Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Turhat kommentit
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
Sivuja: 1, 2
woods
Olen tässä törmännyt jo pitkän ajan aikana tähän, että jokainen palsta jota luen on sellainen jossa löytyy aivan turhia kommentteja jotka ainavain pidentävät entisestään viestiketjuja.

Tänäänkin esimerkkinä eräs palsta jossa lähes jokaisessa oli xxxx-nimierkin kommentteja, suurin osa aivan turhia. Kyllä ne onnittelut ja hymiöt ovat ovat varmasti nuoremman käyttäjäryhmän mieleen, mutta entä ne jotka haluaisivat lukea asiaakin?
Voisivatko nämä nuoremmatkin vähän karsia niitä aivan turhia viestejänsä tai kirjoittaa ne tuonne lasten-palstan puolelle, täällä on ihmisiä jotka haluavat lukea myös aiheeseen kuuluvaa keskustelua hyvänä esimerkkinä rotupalstat ym.

Tai sitten voisi ylläpito tehdä hyvän ratkaisun ja poistaa kokonaan nuo tittelit jos tuollaistten tittelien kerääminen ei lopu.
Olen ollut tältä palstalta pitkään poissa ja tiedän monia muita jotka ovat lakanneet lukemasta tätä puskaradiota sen vuoksi, ettei täällä ole enää varsinaista luettavaa vaan pelkästään näitä hymiö-viestejä ja onnexx olkoon -viestejä.

Enään ei viitsi lukea sellaista 9-sivun pituista ketjua jossa on välissä PALJON turhaa. Voisiko joku vähän siistiä tätä foorumia? Olisi kiva lukea välillä asiaakin, ettei oikeat aiheet katoa kokonaan ja huku tuonne viestitulvaan.

Kiitos.
Hiipivä Siiseli
Sekin on inhottavaa kun on tyyliin kolme viestiä jonkun pitemmän viestin jälkeen että "samaa mieltä edellisen kanssa!" ja seuraava "komppaan edellistä!" ja sitten vielä yksi "mä myös samaa mieltä!" !! Se on välillä raivostuttavaa. Ja ne kun on joku "onko tuloksii"-viesti, sen jälkeen on "niin onko tuloksia?" ja sitten samalta kirjoittajalta vielä yksi "eikö kellään ole tuloksia??"...
Crista
Lisäksi on mielestäni todella ärsyttävää kun kysyy apua johonkin pulmaan ja joku varhaisteini laittaa vastaukseksi että: ei meillä ole tuommoisia ongelmia tai kyllä meidän musti rakastaa....jne. Eihän se ketään auta että Perähikiän Musti tykkää matkustaa autolla kun minun koirani ei siitä tykkää. On tosiaan tylsää kun nämä teini ihmeet ovat vallanneet kaikki muut palstat paitsi molossifoorumin ja k18 palstan.
Tarja
Itse olen tullut aivan samaan päätökseen jo kauan sitten.
Sen takia en täällä niin aktiivisesti enää käykään.
Yksinkertaisesti sitä ei vaan jaksa lukea noita monien sivujen keskusteluita kun suurin osa mitä siellä on, on ihan höpöhöpöä..
Jos pitää kirjoittaa, niin kirjoittakoon sitten asiaa eikä asian vierestä. dots.gif
Joyful
Koirat.comissa jossa olen ennen keskustellut onkin ollut paljon tiukempaa. Jos kirjoittaa turhan viestin olet kaikkien silmätikku ja haukuttava. siksi tosin pidinkin puskasta kun täällä on rennompaa ja mukavempaa, kun ei tarvitse miettiä kokoajan mitä sanoo.
Tarja
LAINAUS(Joyful @ 5.2. 2005, 20:14)
Koirat.comissa jossa olen ennen keskustellut onkin ollut paljon tiukempaa. Jos kirjoittaa turhan viestin olet kaikkien silmätikku ja haukuttava.

-Ehkäpä ovat juuri sen takia muuttaneet linjaansa kun ihmiset karkasivat muille palstoille..
nimimerkillä: myös mukana lähtenyt

Mutta jos jotkut kirjoittavat 40-120 viestiä PÄIVÄSSÄ vain nimikkeiden takia eikä oikeasti ole mitään sanottavaa, pitääkö sitten sanoa mitään?!
Wanssu
LAINAUS(Joyful @ 5.2. 2005, 22:14)
Koirat.comissa jossa olen ennen keskustellut onkin ollut paljon tiukempaa. Jos kirjoittaa turhan viestin olet kaikkien silmätikku ja haukuttava. siksi tosin pidinkin puskasta kun täällä on rennompaa ja mukavempaa, kun ei tarvitse miettiä kokoajan mitä sanoo.

Samaa mieltä!

(Sori oli iiiiiihan pakko w00t.gif )

Ei mutta tosissaan piti kommentoida muutamalla sanalla..
Mukavempi täällä on käydä kun on rennompaa eikä koko ajan joku ole hengittämässä niskaan siitä mitä kirjoittaa, eikä tarvitse pelätä että kohta sataa kakkaa niskaan kun ei valitse juuri niitä oikeita sanoja. Se onkin syy minkä takia päivästä toiseen täällä viihdyn.

Mutta siis tottahan tuokin on että viestit joissa lukee "joo" "aivan" "niinpä", yms. on turhia ja tukkii puskista. Joten tästä asiasta onkin ihan hyvä asiallisesti ilmoittaa niin ketjuja on mukavempi seurata, vaikkakin itseäni ei ainakaan niin hirveästi tuollaiset viestit haittaa, en edes huomaa niitä. Ja jos haluaa nostaa jotain ketjua joka on valunut pitkälle, mutta siltikään ei ole saanut tuloksia, niin voi ihan hyvin mielestäni nostaa kirjoittamalla sitten vaikka "eikö kenelläkään oikeesti ole tuloksia?" jos vaikka joku sellainen, joka ei ole sitä topiccia aikasemmin huomannut sattuisi selaan palstaa ja omaisi tulokset.

Mutta kuitenkin pitää pystyä pysyyn tässä samassa rennossa meiningissä mikä täällä tällä hetkellä on, eikä tehdä liian tiukkoja sääntöjä - itse ainakin lopetan käyntini sitten jos tuntuu koko ajan, että pitää varoa mitä sanoo ja mitä ei sano sekä myöntäillä muita. Mutta siis noi "juu" "aivan",yms. viestit voisi jättää kirjoittamatta koska uskon että ne oikeasti voivat häiritä. Offtopicissa on tuo pulinapalsta sitten sitä varten että saa suorittaa noita omia löpinöitäntä - jääkööt ne rotupalstoilta, yms asiallisista keskusteluista pois.
Joyful
LAINAUS(Tarja @ 5.2. 2005, 22:38)
-Ehkäpä ovat juuri sen takia muuttaneet linjaansa kun ihmiset karkasivat muille palstoille..
nimimerkillä: myös mukana lähtenyt

Mutta jos jotkut kirjoittavat 40-120 viestiä PÄIVÄSSÄ vain nimikkeiden takia eikä oikeasti ole mitään sanottavaa, pitääkö sitten sanoa mitään?!

Niin.. sen takia tuo nimike juttu "aliaskuvakkeen" alla on vähän huono. Onhan se hauska idea ja sitä on kiva tavoitella mutta sitten ongelmana ovat juuri nämä turhat viestit. Minä en ainakaan käy täällä vain ollakseni suurimman viestimäärän haltija vaan siksi että on mukava keskustella koiraihmisten kanssa. Riittää vaikka olisin sisäsiisti aina. biggrin.gif
Lydia
Huoh *muistelee niitä aikoja, kun offtopicissa käytiin syvällisiä keskusteluja*
Kyllä se varmaan vieläkin onnistuisi, mutta hyvät aiheet hukkuisivat suureen viestimäärään.
Todellakin tuntuu, että jotkut vaan keräävät viestejä sleepy.gif
Musta ainakin on mukavaa keskustella koirista ja muustakin, joten noi turhat viestit kyllä joskus ärsyttävät, mutta nykyään skippaan kaikki ei-niin-kiinnostavat aiheet. Ikävä kyllä niitä nykyään on aika paljon confused.gif
Tarja
LAINAUS(Joyful @ 5.2. 2005, 21:09)
Minä en ainakaan käy täällä vain ollakseni suurimman viestimäärän haltija vaan siksi että on mukava keskustella koiraihmisten kanssa. Riittää vaikka olisin sisäsiisti aina.  biggrin.gif

No jooh, mutta en kyllä tuolla kirjoituksellani tarkoittanut, että se koskisi sinua tai muita jotka kirjoittavat ihan asiaa, vaan niitä jotka keräävät titteleitä keräämisen innosta.
Siinä vaiheessa kun joku kirjoittaa päivittäin tyylillä 40-120 viestiä PÄIVÄSSÄ, herää kysymys onko niissä kaikissa viesteissä edes asiaa koskevaa juttua.
Mielestäni turhat viestit voitaisiin vain poistaa hiljaa pois, jokainen kyllä varmasti tietää mitä turhalla viestillä tarkoitetaan ja jätettäisiin ne asiaan kuuluvat keskustelut sinne jäljelle joita ihmiset ihan oikeastikin haluavat lukea.

Tätä rentoa meininkiä tarkoituksena ei varmastikaan olisi poistaa, ei tietenkään kukaan halua mitään lynkkaus meininkiäkään tänne. Mutta pikkuisen palstan yleissiistimistä toivottaisiin varmasti monenkin osalta.
Kaikki nämä lapselliset "haukkumiset" yms. pitäisi jättää ihan omaan arvoonsa ja poistaa samantien tuollaiset haukkumiseen provosoivat viestit, tätä mieltä minä olen.
Joyful
Tarja on ihan oikeassa. Niin ja en epäillytkään että minua tarkoittaisit. wink.gif Kunhan sanoin.
Vahtis
Kirjoitatte kaikki asiaa. Kyllä minuakin raivostuttaa ja aivan erityisesti, kun Vahtikoiran ominaisuudessa pitää yrittää seurata säännöllisesti kaikkia palstoja. Saan hukkumaan Puskaradioon hyvinkin parituntia illassa ja harvoin siinä ajassa ehdin edes kaikkialla käydä. Toisaalta olen antanut **OFF TOPIC** ja Turpakäräjät foorumien rönsyillä aika rauhassa, koska ne on perustettu juuri sitä varten. K-18 taas on tarjonnut paikan avoimelle ja rennolle keskustelulle, hurtille huumorille ja joskus kovemmallekin ajatusten vaihdolle.

Olen kyllä ollut huomaavinani viime aikoina, että joillakin rotupalstoillakin alkaa olla sen näköisiä viestiketjuja, että hoh hoijaa... sleepy.gif

Mutta kertokaa te vaivaavatko nämä turhat viestit erityisesti tätä Puskis osioita, vai esiintyykö sitä myös muilla osioilla kuten Keskustelua näyttelyistä, Keskustelua kokeista, Keskustelua eri roduista...

Jos turhat viestit selvästi valikoituvat määrätyille foorumeille, niin voitaisiin määritellä ne sellaisiksi, että niillä foorumeilla kirjoitetut viestit eivät kasvata viestien määrää. Mutta, mutta siirtäisikö tämä vain ongelman muille foorumeille?

Pitäisikö Puskis osion alla olevia foorumeita jotenkin uudelleen järjestellä? Jos kyllä, niin miten?

En haluaisi, että Puskaradiolaisten pitää ryhtyä poliiseiksi toisilleen, joten on keksittävä muuta kuin yleinen sakin hivutus ja "tarkkaile naapuriasi" -metodi dry.gif
Joyful
Vahtikoiralla on jälleen painavaa asiaa. huh.. syvällistä.

Nuo offit ja käräjät saavat mielestäni olla kyllä rauhassa, ovat juuri sellaisia missä keskustelu on vähän vapaampaa. oikeastaan olen huomannut että viihdyn juuri näillä "vapailla" palstoilla. En oikeastaan liiku juuri ollenkaan Keskustelua näyttelyistä tms.. palstoilla. Ne ovat liian syvällisiä, eikä sanottavaa löydy. confused.gif Joten luulen että nämä palstat ovat aika asiallisia, eikä niissä ole syytä tarkkailuun pahemmin. (?)

Mutta monilta on tosiaan tainnut unohtua ( blush.gif ) että rotupalstat eivät ole pulinapalstoja.. En osaa sanoa topickejen järjestelystä oikein mitään, eikä tuo poliisi hommakaan kuulosta hyvältä.

Mutta luulen että jos tietyillä palstoilla viestin määrän keruu poistettaisiin ongelma tosiaan siirtyy muihin topickeihin. Näiden muiden sijasta taas alkaisi olla hiljaista toisissa topickeissa..
Oona E
taas toistelen muita tässäkin
että asiaa puhutaan.

Rotupalstoilla on jatkuvasti
mikä on paras seurakoira? tai
laittakaa kuvia koiristanne, kllä minusta
yksi semmoinen riittäisi jos sitäkään. Herää
kysymys mihin ovat menneet
omien kokemusten jakamiset ja syvällisemmät
oikeat keskustelut? Voi hitsit
huomasin taas että mähän olen kuin suoraan
kopioinut edellisiltä mutta anteeksi nyt blush.gif .
Tarja
Mielestäni tuolla rotupalstoilla juuri näkee tätä kun eräät nimimerkit käyvät vain kirjottamisen ilosta kirjoittamassa vastauksia.
Otetaan esimerkkinä se, että joku harrastaja onnittelee toista, sen jälkeen alkaakin tuo rumba, että joku muukin onnittelee ja siinä sitä taas ollaan on pari sivua onnitteluita ja oikea aihe ei ollut edes lähelläkään onnittelu-asiaa.
Sekä sitten on näitä turhanpäiväisiä kyselyitä "Mikä näistä roduista on kivoin?" -jooh eikö tällaiset voisi siirtää muualle kokonaan?
Jokaisen mielestä varmasti se oma rotu on kaikista ihanin.

Mikä itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää on tuolla kadonneet tmv. palstalla olevat viestit jos joku ilmoittaa että koira on kadonnut, on joidenkin pakko sanoa esim. "voi toivottavasti löytyy" -AIVAN VARMASTI me kaikki toivomme koira löytyy, se hän on itsestään selvä. Mutta kun näitä samanlaisia viestejä on parhaimmassa tapauksessa useita kappaleita peräkkäin ja silloin taas hukkuu oikea aihe näiden viestien keskelle. Tai sitten "Onks jo löytyny?" -varmasti jos viestiketjun aloittaja haluaa kertoo tuostakin asiasta niin hän kertoo sen kun itse näkee parhaakseen. Sama varmasti koskee näitä ns. "tilanneraportteja" missä mennään, onko löytynyt, viimeiset vihjeet/näköhavainnot jne. hukkuvat tuonne voivottelu -viesteihin.

Pakko tähän väliin kompata Pippuria, turhaa minä enää samoja asioita kirjoitan tähän.

Tällaista ehdotan, mutta en tiedä kuinka se on käytännössä mahdollista toteuttaa.
Näiltä jotka keräilevät viesteillä titteleitä voitaisiin poistaa nuo tittelit kokonaan, niin muut eivät joutuisi noista titteleiden kerjääjistä kärsimään, sillä tavoin että heiltä lähtisivät myös tittelit. Tuolloin joutuisivat nämä viestienkerjäätä miettimään uudestaan kirjoitustyyliänsä ja tarpeitansa.
Painotan nyt vielä, etten tiedä miten tuollainen olisi mahdollista käytännössä toteuttaa, mutta pistän ehdotusta kehiin.
s-ml
Aivan, turhiin kommetteihin pitäisi puuttua.
Kehän laita muistuttaa jo toista junnupalstaa, jossa kysellään kuka menee minne ja millä koiralla sekä näyttelyn jälkeen, tietääks kukaan sen ja sen rodun tuloksia. Tulosketju täyttyy täysin turhista onnitteluista ja nimimerkkien viesteistä toinen toisilleen. Se myös vaikeuttaa lukemista. Onnittelut voi laittaa puskislaisille yksityisviestillä ja muilla sähköpostilla. Todella ärsyttävää lukea noita ketjua. Olen tästä muiden tuttavien kanssa jutellut, ovat aivan samaa mieltä.
Rotupalstat täyttyvät täysin turhista "paras rotu tästä ryhmästä/näistä koirista". Arg.

Tuo Tarjan ehdotus titteleiden jäädyttämisestä olisi hyvä idea. Kehän laidalle pitäisi tehdä jotain. Kieltää siellä pelkät onnittelut tai hyväksyä ne vain niissä viesteissä, joissa on kirjoitettu rodun tulokset ja loppuun onnittelut. Vähän ryhtiä siihen palstaan.
Lakka
Samaa mieltä kaikkien edellisten kanssa !!!111!!1

Minen pahemmin noilla muilla palstoilla käy, joten en niitten tilannetta tiedä, mutta se, että Off Topicista on tullut täydellinen lastenpalsta, on erittäin surullinen asia. Joka toinen aloitettu aihe on tyyliä 'Arvostellaan toistemme allekirjotuksia!!1!". Ja palstalaisten ikien kartoittamisellekin on tarvittu kolme (?) erillistä threadia. Asialliset ketjut tuppaavatkin aina tippumaan hetkessä jonnekin sivulle kolme, jonne ne jäävät.

Eniten minua häiritsevät viestit tyyliä "Emmä ihan ymmärtäny mitä sä tarkotit tolla", varsinkin, kun niitä yleensä kerääntyy sivullinen peräjälkeen. Eiköhän threadin aloittaja osaa jo yhden kysymyksen luettuaan yrittää selventää pointtiaan (ja jossei osaa, niin ei ne kymmenet lisäviestit "emmäkään hei tajuu" mitään auta. ei kukaan voi olla niin hidasjärkinen.) Ja yhden hymiön sisältävät vastaukset. Argh. Sisältöä, ihmiset. Vai eikö Suomen nuoriso enää osaa edes kirjoittaa? Kun minä olin nuori, kävin OT-palstalla älyllisiä (?) väittelyitä ydinvoiman tarpeellisuudesta eräiden nimeltämainitsemattomien nimimerkkien kanssa... *virn*

Mielestäni koko viestimääräjärjestelmästä voitaisiin ihan rauhassa luopua. Ketä ihan oikeasti kiinnostaa, montako kertaa elämänsä aikana on painanut tuota "Vastaa"-nappia (paitsi viestienkeräilijöitä, mutta näinhän niistäkin päästäisiin)?

Toinen mahdollisuus tietenkin on, että värvätään lisää moderaattoreita, jotka valvovat yhteensä 24/7 ja antavat noita varoituksia jokaisesta näkemästään turhasta viestistä. Ja kun on kertynyt tarvittava määrä varoituksia, joutuu Puskasta jäähylle määräajaksi. Luulisi taukimmankin oppivan muutaman jäähdyttelykerran jälkeen, minkälainen käytös on itselleenkin parasta.

Tai bannataan kaikki alaikäiset (ja muutkin), jotka eivät ole suorittaneet erillistä "näin kirjoitan ja kommentoin netissä järkevästi, nasevasti ja käyttäen mahdollisimman vähän huutomerkkejä ja hymiöitä" -koetta (joka rustataan käsin Vahtikoiran valvoessa ja joka sisältää vähintään 300 sivua kysymyksiä, joiden hyväksyttävä käsittely vaatii vähintään yliopistotason äidinkielen ja tietotekniikan opintoja)?
Varda
Hyviä pointteja, en voi sanoa muuta kuin että olen samaa mieltä edellisten kanssa. Ei sillä, että itse olisin täysi-ikäinen ja viisas, mutta noiden Puskaradion nuorimmaisten hölynpölyaiheet ja -kommentit ottavat meikaläistäkin aivoon.. sly.gif

En tiedä, olisiko titteleiden poistamisella mitään vaikutusta. Eihän se viestien keräily välttämättä johdu siitäkään, että "Hei jee, musta tulee tänään sohvachamppiooni kun kirjotan vielä 50 viestiä", vaan ehkä yksinkertaisesti vaan siitä, että joidenkin nimeltämainitsemattomien kirjoittajien mielestä on kivaa saada itsensä esille. "Hei wau, joka kolmas OFF TOPIC-palstan viesteistä on mun alottamia!"

En keksi ongelmalle mitään järkevää ratkaisua, mutta tuollainen pitäisi saada kitkettyä pois. confused.gif Kaikkien turhien viestien poistamisesta aiheutuisi kyllä valtavasti työtä.. lookaround.gif
Kehäkettu
Juu, olen itsekin surrut "vanhan hyvän ajan" Puskiksen perään. Oma "nettihistoriani" ei ole merkillinen, mutta yhä edelleen haikailen muutaman täällä käydyn, upean ja asiapitoisen keskustelun perään.. Silloin ennen. Silloin ennen, kun ei olisi tullut mieleenkään perustaa K-18 palstaa, kun Off Topic oli "täynnä asiaa".. Ei sellaiselle olisi ollut mitään tarvetta.

Asiaan voi tietenkin vaikuttaa myös osittain se, että tämän kaltaiset keskustelupalstat ovat olleet olemassa nyt sen verran aikaa, että ne tulisimmat keskustelut on jo käyty, ja moneen kertaan. Kauan palstoilla pyörineenä ei välttämättä enää jaksa samalla paatoksella syttyä ja keskustelut joko tyrehtyvät tai taso laskee keskustelijoiden tason laskiessa.

Luin juuri yhdestä koiralehdestä erittäin negatiiviseen sävyyn kirjoitetun mielipiteen keskustelufoorumeista ja siellä käytävistä keskusteluista. Tällaiset leimattiin lähinnä nuorison ja asioista mitääntietämättömien puskahuutelupaikoiksi, joissa on helppo nimettömänä meuhkata ja esiintyä asiantuntijana, vaikka aitoa kokemusta ja näkemystä asiasta ei olisikaan. Totta toinen puoli, ja tosiasia on, ettei maailmaa "paranneta" keskustelupalstoilla, mutta kyllä mun täytyy myöntää, että keskustelupalstoiltakin on mun "asiantuntevaan päähän" tarttunut montakin ajatusta. Kärjistävätkin mielipiteet, jotka ovat täysin vastakkaisia kuin omat, ovat hyvin virkistäviä, kunhan keskustelu on hyvin perusteltua ja ihan OIKEITA näkökulmia sisältävää omiin kokemuksiin perustuen. Aina se laajentaa vähän omaa katsantokantaa, ja jossei muuta, niin vahvistaa sitä omaa näkemystä.

On kurja syyttää palstan tason laskua vain nuorella käyttäjäkunnalla, vaikka onhan se tietenkin osasyy keskustelun aiheiden ja syvyyden muuttumiseen. Ikärajoja nyt tuskin edes internetissä pystyykään asettamaan, mutta pitkälle päästäisiin jo sillä, että jokainen toimisi sen periaatteen mukaan, että jossei ole mitään sanottavaa, ole hiljaa. Ei niinkuin esimerkiksi monessa rotukeskustelussa, jonka otsikko on esimerkiksi "Skotlanninterrierit", löytyy ketjusta vastauksia "Joo, mä oon nähnyt yhden sellasen... Tosi IhQui!!!111!" Sisältö ja sen anti keskusteluun on tuollaisissa viesteissä hurja...
Cee
LAINAUS(Lakka @ 7.2. 2005, 18:00)
. Sisältöä, ihmiset. Vai eikö Suomen nuoriso enää osaa edes kirjoittaa? Kun minä olin nuori, kävin OT-palstalla älyllisiä (?) väittelyitä ydinvoiman tarpeellisuudesta eräiden nimeltämainitsemattomien nimimerkkien kanssa... *virn*

Tyttö oli aikanaan asioista niin vahvasti kaikenlaista mieltä, vaikka ei edes tiennyt, kuinka sähköä valmistetaan smile.gif

Ydinvoimalat on edelleen ainut todellinen varteenotettava keino sähkön valmistuksessa, ellei sähkön kulutusta saada todella radikaalisti alaspäin.

Cee

ps. OT - palsta kaatui siihen, että kaikki vanhemmat keskustelijat jättivät sen. Väkisinkin siitä muodostui mitä muodostui.. Itsekin tosin ihmettelen sitä, että eikö nykysnuorisolla ole enää muuta keskusteltavaa kuin esim: mitä päällä juuri nyt, tai mikä soi juuri nyt jne...
Kehäkettu
Mä jäin pohtimaan tähän käytännön ratkasua. Palstapoliisi-aiheen vois laittaa tiedotteeksi joka palstalle, jonne jokainen kirjoittelija voisi käydä lisäämässä sillä palstalla turhia viestejä kirjoittaneet nickit, perusteluineen. Varmasti hetkeksi "huonontaisi" palstan tunnelmaa, ja on oiva työväline nettitappelulle, mutta varmasti jokainen, joka nimensä listassa näkee, kiinnittäisi asiaan huomiota.
Lydia
Jee! Nyt on Vahtikoira puuttunut asiaan biggrin.gif
Käykääs lukemassa "Tiedoituksia"-palsta!

Hmm.... Oli pakko offtopic:ssa vähän kaivella vanhoja aiheita innocent.gif
vaikka ne parhaimmat onkin jo bittiavaruuteen kadonneet bored.gif
Oona E
pomppaan nyt vähän
asiasta toiseen mutta tuntuuko
teistä että jotkut ovat kokonaan unohtaneet
muokkaamis ja poistamis nappulat?
Moni kirjoittelee kaksi viestiä perä jälkeen
kun voisi muokata edellistä ja voisihan
joitain mielestään turhia poistellakkin sitä
vartenhan ne nappulat tuolla reunassa on? blink.gif

Taas mä täällä sähläilen mutta
tuli vain mieleen että jotkut omat turhat viestit
voisi poistaakkin jos tuntee piston sydämmessään. biggrin.gif
*Sanni
Heippa!

Yhdyn teihin muihin ,olette oikeassa että turhat viestit on turhia.
Itse kyllä syyllistyn näihin turhien viestien kirjoittelemiseen vähän väliä. innocent.gif
CoLLieS
Asia on mielestänikin todella ongelma. Olen itse silloin joskus alussa puskassa ehkä hiukan syyllistynyt tähän turhaan viestittelyyn, mutta se on onneksi suht. hyvin jäänyt tapa pois.
En todellakaan myöskään ymmärrä tätä smille juttua, että tungetaan smaili tekstiin ainoastaan ja siinä se. Se on vain puhdasta arvojen keruuta.

Voisi olla todellakin hyväksi jäädyttää nämä arvo nimikkeet vähäksi aikaa, ja kun porukka, tai siis nämä ns. häiriköt alkavat kirjoittaa asiallista tekstiä, ei pelkkää turhaa, niin sitten voitaisiin taas laittaa ne arvonimikkeet, tietty jos siinä jotain järkeä niitä enää myöhemmin on uudestaan laittaa niitä.

Olen sitä mieltä, että jotkut foorumit ovat todella turhia, ja kuten jo edellä joku mainitsi, että Kehän Reunalta-foorumi on alkanut täyttymään junnuviesteistä.
Olisiko sitten mahdollisuus saada sellainen käytäntö päälle, että kaikki mikä ei esim. tälle palstalle kuulu, poistettaisiin kokonaan...??
Siinä kyllä saattaa olla suurikin työ, mutta ainakin näin "väärät" viestit mm. edellä mainitulta alueelta häviäisivät.

Kävin eilen lukemassa muutamia otsikoita K18-palstalta ja siellä puhuttiin asiaa ! Myös luomufoorumi ja turpakäräjät ovat hyvät sivustot joilta saa suht. paljon neuvoja muilta puskalaisilta. OFF TOPIG on kanssa ihan hyvä, siellä kun saa jutella muustakin kuin koirista, tosin tällekin sivustolle on taas saapunut kaiken maailman turhuuksia. Tosin käyn nykyisin erittäin paljon edellä mainitulla, koska FCI1 ryhmän palstalla ei tunnu olevan kovin paljon collieihmisiä..

Päivän Pelastus ;-D sivu on mielestäni sellainen paikka, joka on hyvä ollakkin..valiettavasti jotkut eivät tajua että niitä onnitteluja ja onnittelun aiheen antajille on olemassa oma sivu jonne ne voi tunkea...

En ole ollut puskassa vielä kovin kauan aikaa, mutta silti, tässä on mun mielipiteeni. shifty.gif
Japsi
LAINAUS(Varda @ 7.2. 2005, 21:04)
Hyviä pointteja, en voi sanoa muuta kuin että olen samaa mieltä edellisten kanssa. Ei sillä, että itse olisin täysi-ikäinen ja viisas, mutta noiden Puskaradion nuorimmaisten hölynpölyaiheet ja -kommentit ottavat meikaläistäkin aivoon.. sly.gif

En tiedä, olisiko titteleiden poistamisella mitään vaikutusta. Eihän se viestien keräily välttämättä johdu siitäkään, että "Hei jee, musta tulee tänään sohvachamppiooni kun kirjotan vielä 50 viestiä", vaan ehkä yksinkertaisesti vaan siitä, että joidenkin nimeltämainitsemattomien kirjoittajien mielestä on kivaa saada itsensä esille. "Hei wau, joka kolmas OFF TOPIC-palstan viesteistä on mun alottamia!"

En keksi ongelmalle mitään järkevää ratkaisua, mutta tuollainen pitäisi saada kitkettyä pois. confused.gif Kaikkien turhien viestien poistamisesta aiheutuisi kyllä valtavasti työtä.. lookaround.gif

Samaa mieltä Lauran -ja muiden edellisten kirjoittajien kanssa!
Vahtikoira on nyt sitten puuttunut asiaan, katsotaan tehoaako? Toivottavasti! smile.gif
Rochas
LAINAUS(Joyful)
siksi tosin pidinkin puskasta kun täällä on rennompaa ja mukavempaa, kun ei tarvitse miettiä kokoajan mitä sanoo.

En nyt juuri sinua tarkoita, mutta joidenkin tapauksessa sanomisiaan kannattaa sittenkin miettiä, sillä muussa tapauksessa jutusta tulee tosiaan Turhaa. smile.gif

Ärsyttää tosiaan noissa roturyhmäkeskusteluissa, enimmäkseen sielläkin on äänestyksiä, "Paras terrieri?"! Tosiaan, titteleiden/viestimäärän näkymisen poistaminen saattaisi helpottaa asiaa, mutta Varda keksi jo tuon *joka kolmas viestiketju offtopicilla on mun -jutun.

Huomasin nyt että myös pikakusti on poistettu? Se onkin hyvä sillä se saattaa latistaa turhien viestien kirjoittajia, kun joutuukin (iik) odottamaan jonkun aikaa (riippuu tietysti koneesta mutta) että pääsee ihanan hymiöviestinsä kirjoittamaan.

LAINAUS(Lumienkeli)
Heippa!

Yhdyn teihin muihin ,olette oikeassa että turhat viestit on turhia.
Itse kyllä syyllistyn näihin turhien viestien kirjoittelemiseen vähän väliä. 

Nyt kyllä tekisi mieli pistää vähän ironiaa peliin shifty.gif
Netta
Niin totta, ja niin ikävää. Onko todella siihen tultu, että pitää ruveta kohta rajoittamaan viestien kirjoittamista ja pistää käyttäjiä jäähylle? Ja myönnettävähän se on, että nuoria suurin osa näistä "häiriköistä" on. Näiden henkilöiden käytös paitsi vähentää kaikkien viihtyvyyttä palstalla, myös vahvistaa vanhempien käyttäjien mielikuvaa siitä, millaista nuoriso oikein on... Ei ole mitään pointtia yrittää kohottaa ihmisten käsitystä nuorista, jos samaan aikaan osa käyttäytyy huonosti.

Kovin mielelläni kävisin minä monen muun tapaan off topic -palstallakin mielenkiintoisia keskusteluja tärkeistä aiheista, mutta ne todella hukkuvat hiusten värien ja erilaisten testien alle. Ilmiö ei ole pelkästään OT:n ongelma, samaa esiintyy myös junnupalstalla, joka on edelleen ymmärtääkseni junior handler-palsta. Kumma miten helppoa se on näköjään keksiä aivan älyttömiä aiheita, jotka onnistutaan jotenkin liittämään junnuiluun. Kymmenet "kotisivuni uudistuivat" ja "millaisen koiran haluaisit" -aiheet eivät kerta kaikkiaan kuulu sinne.

Voitte olla varmoja, että nuorison edustajana en hyvillä mielin tämänkään aiheen viestejä lue, mutta minkäs teet, kun itse olen samaa mieltä. Nämä "nykynuoriso" -jutut ovat ennen tuntuneet lähinnä vitsailulta, mutta väkisinkin tunkee mieleen... Mikä meitä/teitä oikeasti vaivaa?
Jasmin
Täällä on todellakin paljon ihmisiä, jotka haluaisivat keskustella syvällisiäkin. Tietyt ihmiset uskaltavat pistämään mielenkiintoisia aiheita OT-palstalle, mutta ne hautautuvat sinne, kun ihmisten mielestä se hammasharjan väri on mielenkiintoisempi. Tuntuu typerältä pohtia asioita ja kirjoittaa viestejä, kun niitä ei kukaan ehdi noteeraamaan. On idioottimaista nostella vasta aloitettuja aiheita kymmenien muiden alta.

Junnuplastallakin on ollut ja on hyviä, miilenkiintoisia aiheita, mutta tähdenlentotopicit valitettavasti vievät niiltä tilaa. sad.gif
-laku-
Kirjoittelinkin jo tuonne toisen palstan samanlaiseen topikkiin, mutta kirjoittelempa nyt vielä tännekin.

Olen pitkälle samoilla jäljillä teidän kanssa. Palstat ovat muuttuneet muutamien kuukausien aikana hyvin paljon. Ennen oli aika paljonkin mielenkiintoisia aiheita, mutta nyt mm. off topic rönsyilee aivan turhia viestejä eikä sieltä meinaa löytää enää mitään mielenkiintoista. Nykyään en enää jaksa edes käydä täällä niin
useasti.
Ja tosiaan, samoin nämä rotupalstat ovat täynnä aivan turhanpäiväistä löpinää, ja paras rotu- kyselyjä. rolleyes.gif

Minäkin haluaisin oikeasti jutella jostain järkevästä, ja jos joku kysyy oikeasti neuvoa niin vastauksetkin olisivat kunnollisia, eikä vain sitä, että " en osaa auttaa" taikka " yritä keksiä ratkaisu". rolleyes.gif

Minuakin harmittaa se, että täällä saa nykyään nuorista todella huonon kuvan. (huom! itsekin olen vielä "teini-iässä) Joskus tekisi mieli mennä esim. K-18 palstalle, että pääsisi oikeasti jostain puhumaan, tai edes lukemaan viestejä, mutta olen jättänyt väliin. En vielä kuulu sinne, muutama vuosi täytyy vielä "kestää". Toivottavasti muutkin nuoret tajuavat olla menemättä sinne, kunnioitetaan vaan niitä vanhempia edes jonkin verran. smile.gif

Toivottavasti puskassa laatu pikkuhiljaa alkaisi taas parantumaan, niin kaikilla olisi paljon mukavampaa.
<Aino>
LAINAUS(Crista @ 5.2. 2005, 18:48)
Lisäksi on mielestäni todella ärsyttävää kun kysyy apua johonkin pulmaan ja joku varhaisteini laittaa vastaukseksi että: ei meillä ole tuommoisia ongelmia tai kyllä meidän musti rakastaa....jne. Eihän se ketään auta että Perähikiän Musti tykkää matkustaa autolla kun minun koirani ei siitä tykkää. On tosiaan tylsää kun nämä teini ihmeet ovat vallanneet kaikki muut palstat paitsi molossifoorumin ja k18 palstan.

Samaa mieltä tästä. Ja kun tuonne Kadonneet -palstalle aina kirjoitetaan "löytyisipä koira, tai tulisipa koirasi pian kotiin" on minusta vastuutonta, nimittäin minä ainakin luulisin, jos tuommonen omalle kohdalle sattuisi, että joku on löytänyt mun koiran tai nähnyt sen etc. lookaround.gif
Titteleiden ja viestilaskurin poistaminen olisi hyvä idea.. ja tuo OFF Topic on kyllä kaikista "kauhein" turhien viestien rykelmä. innocent.gif

-netta- kirjoitti erittäin hyvin. smile.gif
*Sanni
LAINAUS(Rochas @ 8.2. 2005, 20:54)
Nyt kyllä tekisi mieli pistää vähän ironiaa peliin  shifty.gif

biggrin.gif tämäkin oli kyllä nyt ihan turha ,mutta...
<Aino>
Ja tulipa vielä mieleeni, että tänne puskaan on ilmestynyt pari uutta ahkeraa kirjoittelijaa, tekevät joka palstalle jonkun tai joitakin ihan maailman turhimpia aiheita, ja kommentoivat niihin sitten "okei" "selvä" "aijaa kiva, ite en ole" tms. tyyliin.. blush.gif
Tarja
Todella hienoa, että tälle asialle on lähdetty tekemään jotain!
En voi muuta kuin omalta osaltani kiittää ja kumartaa sekä odottaa mitä nyt jatkossa tapahtuu.
Jään odottamaan mielenkiinnolla sitä kuinka tämä keskustelunlaatu ja aiheet (toivottavasti) muuttuvat.

Jos joillekin on se 2minutin odotteluaika liikaa, niin sitten kyllä pitää mennä ihan itseensä tuossakin asiassa.

Suurimmat kiitokset kyllä kuuluvat vilpittömäti Vahtikoiralle.
Omasta puolestani kiitoksia.
Omppo
Ihanaa, että asiaan puututtiin vihdoinkin. Viestilaskurin poistaminen ei mielestäni ole tarpeellista, mutta nuo lyhyet viestit kyllä ottaa päähän. Ei kukaan oikeasti jaksa selata viestiketjuja tyyliin "joo" tms., kun ei niillä viesteillä ole mitään ideaa. Turha vastata, jos ei ole asiaa sanottavanaan.

Mua häiritsee eniten junnupalstalla tuo "joko on tuloksia" ja "haluun tuloksia missä ne viipyy" -viestit ja vastaavat. Ei niitä tuloksia saa mistään loihdittua, jos kukaan tuloksia omaava ei istu koneen ääressä puhelin kourassa odottamassa. Samoin rotupalstojen viestit "valkkaa paras rotu" ja agilitypastan viestit "mikä on koirasi lempieste" ovat aivan turhia kun sama foorumi sisältää miljoona muutakin samanlaista viestiä.

Off Topic -palstaa en jaksa enää edes lukea, koska tuntuu, että se pursuaa ylitse pelkästään pelejä ja leikkejä. Lydia koittaa nostaa pinnalle aina jotain kunnon keskustelua (jess! pointsit kotiin!), mutta eiköhän sieltä aina vaan löydy joku uusi peli, jota ei olla viimeiseen kuukauteen pelattu > uusi ketju pystyyn. Lyhyet viestit sopivatkin hyvin pulinatopicciin.

Mulla on edelleen kotikoneella modeemi (nopeus 49.2. kbps, onneksi on kiinteähintainen), eli en mä jaksa kauheasti ylimääräisiä latailla, ja monesti turhautuu jo siihen, että hyppää monta sivua ohi ja sitten kummiskin jää joku mielenkiintoinen kommentti lukematta.

Toki kaikkein nuorimmatkin kirjoittajat ovat mielestäni palstalle tervetulleita, mutta jotenkin tuntuu, että heiltä (etenkin varsin pian rekisteröitymisen jälkeen) aina tulevat nuo kaikkein ärsyttävimmät viestit. Kokemuksesta jo tietää, kenen viesteissä on eniten asiaa..

Tällä hetkellä tehdyt muutokset ivat mielestän iihan riittäviä - tosin Pikakustia jäin haikeana kaipaamaan, se aukesi nimittäin nopeammin kuin muu sivu ja oli siten "vaivattomampi" tapa kirjoittaa. Sillä kyllä pystyi kiertämään tuon "spammauksen", mikä on harmmi juttu, sillä kaikki ei sitä pahaan tarkoitukseensa käyttänyt. Mutta ehkäpä parempi näin smile.gif
Charmy
En voi väittää ettenkö olisi 'itse' syyllistynyt tähän turhiin viesteihin.. josku on tietenkin mukava lkea esim.rotu-palstoilla, mitä ihmiset ovat kirjoittaneet, mutta joskus se kyllä tuntuu hiukan ahdistavalta.. Ja onhan noita 'minä vastaan nyt vain huvikseni' ja 'ei oikein kiinnosta'- viestit..
Vieras_SanZuliiNi
Itsekin olen huomannut sen ja myönnän rehellisesti, että joskus olen tuommoista tehnyt.
Mutta useimmiten esim. junnupalstalle kirjoittamani onnittelut ovat tarkoitettu niille joille onnittelut läheetän, jos esim. muuten en niitä voi kertoa. Myönnän tietenkin sen että tuo voi jonkun mielestä olla "viestien keruuta", mutta minun mielestä riittää jos itse tietää ettei kerää viestejä.

Ja sitten tuosta nuoret töhrii- jutusta. Itse olen "vasta" 11, mutta luulen, etten ole niitä pahimpia "sotkijoita". Toki te "vanhat" kirjoitatte hillitymmin ja viisaammin, mutta se luultavasti jostuu siitä että olete vanhempia, hillitympiä ja viisaampia.

Mutta moniko on tehnyt näin, esim. 1

Viesti 1, lähettäjä XX: Kenen mielestä koirat on södejÄconfused.gifconfused.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Viesti 2, lähettäjä XX: Mun mielestä ne on ihan ihQ wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Eikö tämä olisi parempi, esim. 2:
Viesti 1, lähettäj XX: Kenen mielestä koirat on södejä?
Mun mielestä ne on tosi ihania:) wub.gif
Viesti 2, lähettäjä X: Joo, niin munkin mielestä.

^ viesteihin törmää usein, mikä on teidän kantanne tommoseen?

Tässä mun mielipiteeni asiasta.....smile.gif
Vahtis
Tähän olenkin jo halunnut sanoa, että mielestäni kaikki nuoret eivät suinkaan ole syypäitä. Nyt pahimpia häiriköitä ei ole kuin muutama ja täällä pyörii aktiivisesti huomattavasti enemmän nuoria kaikilla palstoilla.

Kyllähän onnitella voi, mutta kun ihan muusta alkaneet viestiketjut "ryöstetään" onnitteluihin se on ikävää. Puskaradiossa on myös aivan onnitteluja varten oma palstansa juuri siksi, että niitä ei ripoteltaisi joka puolelle. Lisäksi, jos haluaa selkeästi yhtä Puskalaista onnitella niin siihen voi käyttää Lähettiä, sähköpostia ja useilla nuoremmilla näyttäisi olevan mesekin. Eli on kyllä vaihtoehtoja, joista valita.
Tarja
9-ryhmän palstalla on TAAS yhdella sivulla taas jopa 5 erillaista kyselyä, pientä rajaa näiden kyselyiden kanssa jooko? sneaky2.gif
Wupsu
jos saan kyselyistä sanoa niin ... ne on ihan kivoja mutta ei niitä sentään ihan miljoonaa tarvita rolleyes.gif
(hmm... taisi olla liian iso luku tuo miljoona.. rolleyes.gif )
ja jos esim lukee jotain juttua ja herää jokin tiettyyn aiheeseen liittyvä kysymys niin eihän sille tarvi tehdä omaa uuttakeskustelua vaan lisäisi sen siihen mitä oli lukemassa.... huh.gif
niin ei olisi niin hirveästi uusia aiheita jossa kuitenkin puhutaan
samaa asiaa eri kantilta kuitenkin..... wink.gif
Verdana
Viestien keruuta, sitäpä se. En minäkään (vaikka nuori olenkin) kerää viestejä.. Saavutettu titteli // viestimäärä kyllä joskus tulee, varsinkin jos kirjoittaa asiaa. Kuka nyt turhia topickeja // viestejä jaksaisi lukea? En ainakaan minä!
HoneyDream
Minustakin se tuntuu AIVAN turhalta viestien/titteleiden keruulta confused.gif
Kai se on hienon näköistä kun on pari tuhatta viestii tai Bis world winner yms...?
Kaikkein eniten ärsyttää ne onnittelu-viestit, jossa kaikki ihmiset sanovat onneksi olkoon! Vaikka lähettelisi onnitteluita, voisi sen tehdä persoonallisemmin, jos on ihan pakko... Joskus saatan itsekkin sortua johonkin saman tapaseen, heh blush.gif
Eikä aina ole pakko tehä uutta keskustelua, haku on olemassa rolleyes.gif
Wupsu
niimpä..
myönnän että itsekkin ole sortunut tähän että lähetän turhia viestejä... blush.gif
mutta kyllä niitä asiallisiakin löytyy....
olisi vissiin hauskaa jos puskikseen pistettäisiin turhat viestit
osio... biggrin.gif
se voisi periaatteessa olla käytännöllinen..sinne vaan kaikki turhat viestit...!
taikka sitten pistetään sellanen juttu että saa poistettua toisten viestejä (ei kyllä mikään hyvä ehdotus... dry.gif )jotka ovat omasta mielestä TÄYSIN turhia....? confused.gif
Mappe
Tässä viestissä, minkä nyt kirjotan, saatan tehdä paljon semmoisia asoita, joita on "haukuttu" tässä palstalla, mutta on vähän pakko, kun haluan ilmaista mietteeni..:

siperianhuskyn ehdotukseen lisäisin, että jos se oma palsta, niille turhille viesteille, on hyvä ehdotus. Sille ehdotukselle, että voisi poistaa toisten viestejä, sille annan miinuksen. Vahtikoiralle voisi ehkä ilmoitella niitä vähemmän suosittuja viestejä.

Minun on pakko myöntää, että olen itsekkin sortunut tämmöiseen spammaukseen. Olen yrittänyt vähentää sitä, ja toivottavasti olen onnistunut...

Eräs tuttavapiiriini kuuluva, oli yksi häirikkö. Ne oli niitä aikoja, jossa -93 haukuttiin. (Olen -93...) Olimme tällä kaverilla yhtenä lauantaina. Me teimme hänelle nickin Puskassa. Sunnuntaina, kun tulin Puskaan, huomasin, että hänellä oli jo 118 viestiä! blink.gif Jos siinä ei olisi ainakin noin 100 spammi viestiä, niin mitä se oli sitten kirjotellut tänne!! confused.gif No ei nyt takerruta siihen... Se oli vain yksi esimerkki tapaus...
Mitsu
Onko mahdollista tehdä rajoitinta? Ei voi ylittää tiettyä viestirajaa päivässä ja jos näin tapahtuu, ei pysty enää kirjoittamaan ja "menettää" rajan verran viestejä eli titteli ei nouse(+/-0). Kyllä sen aika hyvin näkee noista viestien määrästä, että ketkä on näitä viesti hirmuja. Käyttäjien pitäisi myös hieman enemmän paneutua siihen, että mihin paikkaan sen topicin tekee. Nytkin on paljon hyviä aiheita kaatopaikalla, off topicissa jne. jotka hautautuvat lässyn lässyn juttujen alle. Itse lukisin mielelläni näitä juttuja ja kävisin keskustelua, mutta ne monesti unohtuvat kun päälle tulee 20 aihetta lempiväreistä. Eli mun ehdotus oli 20 viestinraja päivässä. Tämä rajoittaisi hyvin sieltä, missä ongelma on, kun tälläkin hetkellä näitä kirjoittajia on vain kolme. Nämä kolme taas tuottavat 25% päivittäisesti viesti määrästäexcl.gif Tuon mukaan palstalle sopisi siis huimat 12 ihmistä tuottamaan nykyisen viesti määrän, jos siis kaikki omaisivat tällaisen viestinkeruu missionin "mulla nousee kohta valioon" "niin mullakin" "nyt nous" "mulla ei vielä" "no kyllä se kohta" jne. ARGH!

Lisäys: Totuushan nyt on se, että ilman kasvattajia ja omistajia jotka tietävät paljon rodusta ja osaavat kertoa oikeita asioita, ei puskiksellakaan olisi mitään virkaa. Mielestäni nykyinen tila ei aja tätä tarkoitusta, sillä jos haluan kuulla vääriä 'mielipiteitä' ja tosiasioita niin voin yhtä hyvin keskustella jonkun kaverini kanssa koirista. Olen edelleen sitä mieltä, että harvat nuoret(lapset) todella tietävät rodusta/koirista tarpeeksi, pitääkseen "yllä" järkevää ja asiapohjaista keskustelua, poikkeuksiakin löytyy. Varmasti löytyy monia kaltaisiani "uusia" koiranomistajia, jotka tulevat etsimään kontakteja ja tietoa tällaisilta palstoilta. Ja jos ensimmäiseksi pistää silmään tällainen höpö höpö paskanjauhanta, niin varmasti karkaa jonnekkin muualle. Nämä hyvät kirjoittajat ja tietävät ihmiset(kokeneet) jäävät tämän "en mä oikeen tiiä, ehkä jotenkin näin" massan alle. Jos haluan leikkiä nollat taulussa, menen virtuaalikennelliin leikkimään, mutta koiran kasvatus on muutakin kuin leikkiä.

-- Virtuaalikennelien ikuinen vihaaja --
¤janette¤
Minä kannatan tuota Mitsun ehdotusta tuosta viestien rajoittimesta,näin pahimmat viestin kirjoittajat saataisiin kuriin.Olen huomannut että kun puskaan tulee uusia ihmisiä, niin heti ensimmäisenä päivänä he kirjoittavat noin 50 viestiä jotka on ihan turhaa löpinää.

Ja sitten ihmiset jotka käyttävät niitä hymiöitä niin että yli puolet tekstistä on pelkkiä hymiötä dry.gif

Minua ärsyttää myös se että samasta aiheesta tehdään monta topickia,eikä edes viitsitä katsoa onko siitä tehty jo aihe.

En väitä että itse olisin "puhdas kuin pulmunen" sillä silloin kun tulin puskaan tuli minulta muutama turha aihe.

Ensikertalaisien ja kaikkien muidenkin kannattaisi lukea nämä jotka tässä viestiketjussa on ennen kuin alkavat kirjottelemaan.
Omppo
Allekijroittanut on viestirajoitinta vastaan - jotkut käyvät julkisilla koneilla netissä ja vastaavat silloin useampiinkin topicceihin ja paljonkin kerralla. Ei olisi kivaa, jos et saisikaan vastata kaikkiin niihin, joihin haluaisit, kun Puska laittaisi eston päälle. Ei varmaankaan ihan toimiva ratkaisu.

Tämä kahden minuutin aikaraja on aika lailla riittävä rajoite, ainakin spammaus on vähemtynyt huomattavasti. Tuleepahan luettua kaikki kommentit huolella kun odottelee ajan kulumista kun ennen käytti pikakustia muitta mutkitta mitään ajattelematta. En kyllä myönnä henkilökohtaisesti syyllistyneeni (ainakaan toivottavasti) spammaukseen vaan vastaan aika harkiten, mutta kuitenkin...

Mielestäni siis tämän hetkiset rajoitukset ovat aivan riittäviä ja toimivia smile.gif
MyTara
Minustakin tuntuu, että jotkut vain keräilevät noita titteleitä turhien viestien kustannuksella. Muilla palstoilla tuntuu olevan sama juttu, että pitää päästä "Tulokkaasta" mahdollisimman nopeasti "MegaAddiktiksi" jne. Täällä Puskaradiossa tosin tuntuu olevan varsin tiukat säännöt, mikä on sinänsä hyvä pääosan käyttäjistä olevan kuitenkin melko nuoria.

Ainakin, mitä uutena puskalaisena olen ehtinyt tänne kirjoitella ja viestejä lukea, olen tyytyväinen rajoituksiin ja sääntöihin biggrin.gif .
sahku
Minusta kaikista parhain tapa estää noiden titteleiden keräily on titteleiden saamiseksi se, että kuinka kauan on ollut täällä. Moni on siitä puhunut ja aika moni on sen kannalla. Itse kannattaisin tätä ehdotusta. Esim. Uusi pentu puskassa tittelin saa heti ja kun on puskassa ollut noin kuukausen, niin voisi saada tittelin sisäsiisti ja se olisi noin 1-2 kuukautta tai pitempäänkin jne... Mutta Vahtikoira ja Toiskanmuori näistä asioista pitemmän päälle päättävät ja he katsovat, mikä on puskan parhaaksi.
Miki*
LAINAUS(Joyful @ 5.2. 2005, 23:14)

Minäkin lähdin KooCeestä juuri sen takia että siellä ihmiset vain valittivat joka ikisestä asiasta. rolleyes.gif

(anteeksi. lookaround.gif )
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.