Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: saksanpaimenkoirat?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
australianpaimenkoira
kuka omistaa sakemannin tai edes tykkää niistä?? confused.gif mitä te harrastatte sen kanssa jos edes harrastatte? blush.gif
iiris_
meidän isällä oli ennen saksanpaimenkoira, mutta se kuoli 5.weenä ennen ku mää olin ees syntyny... sad.gif En oo ikinä nähnyt sitä kuin kuvassa... sad.gif mutta se oli kuulemma kuin ihmisen ajatus... wub.gif Ne on tosi ihanii! wub.gif wub.gif biggrin.gif
Wupsu
mun kahella kaverilla on sakemanni ja oona on ihan kotikoira ja sakun kans käydään vissiin metsällä....
en oo ihan varma..... blush.gif
musta sakemannit on tosi söpöjä....... biggrin.gif
Tippa
Saksanpaimenkoira on ehdoton ykkös lempi koirarotuni!
Aivan ihana rotu, johon olen täysin ihastunut smile.gif <3 Varmasti aion aikuisena
hankkia oman sakulin happy.gif
australianpaimenkoira
mielestäni sakemanni on ihana! wub.gif mä oon haaveillut isosta uroksesta mut en mä oikeen sellasta nyt ainakaan saa,ehkä sitten isona!! wub.gif
Wupsu
en mäkään saa enään yhtäkään koiraa... paitsi sit ku en asu enään kotosalla.... wub.gif
mutta sitä kannatta odotella teehee.gif
australianpaimenkoira
mun sedän vaimo on kasvattanut sakemanneja mut ei silläkään oo varmaan ollut isoo urosta! wub.gif tai voishan sitä tietenkin kysyä! confused.gif
HetaK
Meillä on 7,5 kk ikäinen sakemannityttö. Sinermäen Bettina "Nala". Ihuna otus, kunhan näyttää missä kaappi seisoo. Näyttelyitä ja tokoa harrastetaan, ehkä tulevaisuudessa myöskin jälkeä.
Wupsu
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 9.2. 2005, 17:59)
mun sedän vaimo on kasvattanut sakemanneja mut ei silläkään oo varmaan ollut isoo urosta! wub.gif tai voishan sitä tietenkin kysyä! confused.gif

voih.. pääsisimpä kattoon niitä wub.gif
oon niiiiiiiiin ihastunut sakemanneihin!!!! blush.gif
Cici&Demi
Jonkin verran kertynyt kokemusta sakemanneista. Eka oli sakun ja collien sekoitus ja sen jälkeen kaksi saku urosta ja yksi narttu. Siis puhdasrotuisia. Nämä ovat siis isäni koiria ja ovat isäni työpaikalla vahteina. Jos itse en omistaisi pieniä koiria niin olisin ottanut sakemannin. Rakastan näitä koiria ja rotua. Mahtava ja oikeissa käsissä ihana kumppani.
Merian
Meillä on sekarotuinen, jossa on puolet saksanpaimenkoiraa. Sakemanni kuuluu myös lempirotuihin wub.gif
halinalle
Minulle tulee kesällä sakemannipentu! wub.gif
valentine
mun serkul on sakemanni. se on rajakoira smile.gif
australianpaimenkoira
valentine: onko sun serkus koira oikeesti rajakoira?millä rajalla se työskentelee? oon ihastunut rajakoiriin ja muihin virkakoiriin! blush.gif
mun toisiks paras rotu on sakemanni kun se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin söpö mut mun vanhemmat vihaa sakemanneja ja ne tahtoisi tappaa ne kaikki!vähä törkeitäexcl.gif!!!
Pötkylä_
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 15.5. 2005, 18:11)
valentine: onko sun serkus koira oikeesti rajakoira?millä rajalla se työskentelee? oon ihastunut rajakoiriin ja muihin virkakoiriin! blush.gif
mun toisiks paras rotu on sakemanni kun se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin söpö mut mun vanhemmat vihaa sakemanneja ja ne tahtoisi tappaa ne kaikki!vähä törkeitäexcl.gif!!!

Miten kukaan ihminen voi haluta tappaa koiria?!!?

Minä tykkään sakuista, vaikkei kuulukkaan niihin top-ykkösiin.. Mun isällä on joskus ollu Seri-sakemanni. "Liuska-perseet" eivät mun mielestä ole mitään ihaninta katsottavaa...
Tippa
Mun parhaan kaverin kummin saksanpaimenkoira on poliisikoira smile.gif <3
Oona
Sakemanni kuuluu ehdottomasti lempirotuihini smile.gif Nimen omaan käyttölinjainen sellainen. Suojelu kiinnostaa kovasti lajina ja sakemanni on se minun rotuni siihen lajiin. Sitten joskus smile.gif Meijän pelastus raunio/haku-ryhmässä on yks aivan ihana sakemanni ( tai no siinä on 1/4 osa kultasta noutajaa, muttei kyllä uskoisi. Päällepäin ihan sakemannin näkönen ja olonen smile.gif
valentine
Joo on. se on suomussalmen raja vartiostolla
diamond
mää oon nyt iha rakastunu salemanneihin<3sellasen todellakin ottaisin jos saisin aivan ihania koiria!!!kertokaa vaa kokemuksista ja kaikesta mitä teette koirienne kanssa jos mäki sellasen joskus saisin innocent.gif käyttekö näyttelyissä?
mistä kennelistä?
kertokaa ihan kaikkea:D
Tippa
LAINAUS(diamond @ 24.5. 2005, 15:34)
kertokaa vaa kokemuksista ja kaikesta mitä teette koirienne kanssa jos mäki sellasen joskus saisin innocent.gif käyttekö näyttelyissä?
mistä kennelistä?
kertokaa ihan kaikkea:D

Joo, mäkin haluan kuulla biggrin.gif
Nakki-
Mä omistan 4 vuotiaan sakemmannin.. Mä en harrasta sen kaa oikee mitää.. Ulkona touhuilen ja itse kouluttelen biggrin.gif Se on uros! Minkä nimisiä sakemanneja teillä on? Mun koirani nimi on Hero rolleyes.gif
SanniM
täältä löytyy sellainen 11 vee sakemanni uros Elvis. Elvis on vanha ja erittäin kiltti herra. Joskus nuoruudessaan se on harrastanut huvin ja urheilun kannalta TOKOa. TOKOa harrastetaan vieläkin kotioloissa vähäsen, mutta herran iän ollen niin korkea se väsyy helposti. Näyttelyissä eio ole käyty koska koiraa ei voi käyttää jalostukseen (C lonkat) muuten erittäin upea poika ja luonteen puolesta parempaa saa hakea. Elvis on käyttölinjainen, aika suuri uros. Poika on erittäin kova paimentamaan...aina pitää tarkastaa että akikki ovat paikalla ja kokoaa ihmisiä "kasaan". Mätsäreissä ollaan käyty ja junnuharkoissa herran olisi aika alkaa myös käydä muakanani.

Tässä vielä pari kuvaa pojasta:

Tippa
LAINAUS(SanniM @ 29.5. 2005, 20:58)
täältä löytyy sellainen 11 vee sakemanni uros Elvis. Elvis on vanha ja erittäin kiltti herra. Joskus nuoruudessaan se on harrastanut huvin ja urheilun kannalta TOKOa. TOKOa harrastetaan vieläkin kotioloissa vähäsen, mutta herran iän ollen niin korkea se väsyy helposti. Näyttelyissä eio ole käyty koska koiraa ei voi käyttää jalostukseen (C lonkat) muuten erittäin upea poika ja luonteen puolesta parempaa saa hakea. Elvis on käyttölinjainen, aika suuri uros. Poika on erittäin kova paimentamaan...aina pitää tarkastaa että akikki ovat paikalla ja kokoaa ihmisiä "kasaan". Mätsäreissä ollaan käyty ja junnuharkoissa herran olisi aika alkaa myös käydä muakanani.

Tässä vielä pari kuvaa pojasta:

Onpa komea tuo Elvis! smile.gif wub.gif
Nintsu
Sakemannit ovat aina kuuluneet suosikkirotuihini, kilpailevat tehokkaasti ykköspaikasta kultaisten kanssa smile.gif
Tädilläni on aina ollut saksanpaimenkoira, tällä hetkellä n. 13 vuotias, aivan ihastuttava tapaus wub.gif Isälläni myös on ollut aikaisemin 2 sakemannia, ennen syntymääni. Ja on sitä muutamaa poliisikoiraakin tullut joskus siliteltyä, lisäksi samoissa tokotreeneissä on paikalla 2-4, eli jonkin verran tunnen rotua, vaikkei omaa (vielä) koskaan ole ollutkaan.
Pidän saksanpaimenkoiraa vahvasti käyttökoirana, eikä näyttelylinjaisimmasta päästä olevat ole oikeen mieleeni (selkä on kuin liukumäki). Joskus tulevaissuudessa tulen varmasti saksanpaimenkoiran hankkimaan, nimenomaan harrastuskoiraksi esim. pk-jäljelle/hakuun ja tokopuolelle. Välttämättä en ottaisi käyttölinjan ääripäätäkään (ns. suojelulinja?), suurin osa niistä vaatii jo sitten niin paljon tekemistä ja myös paljon kokemusta ohjaajalta.
Susu
LAINAUS
valentine: onko sun serkus koira oikeesti rajakoira?millä rajalla se työskentelee? oon ihastunut rajakoiriin ja muihin virkakoiriin! 
mun toisiks paras rotu on sakemanni kun se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin söpö mut mun vanhemmat vihaa sakemanneja ja ne tahtoisi tappaa ne kaikki!vähä törkeitäexcl.gif

Mitä joku voi haluta tappaa koiria? sneaky2.gif

Itselläni ei sakemannia ole, mutta tuttuni kennelin koiria olen käynyt hoitamassa. Kivoja koiria ne ovat mielestäni, sellaista suunnittelin itsekin ottavani, mutta mielestäni sakemannien terveystilanne ei vaan ole mikään paras mahdollinen...

Minun mielipiteeni siis, ei kannata suuttua.
Wupsu
LAINAUS(australianpaimenkoira @ 15.5. 2005, 18:11)

enpä oikeen jaksa uskoa, että sun vanhempas kaikkia sakemanneja haluaa tappaa..
mitä mä sun vanhempias tunnen niin ei ne niitä varmaankaan tappaa halua.. eivät vissiin kotiin ottaisi mutta nyt tappaa kaikkia.. huhhuh.. toi on aika lailla voimakaasti sanottu... ja eks isäs tykkää koirista? eika se nyt sakemanneja tappaisi wink.gif

epäilen... ei millään pahalla mutta epäilen.. unsure.gif
australianpaimenkoira
kyllähän mun isäni koirista tykkää mut vaan suomenajokoirista lookaround.gif .se on oikein varottanut mua et jos mä joskus tuon sakemannin meillä niin mä lennän heti ulos siitä talosta ja takasin tulemista ei oo se koiran kanssa! angry.gif
Dante
Löytyy narttu, kohta 11 kuukautta. Lajina suojelu.
-maria-
Voi, että mun niin tekisi mieli sakemannia.
Olen jo kauan sellaisesta haaveillut.. itsekin pidän enemmän sellaisesta isosta uroksesta, mutta ajattelin, että näin ensimmäiseksi sakuksi nartun hankin.. käyttöpuolelta olen ajatellut ottaa, sillä en halua niitä liuku perseitä, mutta en taas toisaalta sellaista ihan luikkua, joka on kamala viettipommi.
Sitä järjenkulkua täytyisi siellä pääkopassa olla.

Kun näkee kentillä noita luikkuja sakuja, niin ovatkos ne enemmän näitä näyttely-linjaisia vai käyttö linjaisia?
Itseäni nimittäin häiritsee melko paljon tuo koiran 'luikukkuus'.

Nyt ajattelette, että etsin koiraa vain ulkonäön perusteella..
Mutta siis kova haku on koko ajan päällä. Selailen eri kennelten sivustoja ja sieltä kautta yritän tulla koko ajan yhä viisaammaksi ja viisaammaksi sakujen suhteen.
Tosin en nyt ole ihan muutaman vuoden sisään sitä vielä ottamassa, mutta polttavasti mieli tekisi! wub.gif
Dante
LAINAUS(-maria- @ 26.1. 2006, 23:21)
Kun näkee kentillä noita luikkuja sakuja, niin ovatkos ne enemmän näitä näyttely-linjaisia vai käyttö linjaisia?

Sukutaulusta sen näkee...
Untamo
meillä on n. 7 viikkoa vanha. Niin söpö wub.gif
.Nemo.
Tänään haettiin kotiin sakemanni-poika <3 7 viikkoa vasta pojalla ikää.
_berni_
LAINAUS(.Nemo. @ 10.2. 2006, 16:19)
Tänään haettiin kotiin sakemanni-poika <3 7 viikkoa vasta pojalla ikää.

kuvia tänne wub.gif
husky,saksari <3
minulla on myös saku wub.gif ihana otus lempee kun mikä blush.gif
Diikeri
Voisko joku selittää mistä tämä tapa vetää saksanpaimenkoiran jalat liian taakse johtuu?
"Runko:
Kaulan liitoskohdasta alkava ylälinja kulkee hyvin muodostuneen sään ja hieman laskevan selän yli hieman laskevaan lantioon asti selkälinjaa rikkomatta."
Ja hieman laskeva menee joillakin koirilla mielestäni yli tuon selän kohdalla. Koiran takapää roikkui yhdessä näyttelyssä onnettoman alhaalla! blink.gif
En ole mikään rodun asiantuntija vaan aivan ulkopuolinen jota häiritsee terveys seikat..
Sindy-
Meilläpä kaksi neitoa. 4 ja pian 2 vuotiaat. Seri ja Ussi.
Oikeita nimiä en nyt äkkiälteen ulkoa muista biggrin.gif

Harrastellaan tokoa. tongue.gif
husky,saksari <3
meillä on sakemanni poika komia uros on wub.gif kiltti smile.gif
Liewec
LAINAUS(Diikeri @ 12.2. 2006, 17:48)
Voisko joku selittää mistä tämä tapa vetää saksanpaimenkoiran jalat liian taakse johtuu?

En tiedä, mutta tuota ongelmaa ei juurikaan esiinny käyttölinjaisilla saksanpaimenkoirilla. eli tässä tapauksessa näyttelyt tekivtä jalostukselle tepposet.
Hannaa
Saksanpaimenkoirat on tooooooosi ihanii!!!!!! wub.gif Itselläni ei valitettavasti ole saksanpaimenkoiraa.... confused.gif
Kiaca
Itselläni on pari vuotias saksanpaimenkoirauros. Toukokuussa on tällä tietoa tulossa toinen, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.
Tippa
Minulla on hoitokoirana 9-vuotias saksanpaimenkoirauros ( kuva ).
Aivan ihana tapaus wub.gif Todella ystävällinen ja leikkisä. Ainut ongelma mikä hänen kanssaan on, on se että lenkillä toisen koiran tullessa vastaan se alkaa vetää hullun lailla ja pörhistellä... Mutta muuten niin täydellinen otus että wub.gif smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.