Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Turhat kommentit
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
Sivuja: 1, 2
Verdana
Joo. Viestinkeräilijöitä on paljon.. Itse en ole pyrkinyt keräilemään viestejä, mutta onhan sitä kuitenkin joskus tullut myös turhanpäiväistä juttuu.. innocent.gif Mutta pelkkien hymiöiden lähettäminen on mielestäni turhaa! Miksei vaikka pelkkiä sanoja?! Esimerkki:

Viestinkerääjä kirjoitti:
blink.gif

Yhtä hyvin olisi voinut kirjoittaa näin:

Viestinkerääjä kirjoitti:
Miksi? blink.gif

Huokaus.
Vanilla_
Mitä olen näitä topickeja lukenut, viestinkerääjiä on todella paljon. Monet kirjoittavat viestejä vaikka kuinka paljon, ja kas kummaa - niissä ei silti ole mitään! Pelkkiä hymiöitä tai yhdyn johonkin muuhun. Tällaista hommaa en kuulkaas yhtään kannata. Kirjoittakaa silloin, kun teillä todellakin on jotain asiaa!
Babaija
Onhan niitä turhia kommentteja tullu.... sleepy.gif
Lotta
ehkä täällä on vain niin paljon massan mukana kulkevia ihmisiä, joilla ei todella ole lainkaan mielipidettä! rolleyes.gif sillä en itse ymmärrä mitään ideaa kirjoittaa keskustelupalstalle jos todella keskusteluun ei halua tuoda omaa mielipidettä tai näkemystä! minä ainakin välttelen hyvin paljon juuri niitä palstoja, joissa tämä on ongelmana. K-18 onkin juuri tästä syystä aivan paras paikka, jossa voi osallistua rakentavaan keskusteluun ja oppia päivittäin uutta koirista!! kaunis kiitos palstasta! flowers.gif
Noel
Mielestäni sellaiset viestiketjut joissa jokainen antaa oikeasti jotain rakentavaa palautetta ovat loistavia.. ja voihan niitä höpöhöpö palstoja kirjoitella OFF TOPICiin tai kaatopaikaalle
Ehkä ois hyvä että viestien lukumäärä näkyis.. ja milloin on ekakertaa palstalla ollu mut noi kuvakkeet (meinaan niitä uusipentu puskassa jne..) kyl aikaansaa ihan taatusti nuoremmissa sitä oman kuvan ihastelua ja pisteiden keräilyä tavallaan.. wub.gif
toisaalta se shkä pitää puskassa ihmisiä, kun monessa muussa paikassa ei tuommosta systeemiä ole.
Itse olen akvaariopuolellakin jonkun verran pörränny kun harrastin kauan akvaariotakin niin siellä ei kyl oo ongelmaa ollu vaikkei ns pisteitä kerätä silti on ihmisiä riittäny ja juttu luistanu rolleyes.gif
Kaikesta huolimatta itse myönnän etten edes jaksa lukea 10 sivuisia ketjuja,, selaan läpi onko niissä asiaa vai ei ja diskaan suoraan ellei ole ja jos oikeesti on tärkeetä asiaa luen ne.
kuten esim tällähetkellä hyvä ketju oli just siitä raukasta jonka kylki on ihan märkivä unsure.gif niin ois mun mielestä törkeetä heittää sinne kymmenensivua 'voi raukkaa' kommenttia kun tarkoitus pyhittäis mieluummin ne apua antavat viestit .. No kattotaan kuin käy..
Hiipivä Siiseli
LAINAUS(Noel @ 11.1. 2006, 14:35)
Ehkä ois hyvä että viestien lukumäärä näkyis.. ja milloin on ekakertaa palstalla ollu mut noi kuvakkeet (meinaan niitä uusipentu puskassa jne..) kyl aikaansaa ihan taatusti nuoremmissa sitä oman kuvan ihastelua ja pisteiden keräilyä tavallaan.. wub.gif

Niin, tuossa avataren alla lukee, milloin on rekisteröitynyt ja kuinka monta viestiä on kirjoittanut. Ne lukevat myös profiilissa, ja sieltä näkyy myös mille palstalle henkilö on kirjoittanut eniten wink.gif
On tosiaan hyvä, että tuo viestimäärä ja liittymispäivämäärä näkyvät. Ja ovathan nuo ihan mukavia nuo viestilaskurikuvat, ei niitä tarvitsisi poistaa smile.gif
Coton_de_tulear_fani
Riippuu aina siitä mikä on kenenkin mielestä turhaa. Mutta sillä yritetään saada varmaan aktiivisuutta lisää tai jotain. Jos siun mielestä on esim. Joo just niin! vastaus/kommentti on turha, niin jonkun mielestä ei. Jos on vaikka jokin erityisen nouri ihminen joka lukee palstoja ja haluu kirjaittaa jotain, niin ei se varmaan silloin jonkun miestä oo turhaa. Niin ja leikki jutussakin joissain täytyy olla lyhyitä turhia viestejä, mutta nejän on eri asia. Vai?
Mutta ehkä mielestäni voisi olla jotain järkeviä vastauksia/kommentteja, kun monet tulee kirjoittaneeksi Joo just niin! tekstin kokoisia turhia viestejä.

KÄÄNTYKÄÄ IHMISET PAREMPAAN SUUNTAAN HERRAN IHMISET!
~Lotta
LAINAUS(Coton_de_tulear_fani @ 17.1. 2006, 15:58)
Riippuu aina siitä mikä on kenenkin mielestä turhaa. Mutta sillä yritetään saada varmaan aktiivisuutta lisää tai jotain. Jos siun mielestä on esim. Joo just niin! vastaus/kommentti on turha, niin jonkun mielestä ei. Jos on vaikka jokin erityisen nouri ihminen joka lukee palstoja ja haluu kirjaittaa jotain, niin ei se varmaan silloin jonkun miestä oo turhaa. Niin ja leikki jutussakin joissain täytyy olla lyhyitä turhia viestejä, mutta nejän on eri asia. Vai?
Mutta ehkä mielestäni voisi olla jotain järkeviä vastauksia/kommentteja, kun monet tulee kirjoittaneeksi Joo just niin! tekstin kokoisia turhia viestejä.

KÄÄNTYKÄÄ IHMISET PAREMPAAN SUUNTAAN HERRAN IHMISET!

Mutta auttaako vaikkapa lausahdus täällä netissä;Toivottavasti Musti lyötyy pian! jotakuta joka etsii karannutta koiraansa, tai helpottaako sellaiset viestit kuten; Onnea Mustin valioitumisesta! flowers.gif tulospalstalla sellaisia, jotka oikeasti haluavat etsiä tuloksia?
Noel
LAINAUS
Mutta auttaako vaikkapa lausahdus täällä netissä;Toivottavasti Musti lyötyy pian! jotakuta joka etsii karannutta koiraansa, tai helpottaako sellaiset viestit kuten; Onnea Mustin valioitumisesta!  tulospalstalla sellaisia, jotka oikeasti haluavat etsiä tuloksia?

Niin samaa mieltäexcl.gif!
Miun mielestä voi ne turhat jutut kirjottaa kaatikselle ja vastata kunnolla jos meinaa cool.gif
Folk
LAINAUS(*Sanni @ 9.2. 2005, 15:31)
biggrin.gif tämäkin oli kyllä nyt ihan turha ,mutta...

Hyvä, siltä vähän minustakin tuntuu.

Otan esimerkiksi nyt Koirat.comin, joss tietääkseni erilliseen kyselyyn pitää pyytää moderattoreilta lupa, tapansa sielläkin, mutta minusta todella kätevää. Toisena esimerkkinä hauva.com, jossa sivut täyttyvät turhista kyselyistä: 'Mikä paras tokokoira', ja siinä vaiheessa alkaa jo mennä hermot teurastamoon, kun aloittaja ei ole edes rotuja viitsinyt opetella, vaan laittaa huoletta vaihtoehdoiksi 'terrieri', 'lammaskoira' jne. sneaky2.gif
Jos vaan saataisiin täälläkin semmoinen juttu kyselyiden suhteen, että uuden järjestämiseen tavittaisiin lupa valvojilta tms. Varmaan ennaltaehkäisisi noiden turhien kyselyiden määrän.
Soen
LAINAUS(Folk @ 15.10. 2006, 20:44)
Otan esimerkiksi nyt Koirat.comin, joss tietääkseni erilliseen kyselyyn pitää pyytää moderattoreilta lupa, tapansa sielläkin, mutta minusta todella kätevää. Toisena esimerkkinä hauva.com, jossa sivut täyttyvät turhista kyselyistä: 'Mikä paras tokokoira', ja siinä vaiheessa alkaa jo mennä hermot teurastamoon, kun aloittaja ei ole edes rotuja viitsinyt opetella, vaan laittaa huoletta vaihtoehdoiksi 'terrieri', 'lammaskoira' jne. sneaky2.gif
Jos vaan saataisiin täälläkin semmoinen juttu kyselyiden suhteen, että uuden järjestämiseen tavittaisiin lupa valvojilta tms. Varmaan ennaltaehkäisisi noiden turhien kyselyiden määrän.

Mielestäni tämä ei olisi niinkään kannattavaa. KC:ssa oli tosiaan paljon turhia, sielä se toimii, kun on enemmän valvojia. Mutta täällä ei nyt niin suuresti niitä turhia viestejä ole, että se olisi kanatavaa. Koska silloin pitäisi aina odottaa, että joku valvojista (joita taitaa olla vain kaksi) vastaisi. Ja silloin se, mitä oli tarkoitus kirjoittaa unohtuisi. Ja suhteellisen hyvin porukka on oppinut kuitenkin sen, että Kaatopikka on niitä ns. turhia viestejä varten. rolleyes.gif
*Sanni
Folk: Kiitoskiitos. Se oli nimittäin lähinnä vain esimerkki siitä ,mitä ne turhuudet tosiaan ovat. Ei niinkään tarkoitettu viesti tai kommentti. biggrin.gif wink.gif

Mutta eipä se mitään ,voihan tuon ymmärtää monella tavalla. einaan vaan sitä ,että juuri nuo "komppaan sua" ,"olen samoilla linjoilla" ,"juuri niin" tai pelökät hymiöt jonkun viestin lainaamisen yhteydessä tai muutenkin ovat täysin turhia. smile.gif
---
Aiheellinen topic, tosiaan. Itse tulee syyllistyttyä välillä näihin turhiin viesteihin, mutta kaikki varmasti joskus on myös lipsauttanut turhiakin viestejä.

Hyvä, että Kaatikselta poistettiin viestilaskuri. Roimasti on vähäntyneet kirjoittajat siellä. Itse käytin sitä joskus kovinkin innokkaasti, nyt se on ajna myötä vähentynyt.

Eniten kirjoittelen Off :lle ja luen innokkaasti JH, Agility ja FCI 2 palstoja.
Harmi että rotupalstoilla on nykyään aika hiljaista.

Tuo on juuri harmittavaa näillä Puskan uusimmilla käyttäjillä nämä tyyliin:

"JOoooooooooo-ooooo wub.gif wub.gif smile.gif smile.gif dogrun.gif dogrun.gif stupid.gif teehee.gif teehee.gif . Vähä söpö dogii."

En nyt tyrmää kaikkia uusia käyttäjiä, mutta inhottavan useasti näitä näkee.
sleeping.gif .

Noo, saa nyt nähdä kuinka turhaksi tämä minun viestini leimataan.
*Sanni
Mutta uusilla foorumin jäsenillä se saattaakin johtua täysin siitä ,että ei tiedetä vielä foorumin sääntöjä ja tapoja. Yritetään yhdessä opettaa ja neuvoa parhaimman mukaan ,niin hyvä tulee. smile.gif
---
Näinpä.
Siksipä uusien jäsenten kannattaisi lukea mm. tätä palautetta ja toivomuksia ja Puskaradio tiedottaa palstoja. smile.gif
Wupsu
LAINAUS(Eveln. @ 19.10. 2006, 09:34)
Näinpä.
Siksipä uusien jäsenten kannattaisi lukea mm. tätä palautetta ja toivomuksia ja Puskaradio tiedottaa palstoja. smile.gif

no enpä nyth tiedä.. confused.gif

kaippa ne voisivat tietysti tuon turhista kommenteista jutun lukia, mutta ei kai sentään molempia palstoja kokonaan w00t.gif
siinä olisikin hommaa.. täytyypä yrittää joskus..(juu meni aiheesta..)

En mie kyllä itsekkään niitä lukenut, kun tänne tulin, mutta enkös minä ole suht kiltisti täällä jaloissa pyörinyt blush.gif

mutta nyt ainakin niillä paikoilla, joissa mie täällä puskiksessa käyn, niin sellaiset tooosi turhat kommentit ovat vähentyneet..? (ja sentään käyn niillä joka päivä..)
ainakin miun mielestä.. tongue.gif
LonelyWolf
Olen niin tyytyväinen siihen, että entinen testing testing muuttui kaatopaikaksi ja sieltä ei viestejä kartuteta. En edes ymmärrä miksi joillain on kiire saada 200000 vietiä kasaan! ohmy.gif

thumbup.gif Muutenkin, ylläpidolle kiitos turhien viestien vastaisesta toiminnasta,
ne ovat vähentyneet huomattavasti! Kiitos! thumbup.gif
---
LAINAUS(Wupsu @ 25.10. 2006, 15:27)
no enpä nyth tiedä.. confused.gif

kaippa ne voisivat tietysti tuon turhista kommenteista jutun lukia, mutta ei kai sentään molempia palstoja kokonaan w00t.gif

Helpottaisi asiaa, jos kaikki aktiivisimmat keskustelut edes selaisi smile.gif
wenakko
Mua ärsyttää yks uusi joka kerää viestejä! Olen hänelle siitä jo huomauttanutkin, mutta sneaky2.gif Vastailee tyyliin "joo, samaa mieltä." "yhdyn edellisiin". Ja saattaa laittaa kolmekin viestiä peräkanaa. Eikö niitä voisi muokata samaan viestiin kaikkea? unsure.gif
-Milli-
Nyt on kyllä mun mielestä aihetta mainita tästäkin asiasta taas.

Wenakko kirjoitti hyvin,ja tähän lisätäkseni, onko kukaan muu huomannut että ikivanhoja ('04)ja turhia aiheita nostellaan ylöspäin ja kirjoitellaan turhuuksia?
Alkanut häiritsemään kovin paljon stop.gif
Sundae
^Täällä ainakin on huomattu! Enkä yhtään ymmärrä, että mitä järkeä tuossa toiminnassa on ph34r.gif
Lydia
Kyllä niitä on taas alaknut tulemaan ja kyllä alkaa sellainen toiminta ärsyttämään.
Swi
^^^Niin, ja kaiken lisäksi nuo ikivanhat jutut ovat sellaisia ettei niihin ole enää mitään tarvetta vastata rolleyes.gif . Jos kyseessä on jokin ajaton keskustelu ja tuo esille monipuolisesti uuden näkökulman ja uutta asiaa, niin se nyt on kuitenkin vähän eri juttu.

Mutta tämmöiset kolme vuotta vanhat "Meille tuli pentu, kuvia"-tyylisiin juttuihin esitetyt "Onnea"- ja "söpö"-kommentit ovat turhaakin turhempia angry.gif
Lempo
^^Syyllistyn kyllä siihen että nostelen aiheita, MUTTA yritän kommentoida rakentavasti enkä laita turhia viestejä.
Pitäisikö siis se lopettaa kokonaan? Tietty jos aiheeseen on järkevä vastaus niin silloin, mutta missä mennöö raja?
Lydia
Siis sehän riippuu aiheesta; ns. arvoskeskustelun voi vuosienkin takaa nostaa (herätellä taas ihmisten ajatuksia), mutta Siuwi jo edellä sanoikin selvästi vanhentuneet aiheet saisi jättää suosiolla rauhaan. Esimerkiksi vanhat linkkivinkit ovat tällaisia, jos linkki ei enää toimi. Netissä on niin helppo muokata juttuja niin, ei kaikki siellä aikoinaan ollut enää löydy. Mua ainakin ärsyttää jos joku kaivaa jonkun tällaisen aiheen ja ihmettelee linkin toimimattomuutta.
Charmy
Juu, kyllähän noita vanhoja keskusteluja saa nostella,mutta kunhan on rakentavia vastauksia eikä ole juuri noita 2 sanan lauseita...
Itse olen tämän asian myös huomannut ja asia on ruvennut pikkuhiljaa tympimään,kun vanhan viestiketjuan avaaja ei ole edes monessa tapauksessa lukenut koko keskustelua läpi vaan mennyt mm. kommentoimaan jotain omiaan,linkittämään samoja sivuja,antamaan jo useampaan kertaan kerrottuja neuvoja tai sitten vastaa juuri näillä 2-3 sanan kommenteilla,jotka ovat täysin turhia.

En tiedä pitäisikö tästä turhasta viestittelystä antaa jopa huomautuksia tms.confused.gif lookaround.gif (tosin hankalaahan noita olisi varmaan alkaa valvomaan.. unsure.gif )
HetaK
Myös minun mielestäni nämä turhat kommentit ovat lisääntyneet, erit. muutaman nimeltämainitsemattoman henkilön kohdalla. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin se, että nostetaan juuri niitä aataminaikaisia viestejä, ja kaiken kukkuraksi kommentti on turhaakin turhempi.

Sama nämä, kun viesti on tyyliin pelkkä hymynaama. Eh, miten se hyödyttää mitään?
-Milli-
Ja sitten onnitellaan esim pennusta joka on saapunut kotiin melkein 4 vuotta sitten unsure.gif

Kyllä joo voisi "huomautuksia" jaella mielestäni,mikäli tämä jatkuu.
*janina
Kylläkyllä, huomautuksia myös mielestäni voisi jakaa niille jotka onnittelevat uudesta perheenjäsenestä joka on tullu 2 vuotta tai kauemmin smile.gif

Ja sit viesteistä joissa on pelkkä hymynaama ja vaikka 1-2 sanaa, joilla kuvaillaan vain, okei tms.
Swi
Olisi varmaan ihan toimiva tuo huomautus-juttu. Eikös joku huomautussysteemi ole periaatteessa käytössäkin huh.gif (tai ainakin olemassa?). Siis kun tuossa nickin, avan ja muiden tietojen alla on tuo Huomautus-kohta...

Sitten vielä hyvänä esimerkkinä turhista viesteistä on tällainen tilanne: vuonna 0000 henkilö X on kysynyt että "saanko viedä silloin ja silloin syntyneen pennun tähän ja tähän näyttelyyn?" Sitten siihen on tullut monta vastausta ja X on kiittänyt ja todennut että "voi voi, ensi kerralla sitten". Niin se on aika turhaa kun siihen sitten monen vuoden päästä sanotaan että "joo, et voi viedä".
Liewec
Mitäs mieltä sittne yleisesti olalan, jos on esimerkiksi jossakin foorumilla aloitettu keskustelu monta vuotta sitten ja itse vaikka innostuu lajista. Itse haen haulla vanhempiakin keskusteluita ja herättelen niitä tällaisisa tapauksissa, mutta olisiko fiksumpaa aloittaa ko. lajille uusi keskustelu?
Avispa
LAINAUS(crim @ 27.1. 2008, 13:58) *
Mitäs mieltä sittne yleisesti olalan, jos on esimerkiksi jossakin foorumilla aloitettu keskustelu monta vuotta sitten ja itse vaikka innostuu lajista. Itse haen haulla vanhempiakin keskusteluita ja herättelen niitä tällaisisa tapauksissa, mutta olisiko fiksumpaa aloittaa ko. lajille uusi keskustelu?

Tollasissa tapauksissa mä ainakin kannatan että otetaan vanha keskustelu takasin esille. Koska siinä vanhassa keskustelussa saattaa olla vastauksia kysymyksiin mitä uuteen keskusteluun laittais. Eli ilman muuta ottaa vanhan keskustelun esille! smile.gif
Mutta just noihin 4 vuotta sitten tullut koira jollekkin niin onnittelee vielä tänäpäivänä ja noi muut vanhat keskustelut jotka ei "liity" nykypäivään mitenkään olennaisesti, että pitäis onnitella ja vastata kahella sanalla jonka joku muu on jo sanonut 4 vuotta sitten... rolleyes.gif
Eräs henkilö taitaa vaan viestejä keräillä, ja mun mielestä hänellä olis jo jonkin ajan jäähy aika, jos huomautuksia on jo tullut.
Swi
^^Ei mun mielestä ainakaan ole turhaa/häiritsevää vanhojen keskustelujen nostaminen niin kauan kun jutussa on jotain ideaa smile.gif .

Siitähän tässä on vähän puhuttukin, eli jos on uutta asiaa/kysymyksiä vanhaan aiheeseen liittyen, niin eihän se ole turhaa herätellä vanhaa keskustelua. Päinvastoin, mielestäni on häiritsevää kun on monta keskustelua ihan samasta aiheesta.

// Ai Avispa ehti ensin biggrin.gif
-Emmi-
Tosta huomautuksista, ootteko ajatellu et kuinka vaivalloista ois käydä keskustelut läpi? Muuten kyllä ihan hyvä idea.
Swi
^Onhan se vaivalloista, todellakin.

Mutta aina ohimennen voisi huomauttaa, kun huomaa että sama tyyppi häiritsee jatkuvasti. Ei siis välttämättä mitään hillitöntä vartiointia.

Vaikka tosiaan, Puskan vahtimisessa on varmaan ihan kauheasti työtä. SuurKiitos Vahtikoiralle flowers.gif
Vahtis
Puskaan saa uppoamaan useamman tunnin illassa, jos systemaattisesti lukee kaikkia viestiketjuja. Kyllä se enemmän on valikoivaa, kun huomaa jonkun viestiketjun yhtäkkiä kauheasti vilkastuneen. Useimmiten ongelmallisia ovat ne viestiketjut, joissa on eksytty alkuperäisestä aiheesta kauas. Viattoman otsikon taakse voi kätkeytyä, vaikka mitä.

Puskaradion viihtyvyys on paljon myös käyttäjien käsissä. Aivan ensiksi tietyti siinä, että jokainen huolehtii omasta käytöksestään. Sitten, jos jonkun käytös alkaa liikaa häiritä, voi siitä vihjaista ylläpidolle, joka ryhtyy toimiin, mikäli se on tarpeen.
Alice
Niin, vaikka jos on että onko vaikka junnutreenejä. Nii sitte seuraavana päivänä tullaan, että eikö kukaan vastaa ja sitten kaikki vaikka jos kysyy koulutusapua niin jotkut vaan: opeta niinkuin hyväksi koet... Ärsyttää
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.