Siinä se jo tulikin. Toivotaan ettei tälläistä ole ollut,kun mua kiinnostaa tietää missä seurassa harrastatte ToKoa,vai opetteletteko kotona?

Mä alan kyämään (tällä viikolla alkaa)koirakerho Heiluhännissä. Onko muita siellä?

Tai joskus ollut..?
Rölli -04
2.2. 2005, 22:19
Hyviä tokoseuroja on mun mielestä hirmuvaikea löytää. Onnittelen sydämellisesti niitä, jotka ovat siinä onnistuneet!
Olen koirani kanssa käynyt yksityisen koirakoulun järjestämillä kursseilla täällä Turussa, jotka ovat olleet äärimmäisen laadukkaita (http://www.koiraterapeutti.net). Pian tulee kuitenkin eteen sellainen vaihe, että pitäisi kehittyä hurjasti (=voi-luokkaan, nyt vasta treenaillaan alo:a!), ennen kuin seuraavalle kurssille voi osallistua. Harmittaa että tuolla äärimmäisen ihanalla koirakoululla järjestetään vain kurssimuotoista koulutusta. Täkäläisten tokoseurojen anti kun on kuulemani mukaan aika heppoista: Kouluttajat vaihtuvat lähes joka kerta ja kouluttajat eivät voi näin analysoida kehitystä, treeneissä tosi paljon pelkkää odottelua, jotkut kouluttajat ovat "ääliöitä" ja kouluttajat ovat kapeakatseisia... Pakko mennä itse tutustumaan eri seuroihin ja toivottavasti todistamaan syytökset vääriksi

.
Eli meillä ei toistaiseksi ole tokoseuraa, joka oli alkuperäinen kysymys...
sa-an-ri
3.2. 2005, 14:06
LAINAUS(Rölli -04 @ 2.2. 2005, 22:19)
Hyviä tokoseuroja on mun mielestä hirmuvaikea löytää. Onnittelen sydämellisesti niitä, jotka ovat siinä onnistuneet!
Olen koirani kanssa käynyt yksityisen koirakoulun järjestämillä kursseilla täällä Turussa, jotka ovat olleet äärimmäisen laadukkaita (http://www.koiraterapeutti.net). Pian tulee kuitenkin eteen sellainen vaihe, että pitäisi kehittyä hurjasti (=voi-luokkaan, nyt vasta treenaillaan alo:a!), ennen kuin seuraavalle kurssille voi osallistua. Harmittaa että tuolla äärimmäisen ihanalla koirakoululla järjestetään vain kurssimuotoista koulutusta. Täkäläisten tokoseurojen anti kun on kuulemani mukaan aika heppoista: Kouluttajat vaihtuvat lähes joka kerta ja kouluttajat eivät voi näin analysoida kehitystä, treeneissä tosi paljon pelkkää odottelua, jotkut kouluttajat ovat "ääliöitä" ja kouluttajat ovat kapeakatseisia... Pakko mennä itse tutustumaan eri seuroihin ja toivottavasti todistamaan syytökset vääriksi

.
Eli meillä ei toistaiseksi ole tokoseuraa, joka oli alkuperäinen kysymys...
Niitä tosiaan on vaikea löytää... Meillä myös ohjaajat vaihtuvat ja aina jankataan samoja asioita... En kyllä ole oikeastaan ole väleissä kenenkään seuramme "silmää tekevän" kanssa... HV vaan niille *kiukkuinen*
meillä on TOSI hyvät treenit täälläpäin.
Elmon kanssa käydään kahden suran treeneissä; Hollolan koirakerhon ja Lahden käytökoirien.
Molemmat ansaitsevat kunnon taputukset, mutta etenkin nostan hattua tuolle Hollolan koirakerholle!

Niin perusteelliset harkat, että parempia saa etsiä!
Rölli -04
3.2. 2005, 18:53
Taidan muuttaa Lahteen

...
heh!

no joo, ainakin tää on ihanteellinen paikka toko/agility harrastajille. Noiden treenien lisäks tääl pidetään eri rotukohtaisia treenejä esim. Lahden seudun kultaiset kutaisillenoutajille, ja belggareilla on omat harkkansa. Mun kaverin sheltti käy sitten vielä tuollaisessa tokoagi-treeneissä, mutta siitä en tiedä paljoakaan. Sitten on noita monenmonia agilitytreenejä, ainakin kolmen seuran treenit nyt tällä hetkellä tulee mieleen...palveluskoiraharjoitukset pyörivät pääasiassa Lahden käyttökoirien treenien ympärillä, joita on siis ympäri viikkoa. Lahden käyttökoirien toko-treenit on sunnutaisin.
Tinja ainakin mun mielestä sanoi että heiluhännät järjestää hyviä treenejä

Ja toivon niin. Ihanaa,kun tällä vkolla alkaa treenit. Vaikka nyt hieman aiheesta poiketen,mutta miten teillä meni ekat treenit?
Aika paljon vaihtelee treenien laatu!
LAINAUS(Elina.P @ 3.2. 2005, 18:33)
meillä on TOSI hyvät treenit täälläpäin.
Elmon kanssa käydään kahden suran treeneissä; Hollolan koirakerhon ja Lahden käytökoirien.
Molemmat ansaitsevat kunnon taputukset, mutta etenkin nostan hattua tuolle Hollolan koirakerholle!

Niin perusteelliset harkat, että parempia saa etsiä!
Hollolan Koirakerho!
Me käydään Hollolan Koirakerhon kilpailevien ryhmässä (aina lämpimssä hallissa

) ja Lahden Seudun Kultsujen tokotreeneissä.
Joskus myös Lahden Käyttökoiran yleiskoulutuksissa, mutta siellä on niin paljon porukkaa, ettei siellä oikein ruutua tai tunnistusnoutoa voi treenata.
joo, siis mäkin lisään että ollaan Elmon kanssa kilpailevien ryhmässä sekä Hollolan koirakerhossa että Lahden käyttökoirien treeneissä.
Tänään oli treenit. Oli kyllä kivaa,vaikka mä olin ihan jäässä. Ens kerralla laitan kunnon ulkovaatteet

Harjoteltiin kaikkii perus-asioita,vaikka Vallu ne kyllä jo osaakin. Mutta ulkona se ei oikein suostunu mennä maahan. Joten ihan hyvä muutenkin kun Vallun pitää eka tottua muihin koiriinkin ja kaikkee.

Mutta hyviltä treeneiltä vaikuttaa,vaikka hirveen paljon porukkaa on! Mutta keväämmällä sitten pääsee viereisellekin kentälle,niin sitten tulee tilaa enemmän. Ja kivempaa treenata.
sa-an-ri
7.2. 2005, 13:20
Kannattaisin että meillä järjestettäisiin ihan omat harkat joka lajissa belgeille... Kun muun rotuisia tunnu edes huomattavan...
Meillä seura kielsi Lahdessa hallissa treenaamisen... Tiedä sitten miksi.
Meilla kaydaan treeneissa Club d'obeissance du Samme-Ittressa, koirakoulussa (ei mitaan nimea) ja aloitellaan Watermael-Boitsfortin koirakoulua (Club Cynologique de l’Ile Sainte-Hélène) varmaankin syksylla (vaikka oli aiemmin tarkoitus aloittaa jo nyt kevaalla, paatimme etta on parhaaksi jos vasta syksylla aloittaisimme siella, tarkoittaen etta suojelukin sitten siirtyisi myohempaan tai kokonaan pois)
Kamalat nimet noilla kouluilla voisivat vaikka olla vaan Ittren koirakoulu tai w-b:n koirakoulu mutta ei...
Vepessa ollaan nyt tauolla, mutta kuivaharjoittelua tehdaan joka toinen viikko (viime sunnuntai oli eka kerta). Yeodogs taitaa olla alajaoston nimi.
Oulun Koirakerhossa käyn Riinan kanssa. TOKOn alkeis- ja jatkokurssi on käyty. Nyt pitäs olla mölliasteella, mutta tulikin taukoa, kun ollaan just sillon maanantaisin toisen koiran kans vähä muualla.
Mitä mieltä muut OKK:laiset on näistä treeneistä? Itsestäni tuntuu että en saa todellakaan niin paljon ohjausta kun haluais (vai pitääkö älytä erikseen pyytää

). Jatkokurssin viimeisellä kerralla pidettiin oman ryhmän pikkukisat ja täytyy sanoo et aika ulkona olin ja muut oli vähintäänki hyviä. Vain makaaminen paikoillaan 2 min onnistui nappiin.
LAINAUS(sa-an-ri @ 7.2. 2005, 13:20)
Kannattaisin että meillä järjestettäisiin ihan omat harkat joka lajissa belgeille... Kun muun rotuisia tunnu edes huomattavan...
Johtunee ehkä siitä, että nämä sun parjaamat belgit ihmisineen ovat itse aktiivisia ja saavat tulosta aikaan, eivätkä keskity vain valittamaan joka asiasta. Jos asioihin haluaa jotakin muutosta, on
itse tehtävä niiden hyväksi jotain, eikä odotettava että kaikki tarjoillaan valmiina eteen. Ei koiraa kouluteta siten, että käy vaan kentällä seisoskelemassa ja odottaa, että kohta on valmis tokovalio. Itse on nähtävä vaivaa ja treenattava ahkerasti, niin ainakin minä olen tehnyt. Itse käyn ryhmäkoulutuksissa vain saadakseni häiriötreeniä.
Ja minkäs sille voi että meillä on niin helvetin hienot koirat, joita on ilo kouluttaa, belgit on pop
Lisäksi pitää mainita, että mistäs moinen mielikuva on tullut, että belgejä tuossa mainitsemassasi seurassa ihannoidaan? Ennemmin belgit on näiden seuran "pamppujen" mielestä aivan aivottomia, hyperaktiivisia sählääjiä, eikä lainkaan kunnon koiria. Tuon mielipiteen olen kuullut ko. henkilöiden omasta suusta ja vähättelevä asenne kyllä näkyy. Mutta minua ei häiritse mitä muut ajattelevat, kun kerran itse olen tyytyväinen rotuuni ja koiraani.
täälläkin on monille rotuidlle omat treeninsä. belgeille, kultsuille ja jopa mäyräkoirille! Ei ole mua haitannut...Perehtymällä tietyn rodun kouluttamiseen ohjaajat osaavat neuvoa ohjeita, jotka ovat juuri sinulle hyviä! mä toivoisin että vehniksillekkin olis omat harkkansa!
-Tintti-
27.2. 2005, 17:37
Sievin kennelkerhossa
nipeti12
1.3. 2005, 21:15
yhdistys jossa ollaan jäsenenä on Koillismaan koirakerho Kuusamo
agility tokoa pelastuskoira hakua ja jälkeä palveluskoira puolta mejä jälkeä
näyttely koulutusta luentoja koulutus viikon loppuja
itse olen pelastuskoira puolen vastaava
onnicoton
4.3. 2005, 19:24
Me käydään West Coast Agility Team:n ToKo:ssa!

Mun mielestä ainakin siellä on ihan kivat harkat!
No rupean käymään varmaan Jämsän Seudun Palveluskoiraharrastajien toko-treeneissä. Samassa seurassa harrastetaan nyt agilityä. Pääsääntöisesti kyllä harjoitellaan kotona..
Etelä-Hämeen Koirakerhossa harrastamme ja olen kyllä ollut tyytyväinen koulutuksiin.
Impivaaran halleissa käydään kisatokotreeneissä ja syksyisin ja keväisin borderterrierikerhon tokokursseilla.
Pääkaupunkiseudulla on paljon hyviä seuroja, kaikki paikat ovat vaan niin täynnä etenkin agilityssa
Me kuljetaan tokoilemassa Oulun Koirakerholla ja Oulun Seudun Noutajayhdistyksellä. Molemmat mielestäni toimivia paikkoja, vaikkakin kovin erilaisia. OSN:llä painotetaan tietysti noutamista ja treenataan erikseen monenlaisia nomeen ja taippareihin liittyviä liikkeitä. Ja OKK:lla tietysti treenataan tokoa sillä mielin että opitaan virallisia kisaliikeitä (ainakin möllikurssilla ja siitä eteenpäin).
OKK:lle plussaa seura-cupeista joissa on kiva käydä harjottelemassa kisaamista!
-Smurfi
helsingin sydämessä MKK:ssa eli Munkinseudun koirakerhossa. Ja kotona treenataan tietty myös.
perhonen^
14.3. 2005, 20:01
koivukylän koiraharrastajissa
Sanna&Paukku
15.3. 2005, 14:42
Oulun koirakerhossa mekin treenaillaan!
me olemme järvenpään-koiraharrastajissa.. ^^^
RKS eli Rauman käyttö ja seurakoirat. Aivan ihana seura, kaikki on samanarvoisia ja opetus on aivan mahtavaa! Ihana seura <3
Emilia.H
25.3. 2005, 17:33
LAINAUS(Coctail @ 8.3. 2005, 13:21)
Etelä-Hämeen Koirakerhossa harrastamme ja olen kyllä ollut tyytyväinen koulutuksiin.
Minäkin käyn siellä aina välillä noiden kanssa, tai siis en missään virallisissa harkoissa, mutta seuran harjoittelupaikassa kera ohjaajan

Ja kyllä, hyvää treeniähän siellä saa.
Muuten olen kyllä tokon suhteen LKK:lainen (Lahden Käyttökoirat), tuossa Elinat sanoivat että ei saa kovin perusteellista treeniä kun ryhmät on isot, ja niinhän se on niissä yleiskoulutuksissa.
Mutta tosiaan, käyn siis LKK:n belgiryhmässä (tai en kyllä tiedä kulkeeko nykyään tuolla nimellä) treenailemassa ja ohjaajat ovat hyviä ja mukavia, ja plussaa tietenkin belgi-ihmiset.
Yleiskoulutuksissakin joskus käydään, siellä on hyvä ottaa paikallamakuuta ja seuraamista ja näin.
LKK on minusta kaikinpuolin ihan mukava seura
Kouvolan Seudun Seurakoirakerhossahan minä

. Eli lyhyemmin KSSK:ssa.
Lohtajan palveluskoiraharrastajat eli pahat. Siellähän minä
Tampereen Seudun Koirakerho, eli TamSK... Siellä käydään tokokurssilla (huomenna alkaa uus kurssi

)
Aloitetaan tokoilu 27.5 pentukurssilla
Kontaktikoirissa.
Vielä en osaa sanoa onko hyvä vai huono paikka sillä ei olla vielä käyty kertaakaan. Mutta uskoisin että hyvä. :]
LAINAUS(hanna. @ 23.4. 2005, 18:05)
Aloitetaan tokoilu 27.5 pentukurssilla
Kontaktikoirissa.
Vielä en osaa sanoa onko hyvä vai huono paikka sillä ei olla vielä käyty kertaakaan. Mutta uskoisin että hyvä. :]
Kaveri on koiransa kaa Kontaktikoirien kurssilla ja tosi paljon pitänyt ^^ Et rohkeesti vaan sinne
KANAV eli Kanavan koirakilta.
Myllypuron koirayhdistyksessä eli Myky ry:ssä

.
Tällä hetkellä harjoittelemme liikkeitä kotona,mutta kesäkuussa aletaan käymään säännöllisesti Kssk:n harkoissa. Vaikuttavat todella hyviltä,ryhmiäkin on monta joten hyvin pystyy edetäkkin asioissa

Kerran käytiin viime syksynä ja hyvä mielikuva jäi niistä harkoista aineski.
Ja ehkä lisänä aletaan käymään Apky:n koirakoulussa (tai millä nimellä he kutsuvat harkkojaan),vaikkei nöffi Pk rotu olekkaan.
Tanja_V
27.6. 2005, 12:08
Parikkalan koiraharrastajat RY:ssä.
Sekoillaan Vuosaaren koirakerhossa (VKK), yllätys yllätys Vuosaaressa.
walesi!!!
27.6. 2005, 15:44
puistolan koiraharrastajat on meijän seura siellä käydään jatko ryhmässä.
Kivat treenit meilläkin kun ei ole niin hirveästi porukkaa (yleensä alle 10) niinkuin helsingissä tuppaa olla, meidän edellinen ryhmä oli hskp:n järjestämä arkitoko ryhmä jossa koiria saattoi parhaimmillaan olla yli 100, siellä ei paljoa oppinut paitsi sen kuinka olla ison koiralauman kanssa kun tilaa oli aika vähän...
concrest
3.7. 2005, 13:34
Mä käyn Lauttasaarenkoirakerhon treeneissä. Alotin vasta tänä keväänä, mutta kyllä se siitä...
Dragon_Heart
20.7. 2005, 20:05
Jäsenmaksut lähti Keski-Pohjanmaan Koirakiltaan noin vuosi sitten, kun Nemo minulle tuli. Ja hyvän seuran valitsinkin!

Tokossakin monta tasoluokkaa aina pentukoulusta valioluokan treeneihin. Osaavat kouluttajat ja hyvä yhteishenki.
mää olen käynyt bellan kanssa ensin ulvilan palveluskoirissa,mutta nykyään käyn kontaktikoirissa
kontaktikoirat
Toijalan Seudun Koirakerhossa eli TSK. tokilemme
Viimeksi olen ollut kursseilla Nellan kanssa pentuna, mutta olemme edustaneet Kyröskosken Käyttökoiria ja nykyisin edustamme Tampereen Seudun Koirakerhoa.
En missään, ei täällä seuraa edes ole.
Igorinna
2.1. 2006, 14:19
APKY (Anjalankosken PalvelusKoiraYhdistys), ja meille parempaa treeniporukkaa en voisi kuvitella.
Hiipivä Siiseli
2.1. 2006, 15:17
Me käydään Lahden Seudun Kultaisten treeneissä, ja siellä on oikein mukavaa treeniporukkaa
Sodankylän Karvakuonoissa
LAINAUS(Genu @ 23.3. 2005, 18:53)
RKS eli Rauman käyttö ja seurakoirat. Aivan ihana seura, kaikki on samanarvoisia ja opetus on aivan mahtavaa! Ihana seura <3
Heti rupes kiinnostaa, että onko tuttuja. Minä nimittäin olen entinen/nykyinen rks:läinen. Treeneissä ei käydä, kun satunnaisesti, koska Turussa on vakituinen majamme tätä nykyään. Meidät ainakin tunnistaa, silä olen ainut jolla on tokoilevia staffeja.
Vastaus kysymykseen. Me treenataan tokoa ohjatusti erilaisilla kursseilla yms. Muuten harjotellaan itsenäisesti. Rks:ään kuuluun. Niitä treenejä olen, joskus häiriöharjoituksina käyttänyt.
liputti
12.10. 2006, 19:14
me ollaan käyty PAHA:oissa lohtajan palveluskoiraharrastajat
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.