellut mm. afgaanin pesemistä eräässä kennelissä ja muutenkin treenaillut koirien kanssa. Varsinainen kenneltyttö en siis ole vaikka avustankin tarvittaessa ja treenailen myös joskus. Ehdottomasti jos on mahdollisuus niin kannattaa kenneltytöksi mennä, hienoja kokemuksia saa! smile.gif
Heidi & Amanda
Limelight: Mistä olet löytänyt noita hoitokoiria? whistling.gif
LimeLight
LAINAUS(Heidi & Amanda @ 11.2. 2005, 18:15)
Limelight: Mistä olet löytänyt noita hoitokoiria? whistling.gif

Tuttujen kautta niitä suurimmaksi osaksi saa ja tutustumalla kasvattajiin ja koiraihmisiin oman kotiseutusi lähellä, vaikkapa kysymällä koiria ensiksi junior handleriin. Siitä se luottamus omistajan ja sinun, sekä hänen koiriensa välillä kasvaa. Tarvitaan myös ripaus oma-aloitteisuutta ja innokkuutta oppia sekä touhuta koirien kanssa smile.gif
wenakko
Itse olen tällä hetkellä Kennel Hoswinissa kenneltyttönä siskoni kanssa.. täällä on nyt 3 aikuista ja 4 pentua smile.gif wub.gif
-Jenzgu-
No, eipä mua voi mitenkään kenneltytöks sanoo...auttelen välillä Taikatytön kennelissä, jossa on tällä hetkellä 7 italianvinttikoiraa ja 1 whippetti. Mutta en tee siellä jatkuvasti "töitä", auttelen vaan...esim. ulkoilutan, esitän näyttelyissä...ym.
stail
Juuh, hyvä aihe.

Minä olen _kenneltyttönä_ kennel Northgates:issa. Kenneli on Tupoksessa, eli samassa paikassa missä asun. Käyn vähintään kahdesti viikossa Hannalla kattomassa koiria. Siellä sitten leikin, lenkitän, ruokin ja kaikkea muuta. Ja pentuja on tullut hoideltua useamman kerran ja se on puuduttavaa hommaa, voin sanoa. Mutta kyllähän siitä sitten saa nähdä tuloksen wink.gif

Ns. vastapalkaksi saan kyydin näyttelyyn ja saan viedä Hannan koiria junnu kehiin että tavallisiin kehiin.. smile.gif

Ja löysin kenneliin sattumalta netistä, kun olin junnuihin hurahtanut. Halusin löytää uuden junnukoiran, ja sehän löytyikin, plus opetusta ja muuta! biggrin.gif

Kannatan kenneltyttöjä ja poikia wink.gif Että kyllä isona jos on useampi koira, muttei välttämättä kenneliä, niin voisin ottaa reippaan tytön tai pojan kennelkasvatiksi.. Miksi olla jatkamatta hyvää harrastusta?! stupid.gif
Vanttu
Itse olen kenneltyttönä ihan virallisesti pk colliekennel Blue Suede's:issa. sinne menen kun omistajat lähtevät matkoille, näyttelyyn jnejne. Hoidan koirat, kissat ja muutenkin vähän ylläpidän taloa. palkkaa en tarvitsisi mutta aina mulle jotain kivaa annetaan ja maksetaan smile.gif Olen myös ehidän käytettävissä näyttelyissä esitysapuna jne smile.gif

sitten olen "epävirallisena" kenneltyttönä jenkkikennel Rockwell:issa, esitän koiria näyttelyissä ja avustelen muutenkin smile.gif

ja toinen epävirallinen paikka on basenjikennel Perrada Unican, täällä en kyllä koiria käy hoitamassa mutta näyttelyissä auttelen esittämisessä jne smile.gif

ja hoitokoiria löytyy vaikka millä mitalla joita sitten omien koirien lisäksi ulkoiluttelen jne smile.gif on kaksi pk chihua, 1 parsonrussel, 1 jackrussel, 1 parsonijackkariristeytys sekä japaninpystykorva. plus sitten neljä omaa koiraa joten tekemistä riittää thumbup.gif shifty.gif
Anzie^
"Kenneltyttönä" Kuuraparralla (valk & p&s & mh käppänät, suurijapaninkoirat, espanjanvesikoira, ja sfinx-tyttö sekä siamilaispoika.) tarvittaessa, lähinnä koirien hoitamista on omistaja on jossain muualla. Ja lähiaikoina pitää kuulema tulla "kaveriksi" synnyttämään smile.gif NÄyttelyissä esitysapua myöskin. Mukavaa hommaa smile.gif
Mon@
nytkin ollaan wenakon kans kennel plaudites hoitamas 6 whipukkaa, 1 berniä ja 1 sekarotuista. 2 whippettiä on Pirjolla mukana Oulus agility kisoissa smile.gif
^Minna^
minä en ole missään, mutta ois kiva olla. täällä päin ei vaan taida olla ketään jotka tarvi "kenneltyttöä" sad.gif
san-na^
Sama asia kuin Minnalla^

Voisin aloittaa jossakin täälläpäin jos joku tarttis tämmöstä pientä kenneltyttöä biggrin.gif biggrin.gif Mutta kun aika monessa kennelissö on tietty jo joku apulainen....
Charmy
Wenakko..Sinä siis asut Waasassa..Sano Mialle ja Heikille terkkuja Idalta.. ^^ Ja Wimmalta.. ^_^

Minä olen 'kenneltyttö' ja olen vieläkin..Tehtäviini on kuulunut mm. koirien pesu,hoito,ulkoilutus,vahtiminen,näyttelyissä apuna oleminen..

Viimeisintä teen lähes koko ajan, eli esitän monia koiria rotukehissä yms. Se on mukavaa puuhaa.Koirien esittämisestä en saa palkkaa, mutta hoitamisesta riippuu vähän tilanteesta ja ajasta..

Olen menossa kohta kennel Cinodess:in koiria vahtimaan 2-viikoksi..koiria on lähes 10 kpl, eli mukavasti.. ^^

Useimmin olen ollut töissä Kuonomäen-kennelissä ja Ingefals-kennelissä.. ^^ Mutta muualtakin löytyy työpaikkoja.. ^^ (eli kirjon kuuluu Hoffit,tipsut,maremmano-arbutsen(oli mikä oli.. )... Runsaasti)
Nelet
Tämäkin ylös smile.gif
Gin
Uh. Inhoan sanaa "kenneltyttö" kaikissa muodoissaan (vääriä mielikuvia lähinnä), mutta joo, kaipa tämä toiminta menee sitten sen piikkiin...
Misshiefin tipsuja käyn aina silloin tällöin viihdyttämässä, yleensä viikonlopun yli, näyttelyreissun tjsp. ajan asustelen siellä, pidän paikat kunnossa ja koirat ruodussa...
Nyt vaan opiskelu alkaa viedä yhä enemmän ja enemmän aikaa, en pääse niin usein kuin haluaisin / olisi tarvetta.

Palkkaa olen saanut vähän miten sattuu, ennemmin tai myöhemmin ne rahat sieltä tililtä löytyvät kyllä ^__^ Arvokkaampaa on kuitenkin se kokemus mitä koirien kanssa puuhaillessa olen saanut, sekä ne kaikki uudet yhteydet koiraihmisiin wink.gif Koirattomalle kun se on muuten hieman hankalaa... Ja tietenkin myös se että olen päässyt mukaan näyttelyihin (ulkomaillekin) ja saanut kokeilla erilaisia koiria ja muutamaa lainannut junnuihinkin.
Maatu
Itse olen ollut parhaan ystäväni Pauliinan kanssa Tempore&Tirhan:lla useaampaan kertaan viikonlopun yli. Oltu useampi yö hoitamassa koiralaumaa,kun kasvattajat ovat olleet näyttely tms. reissulla smile.gif
Heh,paikassa on myös kissoja,vuohia,kaneja ja kanoja,että pääse sitten hoitelemaan muitakin elukoita kuin vain koiria biggrin.gif
En ikinä pyydä/vaadi palkkaa,koska minusta on upeaa ja ihanaa että pääsen hoitamaan heidän koiriaan. Ikinä ei tule edes mieleen kysellä jostain palkasta biggrin.gif Tosin,kasvattajat iskevät yleensä parikymppiä käteen lähtiessä rolleyes.gif
Meillä on myös ollut mukana näyttelyreissuilla T&T:n koiria ja olen esittänyt monia heidän koiristaan wub.gif
Pääsin Temporelle&Tirhanille kenneltytöksi,koska meillä on kaksi heidän kasvateistaan ja olen handlannut heidän koiriaan näyttelyissä. Vakuuttuivat osaamisestani ja uskalsivat pyytää koiriaan hoitelemaan biggrin.gif
Toimenkuvaan minulla kuuluu koirien ruokkiminen,lenkitys,leikkiminen,peseminen ja laittaminen silloin tällöin. Ja tottakai ihan vain seurana oleminen smile.gif
Kennel kasvattaa kleinejä,mutta kennelistä löytyy myös norjan mustahirvikoira ja saksanpaimenkoira. wub.gif On siinä tekemistä,kun kymmenkunta koiraa hyörii jaloissa wub.gif
Avispa
Minä toimin myös "kenneltyttönä" kennelissä joka kasvattaa tipsuja. Mutta mun hommaks jää yleensä sen afgaanin hoito. wub.gif TOki ulkoilutan myös ne "pikkukoirat" jo on tarvetta. Ja jos omistajat on matkalla/ pitkään töissä niin ulkoilutan koirat. Ja lenkeille menen lenkkiseuraksi. Palkkaa en pyydä mutta yön yli hoidosta olen saanut aina vähän taskurahaa.
JennaS
Voisihan sitä oikeastaan sanoa, että toimin kenneltyttönä, nimittäin mummini kennelissä. Aina tarpeen tullen menen sinne 30km päähän kotikaupungistani hoitamaan koiruuksia päivän taikka viikonlopun yli mummini ja ukkini oleessa esim. ulkomailla näyttelyissä. Mummini siis kasvattaa italiaanoja kennelnimellä Taikatytön. Viimeksi hoidin siellä koiria viime viikonloppuna päivän. Työ on helppoa, koska italianvinttikoira ei ole (kaikkihan se tietää lookaround.gif tongue.gif ) turkkirotu, pissitystä/lenkitystä, ruokintaa, siivoamista sekä leikkimistä pääasiassa. Palkkaa saan, joskaan en ehkä haluaisi koksa tarpeeksi iso palkka on se että saan peuhata ihanien koirien kanssa wub.gif

Ja "kennelissä" asustelee tällä hetkellä viisi koiraa, yksi uros ja neljä narttua, (iso) akvaariollinen kaloja sekä 4 lintua (yksi undulaatti, loput neitokakaduja). Ja nuita muitakin elukoita hoitelen smile.gif
Pötkylä_
LAINAUS(-NoOrA- @ 1.2. 2005, 17:41)
Ja viela kaupan paalle nama opettavat minua enkunkielen kanssa, kun ma nyt en ole mikaan guru ( ph34r.gif ) enkussa.

OT/ Alko naurattamaan, kun meidän enkun open sukunimi on Guru. biggrin.gif /OT
Mielenkiintoisia paikkoja.
Weldon
Voisi kai jo sanoa että toimin jonkinsortin kenneltyttönä Sugerin-kennelissä. Olisi kiva tietää mitkä on ne kriteerit jotta voi itseään kenneltytöksi kutsua. rolleyes.gif Mutta siis vierailen Sugerin bichoneitten luona lähes viikottain yleensä näyttelyiden yhteydessä. Joskus menen myös ihan vaan koiria pesemään ja näyttelyissä esitän koiria ja jne smile.gif Orjaksi kutsuvat wink.gif
hyrrä
Vähän OT... Jos joku nyt ihan välttämättä haluaa tulla meille hoitamaan koiria, ulkoiluttamaan ja puuhailemaan, niin tervetuloa... Eipä varsinaisesti olla mikään kennel, vaikka kennelnimen omaankin, pennut syntyvät nimittäin kennelnimen toisen omistajan luona. Palkkaa mä en pysty maksamaan, mutta kokemusta voi saada, ja päästä mukaan näyttelyihin, juoksukisoihin tai muihin harrastuksiin. Junnuihinkin lainailen koiria ihan mielellään.

Koiria on siis tällä hetkellä 4, 3 faaraokoiraa ja yksi englanninkääpiöterrieri. Lisäksi löytyy 4 kania ja pari hamsteria palloteltaviksi... Ja asutaan Koillis-Helsingissä. Jos kiinnostaa, niin laittakaapa yksäriä.

Sara
Welma
Kun kerran Sarakin niin miksi ei itsekin wink.gif
Meillä myös olisi paikka vapaana "toimeliaalle kotiorjalle", joka haluaa touhuta koirien kanssa. whistling.gif

Koiria meillä on yhdeksän vakituisesti (7 borderterrieriä ja 2 farkkua), siiten siihen väliin tulee välillä kasvattejamme hoitoon ja välillä on pentujakin (n. 3-4 pentuetta per vuosi).

Näyttelymatkoja tehdään aika runsaasti, junnuihin saa koiria, voin opettaa trimmausta sekä "synnytysasioita". Esittämisapua/oppeja myös saa samoin kaikkea "koiran normaaliin elämään/terveydenhoitoon" ... yms mitä nyt näiden karvaisten nelijalkaistenystävien kanssa joutuukin tekemään.

Varoituksena sen verran että meidän koirat syövät raakaruokaa, joten kenneltytön tulisi pystyä ilman pahoinvointia käsittelemään raakoja sisäelimiä, kokonaisia raakoja kanoja ... yms. innocent.gif

Omiakin toiveita on.
Toivoisin että meille tuleva kenneltyttö olisi väh 15 v (ikäraja ei nyt ole ihan ehdoton, tapauskohtaisesti arvioidaan) ja siten käytettävissä että tarpeenvaatiessa voi olla meillä yön tai kaksi viikonloppuisin/kesäisin, kun olemme itse reissussa.

Luotettavuus on myös arvo jota arvostamme.

Kiinnostuneet voivat käydä ensin kotisivuillamme ja sitten jos vielä kiinnostaa niin ottaa yhteyttä vaikka maililla ja kertoa itsestään lisää.

Me asumme keravalla, n. 1,5 km päässä keravan asemasta.

P.S. Luotettavalle, vakituiselle ja "asiansa osaavalle" olen myös valmis maksamaan välillä hieman palkkaa (esim. pidemmistä hoitojaksoista) sekä kustantamaan esim. joitan jh-kisoja ja tarjoamaan kyytiä näyttelyyn yms.
hyrrä
Jaa, että heti sain kilpailijan... rolleyes.gif Niinpä niin... No, onneks ette Sini asu ihan naapurissa... Mut mä nyt kans vielä tarkennan, että kyllä sellasista "varsinaisista" koiranhoidoista (viikonloppuja yleensä), voin maksaa pientä palkkaa, ja ruuat tietenkin, jos kerran meillä majailet, mutta siis jokaisesta koiran pissatuksesta en pysty maksamaan (täällä kun pyöri joskus ilmoituksia joissa yksi tyttö yritti ihan pokkana pyytää 7,5 euroo vajaan tunnin mittaisesta ulkoilusta PER KOIRA. Se ei siis onnistu meillä...)

Muita toivomuksia (kun Sinikin kerran laittoi) olis tietenkin, että sinulla olisi sen verran oletettavasti voimaa, ettet ihan tuulen mukana lähde jo lentoon, ja sisua sen verran että kun pupu pomppii tien yli, niin et päästä koirista irti vielä kolmannenkaan ojan kohdalla... biggrin.gif

Luotettavuutta arvostetaan täällä päin kans paljon, ja sellanen perusmaalaisjärkikin olis ihan mukava ominaisuus...

Rohkeasti vaan yhteyttä, musta alkaa nimittäin tuntumaan, että näillä selityksillä kukaan ei enää uskalla tai halua meille... crybaby.gif

Sara
~Lotta
LAINAUS(Lucia @ 3.2. 2005, 14:11)
Joskus kyselinkin jo, mutta virkistelläänpäs muistia, näin kun kesä on tulossa...
Olisiko joku innostunut Italian kesästä? Löytyisi paikkoja joissa oppia, paljon! Ikimuistoisia kokemuksia yms. yms.

Saa laittaa viestiä, sanna.kopola(at)kolumbus.fi - niin kerron tarvittaessa lisää!

Onko tuon tyyppisiä tulossa ensi kesälle? '06 siis. wink.gif
Onko jotain sivuja jossa ois enemmän tietoo tollaisista _matkoista_?
Mona_
mä oon kenneltyttönä,mutta en ehi ny kirjoottaa enempää biggrin.gif
villistyttö
No mä oon kennel Whiteway´sin omistajan kanssa tekemisissä näyttelyissä, puhelimessa, netissä ja sillee.. esitän hänen kasvattejaan näyttelyissä eli olen ns. varahandleri. smile.gif Ekaa kertaa meen käymään niillä Turun näyttelyn aikaan tammikuussa! happy.gif Tätini "kennel" (yksi pentue) olen ollut synnytyksessä mukana ja olen siellä aina kun on kesäloma n.1½ viikkoa.. wink.gif
Ida K
LAINAUS(villistyttö @ 7.12. 2005, 15:14)
No mä oon kennel Whiteway´sin omistajan kanssa tekemisissä näyttelyissä, puhelimessa, netissä ja sillee.. esitän hänen kasvattejaan näyttelyissä eli olen ns. varahandleri. smile.gif Ekaa kertaa meen käymään niillä Turun näyttelyn aikaan tammikuussa! happy.gif Tätini "kennel" (yksi pentue) olen ollut synnytyksessä mukana ja olen siellä aina kun on kesäloma n.1½ viikkoa.. wink.gif

Anitan varahandleri laugh.gif

Niin, miekin SAAN KUNNIAN olla tuolla Mialla Pepin kanssa lomilla affuja hoitamassa wub.gif Ja sitten miulla on pari muutakin handlerin/vakihoitajan ym pestejä, mutten ole mikään varsinainen kenneltyttö .. biggrin.gif
villistyttö
LAINAUS(iida @ 7.12. 2005, 15:56)
Anitan varahandleri laugh.gif

Niimpä.. happy.gif
Oona E
Mä melkein huudan ja karjun täällä hampaat irvessä kun
me asutaan Sarasta ja Sinistä niin kaukana.

Jos joskus pääsisi faaraokoiria hoitamaan ihan noin kotioloissakin
niin se olisi yhden unelmani täyttymys wub.gif Nyt täytyy tyytyä vaan
huutamaan täällä yksikseen kun matkaa on sen vähän
vajaa 100km niin ei oikeen koiranpissatus täältä käsin onnistu crybaby.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.