Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Spammauksesta Puskaradiossa
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Vahtis
Tervehdys Puskislaiset,

Jos ette jo ole huomanneet Palautetta ja toivomuksia foorumilla olevaa keskustelua turhista viesteistä, niin se kannattaa käydä lukemassa.

Olen nyt ensimmäisenä toimenpiteenä nostanut spammaus puskurin 30 sekunnista kahteen minuuttiin. Tämä tarkoittaa sitä, että kirjoitettuaan viestin Puskaradiossa on odotettava vähintään kaksi minuuttia, ennen kuin Puskaradio antaa kirjoittaa seuraavaa.

Samalla on poistettu Pikakusti, jota käyttämällä tuon spammaus puskurin saattoi kiertää.

Lisäksi Kysely on poistettu käytöstä melkein kaikilla palstoilla.

Katsotaan rauhoittuuko tilanne tällä, jos muutosta ei tapahdu niin toimenpiteet kiristyvät. Nukun vielä yön yli, mutta harkitsen myös vakavasti, josko näin paaston kunniaksi poistaisin viestilaskurin kokonaan käytöstä...

Seuraavat toimenpiteet lienevät vielä yleisiä, eli koskevat kaikkia Puskaradiolaisia, mutta lopulta toimenpiteet alkavat kohdistua häiriköihin itseensä. Toimenpiteitä ovat tuolloin viestitilin nollaaminen ja jäähylle heittäminen.

Kun olette huolella lukeneet yllä mainitun viestiketjun, ymmärrätte kyllä millaisesta spmmauksesta ja häiriköinnistä on kyse. Ainoan myönnytyksen annan Päivän pelastus ;-D foorumille, jolla jokainen voi käydä viestiketjuun lisäämässä oman onnittelunsa.

Sitten vain tsemppiä meille kaikille Puskaradion viihtyvyyden parantamiseksi. thumbup.gif
Once
Hyvä hyvä! thumbup.gif palautetaan järjestys puskaan. vaikkakin tuo 2 minuuttia tuntuu hieman liian pitkältä ajalta...
-anna-
Ihan hyvä että puskaakin "huolletaan" ...

Mutta itse oisin halunnut että tuo Pikakusti olisi jäänyt.. tätä on inhottava odotaa.. ja odottaa.. jos vielä on muutenkin hias kone.. sillä olisi pystynyt kirjottamaan nopeesti.. viestejä johon ei välttämättä tule tuhat hymiötä, kun niitä ei osaa ulkoa.. wink.gif

Mutta kyllähän tämä puska tälläisenakin kelpaa.. thumbup.gif
Wanssu
Tuo kaksi minuuttia on loistava aika, voisi olla vaikka kolme.
Kyllä ne turhat viestit oikeasti tukkii palstaa ja offtopicillakin on avattu ihan turhia aiheita ja monia uudestaan ja uudestaan, siis käyttämättä hakua.

"Aivan" "niinpä" yms, viestit ovat aivan turhia.

Tämä on hyvä asia!

Pidetään puska siistinä! thumbup.gif
<Aino>
Ahh, saisimmepa vihdoin tämän järjesyksen puskaan!!
Ei millään pahalla, mutta "uudet" tuntuvat varsinkin tekevän turhia aiheita ja turhia viestejä, saadakseen uusia "titteleitä" lookaround.gif ainakin siltä vähän tuntuu, ja se tuntuu kyllä enemmän kuin ärsyttävältä, ainakin minusta blush.gif
CoLLieS
on todella hyvä että aikaraja asetettiin kahteen minuuttiin, ja myös mun mielestä se voisi olla vaikkapa jopa 3 minuuttiakin.

Vahtikoira : Oletko miettinyt että poistetaanko nuo arvo nimikkeet mahdollisesti ?? Itse kannattaisin kyseistä asiaa, ainakin vähäksi aikaa, onhan niitä tietysti mukava tavoitella mutta poisto saattaisi ehkä lieventää turhien viestien lähettelyä...??
-laku-
LAINAUS(CoLLieS @ 9.2. 2005, 09:51)
Vahtikoira : Oletko miettinyt että poistetaanko nuo arvo nimikkeet mahdollisesti ?? Itse kannattaisin kyseistä asiaa, ainakin vähäksi aikaa, onhan niitä tietysti mukava tavoitella mutta poisto saattaisi ehkä lieventää turhien viestien lähettelyä...??

Melkein olen samaa mieltä, että tittelit kannattaisi ottaa pois ainakin hetkeksi, jos vaikka rauhoittaisi tilannetta..

Mutta, vaikka moni onkin eri mieltä asiasta, niin mielestäni kaksi minuuttia on hieman liian pitkä aika.. Varsinkin nyt olen alkanut miettimään, mitä kirjoitan, mutta välillä asia tulee saman tien mieleen, niin välilä menee hermot istua koneen äärellä kaksi minuuttia tekemättä mitään. Meilläkin kun kone on koko perheen, niin muutenkin on välillä tappelua siitä, että kuka saa koneella olla. Mutta, toisaalta ymmärrän kyllä, miksi aikaa pidennettiin..
Once
ainiin, selittäkää nyt viisaat tyhmälle, mitä on spammaus?? blush.gif en sitä nääs tiedä lookaround.gif
Aigi
LAINAUS(-laku- @ 9.2. 2005, 15:11)
Melkein olen samaa mieltä, että tittelit kannattaisi ottaa pois ainakin hetkeksi, jos vaikka rauhoittaisi tilannetta..

Tuo voisi olla ihan hyvä idea... Toisaalta sitten on niitäkin (kuten joku taisi jossain mainitakin) jotka haluavat, miten sen nyt sanoisi, tuoda itseään "esille". Siis juttelevat kaikilla pulinapalstoilla sun muilla ja sitten kyselevät että "kuka on mukavin puskassa?" TeeÄmÄs. Eli periaattessa viestimäärät eivät sinänsä vaikuta kunhan kaikki muistavat kyseisen tyypin nimimerkin. Ei ehkä niin yleistä täällä puskassa, ainakaan vielä, toivottavasti ei yleistykkään... sly.gif
Lakka
LAINAUS(Once @ 9.2. 2005, 18:50)
ainiin, selittäkää nyt viisaat tyhmälle, mitä on spammaus??

No tässä tapauksessa se on lähinnä sitä, että kirjoittaa suuria määriä täysin turhia viestejä, joista ei ole kuin harmia muulle lukijakunnalle.

(ehkä sopivampi termi olisi sittenkin floodaus, spammilla kun yleisesti tarkoitetaan sähköpostiin tulevaa roskapostia. tai no, ovathan nuo aikamoista roskapostia nuo eräiden kommentoinnit. mene ja tiedä.)
Charmy
Minä en taas pysty ollenkaan kirjoitytamaan OFF TOPIC:iin.. Mikis??
maantiekiitäjä
LAINAUS(Once @ 8.2. 2005, 18:15)
Hyvä hyvä! thumbup.gif palautetaan järjestys puskaan. vaikkakin tuo 2 minuuttia tuntuu hieman liian pitkältä ajalta...

Jep jep. Olen samaa mieltä... biggrin.gif
Noore
Hienoa juttu! smile.gif
mutta ikävä kun pikakustikin laitettiin pois, se oli niin kätevä kun ei kestänyt kauan ladata ja muutenkin kirjoittaa... rolleyes.gif
DyNaMiTe
*nyökkää* Kyllä kuitenkin se 2 minuutin aikaraja on aika kova aika.. Ihme että olen ensimmäinen ( Tästä paljastuu raukkamaisuuteni ) joka kysyy tätä: Olenko minä spammaaja? innocent.gif ( Hyvä minä..... ) Tittelit todellakin voitaisiin laittaa vähäksi aikaa syrjään. Mutta ei niille voi mitään, jos joku uusi laittaa vaikkapa OOF TOPIC:iin jonkun aiheen joka on ollut jo. Kuka jaksaa lähteä selailemaan kaikkia sivuja. Varsinkin jos on hidas kone!
<Iida>
Mun mielestä toi uus aikaraja on ihan hyvä ainakin vähäksi aikaa pidettäväksi. Hienoa, että puskan "siisteydestä" pidetään huolta, siihen voisivat osallistua kaikki puskassa kävijät smile.gif

Joku jo kirjoittikin siitä, että jos kysyy johonkin ongelmaan/asiaan apua niin suurin osa vastauksista on viestejä tyyliin "ei meidän mustilla ole vaan koskaan tuollaista ollut". Ne ovat turhia viestejä isolla t:llä. Eri asia on jos kysytään esim. onko teidän koiralla ollut hammaskiveä. Samoin junnupalstalle tuloksissa kaksi ensimmäistä sivua on "juu, laittakaa niitä tuloksia kun saatte" sleepy.gif
Verdana
Mielestäni se aikaraja olisi voinu olla minuutin, eikä kahta.. sleepy.gif Jokaisella oma näkemys, mutta jos on löytänyt kiinnostavan topickin ja palaa halusta kirjottaa siihen, pitää oottaa kaksi minuuttia! Vähän turhan pitkä aika, you know. blush.gif
Once
LAINAUS(Verdana @ 28.2. 2005, 09:16)
Mielestäni se aikaraja olisi voinu olla minuutin, eikä kahta.. sleepy.gif Jokaisella oma näkemys, mutta jos on löytänyt kiinnostavan topickin ja palaa halusta kirjottaa siihen, pitää oottaa kaksi minuuttia! Vähän turhan pitkä aika, you know. blush.gif

Samaa mieltä. Tai olisi aikaraja vaikka 1½ min mutta kaks on jo vähän pitkä... wink.gif mutta kyllä sen menee jos on kiinnostava aihe, jota lukea.
<Iida>
^^Onhan se tosiaan vähän ärsyttävää, etenkin jos on yleisellä koneella, missä aikaa on 15 min. ja olet luullut 2 minuuttia menneen eikä se olekaan ja joudut odottamaan uudet 2 min. sleepy.gif

Mutta käsittääkseni tämä on vain väliaikainen järjestely smile.gif . Toivottavasti aikarajaa voidaan lyhentää pian...
-inessa-
Aikarajoitus oli kyllä hyvä, vaikka joskus se ärsyttää todella lookaround.gif Ja toivotaan että aikaraja sitten lyhentyisi wink.gif

Ja koirat.comissa (niinkun tintti sanoi) niin koirista ei tiedetty mitään. Ja OT-juttuja oli kaikki! onneksi löysin puskan ja toivotaan että turhat viestit menevät muualle wink.gif
phard
todella hienoa että puskaa "huolletaan" näin. olen kyllä huomannut itsekin että turhia viestejä/viestiketjuja tulee kokoajan. Itseäni ei tuo aikarajoitus haittaa yhtään, olkoon vain. smile.gif
Kaikki "uudet" eivät tajua lukea ohjeita/sääntöjä. täytyy myöntää että puska oli ennen laadukkaampi, vaikka se tyhmältä kuulostaakin. einkä tällä tietenkään mitenkään syyllistä niitä "uusia".. rolleyes.gif

joo, oon aina ollu huono selittämään w00t.gif
SuperMarjo
Olen uusi täällä ja vasta äsken minulle selvisi nuo tittelit biggrin.gif Tykkään tästä palstasta paljon enemmän kuin koira.comin. Siellä en ole käynyt pitkään aikaan, täällä nimittän on hyvät palstajaot ja tämä OT-palsta erikseen. Toivottavasti minä en kirjottele tänne turhia viestejä.. lookaround.gif En kuitenkaan yritä saada parempaa titteliä tai mitään.. Innostuin vain hieman osallistumaan eri keskusteluihin kun täällä on niin monesta aiheesta juttua.. Minua ei aikaraja haittaa koska teen välissä kaikkea muuta koneella, ja saatan leikkiä koiran kanssa tai kouluttaa sitä vähän ennekuin kirjotan uuden viestin. Nyt kun minulla on aikaa niin menen lukemaan kunnolla ohjeet smile.gif Parina päivänä kun olen alottanut niitten lukemisen niin äiti on tullut jonkun tärkeän asian takia koneelle enkä ole loppuun asti päässyt rolleyes.gif
Mappe
Vihdoin pääsin tähän takas kirjottaa. (Olin jonku aikaa sitte menny pulinapalstalle.) Oon huomannu, että 2min., on TOSI KOVA AIKAROJOTUS. 1min olis ehkä vähän parempi. Ottaa päähän, kun tulee koneelle, ja on paljon aiheita, mihin haluais vastata, mutta täytyy oottaa aina 2 min, ennen kun pääsee kirjottaa seuraavaan aiheeseen... watsup.gif Esimerkiks 2 aiheeseen menee yli 4 minuuttia kirjottaa. Hohhoijaa... baa.gif
Once
LAINAUS(<Iida> @ 1.3. 2005, 18:32)
Onhan se tosiaan vähän ärsyttävää, etenkin jos on yleisellä koneella, missä aikaa on 15 min.

Juuri niinkuin minä yleensä teen. Sitten ennen kuin tulen tänne, käyn vastaamassa sähköposteihin ja niihin menee aika pitkään. Ja sitten ei jää täällä oloon aikaa lähes yhtään tuon 2 min rajan takia...
Rewel
Hm. Olin jo pelästyä, että turhat viestit tappavat Puskan o_O

Tuntuu kyllä vähän siltä, ettei kaikki keinot aina riitä. Voisi olla niin, että titteleitä ei pahemmin olisi. Jos jotkut
haikailevat vain titteleitä ja kirjoittavat tyhjyyksiä viesteihin, ei siitä mitään tule! Ei sitten millään ja sitä on
muuten todella ärsyttävä lukea, jos edes viitsii jos huomaa, että jotain sen tapaista olisi luvassa.
Silloin voivat järkevät ja sisällölliset viestit jäädä huomiotta. Ei hyvä.

Olisi ehkä hyvä idea jos joistain aktiivisista Puskalaisista tehtäisiin turhat-viestit-mäkeen -agenteja tai siis
sellaisia "pikku-vahtikoiria", jotka auttaisivat itse vahtikoiria.
Eli niitä ns.moderator-tyyppejä, joilla olisi
oikeudet mm. muokata muiden viestejä tai poistaa niitä kokonaan. He voisivat opastaa harhaantuneita
puskalaisia takaisin kaidalle polulle. Myös opastaa uusia, sillä muuten tulee uuden sukupolven "turhat".
Jos tästä joku jotain ymmärsi? No tulisi Vahtikoirien elo helpommaksi.

Sitten eikö niistä allekirjoituksista ole ollut puhetta? Kun jotain aihetta lukee, on inhaa, kun siihen tunkee
pitkähkö ja neonvärinen allekirjoitus. Oikein että silmät on poksahtaa päästä. POKS. No onneksi niitä on
harvemmassa, mutta aina niitä haravaan tarttuu. Ja joitan kuvia myös. Ui vui. Ja välillä liika peeloilu häiritsee
(älytön tunku hymiöitä, pisteitä, huutomerkkejä yms.).. Että näin. Ehkä jätän tämän pälättämisen ja jätän
ihmiset omilla aivoillaan miettimään ^__^

Nykyinen on jo parannusta. Etenemme parempaan suuntaan.
Mitsu
Minua häiritsee eniten juuri tällaiset viestiketjut:

JEE vointin ekan sertin! biggrin.gif
Mun murre kuoli! angry.gif

Käyttäjiä on kuitenkin 3065 ja jos niistä aktiivisia on vaikka 1000 niin mitä siitäkin tulisi, kun kaikki tuhat kävisivät onnittelemassa siitä perhanan sertistä ja voi voi kun se koira kuoli, eihän ne yleensä sillee tuppaa tekemään vanhetessaan... Samoin kuin koitan katsoa tietoja näyttelyistä, että miten kävi ja kuka voitti jne. niin aina kun uusi viesti on saapunut ketjuun niin 90% se on joku turha onnittelu. Jos tunnet sen ihmisen, niin laita mailia, ei tarvitse käydä erikseen onnittelemassa jokaista koiraa!! Kaatopaikka on sellanen mesta missä sitten voi rauhassa postitella ne turhimmat asiat mitä mielessä pyörii... Musta toi 2min on oikein hyvä, koskaan ei ole vielä tullut rajavastaan, eikä mielestäni niin paljon asiaa voi olla, ettei kerkeäisi kaikkea kirjoittaa. Tittelit voisi ottaa pois, vaikka se kannustaakin ehkä joitain postittamaan ja se on hauskaa, niin mielestäni laatu korvaa määrän. Ei kukaan jaksa lukea viestiketjua, jossa reilusti yli puolet on täyttä... Nytkin Off Topicissa on aiheita jotka kuuluisivat ennemmin kaatopaikalle ja siellä pari viestiä jotka Off Topiciin.

Lisäys alias vali vali valitus:

Itse ollut tällä sivulla nyt 3kk. Tämä on taustalla lähes koko ajan ja kirjautuneena sisään aina kun kone on päälle, eli n.12h/päivä. Olen saanut kirjoitettua huimat 60 viestiä, kun parhaimmat vetätävät täällä 60 viestiä päivässä! Minkä takia kyselyyn tarvitsee laittaa erikseen se oma vastaus, juu mulla on nolla lasta, ei, kyllä tai en tiedä yms. Sitten kun koitan jotain asiaa löytää sieltä välistä niin turha toivo. Ikä, ei kun siis aikaraja voisi olla vaikka 5min. Jos sinulla on 100 mielipidettä päivässä mihin tahansa aiheeseen, jotka on pakko ilmaista niin suosittelen poliitikon uraa. Siellä niitä pas***, siis tyhjän puhujia riittää ja kaikenlisäksi saa vielä hyvää palkkaakin! thumbup.gif
Rewel
LAINAUS(Mitsu @ 19.3. 2005, 07:39)
Minua häiritsee eniten juuri tällaiset viestiketjut:

JEE vointin ekan sertin! biggrin.gif
Mun murre kuoli!  angry.gif

Jep. Samaa mieltä Mitsun kanssa.

Otetaan vaikka esimerkiksi, että joku kysyy jotain tuloksia. Seuraava voivottelee, ettei tiedä ja seuraava ja
seuraava. Sitten joku tuumaa, että hänen koiran veljen omistajan serkun koira on ollut siellä tai jotain, mutta
ei tiedä tuloksia. Sitten joku koittaa arvailla. Ja lopulta jos joku kertoo tulokset, ei niitä alunperin kaivannut
löydä niitä kovin helpolla! Sitten vielä tuloksien jälkeen sinne tulee juuri se onnittelu ketju: "Jee vähän siistii.
Onnee kukalienetkin" jne. Ja tuollainen on todella ärsyttävää, kun niitä rivin kommenteja ei edes lueta!

Sitten tuosta Mitsun sanomasta topicien väärissä paikoissa olemisesta. Kuten jo aikaisemmassa viestissäni
mainitsin tämän "pikku-vahtikoirat"-ideani, niin olisi se tuossakin suhteessa kätevä, että nämä voisivat siirtää
topiceja. Itselläni on myös Invisionfree-foorumi, joten tiedän, että se on mahdollista. Ja voitaisiinhan hieman
ajatella minne joku topic, jonka tahtoo nyt postitaa, oikein kuuluu, eikä heittää vain jonnekin summamutikassa,
niin ei kaikille ihmisille tulisi siitä pään vaivaa kun täällä on paljon porukkaa.
milkyjoe
Hyvä että Puskaa siistitään.
Mutta tuo aikarajoitus on ehkä "hiukan" liian pitkä.. blink.gif
Käy vähän ärsyttämään, mutta tosin näin Puska saattaa toimia nopeammin. happy.gif
Ja ja ja...
Niin. Eli olisi ehkä hieman harmillista ottaa nuo "tittelit" pois.
Koska harvoissa paikoissa on tuollaisia, ja tietysti nuo sitten piristävät. smile.gif

Mutta ehkä uusien kannalta ne kannattaisi ottaa pois. dry.gif
Tai sitten ei. Vahtikoiralla on valta. biggrin.gif
Ässä
LAINAUS(Faith @ 29.4. 2005, 12:05)
Niin. Eli olisi ehkä hieman harmillista ottaa nuo "tittelit" pois.
Koska harvoissa paikoissa on tuollaisia, ja tietysti nuo sitten piristävät. smile.gif

Ja titteliden päällehhän saa jossain vaiheessa laitettua vähän tekstiä. Se on mielestni hyvä asia. Kaikki saavat olla siinäkin erillaisia.

Mielest'nu pikkuvahtikoirat ei olisi hyvä juttu. Se voisi vaikuttaa huonosti puskan ilmapiiriin. dry.gif Varsinkin jos kaikki tietävät ketä ne ovat. blink.gif Mielipide.
Wupsu
LAINAUS(Ässä @ 16.6. 2005, 09:41)
Ja titteliden päällehhän saa jossain vaiheessa laitettua vähän tekstiä. Se on mielestni hyvä asia. Kaikki saavat olla siinäkin erillaisia.

Mielest'nu pikkuvahtikoirat ei olisi hyvä juttu. Se voisi vaikuttaa huonosti puskan ilmapiiriin. dry.gif Varsinkin jos kaikki tietävät ketä ne ovat. blink.gif Mielipide.

taidan olla samaa miletä noiden pikkuvahtikoirien kanssa wink.gif

ja nuo tittelit on sellainen kiva piristys kun aina silloin tällöin vilkaisee ja huomaa että "hei! toi on vaihtunut!" on hauskaa kyllä katsella niitä kunhan kukaan ei nyt ihan huvikseen että saisi mahd. nopeasti olla maailman voittaja...

taas näitä super hyviä ja super sekavia selityksiäni...toivottavasti nyt en toistanut kauheasti muiden viestejä blink.gif
Wilde
Mitähän tuo pikakusti tarkoittaa? Olen täällä uusi ja vasta opettelen Puskiksen käyttöä. unsure.gif

Kaksi minuuttia tuntuu hirveän pitkältä ajalta mutta kaipa se on ihan hyvä sääntö... ohmy.gif
pips_a
Hyvä hyvä ! järjestys puskaan ! toivottavasti titteleitä ei kuitenkaan poisteta, niinkun Wupsu sanoi niitä on kiva seurata ja sitä paitsi ne piristävät puskaa smile.gif
hmm... mietin myös että mitä tuo pikakusti tarkoittaa? tietävä saa kertoa wink.gif
_berni_
titteleitä myös kannatan ei saa poistaa (hauska seurata kuinka paljon ihmiset kirjotellu) teehee.gif
Melon
LAINAUS(Wilde @ 25.6. 2005, 22:01)
Mitähän tuo pikakusti tarkoittaa? Olen täällä uusi ja vasta opettelen Puskiksen käyttöä. unsure.gif

Tämäkin ihmettelee, että mikä se Pikakusti oikein on? blink.gif
En oo ikinä kuullu. Toivottavasti kukaan ei lähettele mitään turhia viestejä esim. "ok" "jep" "aivan" yms.

Tuo 2min. on kyllä melko pitkä aika...Miksei se voi olla vaikka 1min?
Vahtis
Pikakusti on mahdollisuus vastata viestiin ilman, että siirtyy uudelle sivulle. Vastausikkuna aukeaa viestiketjun jatkoksi ja viestinsä voi kirjoittaa siinä. Pikakusti nappi sijoittuu "Vastaa" ja "Uusi aihe" nappien väliin, silloin kun se siellä on. K-18 palstalla sellainen vielä löytyy.

Aika raja ei ole ollut 2 minuttia enää aikoihin. wink.gif
Lazer
Mielestäni puska on nyt kyllä pysynyt suhteellisen siistinä vaikka aikaraja on vain 1min. ja on tuo turhien viestien lähettelykin vähentynyt!
Hyvä Vahtikoira!! thumbup.gif
alsu
mutta eikös voisi pistää vaikka semmoisen viestin pituus säännön, että viestin pitää olla vaikka 20 kirjainta pitkä, muuten sitä ei lähetetä ?
ja sitten noista titteleistä. eikös olisi järkevää, että uuden tyypin pitäisi olla puskassa esm. 1-2kk, ja sen jälkeen saa ensimmäisen tittelin ? tai että kaikki saisi uuden tittelin vaikka 2-3 kk välein ? ei tulisi turhia viestejä titteleiden takia...
Alu
LAINAUS(-anna- @ 8.2. 2005, 20:12)
Ihan hyvä että puskaakin "huolletaan" ...

thumbup.gif Mielestäni se on hyvä juttu että puskassa tehdään parannuksia viihtyvyyden takia .
Eikä minua ainenkaan haittaase aika raja viesien välillä sillä en ehdi edes kirjoittaa heti perään viestejä.
Wupsu
LAINAUS(Greenvilma @ 3.12. 2006, 13:12)
mutta eikös voisi pistää vaikka semmoisen viestin pituus säännön, että viestin pitää olla vaikka 20 kirjainta pitkä, muuten sitä ei lähetetä ?

Saisitko itse joka viestistä esim. nyt sen 20 kirjainta pitkän?

jos vaikkapa kirjoitat "mikä oli parasta tänään" tai "vatutusketju":un viestiä ja ei olisi vaikka tuohon vatutus ketjuun muuta asiaa, kuin, että olisi pää kipeä, niin sittenhän siihen vain kirjoitetaan,että

"pää on kipeä" tms. Ei niistä välttämättä saa tarpeeksi pitkiä.. sleepy.gif

ja taas toistaalta jos joku tosiaan haluaa kirjoittaa tuon "pää on kipeä" ja sitten ei voisi lähettää sitä, koska se on liian lyhyt, niin sittenhän pitäisi kirjoittaa jotain turhaa perään.

(miksi minä en osaa kirjoittaa selvästi? blush.gif )
pikopiko
Kaksi minuuttia tosiaan tuntuu hiukan liian pitkältä ajalta, mutta jos se saa spammauksen loppumaan, toimenpide on hyväksyttävä. Viimeinkin järjestys puskikseen smile.gif
Cee
LAINAUS(Wupsu @ 4.1. 2007, 22:47) *
Saisitko itse joka viestistä esim. nyt sen 20 kirjainta pitkän?

jos vaikkapa kirjoitat "mikä oli parasta tänään" tai "vatutusketju":un viestiä ja ei olisi vaikka tuohon vatutus ketjuun muuta asiaa, kuin, että olisi pää kipeä, niin sittenhän siihen vain kirjoitetaan,että

"pää on kipeä" tms. Ei niistä välttämättä saa tarpeeksi pitkiä.. sleepy.gif

ja taas toistaalta jos joku tosiaan haluaa kirjoittaa tuon "pää on kipeä" ja sitten ei voisi lähettää sitä, koska se on liian lyhyt, niin sittenhän pitäisi kirjoittaa jotain turhaa perään.

(miksi minä en osaa kirjoittaa selvästi? blush.gif )

Ehkä ajatuksena onkin se, että viesteissä olisikin jotain kerrottavaa myös lukijoita ajatellen. Vai kiinnostaako sinua jonkun tuntemattoman ihmisen päänsärky?
Jos haluaisin itte kirjoittaa että pää on kipeä, mutta merkkejä tarvitaan lisää, niin kirjottaisin: Pää on aivan fakinvi*unylikipeä... merkkejä tulee tarpeeksi, joten missä on ongelma?

Cee
Wupsu
^ no niin no, mutta mieluummin kirjoittaa fiksusti, että pää on kipeä, kuin että pää on fakinvi*unylikipeä wink.gif

eikä sekään varmaan lukijoita kiinnosta, jos menee selittämään, että
"heti kun heräsin aamulla, pää oli kipeä ja nyt se on ollut koko päivän kipeä sad.gif "

ja eikä tuo, että kirjoittaa fakinvi*unylikipeä kerro yhtään enempää lukijoille, kuin sekään, että sanoo vain, että pää on kipeä.

ja sitten kun ajattelee, niin eikös esim. vatutus ketju ole juuri sitä varten, että pääsee valittamaan asioista, vaikka se ei ketään kiinnostaisikaan?

väsynyt W kuittaa sekavan tekstinsä.-
Cee
LAINAUS(Wupsu @ 22.10. 2009, 21:36) *
^ no niin no, mutta mieluummin kirjoittaa fiksusti, että pää on kipeä, kuin että pää on fakinvi*unylikipeä wink.gif

eikä sekään varmaan lukijoita kiinnosta, jos menee selittämään, että
"heti kun heräsin aamulla, pää oli kipeä ja nyt se on ollut koko päivän kipeä sad.gif "

ja eikä tuo, että kirjoittaa fakinvi*unylikipeä kerro yhtään enempää lukijoille, kuin sekään, että sanoo vain, että pää on kipeä.

ja sitten kun ajattelee, niin eikös esim. vatutus ketju ole juuri sitä varten, että pääsee valittamaan asioista, vaikka se ei ketään kiinnostaisikaan?

väsynyt W kuittaa sekavan tekstinsä.-

Kaikenkaikkiaan mun mielestä voi kukin kirjoittaa mitä haluaa (sananvapaus), mutta tietyt viestit siirtävät lukijat jonnekin muualle.
sananvapaus on etu, mutta myös karmaiseva tylsyys jolloin kukaan ei viitsi enää lukea mitään, kun teinitytöt, ja vähän vanhemmatkin tytöt toteaa, että pää on kipeä tai täällä sataa lunta.
Irtkki on keksitty jo aikaa sitte noille kommentoijille. Ja Facebook ja Twitterkin kaiketi....
Mielestäni tallentavat keskustelut on tarkoitettu ihan eri asiaa kuin hetkellinen niskakipu?

Cee

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.