Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bh-kokeissa käyneet
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Palveluskoiratoiminta
Sivuja: 1, 2, 3
<Iida>
En mä ainakaan tiedä yhtäkään BH-tuomaria, joka ei olisi myös pk-tuomari. Onko sellainen edes mahdollista?

Jos koira osaa liikkeet joten kuten niin mielestäni tuomarilla ei ole väliä. Eikö olisi kaikista stressitömintä treenata liikkeet sujuviksi ja mennä luottavalla mielellä kokeeseen? Ei ne liikkeet nyt niiiin vaikeita ole wink.gif
Omppo
^ Miks mulla olis semmoinen olo, että noita BH-tuomareita ei kovinkaan montaa satsia ole koulutettu edes?

BH-koehan on alkujaan palveluskoirakokeiden esikoe, joten kyllä ne tuomarit mun mielestä kaikki pitää olla ihan PK-tuomareita myös. Ja kuka oikeasti lähtisi vain ja ainoastaan BH-tuomariksi, jos vetoa PK-puolelle ei olisi?
alsu
Huh, pitäisköhän ilmoittautua tikkakosken BH kokeeseen... Ois kyllä tosi nasta juttu jos päästäis läpi... onko teillä tuomarit sakottanut paljon siitä, että seuraamisessa koira ei pakosti koko ajan katso ja on jonkun 40-50 cm päässä ohjaajasta ?
ja jos joku ihana ihminen joka on suorittanut BH kokeen, haluaisi lisätä minut meseen, niin olisi tosi mukavaa saada vinkkejä, takthur@hotmail.com

Olen puhunut.

:'DDDD
<Iida>
^ On sakottanut sen verran, ettei läpi päässyt, kun katsekontakti jäi välillä ja koira tuli hetken matkaa n. 30 cm takana. Kyseessä oli tosin tiukka tuomari, mutta kyllä tuo jatkuva puolen metrin jätätys on jo aika "vakavaa", koska seuraaminen on niin iso osa BH-koetta.
alsu
LAINAUS(<Iida> @ 28.8. 2007, 18:30) *
mutta kyllä tuo jatkuva puolen metrin jätätys on jo aika "vakavaa"

Siis meillä ei vilma jää taakse vaa, sivulla ei "mene ihan jalassa kiinni"(tai siis toivottavasti ymmärrätte biggrin.gif) vaan on pienen matkan päästä musta, menee kuitenkin samaa tahtia.
Liewec
^ Mulle henkilökohtaisesti on aivan sama ottaako koira etäisyyttä ohjaajasta eteen, taakse tai sivulle. Se on suuri virhe, etenkin kun välimatka on noin suuri. Itse panostaisin siihen seuraamiseen, äkkiä koira sen oppi että pitää olla lähempänä.
BlackFlatt
minäkin tuon flätykkäni kanssa innostuin lähtemään viime keväänä BH-kokeeseen. Läpi meni huippupistein, mutta tuomari ei kylläkään niin vakavasti sakottanut virheistä... piirsi jopa seuraamiskaavion maahan avuksi! kun mentiin ilman hihnaa niin koira ei pitänyt kontaktia kummassakaan käännöksessa eikä juoksussakaan, mutta tuomari silti antoi hyvät pisteet. paikallaolossa jännitti, kun meidän parina olleella koiralla kesti liikkeet aika kauan kun koira karkaili,mutta omani pysyi silti koko ajan hienosti paikallaan ja tuomarin mukaan vain vilkaisi toista kun se tuli katsomaan. happy.gif liikenneosuudessa ei ollut flätilleni mitään vaikeaa,vaikka sinä vuonna ei keskustassa oltu käytykkään. hieno kokemus se oli, vaikka jännitti ihan hirveästi ja koira oli niin kyllästynyt tuohon seuraamiskaavioon kun tein sen virheen että harjoittelin sitä liian paljon... ja kun sitten vielä nostin itselleni numeron 1 lähtöjärjestyksessä. tottelevaisuusosuus meni mielestäni aika surkeasti, ja jännitin että päästäänkö läpi. mutta kun sain paperin käteeni niin kaikissa oli melkeinpä erinomainen blink.gif
Liewec
^ Paperin? En mä ainakaan saanut mitään arvostelupaperia, eikä sellaista käsittääkseni kuulu saadakaan.
BlackFlatt
siis sellasen arvostelulomakkeen, misä oli tottelevaisuusosuuden pisteet ja jotain kommentteja miten meni, ja sitten liikenneosuudet hja niihin merkitty oliko osa-alue hyväksytty vai hylätty. sit lopus luki pääsikö läpi, tuomarin allekirjotukset yms... kyllä siellä ainakin kaikille jaettiin sellanen, samaan aikaan kun saatin kilpailukirjatkin. eikö muut sitten ole saaneet mitään?
Anni
LAINAUS(rixa @ 17.6. 2006, 18:30) *
En siis anna tippaakaan arvoa sille, että joku ilmoittaa koiransa kanssa läpäisseen BH-kokeen..

Pakollinen mikäli meinaa pk-kisoihin mennä, että kyllä minä annan arvon BH-tittelille.

En jaksanut kaikki osa-alueita lukea mutta mun hoffi kuuluu niihin koiriin jotka lähtivät paikallamakuulta. Koira siis alkoi hiipiä pikkuhiljaa minua kohti. Kun koira oli n. 15 metrin päässä, vilkaisin tuomaria ja huomasin hänen katsovan taakseni ja kun itse vilkaisin taakse, näin siis hoffini tulemassa hipihiljaa kohti minua. Kuiskasin (kuuluvasti) "maahan" jolloin koira maastoutui välittömästi ja oli siinä loppu ajan. Ja tästä tuomari sitten sanoikin mutta läpi päästiin koska "koira on muuten hallinnassa" eli sehän ei ole mikään tokokisa jossa viilataan pilkkua, vaan siinä katsotaan koirakon yhteistyötä. Toki itseäni ei varsinaisesti läpipääsy imartele mutta nyt meillä on oikeus osallistua pk-kokeisiin!

Tällä hetkellä koissun BH menisi heittämällä läpi, on opittu yhtä ja toista tässä reilun vuoden aikana. Tokokisoissakin käyty ja paikallamakuussa naapurikoira tuli härkkimään ja se paikallamakuu, minkä eteen olen tehnyt tosi paljon töitä, oli hetkessä hukassa ja nyt tehdään uudestaan töitä paikallamakuun kanssa.

Ja tosta arvostelulomakkeesta, sitä ei kuuluu kenenkään saada (olen kyllä kuullut että jotkut ovat sen saaneet), se menee ihan muihin paikkoihin.
SPRINKLERI
Meidänkin olisi Nukan kanssa tarkoitus tänä vuonna, ehkä jopa jo keväällä, käydä bh-koetta kokeilemassa. rolleyes.gif Liikkeet tuo osaa ihan hyvin, lähinnä se vaan pelottaa, että mitä mokailen siellä itse. :-D

Paikallamakuuseen haetaan vielä kestoa ja varmuutta, mutta eiköhän me toukokuuhun mennessä olla valmiita.
liljaruusu
Mietiskelin tässä juuri, että saako bh kokeeseen osallistua minkä vain rotuinen koira ? unsure.gif
Hannaa
Bh kokeeseen saa osallistua mun muistaakseni minkä rotuinen koira tahansa, mutta oliko se
seilleen että ei pk-rotuset saa jonkun Bha:n tai jotain...?
liljaruusu
kiitoksia tiedota ^^
Liewec
LAINAUS(Hannaa @ 21.2. 2008, 17:59) *
Bh kokeeseen saa osallistua mun muistaakseni minkä rotuinen koira tahansa, mutta oliko se
seilleen että ei pk-rotuset saa jonkun Bha:n tai jotain...?

BH- ja BHA-kokeet on yhdistetty. Aikaisemmin se oli niin, että BH-koe oli pk-rotuisille ja siellä ammuttiin ja BHA-koe muunrotuisille ja siellä ei ammuttu. Nykyään BH-kokeessa ei ammuta, harmi sinänsä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.